Kaikenlaista hurskastelua. Pah, sanon minä!
Printable View
Kaikenlaista hurskastelua. Pah, sanon minä!
Ehkä tuon olisi voinut hoitaa siten että SM arvon menetys olisi tullut samanaikaisesti koko muun jupinan kanssa. Ei tässä mikään kiire kai ole SM voittajan tittelin kanssa, karkaa maan rajojen ulkopuolelle tms ? No, nythän "jännitys" säilyy asian ympärillä hieman pidempään.
Aina hieno juttu että mestari ottaa kantaa. Entiset mestarit ovat tavanneet avautua vasta riisuttuina.
No SM-kulta menetetään. Kaipa ne loput sanktiot tulevat sitten muutaman viikon päästä, kun asianomaistakin on kuultu ja sitä rataa. A- ja B-näytteet nyt kuitenkin olivat positiiviset.
Minkä takia tuolla HS.fi pyöräilyn doping-uutisissa on aina joku idiootti kommenteissa pätemässä "Kuka uskoi että pyöräily on puhdasta urheilua"-tyyliin. Ärsyttävää.
Jos Hesarin "keskustelu"palstasta alkaa vetää herneitä nenään niin kannattaa tehdä sieraimen pallolaajennus...
Indeed, Hesarin verkkokeskustelut ovat yhtä hyviä, kuin kaikkien muidenkin lehtien verkkokeskustelut. Aika lähellä sitä suomi24.fi -tasoa siellä uidaan, syvissä vesissä.
Toisaalta on naiivia ajatella, etteikö dopingtapauksia voisi olla suomessakin. Tokihan se harmittaa, mutta kilpaurheilu nyt taitaa olla kilpaurheilua.
Toi pyöräily on tosiaan se vihon viimeinen laji. Ja joku mulkero vielä uskoo, että kaurapuurolla ne ketjut rullaa. Jumalauta, äijien reidet on kuin 11 kg:n Agan kaasupullot ja pohkeet kuin Ben Johnssonilla, mutta ketjut rullaa puhtaasti ja pyyteettömästi TUL:in mestaruuskisoissa. Pitäis V***U lailla kieltää toikin hölmöily... miettikää ny saatana tota touhua!?
http://portti.iltalehti.fi/keskustel...d.php?t=185530
Tästä asiastahan on luotettavan lähteen mukaan tehty jopa tieteellinen tutkimus.
Aika moni ihminen varmaan luulee, että huippu-urheilijat on kaikki aineiden käyttäjiä koska omien tulosten ja huippujen erot ovat niin suuret. Siis joku perustallaaja joka käy salilla vaikka kolmesti viikossa sen 45 minsaa josta istuu ja juttelee kaverin kanssa 40 minsaa (treenaa siis sen 5 minsaa) ja syö kotona sitten valmismaksalaatikkoa ei ymmärrä, miten joku bodari voi olla niin iso häneen verrattuna vaikka hän siis treenaa sen kolme kertaa viikossa. No, eihän sitä tajuta, että jos bodari käy salillä 7 kertaa viikossa ja keskitreeni on 2 tuntia josta suurin osa on duunia ja kotona syö sitten muutaman kilon proteiinia päivässä niin tulokset ovat luontaisesti parempia kun harjoittelu on vieläpä tapahtunut monen vuoden ajan määrätietoisesti.
Sama pätee pyöräilijöihin ja juoksijoihin. Olen kuullut kommenttia, että "kukaan ei voi ajaa pyörällä 45 km/h puhtaasti" muutaman kerran baarissa ja työpaikalla ja nämä kommentit tuntuvat perustuvan siihen toteamukseen, että itse on käynyt ajamassa just sen kaksi lenkkiä viikkoon jopolla ja kesto ollut jotain tunti kerrallaan ja silloinkin on vedetty täpöä ja vauhti hädin tuskin 25 km/h.
Harva ihminen, varsinkin nettikeskustelijat ja kahvipöytäkeskustelijat, tajuaa miten paljon duunia vaatii että pystyy juoksemaan maratonin vaikkapa aikaan 2:30 tai ajamaan pyörällä sen 45 km/h tai sitten vieläkin nopeammin. Homma menee joiltakin ihmisiltä niin käsityskyvyn yläpuolelle että ja kommenteista sen kyllä sitten huomaa.
Tuostahan voisi saada sen kuvan, että body-lavoilta voi käydä pokkaamassa palkinnot, kunhan vain treenaa paljon. Miksihän lääketiede on kuitenkin kovin suosittua bodareiden keskuudessa... Epäluonnolliset asiat eivät synny luonnollisin menetelmin.
Monikohan edes pystyy treenaamaan naturaalina ilman vammoja tai ylikuntoa 14 tuntia intensiivistä punttitreeniä viikossa?
Väittäisin, että suurin osa kehonrakentajista jotka käyvät paikallisilla saleilla treenaavat ilman dopingia. Mutta omasta kommentistasi voi päätellä, että kuulut juuri tähän kategoriaan, että kukaan ei voi olla sinua parempi puhtaasti. Mitä olen muutaman kehonrakentajan tuntenut ja muutaman aika aktiivisesti salilla käyvän ihmisen, niin niiltä tulee sitä kommenttia, että siitä vaan viereen katsomaan kun harjoitellaan ja että "tässä on kuusi vuotta harjoiteltu ja tältä näytetään". Itse tuppaan uskomaan vilpittömästi että itsensä saa treenattua täysin puhtaasti aivan järjettömään kaappikuntoon kunhan harjoittelee ahkerasti mutta suurin osa ei tunnu sitäkään tajuavan.
Tietenkin tällä kansantajuisella logiikalla Tolkki ei voi soittaa kitaraa niin nopeasti kuin soittaa huijaamatta eli studiossa ne soittaa sen hitaammin ja sitten nopeuttaa levylle ja livenä soitetaan amfetamiinin vaikutuksella eikä oteta huomioon sitä, että ehkä se kaveri on harrastanut kitarointia 30 vuotta ja ne tulokset tulee sieltä.
Olen myös kuullut joiltain suomalaisilta kisakuskeilta, että suomen huipullakaan ei voi puhtaasti pärjätä. No, kommentti on se, että kun itse harjoittelee sen 15 tuntia viikossa eikä vieläkään ole SM-mitalisti, niin syy siihen on se, että "muut käyttää ja itse on puhdas" eikä se, että on lahjaton, laiska tai taidoton.
Hyvin harva...
Oman käsitykseni mukaan suomessa(kaan) ei bodauksessa nousta kisalavoille kovinkaan monessa tapauksessa ilman lääketiedettä.
Paikallisten salien kehonrakentajista tiedä sitten...
Ja vähän iltaluettavaa:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin...ad.php?t=86441
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin...ad.php?t=85940
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin...ad.php?t=44104
Aika usein törmäsin semmoisiin käsityksiin, ja kommentteihinkin, että (muka) lääkärin on helppo saada kaikkia aineita yms. Epäiltiin, kun yhtäkkiä tulokset paranivat tempossa, ja heti aloitettuani kilpailun aika nopeasti tempossa olin yhtään kehumatta, aika ylivoimainen ( vuosituhannen alussa).
En tiedä kuin apteekit josta näitä "aineita" saa reseptillä, ja kalliita ovat. Mitä ja miten pitäisi käyttää, ei mitään tarkempaa tietoa. Mun luonteenlaadulla ja omallatunnolla vippaskonstit ei ole mahdollisia. :mad:
Jaa tämäkin aihe käsitteli taas tätä kiukuttelevaa piisamia. :seko:
Minä epäilen dopingista ja huumeiden käytöstä kaikkia jotka käy metsässä lenkillä. Virolaiset on täyttäneet metsämme amfetamiinillä ja venäläiset hormooneilla. Ja kaikki käyttäjät, välittäjät, ostajat ja myyjät väittävät silmät pyöreinä että löysin vain metsästä ollessani lenkillä. Ja eivät mitään muuta muista.
Nytkin väitetään tuossa ylempänä ettei muista mitään mistään vippaskonsteista...
Tyttöystävän kanssa kuhertelu kävi kalliiksi saksalaiselle maajoukkuetason jääkiekkolijalle Florian Buschille, jolle langetettiin tiistaina kahden vuoden kilpailukielto.
Saksan antidopingtoimikunnan testaajat saapuivat Buschin kotiin maaliskuussa 2008. Busch kieltäytyi useiden tuntien ajan antamasta näytettä, eikä myöhemmin samana päivänä annettu negatiivinen testikään saanut Urheilun kansainvälistä vetoomustuomioistuinta CASia heltymään.
Saksan maajoukkuevalmentajan Uwe Kruppin mukaan Busch oli viettämässä "yksityistä hetkeä" tyttöystävänsä kanssa testaajien käydessä.
Ymmärtäähän sen että jos ei kykene pissaamaan niin ei kykene... http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/20...19139_jk.shtml
Monesti ihan maallikoiden on vaikea ymmärtää että vuosien rankka harjoitteleminen voi saada kropassa aikaan muutoksia että se 50 kilsan tempo menee tuntiin. He eivät sitä tajua kun ovat itse lähinnä ulkoilleet eivätkä harjoitelleet. Ikävää kun jonkun kova työ kuitataan dopingiksi.
Päättelysi osuivat aika pahasti metsään tällä kertaa. Ei mulle tuota minkäänlaisia vaikeuksia myöntää, että toiset ovat minua parempia puntin nostelussa tai pyörän polkemisessa. On myös paljon niitä, jotka pääsevät minua paljon parempiin tuloksiin ilman lääkeaineita. Meitähän on moneksi. Mutta sen verran minulla on kokemusta aiheesta, että vilpitön usko puhtaisiin bodaajiin on karissut jo vuosia sitten. Tokihan siellä kotisalillakin on isokokoisia "puhtaita" äijiä, mutta rajansa kaikella. Siihen kuntoon, millä body-kisoja voitetaan, ei palautumisjuomien voimalla päästä. Lavallahan ei rasvaa saa olla. On aika hankala olla yhtä aikaa iso mutta rasvaton. Lääketiede tuo tähän valtavasti apuja.
Kuka tahansa osaa treenata paljon, kovaa ja ahkerasti. Ei se vaikeaa ole. Eri asia on sitten treenata fiksusti. Olen itsekin treenannut joskus liikaa, eikä siihen tarvittu edes mainitsemaasi 14 tuntia kovaa punttitreeniä viikossa. Onneksi itselläni tämä ei edennyt kovin pitkälle. On myös hyvin perusteltua kyseenalaistaa, onko tuollaisessa treenimäärästä hyötyä (varsinkaan) ilman turboja treenaavalle. Jossain vaiheessa olisi palauduttavakin. 7 pitkää ja intensiivistä punttitreeniä viikossa ei jätä pautumiseen oikein paljon mahdollisuuksia.
Kerran eräs maamme kovimmista kuulantyöntäjistä sanoi, ettei tunne ketään, joka olisi kuulaa yli 19 metriä työntänyt ilman aineita. No ehkä aika oli silloin hieman eri ja nykyisin tekniikka tai valmennus on kehittynyt niin paljon, että ilmankin pärjätään.
"Alun perin Saksan jääkiekkoliitto langetti Buschille sakkorangaistuksen, varoituksen sekä 56 tuntia yhdyskuntapalvelua."
Erikoista, että liitto voi määrätä yhdyskuntapalvelua!? Luulisi vain tuomioistuimilla olevan moinen valta... Vai tarkoitetaanko tuolla makkaramyyjän hommia paikallisessa jäähallissa?
Tai mistä sitä tietää, ehkä Seppo Räty oli oikeassa Saksasta.. :rolleyes:
Ööh, itse en ymmärrä miten se rasvattomuus mihinkään liittyy. Kyllä jokainen tietää perusteet millä ne rasvat ja ylinmääräiset nesteet lähtee eikä siihen tarttee mitään erikoisia aineita. Ja eiväthän bodarit näytä nollarasvaisilta kuin yhdessä kilpauilussa ehkä vuoden tai kahden välein ja pääsääntöisesti kisan välillä vallitsee normaali rasvaprosentti. Se nollarasva väännetään vaan siihen kisapäivään ja sen jälkeen sitten mussutetaan ja juodaan niin että paino voi lisääntyä vuorokaudessa sen lähes kymmenen kiloa. Yksi puolituttu sanoi, että meinasi kisapäivänä koko ajan lähteä taju ja lavalla oli sitten niin lähellä että silmissä pimeni jo kun pinnisteli. Lisäksi kun katseli mitä kaveri puuhasteli muutenkin niin tosissaan tuntui ottavan kun omat eväät toi mukanaan kaikkialle ja tarkkaan mittasi kaiken mitä suuhun laittoi. Ja kun jonkun verran kuunteli mitä se ravinto-oppi pitää sisällään, niin en yhtään ihmettelisi jos on kokoa jos syö enemmän päivässä kun keskivero ihminen viikossa.
Mutta kuten edellä jo mainittiin, niin hyvät tulokset, eli se 19 metrin ylitys, on aina sitten dopingin tulosta oli miten oli ja jos joku sen ylittää, niin se on sitten aina dopinkia ja tähän tulokseen kun päädytään lähdes aina, lajissa kuin lajissa, niin onko sillä sitten dopinkin vastainen vaikutus vai täysin päinvastainen, niin mene ja tiedä.
Mitä tulee siihen, että joku treenaa vaikkapa 10 tuntia salilla joka viikko tai enemmänkin ja joku toinen ei siihen pysty, ei kerro mitään. Jos joku päättäää ryhtyä lihaksikkaaksi ja ensimmäinen kahden kuukauden aikana harrastaa kuin hullu ja sitten uupuu, ei tarkoita, että joku kaveri ei pystyisi tekemään samaa asiaa ilman että menee puhki. Jos on koko elämänsä tai useamman vuoden jotain harrastanut, niin miksi ei pystyisi? No, dopinkia tietenkin.
Periaatteessa ärsyttää ihmiset jotka kieltää täysin dopinkin koska sitä on mutta eniten ärsyttää minua ne, jotka väittävät, että jotain ei voi tehdä tai ei voi yksinkertaisesti pärjätä ilman dopingin autuaaksi tekevää vaikutusta ja vaikka jotain on miten paljon testattu, niin se käyttää silti, dopinkia dopinkia, riippumatta siitä mitä tulokset on koska, no, näin on jo etukäteen päätetty.
Rasvattomuus liittyy siten, että toisilla lihakset sulaa kiristeltäessä vähemmän kuin toisilla. Kireään kuntoon pääsee kyllä ohjeillasi, mutta miten ollaan samalla se kaikkein isoin? Keho kun ei toimi niin, että voit näppärästi poistaa vain rasvaa.
Kaksi kuukautta treenannut nyt ei edes saa itsestään sellaisia tehoja irti, että ylikunto olisi todennäköinen. Haluaisin kyllä nähdä sen treenaajan, joka vetää seitsemän kahden tunnin kovatehoista treeniä viikossa monen vuoden ajan tai jopa läpi elämänsä. Kovatehoinen treenistä palautuminen kun ottaa aikansa. Yleinen käsitys alalla on, ettei tuollaisessa ole mitään järkeäkään. Kehitys on heikkenee, kun keho ei palaudu. Ylikunnon ja vammojen riski on myös todellinen. Puoletkin tuosta määrästä on jo paljon. Volyymiä ja intensiteettiä ei kannata maksimoida yhtä aikaa.
Ei minua kiinnosta dopingin vastainen taistelu. Jos jengi haluaa vetää lääkkeitä, niin mun puolesta saavat vetää. Jos lääkkeillä saadut kovat tulokset houkuttelevat käyttämään aineita, niin omapa on valintansa.
Kuinka paljon ärsyynnyt jos sanon, että yli 300 kiloa ei penkata tai Mr. Olympiaa ei voiteta ilman pitkään jatkunutta lääkeaineiden käyttöä?