Näin on. Muuttivat näihin tämän vuoden malleihin tuon 370 navan. Eli tuo on niissä, missä kiekkosetiksi on mainittu BR 2300.
Tuo Ratchet on kyllä mainio. Kestää ja helppo huoltaa, eli rasvata.
Printable View
Voi sun s**tana. Ja just viikon alussa tilasin verkkokauppa.comsta. Nyt kyllä harmittaa. Ei paljon tuohon hintaa kannata muuta harkitakaan.
Kysyinpähän vaan kun itse en ole koskaan saanut vaparia särjettyä, vaikka noita kynsivapareitakin on ollut ja on edelleen ajossa. Väärin ajettu ja huono kuski. DTSwissistä ei minullakaan ole sen enempää kokemusta kuin kolmet ratchet vaparilliset kiekot ja sehän kyllä toimii hienosti.
Varmaan jo tässä ketjussa vastattu, mutta kysytään toistamiseen. Miten tuossa 8.0:ssa sopii isoimmat renkaat? Iteltä löytyy esim. bud ja lou tai 4.8 jumbo jim, joiden ainakin toisen pitäisi saada mahtumaan.
https://www.canyon.com/en/mtb/dude/2...de-cf-8-0.html
Duden geometriasta kysymys (M kokoa ajattelin). Olen 171cm (78 tai 79cm inseam). Nykynen fatti kasattu white interceptorin M runkoon, jonka geometria on minulle hyvä. Muuten tuossa on paljon huonompia osia (esim. vanteet ja jarrut), niin siksi voisin vaihtaa. Tuossa näkyy interceptorin geo:
http://whitebikes.com/bikes/4-fat-interceptor-2/
Esimerkiksi tuo Top tube length on sama molemmissa M koossa. Taas Canyonin S koossa tuo menee paljon lyhyemmäksi ja siksi tuntuu minusta pieneltä. Onko mielipiteitä tuosta koosta yleensä?
Edit: onko tuo BR2300 muuten sama kuin 2250, mutta vapaarattaan kanssa tuon 2300g?
Minä olen 170cm (inseam 80cm) ja M-koko Dudesta istuu minulle oikein hyvin.
Näin taitaa olla, eli tuo vapaaratas on hiukan painavampi mitä BR350. Kehät näyttävät identtisille, lukuunottamatta tuota 2300 merkintää. Pinnoista ja nipoista ei ole tietoa, että ovatko samat mitä BR2250 setissä.
Mulla oli aikoinaan S kokoinen Dude ja olen 174cm, inseam taitaa olla 82cm. Tyytyväisenä sillä ajoin muistaakseen 40mm stemmillä, että ei se metrilleen ole:D
Mutta joo, olis varmaan ollut M sopivampi mullekkin.
Ja taakse sopii Lou tai iso JumboJim hyvi n kunhan akseli taka-asennossa.
Minä taas oon 170cm inseam 77cm ja S-koon dude istuu ku nenä päähän 70mm stemmillä. Isompaa kokoa en voisi itselle ajatellakkaan :)
Mitä tuollanen parempi vapari maksaa, jos kynsivapari sattuisi hajoamaan? Entä onko kokemusta sram nx vaihteista?
Noin 200€ + työt, koska koko napa pitää vaihtaa.
Tai sitten suoraan koko kiekko https://www.bike-discount.de/en/buy/...5167/wg_id-506
Mites Dudekuskeilla on rungot kestänyt pannuja, kivikoita ja hyppyjä? Itse lähinnä epäilen tuota polkimien seutua, vai saako tuohon ratassuojan tai vastaavan tai runkoon jonkun iskusuojan? Jos kolahtaa kiveen tai puuhun ylityksissä?
9.0 SL tilattu ja tuskainen odotus ilman läskiä päällä. Pitää heti uutena tehdä tubeless ja 1x11 konversio sekä pistää isompaa rengasta alle. Mitäs palikoita suosittelette tuohon 1x11 muutokseen ja onko jotain mitä olisi hyvä huomioida tuossa?
https://www.wolftoothcomponents.com/...bcd-chainrings Tuollainen 28 Ovaali ratas pikkurattaan tilalle (ainoa 64bcd ratas mikä sopii kampiin, kuin nenä päähän ja Bashring ison rattaan ulkopuolelle (tilalle ei mahdu). Kampien irroitus??? on huomiotava.
