Tosi hyvät ovat olleet, saa siististi säädettyä, ja tosiaan mulla toiminut ihan ilman tukirautoja
Printable View
Tosi hyvät ovat olleet, saa siististi säädettyä, ja tosiaan mulla toiminut ihan ilman tukirautoja
Jos joltakulta löytyy tarpeetonta Acrosin 1 1/4 ohjainputkeen sopivaa top capia mallia "reikä", voisin ostaa pois kuleksimasta. Näitä oli vuosi-pari sitten ainakin Ultimateissa. Yht.otot YV:llä, kiitos.
Onko jolloin kokemuksia vuoden 2015 aeroad cf slx:stä?
Vuoden 2016 aeroad cf slx 6.0 vaikuttaa laadukkaalta paketilta. En heti keksi kapeiden kiekkojen (622-13) ja kumien (23mm) lisäksi huomautettavaa. Ehkä värivalikoimassa voisi olla enemmän variaatiota, mutta mattamusta on aina perushyvä.
Sattuisiko jollain olemaan tarvetta Canyonin vaihtajankorvakkeelle mallia DERAILLEUR HANGER NO. 12
Tuli tilattua noita pari kpl eikä tietenkään sattunut omaan pyörään sopimaan.
Eilen kotiutui viimein S-kokoinen Ultimate CF SL 7.0 2016. Pikaisen kasaamisen jälkeen tuli ruuvattua karkeat säädöt, satula kohdilleen ja spacer-pino pois stemmin alta, jotta pääsi ottamaan kylmät-tyypit. Ohjaamon pituus on ok jo 90mm kannattimella ja kassien turvavälys vaakaputkeen meikäläisen sisäjalanpituudella riittävä. Jossain vaiheessa tulee vielä perinteinen ohjainlaakerin kiristyssysteemi, millä saa tarvittaessa melkein tuon Acros:n toteutuksen verran vielä sarvia tiputettua. Eli kyllä tuosta luultavasti saa itselle pyörän säädettyä. Mutta katsotaan, katsotaan. Hengitysteissä oleva tulehdus vaan estää tällä hetkellä kunnollista koeajoa.
Mahtaako kenelläkään olla omakohtaista ajokokemusta sekä Endurace CF 7.0 että Endurace AL 6.0. Ensi kesäksi pitäisi uusi maantiepyörä hankkia vanhan täysalumiini Jamis Ventura Sportin tilalle. Prioriteettina vahvasti se, että lähes 50-v otus pystyy ajamaan pitkiä lenkkejä ilman niska tms. kipuja. Nykyinen pyörä ottaa töyssyt ja tien pinnan huonouden turhan kovasti vastaan, sen takia mietityttää tuo alumiinirunkoinne Canyon. Tonnin hinta olisi kyllä houkutteleva. Osallistun ainakin pariin triathloniin kuntoilumielellä, ehkä johonkin pyörätapahtumaankin. Tänä kesänä tuli maantiepyörällä ajokilometrjä n. 2.500. Ensi kesänä varmaan tonni lisää tuohon.
Endurace CF 7.0:ssä on ainakin vakiona todella rento geometria ja sillä pystyy ajamaan ilman niskakipuja aloittelijakin pienen harjoittelun jälkeen ongelmitta, ja pitkään. Itse muokannut jo agressiivisemmaksi ajoasentoa ja olin vielä keväällä yhtä notkea kun rautakanki.
Enduracen alu-raamissa on sitten vielä leppoisampi ajoasento-geometria kuin kuitu-raamissa. Oma ruho kyllä tykkää kuitu-raamin mitoista.
Mikä on muuten Canyonin uusilla nettisivuilla, kun tietokoneella ei aukea. Kahdella eri koneella kokeiltu, joissa windows 10 ja 7. Niillä jää pyörittämään osoitetta, mutta android-tabletilla aukeaa.
Verrattain ultimateihin, niin kyyti on selkeästi kovempaa.
Oma on cosmic carboneilla ja samantein meni vaihtoon 23mm renkaat 25:iin.
Myös tankoteippi on surkea, hyvin ohut ja kun pyörä on jäykkä, niin kyllä huonolla asfaltilla tulee aika paljon tärinöitä läpi.
Vaihtojen jälkeen pyörä on upea.
Näemmä uusi Speedmax tulee myyntiin kohta. Frodenohan voitti sillä juuri tänäaamuna Konassa ja aiemmin kesällä veti muistaakseni 4:02 Frankfurtissa.
Saisikohan vähän tuota nopeutta "tarttumaan" samanlaisella pyörällä ;)
Selkä tuntuu paranevan hyvää vauhtia ja nyt katsellut jo ensi kesäksi uutta maantiepyörää. Valinta kallistuu Canyoniin kun toimitusajalla ei väliä. (kunhan kevääksi tulee).
Meinasin kuitenkin ottaa varman päälle ja ottaa Endurance mallin. Mutta laittaako tilaukseen alu- runkoisen vai kuituisen.? Kannattaako säästää n. 500€ (perheellisenä paljon rahaa mulle). Vahva mielikuva kuitenkin siitä että ei nuo Canyonin alurungot aivan sysipaskoja ole.
Eniten mietityttää kuinka paljon _mukavampi_ kuiturunko olisi. Jäykkyys ja paino ei paina mun vaakakupissa niin paljoa.
Onko noissa selkeetä eroa tärinänvaimennuksessa? Siis aivan selkeetä!? Renkailla ja putkiosia vaihtamalla varmasti saisi muutosta aikaan, mutta ihan noinniinku pakasta vedettynä?
Kyllä kuitu tarjoaa tasaisempaa kyytiä, mutta niinkuin arvelitkin, Canyonin alurungotkaan eivät ole sysipaskoja. Mukavuudesta suurin osa tulee satulatolpasta, joka on Canyonissa joka tapauksessa joustavaa VCLS-mallia. Etupäässä on aina hyvä kuituhaarukka, joten silläkin osastolla on perusasiat kunnossa myös alurunkoisessa.
Sitten vielä 25mm tai leveämpää gummesta alle niin kyllä se meno on jo aika mukavaa.
Itse siirryin tänä vuonna 23mm tuubeista 26mm tuubeihin ja paluuta kapeampia ei enää ole!:)
Itse oon ajellu tämän vuoden halvimmalla Canyonin Endurace CF:llä ja 28mm Duranoilla eikä nopeudessa ole valittamista. Oneksi en ostanut kalliimpaa mallia koska tämä on jo niin hyvä että rahaa olisi vain mennyt hukkaan :) Täältä vain valitsemaan sopivaa hiilikuitua tai alumiinia budjetin mukaan: https://www.canyon.com/en-fi/road/endurace
Jos ei ole pakko saada kuitua niin ostaisin tämän: https://www.canyon.com/en-fi/road/en...ce-al-6-0.html
Tuossa on vielä kuituversiota aavistuksen rennompi geometria, mutta samat osat.
Halvinta kuituversiota ei saa enää mustana ja hintakin noussut satasen 2015 mallista: https://www.canyon.com/en-fi/road/en...ce-cf-7-0.html
Kuinkas leveät renkaat tuohon Inflite AL 9.0:aan mahtuu pyörimään? Tilauksessa tuo 2016-malli, mutta runko lienee sama 2015-mallin kanssa?
Nastoja tässä lähinnä katselen, esim. näitä: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...22-nastarengas
Mahtuuko, en ota kantaa...
Itse olen tyytyväinen näihin: http://www.rosebikes.fi/tuote/schwal...yre/aid:707851
Työmatkafillariin asennettu ja voin vilpittömästi kehua.
Edit: valitan offtopicia
Miksi Canyon ei valmista halvempaa cyclocrossia, kun hinnat alkaen Inflite on 1499€? Kiinnostaisi max. 1k€ talvicyclo. Enduraceen kun ei vissiin saa nastapyöriä mahtumaan?
Kiitoksia tästä tiedosta.
Inflitessä on keulassa hyvin tilaa leveilekkin renkaille mutta takana 38mm mitatuilla renkailla jää n. 1cm tilaa reunoille. Muistaakseni joku Infliten omistaja oli testannutkin noita 42mm nastoja ja oli mahtunut pyörimään. Voi tosin takarengas mennä aika lähelle runkoa ja itse olen pärjännyt 35mm Marathon wintereillä. Contin samaiset 37mm leveisenä toimisivat varmasti ilman ongelmia.
Tulikin isoja kuvia ja ei skaalantunu ittenstään. Linkit missä juuri nuo 38mm Challengen Gravel Grinder -renkaat:
http://pic.useful.fi/3e9ada7f165c70e...8356bc973d.jpg
http://pic.useful.fi/2abf330e3f3790b...527c4bf8cb.jpg
Tuo oli tosiaan Canyonin "virallinen" vastaus, eli kun vielä otetaan muutama milli omasta takaa plussaa jos pelivaraa kerta on ja kun tietyt renkaat ovat vanteella selkeästi ilmoitettua leveyttä kapeampia, voi tuurilla saada jotain 45mm nastaa mahtumaan, ehkä. Kokeilemalla selviännee.
Marathon wintereitä voisi ehkä kokeilla, vaikka ne ovatkin saaneet osakseen aika paljon kritiikkiä.
Aloin tuossa pohtimaan tuota runkokokoa vielä uudemman kerran. Omistan tällä hetkellä tuon Canyonin fitness-mallisen Roadlite 7.0:n (viimevuoden malli) kokoa XS -> https://www.canyon.com/fi/fitness/ro...te-al-7-0.html
Koko on kyllä sopiva, mutta tuntuu ehkä aavistuksen ahtaalta, vaihdoinkin siihen 90mm stemmin kompensoimaan asiaa.
Nyt menin tilaamaan tuosta Inflitestä myös XS-koon PPS:n suosittelemana -> https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-9-0.html
Nyt en olekaan enää ollenkaan varma tuosta kokovalinnasta, olisiko kuitenkin pitänyt ottaa yhtä kokoluokkaa isompi S?
Tässä omat jumalaiset mittani:
My PPS Information
Body height: 170
Inseam: 79
Body weight: 65
Shoulder width: 43
Arm length: 57
Torso length: 63
Inflite on siis tilauksessa, mutta toimitus vasta viikkojen päässä. Sen pystyisi varmasti vielä vaivatta vaihtamaan toisen kokoseksi. Olisin kiitollinen kokeneempien avusta.
Itse pähkäilin Ultimate CF SL:n kanssa ihan samaa, olen sinua pari senttiä lyhyempi, inseam about sama. Huomasin PPS:ää käyttäessä että tuo inseam on aika määräävässä asemassa ja vielä omalla kohdalla oli ihan siinä rajalla, sentti vähemmän niin suositus muuttui S:stä XS:ssään. Loppuen lopuksi päädyin S:ään kuitenkin, johon vaihdoin vielä 100mm stemmin. Tuli tosi hyvän tuntuinen, eikä saisi olla kyllä yhtään lyhyempi. S-kokoisessa Ultimatessa reach on 375mm (Inflitessä näköjään 377mm). Toki 110mm kannattimella tuo XS-olisi ollut vastaava, mutta pyörä olisi tullut 165mm kammilla.
Nostivat yllättäen uuden Ultimaten ja Aeroadin hintoja 250€. Kilpailukyky muiden merkkien ja mallien joukossa heikentyi selvästi, kun postimyyntipyörän hinnasta ei voi neuvotella. Vai voiko?
Ei voi neuvotella. Todennäköisesti muut ovat nostaneet hintojaan suurin piirtein saman verran.
Ultimate CF SL 7.0 on mielestäni edelleen huokea. Runko on kurantti, 105 on hyvä osasarja ja Mavic Aksium -kiekoilla pääsee alkuun. Myös 9.0 on Ultegra & Ksyrium Elite -speksiseksi kulkineeksi järkevän hintainen.
Ultimate CF SL 7.0:n hinta on noussut 100€, oma 2016 tuli vanhalla hinnalla 1599€.
Kovia on nuo hinnan korotukset. Oma Endurace cf 9.0 maksoi vuosi sitten 1799,- ja nyt maksaa muuten samoilla spekseillä paitsi paremmilla kiekoilla jo 2.249,- Saksan hinta tuolle kylläkin on vain 2.099,- Nämä kovat hinnan korotukset suomalaisille voi kyllä viedä ostajia muille merkeille. Onneksi tilasin Inflite 8.0:n 1 ½ kuukautta sitten ennen tätä viimeisintä korotusta, sillä nyt hinta on jo 200,- kallimpi kuin vuonna 2014. Tuolla hinnalla olisi Inflite vaihtunut toiseen merkkiin.
Olikin tuon uuden Endurace 9.0:n kiekkojen "listahinta" reilun 300,- kovempi kuin omassa olevat Spline 23:n eli se selittää osin tuota kovaa 450,- hinnan nousua.
Halvimman Endurace CF:n hinta noussut samoilla komponenteilla 1299€ -> 1499€. Onneksi ostin omani vuosi sitten.
ALV-prosentti taitaa tosiaan selittää nämä muutokset (19%->24% Suomen verokannan mukaan). Alkaa kyllä kieltämättä Canyonin hintaetu katoamaan, kun kaikkiin hintoisin saa lisätä vielä pakollisen kuljetuksen (32,95€+17,61€).
Esim. 1749,56€ Ultimate CF SL 7.0:sta Shimanon 105-palikoilla.
Nousihan ne hinnat saksalaisillekkin. Ei vaan ihan niin paljoa.
Olen samoissa mitoissa ja mulla Inflite xs- koossa.
Passelin kokoinen ainakin mulle.
Olipa tosiaan hinnat pompsahtanu. Onneks pistin oman Endurace 9.0 Di2 kuukausi sitten tilaukseen. Pari hunttia minkä
säästi voi vaikka sijoittaa hyviin palautusjuomiin...
Vilkaisin vielä omia mittoja tarkemmin, mulla torso on muutaman sentin lyhyempi mutta kädet taas pidemmät. Omissa pyörissä on reach 375mm ja se on tuntunut sopivalta. XS-kokoisessa Inflitessä näyttäisi olevan 373mm (stack 549mm), istuinputki 475mm joten 170mm kammella ja 79cm inseamilla satulaputki tulee karkeesti arvioiden 13-14cm ulos. S-kokoisella rungolla jäisi luultavasti liki siihen 0-viivalle.
Sanoisin että tuo XS vaikuttaa aika sopivalta, kuten tuossa ylläkin mainitaan.
Tuntuu jo hurjalta maksaa lähelle 2000€ alumiinirunkoisesta postimyynti crossarista. Kannattaa jo vertailla muidenkin valmistajien pyöriä vaikka näyttää moni muukin nostaneen hintoja viime vuodesta.
^ Ei kai kukaan täysjärkinen tuollaiseen haksahda. Kaksi tonttua peltirungosta, huh.
Kiitokset THoffalle ja JiiÄmmälle! Canyonin asiakaspalvelukin oli ehdottomasti sitä mieltä, että tuo XS on oikea koko. Pitäydytään siis siinä. Sain tilattua omanikin ennen tuota hintojen nousua.
Ettekö te seuraa uutisia. Kaikkihan ovat joutuneet nostamaan hintojaan kalliin taalan vuoksi ja alan komponenttibisnes tehdään taaloissa.
Eihän Canyon GmbH sentään mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole vaan yrityksen on tarkoitus tuottaa voittoa omistajilleen.