Posti toi tänään 1200g "täyttä kuraa" suoraan Porista :) Päälle on tarkoitus askarrella Tufonin Elite Ridet.
http://www.jaksu.net/taytta_kuraa_web.jpg
Printable View
Posti toi tänään 1200g "täyttä kuraa" suoraan Porista :) Päälle on tarkoitus askarrella Tufonin Elite Ridet.
http://www.jaksu.net/taytta_kuraa_web.jpg
Moi.
Ostan pyörän, ja siinä tulee kai jotkut shimanon 500-kiekot. Parempia tietysti tekisi mieli.
Meneekö pahasti metsään jos ostan tuollaisen campan zondat vaikka bike-discountista? Painoa mulla on noin 80kg. Ihan maantielenkeille ja triathloneille joissa saa peesailla.
Vai saako jostakin halvemmalla paremmat?
Kyselin liikkeestä ehdotusta kiekoista, joihin päivittää nykyisistä Shimanon RS-10-kiekoista. Mainitsin painoni (100kg) ja Vantaan heikkokuntoiset kvl:t, ja ehdottivat Fulcrum Racing CX:ää, ilmeisesti mallia 5. Käyttö on suunnilleen fifty-sixty työmatka-ajoa (kvl) ja kuntolenkkejä (kvl+maantie), ja pyörä on Cannondale CX9 105.
Kaipaisin siis kokeneempien näkemystä ja kannanottoa, kun skeptisyydessäni en aina liikkeeseenkään luota.
Shimanon kiekot viittaa siihen että pyörässä muutkin osat lienee Shimanoa. Campagnolon kiekot ei välttämättä ole ihan se paras ratkaisu tällaiseen pyörään. Samassa hintaluokassa vaihtoehtoja vois olla vaikka Mavic Ksyrium Equipe tai Shimanolta Ultegra tai RS80.
Tää vanha vastakkainasettelu on toki sitte asia erikseen mutta käsittääkseni Shimanon kiekkoja saa vain Shimanon vapaarattalla ja Campaa vain Campalla. Fulcrumia saa molemmille. Ei välttämättä ihan mahdoton ongelma käyttää noita ristiin mutta jos uutta kalustoa on ostamassa niin en ehdoin tahdoin menisi Shimanoa ja Campaa sotkemaan samaan pyörään ihan jo näiden yhteensopivuusasioiden takia.
Tässä perustelu miksi: http://www.youtube.com/watch?v=nPW41...eature=related
Chain Reactionissa 705,47€ alennuksella http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=61004
Ja yllätys: 590€ CC:ssä http://www.cyclecenter.fi
Jos Campan keikoissa on Shimpan vapaaratas niin mitään ongelmaa ei ole.
Vapaarattaat eivat ole kalliita. Tässä yksi kalleimmasta päästä.
Shimanoahan tuossa osat on.
Minulle se sinäänsä on ihan sama onko ne campaa vai ei. Ainakin zondissa on vaihtoehtona aina shimano ja campangolo, pakkaa ne kai tuolla tarkoittaa, eli pitäisi sopia kun ottaa shimanolla.
Käy mulle tosin fulcrum tai shimanokin, mutta tuohon noin 360 euroon haluaisin vaan mahdollisimman hyvät kiekot. Eli tukevat, kevyet, kestävät ja nopeat :)
Ostin kesäksi Cervelo P2 triathlonkäyttöön. Tarkoituksena oli että talvella päivitetään pyörän mukana tulleet shimano rs 30 kiekot parempiin. Matkat on sprinteistä puolimatkan kisoihin. Joroisilla keskari oli 37 km/h kieppeillä, jos tällä nyt mitään väliä. Vähän nopeammat ja ulkonäöllisesti sopivammat olisi haussa. Maantiepyörää ei ole enää käytössä, joten käytännössä kaikki lenkit tulee kesällä ajettua sitten niillä kiekoilla.
Budjetti venyy sinne 1200 euron tietämille, halvemmallakin mielellään selviää jos sopivat löytyy. Vielä en ole päässyt sinuiksi itseni kanssa onko valinta sitten tuubit vai avot. Tällä hetkellä kallistus on hiukan tuubien puolelle.
Ensimmäsienä tulee mieleen tietenkin FFWD F6, joita paljon näkeekin Cerveloissa, muita kai sitten Hed Jet 6, Sram S60, Mavic cosmic carbone slr, reynolds strike, easton, Vison.. Mitäs muita sitten voisi löytyä? Shimanoa on pyörässä joten se rajoittaa (hyvin) vähän valikoimaa. Zipit taitaa karata budjetista. Profiilia saisi olla se 50-60mm.
Asia ei välttämättä aina ole ihan näin yksinkertainen. Omissa Zondissa on shimanon kymppipakkayhteensopiva vapaaratas, mutta kuinka ollakaan, kiristys tehdään campan mutterilla. Eli shimanon pakan kiristysmutteri ei sovi tuohon vaan sen campan osan saa tilata erikseen, loogista, eikö? Omat on mallia 2010, hyvät kiekot kyllä muuten.
E: Ilmeisesti omissa kiekoissa on nimenomaan tehty jotain omaa kustomointia bike componentsin toimesta ja rissana on joku tuollainen campan välimalli, tiedä häntä. Aavistuksen taannoin vitutti, kun pyörä oli muuten koottu, mutta pakkaa ei saanut kiristettyä...