Jos kestää Antzalla, kestää mitä vaan 😂
Antaskohan Pole mulle yhen "kesto" testiin😀, kun niitäkään ei ole vielä vissiin rikottu.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...5d13f7cdb8.jpg
Härö Dude sai taas vauhtia. Kumma, kun sama 90mm stemmi tuntui nyt 10mm pitkältä kuitu keppillä varustettuun verrattuna. Vaikka ohjaamo geo pitäisi lyhentyä tuolla 120mm pikellä ja 29+ kumi isompi kuin 4.8JJ eli keula kulma loiveni selkeästi. "Silmät kiinni" ajaessa ei eroa Stacheen oikeastaan aisti. Tosin Dude M 90mm stemmi ja Stache L ja 60mm. Eli akselivälit näissä aika samat. L Dude olisi taasen jo selkeästi pidempi. Stache keulii mäessä ennemmin, kuin Dude tuolla kombolla missä vielä korkeampikin ohjaamo, mutta onhan se selväkin jo stemmi erosta. Dude normi kepillä keulii herkemmin. Huikeita pelejä molemmat kunnon joustokeulalla, kunhan saa penkin pois tieltä, kun nokka osoittaa alas.[emoji4]
Jos kestää, seuralaisella hajoaa..
Antza, meneekö 29+ myös takapäähän?
Ja mahtuisko 29+ blutoon, ainakin leveydestä joo, mutta miten korkeuden puolesta, mahtuuko pyörimään?
Raportoidaan nyt sitten eka rikottu Duden runko toukokuulla>oma tunarointi, nenää kaivellessa nolla vauhdissa pyörä kumolleen seatstayn(vaimikäseoli) osuessa terävään kiven kulmaan ja poikkihan se meni helpohkosti. Naapuri kaupungista löytyi hiilikuituleipuri (lue veneteollisuudessa toimiva ammattilainen) huokeaan hintaan ja matka jatkuu.
Noinhan se kuitu menee rikki, jos on mennäkseen. Kova poikittainen isku napsauttaa putken poikki. Toki valmistusvirheet ja ylioptimoidut rakenteet voivat myöskin aiheuttaa murtumia. Dudessa en ole tuollaisia ongelmia kuullut olevan. Canyonin rungoista Lux CF-maratäpärin keskiön seutu on aika tunnettu esimerkki tuollaisesta.
Alumiinilla tilanne on aika erilainen. Kolhujen kesto voi olla parempi, mutta vastaavasti metalli voi väsyä. Itse olen pistänyt kaksi väsymällä murtunutta täpärirunkoa takaisin tehtaalle. Niitä ei olisi mikään leipuri parsinut kasaan.
Puuhun osuu rungon sijasta ratas/bash/kammet, mutta jos arvelee pysäköivänsä terävän kiven päälle, niin siinä tapauksessa runkoa voisi harkita suojaavansa. Itse liimasin sinne keskiön alle jotakin paksua teippiä, mutta ei ole vielä jäänyt mitään jälkiä osumista. Sen sijaan bash on sen näköinen, että näen sen olemassaolon oikeutetuksi. Vastakkainen mielipide olisi että ketju suojaa rattaan. Turhaa tai ei, mieluumin otan nuo jäljet passiiviseen suojaan kuin ketjuun jonka pitäisi tuoda minut vielä metsästä pois.
Mullakin dudessa 29+ alla ja olen tykännyt. Kehät 50mm leveät ja kumit wtb rangerit 3".
Takana hulppeasti tilaa ja blutoon just just sopii.
Tuosta 4.8" sopivuudesta: Dillinger 5 pyöri viime talven kyllä oikein hyvin takanakin vaikka akseli oli etuasennossaan.
Tunnustan moisen vinkin antaneeni.Fillarirempaa tehtiin vuonna 19XXX eikä sattunut olemaan passelia ulosvetäjää pakissa ja eräät kammet piti saada irti ja tuolla konstilla ne irtosivatkin OK.
Ei sen polkemisen varovaista tarvitse olla mutta ei kandee lähteä kovin kauas kurvailemaan.
Lukkiksilla tuntee paremmin kun kampi alkaa löystyä ja hups sitten irtoaakin melko helposti.
Ei vahingoitu mitään jos ei ihan hurjastele vauhdin kanssa tai yritä kotiutua "hölskyvällä" kammella.
Mun kampi ei irronnut polkemalla, vaikka ajelin useamman lenkin löysätyllä pultilla.
Kuinka moni kampensa hajottanut on käyttänyt jotain muuta kun e13 omaa työkalua?. Ne tapaukset jotka itse tiedän on irroitukseen käytetty jotain muuta kuin e13 työkalua esim. Parktool. Itsellä käytössä tuo e13 oma työkalu enkä ymmärrä miten sillä saa kierteet korkattua. Kammet irroitettu itseltä ja kaverilta yhteensä n.20krt ilman ongelmia. Jos olen ymmärtänyt oikein niin tuolla parktool:n ulosvetäjällä suurin voima kohdistuu kammen päässä olevaan lyhyeen kierteeseen kun taas e13 kohdalla noihin lyhkäsiin kierteisiin laitetaan "stoppari", jota vasten kampi kierretään auki sisäpuolelta. Näin ollen tuohon lyhyeen kierteeseen ei kohdistu samanlaista voimaa kuin parktool:lla. Tämä omaa tulkintaa ja saa korjata jos puhun ihan höpöjä[emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk