Sitä mä en ymmärrä miksei panasonic tee omaa hiporengasta? Olis halvemmat kun ei tarvii hipsterin erikoiskahveja maksaa
Printable View
Sitä mä en ymmärrä miksei panasonic tee omaa hiporengasta? Olis halvemmat kun ei tarvii hipsterin erikoiskahveja maksaa
Jaa…jos mun oletuksia meinaat, niin en mä niin sanonut. Mustan ja valkoisen välissä on monta eri tummuista harmaata. Mähän en ole Overidella koskaan ajanut, niin en osaa sen sävystä edes mitään sanoa. Jonkun testin olen lukenut, missä ei erityisen smoothiksi kehuttu, mutta aika subjektiivisia noi testitkin aina on.
Mistäpä mä siis tiedän, vaikka se olisi kaikista kaikkein ja toimii se taktiikka niinkin päin, että jos ei kokeile, ei myöskään joudu pettymään :)
Se, oliko se nyt JFF-versio, on varmaan tehty suunnilleen samanlaiseen ellei samaan runkoon kuin mihin Rene Hersen Standard casing tehdään ja kyllä ne ajoa kestää. Panaracerin omien tekeleiden suhteen olen ihmetellyt samaa.
Jos joku uskaltaa kokeilla halpoja ja hyviä renkaita, niin hutsun overidea saa vielä tänään stadiumista toimitettuna karvan alta 60€ pari.
https://www.stadium.fi/urheilu/pyora...622-tire.black
Tämä artikkeli, ja varsinkin tuo yksi(lukijan) kuva riittää siihen että itse en todellakaan laita 150-200€ rengaspariin. Liittyen Ultradynamicoon.
https://gravelanddirt.blogspot.com/2...-rose.html?m=1
Resolutet on edelleen hyvät. +10w ottaa takkiin terroille, mutta pito on parempi.
No, riittää ne renkulat kisojen voittamiseen.
Riittää varmasti. Mutta ei tuolla speksatakkaan sitä millä on kivointa ajaa.
Gravellihan on siitä hienoa, ettei rengasspeksaaminen lopu koskaan. Pito/rullaus/pistosuojaus on loputon suo.
Onkos tällaisista jollain kokemusta?
https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-G-...ssic-Skin-2022
On jo muutaman kerran ollut ostoskorissa mutta kun renkaan nimessä lukee Performance niin yleensä se tarkoittaa huonompaa kuin se vakiomalli?
No jos tuo kuva missä kumit seisoo pystyssä, ei ole manipuloitu, niin kyllä se kysymyksiä herättää kun hintaa kuitenkin se 100€/laaki. Testissä vielä Race kylkiset versiot
Joo se on aika jännä kuva. Seisoo samaan tapaan kuin Gravel King SK:t teki. Herset ei todellakaan seiso pystyssä, ei edes ne standard-versiot.
Eikä yhdetkään wtb kumit mitä mulla on ollut. Jotenkin tollasista hipsterikumeista odottais vastaavaa kun contin racesport tai schwalben liteskin kyljistä. Kehälle laittokin hankalaa kun kyljet niin löysät
Reslolutejen kyljet ovat tosiaan kanssa niin lutterot, että ne jää helposti kurttuun tiukalle kehälle laitettaessa.
Mutta ne Spessun kumit ovat vailla seksiä, vailla himoa, kuten kokeiluun hankkimani Sawtoothit: tympeä kumi, mutta yllättävän hyvin sillä matka taittui. Laitan ne alle sitten, kun haluan ajaa vähän pidemmän rupeaman.
Mutta vähän lyhyempi, sellainen satkun sora, ei oikein innosta, jos alla ei ole hiukan seksikkäämpää rinkulaa.
Panaraser gravelking SK+ 35. Ajettu reilu tuhat km. On pyörähtänyt lähes puoli kierrosta vanteella. Paineet pysyneet. Vanne DTSWISS R460DB. Onko muilla tapahtunut?
