On se vaan hiano! Onko nuo oikeasti XXL renkaat, pyörä näyttää niin pienirenkaiselta? Ihan ko olisivat 3,8”:t.
Printable View
On se vaan hiano! Onko nuo oikeasti XXL renkaat, pyörä näyttää niin pienirenkaiselta? Ihan ko olisivat 3,8”:t.
Pakko kehittää rahat jostain! :D
Toimiskohan Racefacen Affect 24 mm akselilla olevat 170 mm perälle tarkoitetut kammet Taigassa flipatulla DM eturattaalla tyylin Trek Farley?Ketjulinjan toimivuus?Eturattaan max koko?
Ei riitä edes 197 mallin Aeffecteissa akselin pituus. Taigassa on 120mm keskiö plus siihen päälle n10mm per puoli laakerikupeista. Turbinet tai Hopet.
197mm Aeffect kammet ollu Polessa elokuusta asti. Ei oo vielä hylkinyt... Spacerit joutuu tekemään itse. Pikkusormen verran väliä kammesta chainstayhin molemmin puolin.
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Mielenkiintoista...onkohan mulla ollut väärä akseli, kun ilman mitään spacereita ei mennnyt paikalleen. Ei ottanut kiinnityspultti edes kierteille.
Kammen sisäpinnasta toiseen pitäisi olla muistaakseni 151,5mm ruuvit kiinni. Olisikohan ollut vielä se raidallinen spacerit paikallaan.
Aeffect kampiin muuten käy sramin gxp kampien ruuvi ja ulosvetokorkki...
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Löytyiskö Taigaa Turun seudulta koeajoon? M tai S- koko..
S-koko löytyy vähä lähempää jos Tampereelle ajelet 41/12 tietä pitkin, Nokian ja Sastamalan väliltä
Kiitos Kemizti ja tompula! Pidetään mielessä, ellei lähempää löydy!
POLE kasauksessa ja ketjujen hankintaa varten kysyisin että riittääkö normi 116 lenkkinen ketju pyörään? Ketjulinja vaikuttaa huomattavasti pidemmälle kuin edellisessä CUBE Nutrailissa. Shimano 11-speed systeemi, takana isoin lehti 46 piikkinen ja edessä 30 piikkinen.
Epäilen ettei riitä tai sit nippa nappa. Mulla on 118lenkkiset 42/32 välillä. Joo, Cuben ketjut ei riittäny lähellekkään samoilla väleillä taigassa.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Löytyyko täältä ketään jolla olisi nykyinen Taigan runkomalli S-kokoisena 4,5-4,8 tuuman renkailla? Käsittääkseni Taiga myydään 5.05" renkailla. Olen ymmärtänyt, että 4,x tuuman renkaiden profiili on matalampi, minkä takia keskiö tulee alemmaksi ja tämä lisää riskiä sille, että polkimet osuvat maahan varsinkin epätasaisessa maastossa, kaarteessa jne. Pedal strikejä tulee joskus kun maastossa mennään, mutta onko niitä ollut ongelmaksi asti? Lopuksi nöösi-varoitus, korjatkaa jos joku edellä mainitusta ei pidä paikkaansa...
Keskiö on samalla korkeudella tietty kaikissa rungoissa. Itellä vakiokammet ja joskus osuu poljin kiveen tai juureen, mutta ei ongelmaa. Eilen tuli laitettua 2XL renkaat toisille vanteille ja testattua sopivuutta tohon joustokeulaan. Tuli aika muhkee.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217127
Mulla on ollut L-koon Taigassa 4" Floaterit hetken. Oli aika mäyräkoira-moodi, pitkä ja matala 🤣. Mulla on leveät ja paksut flatti-polkimet ja kyllä ne on osumia ottanut kun alla on ollut 4,8" JumboJimit. Siis kesäajossa. Mutta ennemmin osumat aiheuttaa nuo leveät polkimet yhdistettynä leveään keskiöön kun pyörä on kallellaan. En ole pitänyt kuitenkaan isona ongelmana tuota. Talvella huomaa tuon leveyden kun ei meinaa mahtua lumessa polkeen polulla ilman että polkimet hankaa polun reunoihin....
Tänään kävin ajelemassa sadekelin lenkin, renkaana snakeskin 4.8" JJ . Aivan käsittämätön pito kyllä tuossa Taigassa, varmaan tuon pitkän akselivälin takia. Märällä juurakolla ja kivien päällä takarengas lähtee alta, mutta pitkän rungon avulla saa pidettyä hanskassa. Vanha pyörä oli siis huomattavasti lyhyempi. Kyllä se vaan sopii tuohon fättiin kun on vähän reilumman mittainen runko. Vielä pitäisi nuo 5.05" renkaat hommata.
Neljä viikkoa on virallinen toimitusaika, palaan asiaan tammikuussa.;)
Täytyypä napsia kuvia. Vaikkakin kuvat helposti valehtelee suuntaan jos toiseenkin. Toi keulahan on suunniteltu että 2XL mahtuu, joten se kyllä mahtuu. Googlekin löytää kuvia aiheesta.
Riseri tanko on mulle mieleinen. Pikkasen vähensin spacereita stemmin alta kun asensin ton joustokeulan.
No tossa pari kuvaa mastodon 2XL yhdistelmästä. Ihan ok jää tilaa, vaikka vähän mutaa yms tarttuiskin kumiin.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217913
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217914
On kyllä pehmeää kyytiä.
Mulla on -1.5 asteen angleset. Ei ole levoton tai laiskasti kääntyvä. Ohjautuu minusta about niin hyvin kuin ny läskirenkaat voi ohjautua. ja keula alkaa olla mun kropalle nyt sopivassa korkeudessa.
Hyvin kyllä Mastodontti tuntuu toimivan ainakin tällaisessa 7 asteen pakkasessa, joten ei ne taineet ihan höpön höpöä olla ne manitoun väitteet siitä pakkaskestävyydestä. Taiga ja Mastodontti on kyllä niin hyvä yhdistelmä että oikein ihmetyttää kuinka hyvin keula sopii tuohon runkoon. Etupään pito 2xl:n ja tuon keulan avulla on sitä luokkaa että yhtään en kaivannut nastoja vaikka jäätä oli paikoitellen sen verran kävellenkin olisi tuottanut vaikeuksia pysyä pystyssä.