Hetkinen, pahoitellaanko täällä nyt mutaa krossilenkillä? :D
Printable View
Hetkinen, pahoitellaanko täällä nyt mutaa krossilenkillä? :D
Ei se oo cyclocross-lenkki vaan pyörätielenkki cyclocross-pyörillä. ;)
Nooh, ainahan sitä pikkasen...
Tässä suunnittelen toista krossilenkkiä, joka mahdollisesti sisältäisi pienen pätkän pellolla. Eilen pystyin siellä ajaan 25-millisillä. Ihan kävelypolku siellä menee, mut mietin mahtaako olla viisasta ajaa. Lähinnähän siinä on se, että aiheutammeko jotain haittaa pellolle. Muutoinhan siellä voi mennä miten haluaa.
Eihän siellä Mankkaalla ollut sitä kuraa juuri nimeksikään, hyvä jos oli sadan metrin pätkän verran. Ja syvyyttäkään sillä kuralammikolla ei tainnut olla paljoa yli viittä senttiä, ja aika kevyttä siinä oli ajaa. Hurjempia vesiesteitä näkee asfaltoiduilla teillä keväisin lumien sulaessa.
Omaan pyörään tai vaatetukseenkaan sitä kuraa ei juuri tarttunut. Tällä saattaa tosin olla jotakin tekemistä täyspitkien lokasuojieni kanssa - tai sitten sen kanssa että en tuossa kohdin kauheasti peesannut ketään.
PS: savisten peltojen laidassa kulkevat polut ovat hieman liukkaita tähän aikaan vuodesta.
Mä tuun perään roikkumaan, katotaan kauan jaksan mukana :D
mites kun on luvattu nolla kelejä, nappulaa alle ja sitten toivon ettei asfaltilla tule pannutettua? nastat (marathon winter) on varmaan liioittelua hiekalle?? terveisin tietämätätön nöösi :)
Tuo suunniteltu Paloheinän mäen nousu on kyllä muistaakseni kohtuullisen vaativa taluttamallakin. Vaikka olisihan siinä vieressä vielä jyrkempi nousu ruohikkoon tallattua polkua pitkin, saattaa tosin olla vähän liukas. Lamput kannattaa kanssa tarkistaa, siellä mäellä on jostakin syystä hiekkateiltä valaistus pois päältä (pururata/hiihtolatu on kyllä valaistu).
Asfaltit tuskin ovat huomenna kovin jäiset, on sen verran kuivan oloista keliä tänään. Hiekalla pieni pakkanen lähinnä parantaa pitoa.
Crossarin voimansiirto ei kestänyt keskiviikon reitin koeajoa. Pitäisi vaihtaa koko voimansiirto euturattaineenkin. Kaikki varaosat olisi kyllä valmiina hyllyssä, mutta en saanut itse irrotettua eturattaita kammista.
Sunnuntaina havaittu ketjujen kiemurtelu johtui siitä että ne olivat vaan pahasti venyneet (noin 2,5 %). Kylläpäs se aika kuluu nopeasti kun en huomannut että kyseisillä ketjulla on tullut ajettua jo 7036 km. Jotkut Connexin ketjut olivat.
Tulenpa siis 29"-nastarenkaisella hirviömaasturilla huomenna. Se kyllä usein johdattaa lenkkiporukkaa huonoille teille...
Mulla on krossarissa takana nyt 12-23, pitäis vaihtaa jotain 25 tai 27 jotta nousis mäet ja pikkupolut paremmin. Edessä on 36-46.
Tommonen PK-lenkki la klo 10, jollei pukkaa hiihtokelejä. Ilmoittele, jos haluat mukaan niin sovitaan lähtöpaikka. Sopii hybridi-mtb-cc kalustolle. Reitti muutoin helppo, mutta sisältää jonninverran kovia mäkiä.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UT...,0.812988&z=10
Kiitos mahtavasta lenkistä! Oli mukavan tasaista ja vauhdikasta, erityis peukkua siitä että huonot mäkikuskit saivat jäädä nauttimaan virvokkeita muiden rehkiessä. Toimi todella hyvin :) Virtaa riitti.
Reipasta menoa oli! Leppävaarasta lähti yhdeksän kuskia, ja sinne saapui vähän vähemmän väkeä - itse oikaisin loppumatkasta Maunulan kohdilta kotiin lämmittelemään jalkojani. Pitäisi varmaankin käydä hankkimassa talvipopot pyöräilyyn.
Kiinnostaisiko jatkaa vielä pääkaupungin vesistöihin tutustumista? Voisin suunnitella sellaisen lenkin jonka nähtävyyksiin mahtuisivat Iso Huopalahti, Mätäjoki, Pitkäkoski (plus paikallisen vedenpuhdistamon altaat), Silvolan tekojärvi, Vantaanjoen varsi Pitkäkoski-Haltiala välillä, ja lopuksi hieman pyörimistä keskuspuistossa ennen paluuta Leppävaaraan.
Kiinnostaisi toki. Keskiviikon lenkeillä on jo tutustuttu mm. Espoon rantareittiin ja Lauttasaaren/Otaniemen rantoihin ja lauantain Hepon CC-lenkilläkin pari viikkoa sitten ajeltiin joenvarsia pitkin ja ainakin itse olen noista ajeluista erityisesti nauttinut (vaikka osa reiteistä oli toki jo ennestäänkin tuttuja), joten lisää vain rantoja tulevillekin lenkeille.