Lähetetty minun Armor 8 Pro laitteesta Tapatalkilla
Rampleri testattu ja keskinkertaiseksi todettu.
https://www.bicyclerollingresistance...rambler-exo-tr
^ Hieman oli tylytystä tosiaan Ramblerille. Rullaus oli heikompaa kuin mikä on oma vaikutelma ollut (vs. Terra Speed), mutta tätä saattanee selittää se että lenkeille joissa ajelin noilla kovilla alustoilla (ja jossa helpompi myös vertailla renkaiden rullaavuutta) pumppasin myös paineita reilusti. Matalilla paineilla röykkyisillä alustoilla ajaessa taas Ramblerin iso ilmatila on eduksi vaikka rullaavuus näköjään nopeasti heikkeneekin paineiden laskiessa.
"Puncture resistance" mittauksista en tiedä mitä niistä pitäisi ajatella. Omat Terra Speedit ja Ramblerit on saanut melkoista tylytystä kivikoissa matalilla paineilla ja reiluilla vauhdeilla ilman mitään ongelmia. Toisaalta en ole sitten tubeless & litkuihin siirtymisen jälkeen 7-8 vuotta sitten kärsinyt kertaakaan vakavasta rengasongelmasta lenkillä. Ehkä onnea tai varovaa ajoa. Toisaalta sisuriaikakaudella sisureita tuli maastopyörällä paukuteltua hajalle ihan riittävästi per vuosi.
Kun Ramblerit tuosta kuluu niin mitähän tilalle? Terra Speed 45c olisi hieno jos Conti sellaisen keksisi tehdä. Toisaalta syysajoihin kuviota saisi olla inaus, mutta ei kovin paljoa enempää. Panan GK SK 47c on ilmeisesti oikeasti niin iso, että se ei taida tuossa URSissa pyöriä (45c max ja Rambler 45c jättää seat stayhin drive sidelle noin 2mm väliä) ja pienempi GK SK on niin pieni ilmatilan ero Terra Speediin että ei maksa vaivaa. Rene Herseissä vähän samaa vikaa. Michelin Power Gravel 47c saattaa nekin mennä liian tiukoille. Jos ei muuta testaukseen löydy niin ihan hyvillä mielin toiset 45c 120TPI Ramblerit voi hankkia tilalle, kaikin puolin toimiva gummi ollut pl. tuo näköjään heikohko rullaus kovilla alustoilla matalilla paineilla.
Niin se leveys voittaa aina, kun katsellaan rullausta pehmeällä hiekalla. Resolute on selkeästi nopeampi ja pitävämpi, mitä 38mm gk semi-sliksi. Pito tuo hauskuutta.
Minulla kun tuo 43mm on max leveys, niin en ole kyllä vieläkään keksinyt korvaajaa resoluteille. Pitää ja rullaa. Rambbler on vähän turhan livakka, jos on yhtään märkää.
Tuosta suojauksesta myös samaa mieltä. Jostain syystä resoluteihin ei ole tullut yhtään reikää.
Just ajelin lenkin jossa oli paljon sellaista asfaltin omaista kovettunutta hiekkatietä, joka oli pinnalta kostea. 50mm gravelkingi suorastaan tuntui imevän itsensä siihen kiinni, ei kyllä rullannut ei sitten yhtään. Takana 2.5 bar ja edessä 2 bar.
Sellaista se nyt on. Pehmeää, vaikka näyttää kovalta. Mutta kokeileppa samaa pätkää 35mm renkaalla.
Ja ilmatila (jota leveys toki hyvin approksimoi) voittaa myös kun alusta on röykkyinen, tai jos tarkkoja ollaan niin ilmatila ja renkaan sallivuus matalille paineille. Pehmeän hiekan haastetta ei näillä seuduin juuri tule vastaan. Ehkä kaikki vuodet maasturilla xc-henkisillä gummeilla trail-ajossa tekee sen, että keskinkertaisen pidon kanssa on oppinut tulemaan toimeen jos vastineena saa parempaa rullausta. Sliksi ei toimi, mutta Terra Speed tason pito jo lähes aina riittää ja Rambler jo hieman ylikin tarpeen mitä gravelissa tulee omilla reiteillä vastaan.
Niil siis ramblereilla ja terroilla pärjää todellakin. Ajoin monta syksyä rambblereilla. Hauskuus vaan lisääntyy isommilla nappuloilla. Valintojahan nuo on.