Piirin saaminen toimimaan P7:lla voi olla ongelmallista. Ensinnäkin sisääntulojännite pitää olla pienempi, kuin lähtöjännite. Toisaalta mitä pienempi sisääntulojännite sen pienemmän tehon piiri kykenee pistämään lävitseen. 2.8A:n kytkentävirta aiheuttaa tämän ilmiön. Eli aina piirin kytkiessä virtaa kelalle menee sinne maksimissaan 2.8A:n virta tuon lyhyen hetken. Jos sisääntulojännite on pienempi menee tehoakin vähemmän, koska tuo kytkentävirta on aina sama.
Eli käytettäessä yhtä P7:aa on sisääntulojännitteen oltava niin pieni, ettei mitään järkeviä tehoja saada lävitse. Kaksi P7:aa sarjassa käy nekin paljon alitehoilla molemmat. Nämä kommentit siis 525kHz:n versiolle, jolla itse olen tehnyt kaikki kokeiluni.
1.6MHz:n versio saattaa olla parempi tässä suhteessa. Onhan niitä kytkentähetkiä kuitenkin kolminkertainen määrä. Pitäisi joskus tilailla noita ja testata.
Vaikka piirin korkein lähtöjännite on 24V ja suurin virta 1.5A, niin molempia ei piiristä saada ulos maksimilla yhtäaikaa. Käytännön kokeiluissa 5V:n sisääntulojännittellä lähtöteho 525kHz:n versiolla oli jotain 8W:n luokkaa. Mutta kuten sanoin, 1.6MHz:n versio saattaa olla parempi tässä suhteessa.
Lisäksi minulla ei sattunut olemaan ihan oikean kokoisia keloja. Kytkennässä on 100mH:n kelat, kun 47mH olisi ollut laskettu oikea. Isomman arvon kelassa on myös isompi resistanssi, joka saattaa hieman rajoittaa lähtötehoa myöskin.
No MC-E:n ja 6V:n akun kanssa 525kHz:n piiri toimii oikein mallikkaasti.