Itse ottaisin chunky monkeyt ennemmin kuin smorgassit. Pito on parempi monkeyssä ja omasta mielestä rullaa paremmin kuin smorgas. Hintaa taitaa tulla nykyään n.80€ jos tilaa parin chunky monkeytä.
Printable View
Itse ottaisin chunky monkeyt ennemmin kuin smorgassit. Pito on parempi monkeyssä ja omasta mielestä rullaa paremmin kuin smorgas. Hintaa taitaa tulla nykyään n.80€ jos tilaa parin chunky monkeytä.
Mä ajoin myös keväällä lumella butcher purgator kombolla lumella riitti pitoa ja sohjoisella jäällä. Muutenkin ajanut kaikki märemmän kelin lenkit tolla setillä. Kylkiä en oo saanut kuin kerran rikki controlleista.
http://www.bike-discount.de/en/praes...h?q=minion+dhr
http://www.bike-discount.de/en/praes...h?q=minion+dhf
https://www.bike-components.de/advan...rds=minion+dhr
https://www.bike-components.de/advan...rds=minion+dhf
Kyllä noi nyt melkoisen samoissa hinnoissa liikkuu. Samalla kymmenellä kun ollaan hinnan kanssa, niin en puhuisi huomattavasti edullisemmasta kumista.
Tuo rullaaminen on sen verran subjektiivinen aihe, että tietyllä varauksella kannattaa siihen asennoitua. Tekstejä kun luet eri arvostelijoilta eri renkaista, niin melko vaikea niistä on yleensäkään johtopäätöksiä vetää.
^
Minä sanoin, että niiden _perushinta_ siis ovh ei ole 39.90, ei edes lähelle sitä, vaan suurimmalla osalla jopa huomattavasti enemmän. En minä kaikkia linkkejä selannut läpi, mutta kaikki mitä selasin oli järjestäin alehintoja ja varsinainen hinta kalliimpi. Ei tietenkään voi verrata Spessun hintoja alimpaan alehintaan millä halvin nettipulju myy Maxxisia. Eihän se ole reilua. Minä olen ostanut 10e:lla alennuksesta Spessun, mutta en minä sano, että se olisi perushinta sille.
Vaikka miten kaivelisi alehintoja Maxxisille niin se nyt vaan on ovh:ltaan selvästi kalliimpi kumi.
Vissiin ei ole esim. tuo bike-discount tuttu pulju. Jos tutustut niitten verkkokauppaan, niin huomaat, että likimain jokaisessa tuotteessa on tuo "you save X%" merkintä. Nuo on perushintoja renkaille, ei alennushintoja. Ja mainittakoon sekin, että nuo ei todellakaan ole mitään netin edullisimpia löytöjä, vaan aivan perus hinta checkki kahdesta erittäin hyväksi todetusta liikkeestä.
Ite tykkään tukea paikallista, jos sillä nyt sattuu oleen sitä kumia tai tavaraa mitä haluan.
Esim. mun paikallisissa butcher 39e, hanssi 59e. Ääni spessulle!
Paikallista tukee mielellään niin kauan kuin hinnoittelussa on joku järki. Tuossakaan Stumpen esimerkissä paikallisen hinnoittelusta Hanssin suhteen se vika tuskin on sen Schwalben kumin, että myyjä sille korkean hintalapun lätkäisee. Tuolla hintalapulla se voisi tilata vaikka tuolta bike-discountista ne Schwalben renkaat ja silti saada ihan hyvän siivun välistä. http://www.bike-discount.de/en/praes...=schwalbe+hans
Ei se ole perushinta, vaan alennushinta, jonka päälle maksat toimituskulut.
Ennen kuin ostin ensimmäistäkään maastorengasta lueskelin ympäri maailman nettifoorumeja, arvosteluja jne ja niin englanninkielisillä (esim Jenkeissä), kuin espanjankielisillä ja kaikilla muillakin sivustoilla Spessua pidettiin edullisena renkaana, yhtälailla Euroopassa kuin Amerikassakin tai E-Amerikassa. Sitä pidettiin erittäin edullisena renkaana verrattuna esim Maxxisiin, jonka hintojen korotusta menestyksen jälkeen kirottiin monessa paikassa tai Schwalbeen, jota ei muuallakaan saa halvalla, ellei Saksasta onnistu tilaamaan, eikä sielläkään kaikki myy halvalla.
Kun sitten itse ostelin renkaita jouduin toteamaan itse saman asian, Spessulla on varmaan halvimmat, silti laadukkaat maastorenkaat. Ei tämä ole minun keksintöni, kyllä sen tietää ihan varmasti jokainen, joka maastokumeja ostelee.
Jos haluaa netistä ostella ja maksella toimituskuluja niin sitten kannattaa etsiskellä se halvin nettipulju, joka myy Maxxista tai Schwalbea ja saattaa parhaimmillaan postit maksettuaan päästä alehinnoilla suunnilleen samaan kuin Spessu normisti. En minä kyllä ymmärrä miksi noita pitäisi halvoiksi väittää ja miksi ihmeessä maksella postikuluja kun voisi ostaa suoraan paikallisesta valmiiksi edullisesti ilman lisäkuluja, mutta kukin tavallaan. Halpoja ne ei silti ole. Se, että esim ainoastaan valmistusmaasta voi kumia saada jotenkin kohtuulliseen hintaan, mutta se on muualla roimasti ylihintainen on typerää ahneutta.
Schwalben suomihinnoissa verrattuna saksalaisiin kauppoihin mättää se, että täällä päässä on yksi välikäsi enemmän jota maahantuojaksikin kutsutaan ja nuo gummit maksaa kauppiaalle veroineen suurinpiirtein saman mihin hintaan niitä sieltä saksan kaupoista saa..
Bike-discountin hinnat ei edelleenkään ole mitään alennushintoja, vaan tuohon samaan hintaan ne sieltä irtoaa ympäri vuoden. Postikulut on 6€. Melko edullista, eikö? Ei edes kannata vilkaista komponentti ja tarvike puolelle, sillä niissä on aivan samalla tavalla parhaimmillaan 70% edullisemmat hinnat kuin täällä kivijalassa, perus kulutusosissa. Onko siis kaikki muut valmistajat kuin Specialized ahneita?
Jokainen ostaa kuminsa juuri sieltä mistä lystää, aivan kuten kaikki muutkin komponenttinsa. Jos haluat laput silmillä uskoa, että jonkun tuotteen perushinta on se mitä lähin kiska hyllyssä makaavalle tuotteelle lätkäisee, niin siitä vaan. Internet kun on olemassa, niin se hinnan tarkistaminen on vaan niin älyttömän helppoa.
^
Jep, ja varmaan aika samankaltainen tilanne monen muunkin kumin kohdalla.
Varmasti jokainen Maxxis fani tai Schwalbe fani tms. olisi onnessaan jos niitä saisi säännöllisesti lähiliikkeestä samaan hintaan kuin nyt Spessua, joutumatta makselemaan posteja tai jännittämään toimituksen kulkua, joka ainakin silloin tällöin aiheuttaa harmaita hiuksia.
Minäkin olisin iloinen, sillä em. firmoilla ja monella muulla on tosi mielenkiintoisia renkaita, mutta tilanteen ollessa tällainen koen järkevimmäksi pitäytyä pääasiallisesti Spessussa ja ostella sitten satunnaisesti esim. Schwalbea tai Maxxisia tai WTBtä, Contia minulla jo onkin.
Häh?? Helpompaa se on painaa entteriä ja paketti tulee kotiovelle. Osasarjat kun paranee, niin lisääntyy kiinnostus nettitilaamiseen huomattavasti.