Mää en oikein ymmärrä... Eikös Campa ja Shimano pakat ole vaihtajien osalta yhteensopivat vai onko niissä eri välit tms? Siis eikö voi käyttää Campan pakkaa Campan kiekoissa vaikka olis Shimanon vaihtajat tai päinvastoin?
Sramin S-sarjalaisissa tuntuu ulkomaisten foorumien perusteella olevan aivan älyttömästi kestävyysongelmia, pinnat napsuvat poikki tuon tuosta. Ilmeisesti 2011-mallistossa ongelmaa on yritetty korjata (kiekot taisivat samalla aavistuksen lihoa), mutta suurin osa nettitarjouksista on juuri niitä vanhoja malleja, joiden kestävyydestä ei ole takeita.
On tullut mieleen että voisiko tästä pakonomaisesta suoritumisesta päästä eroon hankkimalla 35 mm korkuiset kiekot? Ne ovat aeroja ja ovat riittävän kevyitä kiipeämiseen. Onhan ne perkuleen kalliita.
Onko täällä stadissa mahdollisesti joku joka osaa kunnolla liimata tuubeja.
Ainakin näin alkuunsa käyttäisin ammattilaisen apua.
Tietenkin odotetaan että investoinnista tulee pitkäaikainen. Onko nyt tälläinen Campagnolo/Shimano hiilarikehä sellainen minkä voi luottaa kestävän vähintään sen 10 vuotta?
On hiukan kahden vaiheella mitä hankkia. Tubeless on ollut kiikarissa, mutta siitäkin on ristiriitaisia raportteja. Näyttää että se vaatisi ainakin sitä että vanne ja rengas mätsää hyvin. Vaikuutta siltä että kiekkovalmistajilla on kyllä tarjontaa mutta rengasvalmistajien taito ja/tai halukkuus puuttuvat.
Onko ksyrium elite ihan eri sarjassa kuin equipe?
Elite olisi alle 400€
Ja velo-motionilla fulcrum racing 3 320 euroa. Niissä tällainen maininta, mitä käytännössä tarkoittaa, pitääkö ostaa jotakin? Onko mulla jo tuo spaceri?
Note: For Campagnolo 9/10/11-speed or Shimano 8/9/10-speed systems (Shimano 10-speed only with 1 mm spacer which is included with the cassette).
Ja tuo rs80 olisi myös budjetissa. Hankalaa..
Minne kaikki aloittelevat gramanviilaajat ja kiekkopäivityksiä tekevät dumppaa vanhat kiekot? Meikällä on projektia varten haussa jotkut perkeleen halvat kiekot, kunhan nyt olis ajokuntoiset. Oon pariviikkoa yrittänyt selata osta/myy palstoja mutta ei vaan tunnu löytyvän. Kaikki on jotain vähintään 150€ hintaluokkaa, mihin hintaan löytyy jo valinnanvaraa jos kriteereissä ei ole mitään painosta tai ulkonäöstä.
tosta kiekkosatsi 90 + pk http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html
Nokitetaan 79 + pk
http://www.roseversand.de/artikel/sh...500/aid:100100
tosta vielä kymppi pois jos on myyny sielunsa Lärvikirjalle ja suostuu tykkäämään Rosesta
Minä päädyin lopulta zondaan. Zondat oli 340€ ja siihen hintaan en racing 3:a mistään löytänyt. Velo-motionia ei lasketa.
Pitää vaikka maalata logot jos alkaa muita/minua häiritä.
No jospa noilla ajelisi.
Jos ja kun noihin hiilarista tehtyihin kiekkoihin tulee vaihdettua, niin ilmeisesti jarrupalat tulee vaihtaa samalla? Onko eri valmistajilla omat jarrupalansa vai onko olemassa yleismallisia, jotka sopivat useimmille merkeille?
Todennäköisesti kyseeseen tulee tuubikiekot. Onnistuuko tuo tuubien päälle laitto ensikertalaiselta teippien kanssa miten helposti, vai kannattaako käydä laitattamassa ensimmäinen kierros päälle jossain liikkeessä?
Minkälaiset tuubit olisi järkevä ostaa? Tällä hetkellä alla pyörii Ultremo R.1, johon olen tyytyväinen ominaisuuksien puolesta.
Oletteko käyttäneet litkuja tuubien kanssa?
Jarrupalat menee vaihtoon, mulla tuli kiekkojen kanssa uuden palat. Luulisin näiden olevan kyllä ihan yleiskäyttöisiä. Samoilla paloilla olen ajanut alumiinipintaisellakin avoilla, vähän heikompi jarrutusteho vaan.
Itse väänsin tällä viikolla ekaa kertaa itse tuubit päälle. Mallisuorituksen olin saanut liikkeessä kun ostin kiekot. Ei mitään muuta vaikeaa, mutta kesti kyllä aikansa löytää tekniikka millä ne tuubit saa väännettä vanteelle. Teipin kanssa muuten helppo homma. Tuskin olisin tuubeja ostanut jos tuota teippimahdollisuutta ei olisi.
Kaksi kertaa on mennyt kumi puhki, ja kaksi kertaa on tultu auton kyydissä pois. Kummallakaan kerralla ei litkut auttaneet, reiät sen verran isoja. Harkinnassa taitaa nyt olla josko sitä varatuubia sittenkin pitäisi mukana.