Höh ja huomenna töihin. Hirvee kuume ois jo ottaa kiituri ensilenkille.....
http://img.tapatalk.com/d/13/04/02/su4epyna.jpg
Printable View
Höh ja huomenna töihin. Hirvee kuume ois jo ottaa kiituri ensilenkille.....
http://img.tapatalk.com/d/13/04/02/su4epyna.jpg
Kaikkien kulissien takana käy kiivas väittely, olisko keskiviikkona klo 17:30 tai klo 18:00 lähteväksi kaavaillulle hyvin rauhalliselle (alle 26 km/h) asvalttilenkille seuraa? (seuranhakuilmoitus!)
Ehkä Härkätie edes-takas, tai joku vastaava parituntinen.
Mikäli keskiviikko ei tuo tulosta niin kävisikö torstaille kello 18.00 samankaltainen lenkura?
Viime kesänä yritin kaksi kertaa rengon suuntaan. Ei vaan osaa ja aina polku loppui. Siis jos lähdetään katiskosken sillan yli ja vau hyvää leveetä polkua..kunnes tulee hiekkatie vastaan, siinä sitten arpomista, lähdin ylöspäin ja näin kohta ilvesreitin kylttejä. Logiikka kun sanoo että renko on vasemmalla puolella ja siinä oli polun tynkää, sinne siis, pääsee 100m niin polku loppuu. Siinä on joku suora (sähkö?)linja kun näkee tosi pitkälle mut polkeminen mahdotonta...
EDU, TEEPU (ja kaikki muut hitaalle haikailevat..)
Mulle käy molemmat päivät, pääsiskö teepu torstaina mukaan? ... Torstaina kyllä taitais olla hitusen lämpimämpääkin.
Torstaina pääsen, mut mul on maasturissa edessä nasta viel käytös joten vauhtini ei tule huimaamaan maantiellä.
Minulle ei taas torstai käy. Vielä taidan maasturilla ajella kun ei noi siirtymät oikein maantiepyörää houkuta....
Taidan ite koittaa vielä pysyä pois tieltä, Aulangon polut alkaa vähän paikoitellen pettämään mutta voimalinja-näkötorni on vielä hyvin ajettavissa. Kävin tutkimassa tänään vähän, tunkkaamiseks meni kyllä jo osittain :D Ja kauden eka OTB tuli kanssa heitettyä..
Menisköhän tuo ihan ylilyönniksi jos ajeltais hidaslenkura huomenna ja ylihuomenna jotta pääsee kaikki mukaan :) ..mut sopisko se klo 17:30 huomisen osalta kaikille?
Mulle ainakin tekis hyvää ajella peräkkäisinä päivinä, nyt kun alkaa olla flunssakin selätetty.
Vielä on haastavaa tuon pakkasen kanssa eli miten pukeutua kun lähdössä iltapäivällä plussaa ja illalla pakkasta. Kuitenkin kesäkengillä haluais lähteä jo kokeilemaan kun on kerta asvaltti kuivana ja vermeet hommattuna. Vauhti lisääntyi ainaskin 2,4% uusilla polkimilla ja kengillä ;)
Minulle saapui tänään uusi polkuohjus. Tällä mennään huomenna aamulla testilenkille Aulangon talvipoluille:
http://3.bp.blogspot.com/-ZMSfTI-9Al...2013_small.jpg
Tuolla tohtorilla hoituu kyllä pyöräkuumeet..... Kuolaa......
Hieno on, minkä kokoisia Olmi noi sun MTB:t ovat? Onko sulla shimanon polkusimet kiinni? Vai omat [hah]?
Jartsuli & muut: Nähdään huomenna (ke) klo 17:30 puomilla ja ajellaan fiiliksen mukaan, jos tuntuu hyvältä, niin otetaan torstaina uusiks.
Ilvespolusta vielä, kesällä toi endomondon reitti ja siitä kodalta vielä pidemmälle Katiskoskelle on "ajettavaa". Siinä on muutama tosi tekninen paikka, mutta periaatteessa tommosella Rosella siitä kyllä voi ajaa. Katiskoskelta eteenpäin on tosiaan ihan tekemätön paikka. Varsinkin se sähkölinjan alla lähtevä polunpää, ei toivoakaan edes pyörää kantaen.
Siellä voisi löytyä hiekkateitä ajelemalla ilves-merkattuja polunpäitä, mistä lähteä jatkamaan reittiä. Voisi kevään kuivuttua lähteä jossain vaiheessa porukalla niitä etsimään. Vähän vahingossa kesällä toi Pitkämäen kotakin tuli "löydettyä".
Ehkä sieltä jotain Jukuripolkujakin löytyy :p
Kuvan perusteella minulla näyttäisi olevan ainakin samat iskarit, kiekot, renkaat ja polkimet kuin Ollilla. Pitäisikö tästä päätellä, että olen valinnut kalustoni hyvin? Eroksi jää toki vielä runko, osasarja ja jarrut. Lisäksi varsinaisessa moottorissa on "lievä" tehoero....