Näinhän se menee. Ei tässä itelläkään ole Spessun jälleenmyyjää kovin lähellä. Jos ei nyt ihan naapurissa ole liikettä, niin tuohon liikkeessä käymiseen verrattuna ei tuo 6€ toimituskulut kotiovelle, ei loppujen lopuksi ole mitään. Autolla menee helposti tuo summa, samoin julkisilla. Fillarilla sitten taas on hyvin rajallinen tuo määrä mitä mukanaan voi kantaa.
No haloo,
Kyllä useimmat kuitenkin haluavat ne kumit itselleen mahdollisimman pian. Siinä vaiheessa kun painatte enteriä mulla on ne kädessä jo ja kun saatte ne olen jo sisäänajanut omani. 😃
Saan folding kumeja vaikka 5 pakettia heitettyä reppuuni mutten ikinä edes osta yli kahta. Eikä moni muukaan.
Eikös ne syksyn renkaat kannata tilata jo nyt, eikä oo kiirettä. Pitää muutamia vararenkaita kotona, niin ei tulekkaan kiirettä.
Niin, mutta ei se ole ihme, että hinnat on korkealla jos osa asiakkaista on jopa valmiita puolustelemaan tähän malliin korkeita hintoja, ei haittaa yhtään vaikka joutuu varastoimaan renkaita, jotta on mistä ottaa kun joskus tarvitsee, eikä varmasti myönnetä, että kukaan muukaan haluaisi ostaa edullisesti lähiliikkeestä lempirengastaan jos se olisi mahdollista. Ei tietenkään kukaan sellaista halua. Enteriä painaa tosi nopeasti, eikä kukaan koskaan edes vilkaise missä postinsa menee, kun ne tulee kaikille aina salamana ovelle. Tämä on tosi kätevää. Ei halpoja renkaita tänne!
Mä oon nyt ajanut marraskuusta asti samoilla renkailla. Magic Mary trailstar edessä ja Hanssi pacena takana. Hyvin menee ja antaa mennä vaan. Ennen tuli vaihdettua renkaita aika useastikin, mutta ei sitä oikein enää ole jaksanut. Näillä ei lopu pito kesken ja kyllä nää eteenpäinkin menee. Ja hyvin on kestänyt.
Koskaan kuullut että tuotteita voi tilata vaikka useampia kerralla? Tilaa kerralla kymmenen rengasta ja kas, postikulut ei nouse ja sitten on mistä vaihtaa alle tarpeessa. Veikkaan että tuossa tilanteessa sinä olet vasta miettimässä liikkeelle lähtöä, kun jo toisilla on renkaat alla. Lisäksi voisi olla hyvä ajatella että suomi on lopulta aika julmetun iso maa asukasmäärään ja varsinkin -tiheyteen verrattaessa. Ei kaikilla ole kolmea pyöräliikettä kotiovesta ulos astuessa, mutta yleisesti postilaatikko on.
Tää kyllä menee koomiseksi vänkäämiseksi. Vain se oma toimintatapa on ainoa oikea? Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten ja mistä renkaansa ja tarvikkeensa tilaa? :D
Heitetään nyt esimerkkinä tämä Espoon tilanne, jossa lähin Spessun putiikki on 25km päässä. En tiedä kuinka sinä hoidat kaupassa käynnit, mutta itse ainakin tuppaan täyttämään varastot kerralla, eli en juokse kauppaan yhtä rengasta tai nippeliä tai tarviketta hakemaan. Silloin kuin siellä käydään, niin silloin hoidetaan kaikkien tarpeellisten tarvikkeiden hommaaminen kerralla. Tämän vuoksi se reppu on hyvin rajallinen kuljetukseen. Ehkä olen myös laiska, kun näen tuon 25km matkan suuntaansa vähän turhan pitkänä matkana kurnuttaa kelvejä maastofillarilla, kun vaihtoehtona on klikkailla tuotteet verkosta kotiovelle edullisemmalla loppusummalla. Voi tuon matkaan kuluvan ajan käyttää vaikka maastossa ajamiseen, josta pidän suunnattomasti enemmän kuin assulla kyntämisestä. Voihan se olla tuo huonosti rullaava Chunky Monkey joka laiskottaa. ;)
Mitä tulee tuohon välittömästi käteen saamiseen, niin eipä ole vielä ikinä tullut tilannetta vastaan, että joku rengas olisi pitänyt saada välittömästi alle. Saksasta tulee paketit alle viikossa ovelle, joka on täysin riittävä aika itselle. Jollain muulla voi homma toimia eritavalla.
