Jahas…voisitko kysyä myös mun tilauksesta (KBJZ3Z2/9.6.2025), kun mä en ole vieläkään saanut minkäänlaista vastausta mihinkään?
Niin ja mielenkiinnosta, maksoitko debitillä vai creditillä..?
Printable View
Jahas…voisitko kysyä myös mun tilauksesta (KBJZ3Z2/9.6.2025), kun mä en ole vieläkään saanut minkäänlaista vastausta mihinkään?
Niin ja mielenkiinnosta, maksoitko debitillä vai creditillä..?
30.5. olin tilannu putiikista tavaraa ja 7.6. oli paketti kourassa. Eli itellä tuli ripeästi viimeaikana tilattu paketti tuolta. Taitaa olla toistaiseksi ainut tilaus, jonka olen tuolta tehnyt ja senkin tein sen takia, että tarvitsin ylimääräisen parin Ortliebin haarukkalaukun adaptereita, joita en muualta löytänyt ja samaan pakettiin laitoin vielä Camelbakin runkolaukun juomarakolla varustettuna.
Silloin en ollut tietoinen mahdollisista ongelmista, mutta onneksi tilaamani tavarat tuli nopeasti perille.
Ehkäpä Puskiksen arvelu puuttuvan likvidin paikkaamisesta sillä, että jätetään debittilaukset ensimmäiseksi toimittamatta tai hyvittämättä, pitää sitten paikkansa.
(Olin muuten jotenkin siinä luulossa, että OP:n kortilla on ostoturvan suhteen sama, että ostaako debitillä vai creditillä, joten tulipa nyt sitten opittua sekin, että näin ei olekaan…)
Oma tilaus oli tosiaan maksettu PayPalilla, kuten lähes kaikki ulkomaan tilaukseni. Kotimaastakin tilaan luoton puolelta. Caset Anttila ja Pole pitäisi riittää kaikille opetukseksi.
^pari tapausta on sattunut vuosien aikana, että on joutunut avaamaan tapauksen PayPalissa ja kovakorvaisen kauppiaan kuulo on parantunut kiitettävälle tasolle. Muistaakseni tapausta ei kuitenkaan tule avaamisen jälkeen sulkea ennen kuin ostos on kädessä moitteettomassa kunnossa, vaikka kauppias mitä selittäisi -yksikin kauppias seliti jotakin myynnin pysähtymisestä, ehkä heillä sitten oli liikaa avoimia asioita PayPalissa.
Ei tule, vaikka kovakorvainen kauppias sitä kovasti pyytelisi.
Jeps, mä tein nyt virallisen kaupan peruuttamispyynnön sinne ja pyysin, että palauttavat maksun 14 vrk sisään. Jos ei rahoja kuulu, laitan valituksen EU:n kuluttajakeskukseen. Tuskinpa siitäkään mitään hyötyä on, mutta onpa sitten hoidettu virallista reittiä.
Mun veikkaus on, että kovin pitkään ei BC:n toiminta tule enää jatkumaan.
Paypal on erittäin näppärä monella tapaa. Sinne voi laittaa monta korttia, myös depittiä. Sillä voi vastaanottaa rahaa, ostamisen voi suorittaa pikana helposti ja käy moneen paikkaan, ostin mm. Birzmanin tehtaalta Koreasta pari varaosaa suoraan, PayPal:lla. Ja hyvä suoja kusetuksia vastaan. Suosittelen.
Päivitys omaan tilaukseen. Tuli Paypalilta rahat takaisin tupeista joita ei ollut varastossa (olisin voinut ottaa samanlaiset eriväriset, mutta se ei onnistunut) Toinen osa,vaihdevivut, lähti tulemaan. Ne oli -60% alennuksessa eli kuljetuskulujenkin kanssa hyvä diili. Saan myös korvauksena voucherin jolla saan seuraavan tilauksen ilman kuljetuskuluja. Eli tässä tapauksessa ei valitettavaa, etenkin kun vipuja tarvitsin, tupit oli vaan extraa...
Sait paypalilta rahat takaisin?
Kaksi meiliä tullu putiikklta tänään missä kaivattu mua asiakkaaksi, toisessa mainostettii myös asiakaspalvelua ja trustpilotin hyviä arvosanoja. 5e alekupongin kera.
Aika kovia tarjouksiakin tuolla nyt on, että varmaan toi kassakriisi voi olla ihan mahdollinen vaihtoehto.
PayPal on maksujenvälitysfirma ja toimii molempiin suuntiin. Jos maksat sillä myös mahdollinen myyjän tekemä hyvitys tulee sen kautta takaisin sinulle. Yleensä hyvitys tulee 1-2 päivässä. PayPal:ssa on myös ostajan turva, joka korvaa esimerkiksi, jos ei tilattua tavaraa ei tule. Itse olen vuosien varrella pari kertaa joutunut ostajan turvaa käyttämään. Ensin pitää reklamoida myyjä (sähköposti ok) ja jos ei rahoja näy niin täyttää PayPal:n lomakkeen (suomeksi ok) ja PayPal ottaa yhteyttä myyjään. Jos ei sekään auta, tai myyjä jatkaa radiohiljaisuutta niin PayPal palauttaa muutaman viikon odottelun jälkeen maksetun summan ostajalle. Etukäteismaksua en uskalla käyttää kuin suomalaisiin tunnettuihin kauppoihin ja niihinkin pieniä summia
Juu Paypal on kyllä tuttu ja käytössä. Sattu nyt vaan olemaan Debit-kortin tiedot jossain muistissa ja maksu meni sillä, kun ei ole BC:n kanssa ennen ollut mitään ongelmia koskaan.
Virallissävytteinen kaupanpurkusähköposti tai avautuminen firman somessa toimi ja oli eilen tullut vastaus. Nyt tarttee enää jännittää, että tuleeko maksun palautus oikeasti tilillekin asti. Jos tulee, niin loppu hyvin tämän casen kanssa, mutta maku meni BC:iin ainakin joksikin aikaa.
PayPal ainoa järkevä maksutapa.
Onko kukaan tilannut täältä viimeaikoina, onko miten tulleet tavarat perille?
Hyvin tulee.