Eilen ensimmäinen lenkki kesärenkailla cx-pyörällä. Kyllä oli hienoa! Ei kuulunut ropinaa ja pyörä suorastaan lensi. Kun cyclokin tuntui noin nopealta niin miltähän mahtaa maantiepyörä tuntua...
Edu: Pyörän koko on M. Tapanani on ollut ottaa 29er pyörät M-kokoisena ja 26"-pyörät L-kokoisena. Polkimet ovat ihan omat shimanon XTR:t.
Monroe: Hyviä kalustovalintoja kyllä. Moottorin tehoero taitaa olla sinun hyväksesi. Mitä sinä twiittailet mistään märistä teistä ja maastoista? Pyörällähän on päässyt kuivana jo monta viikkoa ajelemaan niin tiellä kuin maastossakin.
Ilmoittaudun mukaan keskiviikon kevyelle, joten 17:30 puomilla.
Minä en kerkii, joten täytyy illemmalla käydä vähän pyörittelemässä.
Sent from my GT-I9070 using Tapatalk 2
Minäkään en ehdi 1730, joten otan korvaavan lenkin klo 18 ja suunnaksi Tuulosen liikenneympyrän. Alla tietenkin kiituri.
Jäi välistä iteltäkin. Ohjelmassa oli koiran ulkoilutusta (eli siis tarkempaa Aulangon polkukartotusta, järven väärä puoli kohteena..) :)
Olitko kassu käynyt eilen lämpöisellä kelillä Aulangolla? Aamun lenkillä oli muutamia painaumia poluilla ja jäljet menivät monilla kapeammillakin osuuksilla (esim. sähkölinjan alapäässä oleva pajukko). Nyt aamulla reitit olivat kyllä huippukunnossa! Parit kuvat ja lyhyttä raporttia blogissa.
Iltalenkki suuntautui lupausten mukaan Tuulosen liikenneympyrään. Melkoinen painiottelu pyörän kanssa. Lenkkidata täällä.
Juu minähän siellä eilen pyörin ympyrää. Tällä massalla kato mennään polusta läpi vielä erittäin helposti ja nopeesti. ;) Piti sieltä kapeen kautta tulla hautuumaan kummun päälle ja sieltä lasketella joko saarenpään tai lastusillankadulle ja pikku asvalttisiirtymän kautta kotio. Kattelin kanssa tänään koiran kans kävellessä/juostessa että nythän sinne olis pitäny päästä, tai mieluusti aamulla. Mutta saa jäädä viikonlopulle aamulenkkeilyt, työnteko taas haittaa harrastustoimintaa.
Järven itäpuoli oli suurimmilta osin kanssa sen näkönen että kaitpa se on pakko mennä katsomaan tarkemmin huomenna, tunkkausreissuhan siitä tulee mutta osittain taisi olla ajettavissa ainaki :)
Tässä yksi tapa koiran ulkoilutukseen. Ei tarvii arvata datasta missä kohtaa koira oli vedos.
Olikos kukaan huomenna kello 18.00 lähtemässä fillaria ulkoiluttamaan.
Olipahan hyvä lenkki, mulla näytti sport-trackeri 25 keskaria joten siinä ois Olli voinu vähän turhautua :) .. ja omalta osaltani huominen jääkin väliin, olen pojan kanssa kaksisteen illan.
Kiitos edulle ja suurtumpelolle :)
Teepu, ajattelin ite varmaan 15-17 välissä jo karata aulangon suuntaan seikkailemaan ainakin. Tarkempaa ajankohtaa en vielä osaa sanoa tällä hetkellä, ellei sitten tarvitte jäädä säätelemään uutta puhelinta ojennukseen, josko se huomenna saapuis. Xcover II, pitää olla mettänkestävä puhelin ;)
Kassu, Jartsuli ja Edu ensi kerralla sitten isommalla porukalla tuonne ulkoilemaan :)
Mä voisin lähteä aulangolle rikkomaan polkuja joko heti aamusta tai sitten iltapäivästä siten, että kotona oisin klo 17:30 mennessä.
Sent from my GT-I9070 using Tapatalk 2
Joo samaa mieltä, huumori piristää kummasti päivää.
No maantiet on hiekkaisia eli maantiepyörä saattaisi pölyyntyä ja sehän ei käy ollenkaan. Cyclocrossilla ei niin väliä joten sillä mennään.
Maastossa taas on joko liukasta tai sitten märkää. En ole kyllä käynyt katsomassa mutta näin sen täytyy olla. Ja jos pyörä kuraantuisi niin sehän olisi vallan kaamea katastrofi. Ostin sen lähinnä näyttelyesineeksi ja palstaelvistelyyn.