Pahoittelut offarista, tämä kun tuppaa menemään enempi verkkokauppojen ominaisuuksista väittelyyn.
Kyllähän varalla on lähes pakko pitää tarvikkeita, jos meinaa ajaa silloin, kun itse haluaa. Ei ne nimittäin ole lähikaupatkaan joka päivä auki.
Onkos jollain kokemuksia miten Misukan renkaat , eli nää Wild Gripit ja vastaavat toimii märillä keleillä ?
^^
Jos asiaa yhtään miettii, niin ei voi kuin todeta, että kuluttaja ei tästä tilanteesta hyödy sitten millään tavalla, päinvastoin. ja vaikka niitä Svalpeja tai maxxiseja yms. saisi täältä edullisesti voisit silti halutessasi ostaa ne netitse, kuten Spessutkin voi nyt.
No miksi sitten kuluttaja toiselle puolustelee tätä tilannetta, kun olisi kiistämättä parempi meidän kannaltamme, että niitä saisi halvalla myös täältä?
Tästähän tässä on väitelty, onko tämä tilanne ihan jees näin, vai olisiko parempi, että olisi valinnanvaraa siinä mistä tilaa ja se on minusta järjetöntä, vaikka miten fanittaisi noita kumeja.
pyöräliikkeet ovat auki 6pvää/vko ja sinä yhtenä päivänä, kun ei ole on esim. XXL yhä auki, jos ei sinne halua voi säästää renkaan su hajoamisia varten.
Nyt menee ohi aika lujaa tuo viestisi. Mitäköhän tilannetta olen tässä puolustellut? Kotimaan hintoja vai? :D En todellakaan. En myöskään ole väitellyt kanssasi missään välissä siitä, että onko tilanne jees näin.
Alun alkaen sanoin tuon 40€ olevan täysin normaali hintaluokka renkaalle, sinun mainostaessa sitä erittäin edulliseksi. Kotimaan hinnoittelussa vastaaviin verrattuna edullinen kyllä, mutta hinnoittelua laajemmin tarkastellessa normaalin hintaluokan kumi.
Kuten sanottu jo moneen kertaan, jokainen harrastaa juuri kuten lystää. Toisella on varaosat ja tarvikkeet valmiina, ja toinen hakee nippeli kerrallaan hajonneen tilalle. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa, vaan jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Kannattaa myös muistaa se, että jokainen meistä ei asu pyöräliikkeen välittömässä läheisyydessä. Montako XXL liikettäkään Suomessa on vielä, 9? Eikä tuo XXL:n valikoima esim renkaiden suhteen kovin vakuuttavakaan ole..
Sangen huvittavaa offaria täällä. Ja mitä väliä on sillä, maksaako joku rengas 30e vai 60e, jos alla on jo keskimäärin 2000e-5000e fillari? Ei sitten niin mitään.
Viime sivulla mainittiin HD pacestarina takarenkaana. Olisin voinu lainaakin, jos osaisin. Mutta pitääks toi pacestar muka märällä? Rocket ron ei ainakaan vakuuttanu kosteissa olosuhteissa kalliolla tai juurilla, mutta onhan sen kuviointikin aika paljon kevyempi.
Juu, ps roketroni ei tahdo pitää edes kuivalla, mutta ps HD toimii kyllä, eteen vielä ts HD kaveriksi.
Onko näillä renkailla keskenään mitään eroa märällä ajaessa:
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...261/wg_id-8914
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...108/wg_id-8914
Hyvää yleisrengasta etsin, mutta mukava se jos toimis kohtalaisesti märälläkin.