Tänäinen lumisade taisi muuttaa suurimman osan noista keskuspuiston pätkistä (ml. Pitkäkoski-Haltiala välin) toistaiseksi lähinnä hiihtoladuiksi, mutta kyllä siellä vielä ajettavaa riittää. Ja onhan vielä noita muitakin vesistöreittejä joita voi ajaa talvella, kuten Vantaanjoen varsi Ylästöstä Vantaankoskelle tai Keravanjoen varsi.
(Vantaankoskella on tosin joku saattanut joskus ennenkin mahdollisesti käydä.)
Oli hyvä lenkki. Sai kunnolla nauttia hienoista hiekkapätkistä, siitäkin huolimatta, että olin maasturilla liikenteessä. Tosin se mahdollisti isojen mäkien nousun (2/3).
Fillarikalenteriin oli jo ajettu reitti kaiketi merkitty, tässä meikäläisen, 2 kilsaa uupuu alusta
http://connect.garmin.com/activity/57104191
Ensi keskiviikkona en pääse.
no pukkashan se eli vaihdettava tohon
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&...,0.406494&z=11
Nyt kun kelit meni tällaiseksi, niin taitaa ensi viikonkin lenkit mennä pyörätieajeluksi. Olemattomalla talviajokokemuksellani en kyllä mitään kiinnostavaa reittiä osaa kehitellä ensi keskiviikoksi toisin kuin ehkä Jari osaisi. Vai tietääkö joku onko esim. rantaraitti, joka ajettiin ekalla Lepuskin cc-lenkillä aurattu? Meren läheisyydessä olisi varmaan vähän vähemmän pakkastakin.
Noinhan se yleensä on, ainakin siihen asti kunnes meri jäätyy. Mutta tuosta jäätymättömästä merestä seuraa toinen ongelma, nimittäin korkea ilmankosteus, joka tekee siitä pakkasesta huomattavasti epämiellyttävämpää.
Lisäksi meren rannalla tuppaa olemaan tuulista, kuten alavilla paikoilla muutenkin. Parasta tuulensuojaa tarjoavat yleensä pienet metsätiet.
Tuo Keravanjoen varsi Tikkurilaan asti on kyllä upea reitti, myös talvella. Saisi jatkua Tikkurilasta vielä pidemmällekin minun puolestani. Matkan varrellehan mahtuu myös erinäisiä kulttuurinähtävyyksiä, kuten Heureka, Vantaan pitäjän kirkko ja Bilteman nakkikioski.
Itse on tullut lähinnä ajettua tuota Helsingin puolella menevää osuutta, se kun on tuntunut kotoisemmalta. Täytyypä joskus kokeilla ajaa myös se Vantaan puoleinen osuus kokonaisuudessaan.
Koiranulkoiluttajia saa tuolla kyllä varoa säännöllisesti, ja näkymät ovat rajoitetut, joten vauhdit joutuu pitämään melko maltillisina.
Keskiviikon pakkaskelin cx-cruisailuksi suunnitelin maasturilenkkiä Leppävaaran lähistöllä.
Jos joku ehtii ja jaksaa, niin käyköön katsomassa onko polut jo tamppautuneet vauhdikkaaseen kuntoon.
Tuleeko jatkossa cc:lle sopivia keskiviikko lenkkejä? Sen verran onneton peli ettei noi metsäpolut houkutele :D
Eiköhän lenkin muuttuminen maasturimaisemmaksi johdu vain ja ainoastaan vallitsevista sääolosuhteista. Voisihan lenkin tietysti ajaa ainoastaan KLV:tä käyttäen, mutta se ei ehkä täytä lenkin "vaatimustasoa" tai laatukriteereitä. Talven otteen heiketessä joko tilapäisesti tai viimeistään keväämmällä lenkit varmasti muuttuvat taas CC ystävällisemmiksi.
Itse en ole vielä yhtään talvista lumilenkkiä porukassa tehnyt, joten saa nähdä uskaltaako huomenna mukaan, jos vuorokauden aikana sataa vielä luvatut määrät lunta.
Kulmala näemmä ehtikin vastata jo ensiksi.
Vastatuuleen polkiessa tuntui kyllä jo tänään kohtuullisen karulta tuo 8 m/s koillistuuli, eikä tarvinnut olla edes kauhean aukea paikka.
Metsäisillä hiekkateillä on kyllä ihan suojaisa ajella ilman huolta tuulesta, mutta niistä suurella osalla kai ajelevat jo latukoneet.
no kappas :D En ollut sääennusteita katsellut joten nyt ymmärrän tuon metsään menemisen.
noh, mä tuun sit taas mukaan kun on tasaisempaa reittiä luvassa. Eilen pari kilsaa ajelin möykkyistä polkua, ei ollu kivaa ei :cool: Keskuspuistossa on kyllä hyväkuntoisia reittejäkin joita ei ole hiihtäjille varattu, mutta siellä on sitten muitakin ulkoilijoita sankoin joukoin.
Kävin aamulla kokeilemassa suunnittelemaani polkua. Tasaisella pystyi vielä ajamaan nipin napin, mutta ylämäkeen ei enää. Lunta tulee koko ajan lisää, joten peruin tämän suunnitelman.
Ehkä tänään kannattaa valita ulkoliikuntavälineiksi lumilauta tms. :cool:
Potkukelkalla meni varmaan koko lenkki?