Jälkimmäinen on paljon parempi. Tuon merkkisistä kannattaa aina ostaa Evolution sarjan renkaat.
Millä tavalla parempi?
Toi Performance on aivan käsittämättömän huono märällä käsittääkseni. Se kumiseos on paljon kovempi siinä. Varmaan halvempi valmistaa ja kestää paremmin asvalttirullausta, mutta metsään ei oikein tota Performance-sarjaa voi kenellekään suositella. Pacestar-mallit on hyviä yleisrenkaita ja Trailstarista alkaa sitten löytyä jo pitoa enemmänkin. Pehmeämpi kumiseos on siis näiden versioiden ero.
Millasilla paineilla ajatte polkurymistelyä Maxxis Ardent 26x2.20 renkailla?
Kaikki paineet toimii välillä 15-35psi, mutta se riippuu täysin kuskin ja pyörän painosta, ajotyylistä, maastosta, tubeless vai ei, vanteen sisäleveydestä ja mittarin tarkkuudesta, sekä kelistä.
Niin ja tietysti renkaasta. Tosta sun renkaasta on kai joku 4 eri versiota, jotka käyttäytyvät erilailla.
Jos sattuu niin hassusti että kenelläkään ei satu olemaan kokemusta samojen muuttujien vallitessa niin suosittelen laittamaan 25 psi ja lisäämään ilmaa jos tulee paljon rengasrikkoja/vanteelle lyömisiä tai ottamaan pois, jos tuntuu siltä että ei ole tarpeeksi pitoa. Estimaatti on laskettu akateemisesti hihaa ravistelemalla, joten otathan myös edellä mainitut muuttujat huomioon :)
Kyllä siinä Butcherissakin pitäisi olla lisäksi tuo Rotation-teksti siinä nuolen vieressä, mikä muissakin Spessuissa. Se on valitettavaa, että renkaissa yleensäkin merkataan aika huomaamattomasti nuo suuntamerkit. Niitä saa yleensä aina hetken etsiä, mutta Butcher on aika helppo, kun siihen silmä tottuu, ne ramppien suunnat on nopea tarkistaa. Eli niissä keskimmäisissä nappuloissa kun laskee yksi sivu, niin se eteen aina.
Onko joku kokeillut tsankimankia ensinnäkin takarenkaana ja toisekseen pyörimissuunta väärinpäin?
Olen tilannut parin 29" 4052 trail extreme tms. mallia ja ajattelin jos jollakulla on kokemusta takagumena.
Joo ehkä olis voinu ottaa sen vähemmän pehmeän taakse tai jopa smörgun, mutta nyt on tavoitteena max. vetopito märällä kelillä juurien ja kivien peittämissä teknisissä kinkamissa. Olkoon hintana sitten hitaampi vauhti siirtymillä.
Rengas on Maxxix Ardent Race 3C MaxxSpeed TR EXO 120tpi. Kuski+täpäri painaa noin 95 kiloa. Vanteen sisämitta 19mm ja rengas on sisärenkaalla.
Maasto on hyvää, kapeahkoa metsäpolkua, jossa vähän kivikkoa ja juurakkoa on jonkin verran. Kallioilla ajoa on myös, jossa nousuja ja laskuja. Kelillä kun kelillä ajetaan!
Kuskin ajoyyli.. 10 vuoden tauon jälkeen mennään varovasti ja arvokkaasti, muistellen ja opetellen, miten maastossa pitää edetä. Ikä on rauhoittanut ajoa paljon ja nyt kiertelen isoimmat kivet :D
29":ssä oli aina edessä ja takana juurikin noi trail extremet. Tykkäsin suunnattoman paljon ja toimi keskuspuiston juurakoissa upeasti. Rullaa juuri sen verran mitä kuski jaksaa polkea, aivan kuten kaikki muutkin renkaat vaikka täällä kuinka pelotellaan. ;) Kuvion laittaisin oikein päin.