Korjataan ajatusvirhe: Yli viikko sitten tarkistettuna korvapuusteja oli Pirttimäessä itse tehtyjä kahta kokoa. Pienempi on monelle riittävä ja isompi noin tuplakokoa.
Kehtaa taas suositella.
Printable View
Korjataan ajatusvirhe: Yli viikko sitten tarkistettuna korvapuusteja oli Pirttimäessä itse tehtyjä kahta kokoa. Pienempi on monelle riittävä ja isompi noin tuplakokoa.
Kehtaa taas suositella.
Olen näköjään lähes tarkalleen vuosi sitten kirjoittanut tässä ketjussa: Yritetään jatkossakin saada toimintaa aikaiseksi...
Huomenna lauantaina eli 19.11. tarkoitus ajella Espoon ikimetsien kautta Långvikiin ja takaisin vaikkapa seuraavanlaisella reitillä.
https://connect.garmin.com/modern/course/314680582
Lähtö Maunulan majalta klo 11:00. Paikalla joukkoja viihdyttämässä ainakin allekirjoittanut & Nikobiker (ks. muuten oma edellinen viestisi). Syrämmellisesti tervetuloa.
Vaikka olen alkuasukas huotah'n huudeilla enkä tuolla, niin juuri näin on kuten hän sen sanoo.
Hyvä ja kiitos tiedoista. Kaksi ilmoittautunut jo pitämään meidät huomenna oikealla reitillä. Mitä tulee rautatien ylitykseen niin siihen tarvitaan yleensä kaksi jalkaa. Ja mahdollisesti rälläkkä.
Mulla on huomenna kuulemma sieniretki jossain päin Nuuksiota. Ois kiva vihdoinkin osallistua näihin, mut eiköhän huotah jouda.
Rälläkkä, on se vanha ylityskohta melko perusteellisesti aidattu.Lainaus:
Mitä tulee rautatien ylitykseen niin siihen tarvitaan yleensä kaksi jalkaa. Ja mahdollisesti rälläkkä.
Tämäpä tuli sopivasti. Nähdään huomenna manan majalla.
Erinomaisessa säässä ajoimme suunnitellun reitin lähes sellaisenaan. Reitti sisälsi myös erittäin haastavan osuuden, mistä vielä kerran pahoitteluni ja jonka pituuden muistin alakanttiin. Tattista erinomaisesta ajoseurasta. Mulla on pyöräily ollut viimeiset 1,5 vuotta enempi vähempi jäissä ja tällaiset porukkalenkit ovat itselleni tärkeitä muistutuksia siitä, miten hauskaa pyöräily on.
PS. Maunulan majalta saa olutta. Testasimme hra Casanovan kanssa tämän.
Kiitos vaan minunkin puolestani hyvästä lenkistä sekä lenkkiseurasta. Näköjään tuon Nitron mainitseman haastavan osuuden suhteen on jo aika kullannut muistot. Itselle myös jonkin verran ihan uusia pätkiä oli (ja neliöitä!). Kiitos niistäkin. Långvikin kyläkaupalla maistui erityisen hyvältä feta-pinaattipiirakka sekä korvapuusti. Voisihan näitä tämmöisiä useamminkin ajella, mutta ei nyt luvata mitään, ettei taas vuosi vierähdä.
Edellisten vanavedessä totean, että lenkki oli erinomaisen onnistunut (emmekä enää muista reitin varrelta mahdollisia lyhyitä vähemmän onnistuneilta tuntuneita hetkiä). Kiitokset Isä nitrolle ja muille!
Jos jotain vastaavaa ehdotetaan, saatan aikataulun salliessa jälleen lyöttäytyä seuraan. Ensi viikolla lauantai ei onnistu, mutta sunnuntailenkkiä voisi ehkä harkita.
PS. Oli muuten ensimmäinen visiittini ikinä Maunulan majan sisätiloihin!
Tulevana lauantaina olisi tarjolla lenkkiä Maunulan majalta klo 11. Enimmäkseen soraväyliä pitkin olisi tarkoitus ajella Keravan kautta Kuusijärvelle pullaa syömään ja takaisin majalle. Meitä on kolme kuskia ainakin lähdössä.
https://drive.google.com/file/d/1k6e...ew?usp=sharing
Ladattava gpx:
https://drive.google.com/file/d/1Mfa...ew?usp=sharing
Tää olis kivaa, sattuipa harmillisesti että vieraita tulossa saman päivänä.
Yksi kolmesta kuittaa, että pidetään tämän päivän lähtö voimassa. Loska voi toki olla liukasta, mutta sulanee pääsääntöisesti päivän aikana lämpötilan kohetessa. Itse olen varustautunut ei-slickseillä ja poikkeuksellisesti myös lokasuojilla sekä kenties kenkäsuojilla.
Neljä kuskia saapui majalle ja lähdettiin ajamaan. Ensin soralenkkiä ja sitten Tikkurilan pohjoispuolella ihan kunnon lumilenkkiä. Vähän tuli yllätyksenä lumen määrä. Varmaan paikoin 10 cm kerros. Mikäli oikein ymmärsin, niin hauskaa taisi kaikilla olla... mitä nyt tuo luoteistuuli meinasi jäädyttää pystyyn. Vielä tähän reittimestarin nöyrin anteeksipyyntö, että Kuusijärven kahvila oli kiinni (tiedoksenne, että on sitten kiinni koko marraskuun). Siinä kohtaa olisi kyllä kuppi kuumaa todella maistunut. Taskupatukoilla oli mentävä.
https://drive.google.com/uc?export=v...0ND_vWv4sAD5yB
Hauskaa oli. Maha on vieläkin kipeä. Kiitos kuitenkin reittisuunnittelusta NikoBlle. Uskon että pian päästään harrastamaan perinteisempää gravelia.
Huomenna lauantaina (16.11.) olisi taas tarjolla ajoseuraa klo 11 lähtien Maunulan majalta. Tässä reittiehdotukseni
https://connect.garmin.com/modern/course/319230647
Pienemmällä porukalla oli puhetta, että voidaan oikaista reitistäni poiketen aikaisemmassa vaiheessa länteen (Bembölen jälkeen esimerkiksi), mikäli rantaretkuilu ei kiinnosta. Nämä mahdolliset muutokset jätän Espoota paremmin tuntevien ehdotettavaksi.
Jonkinmoinen sateen (tihkun) mahdollisuus on olemassa, mutta sateen määrä pysyttelee vähäisenä sekä lämmin keli jatkunee. Tervetuloa.
Pari vinkkiä paikalliselta: pirttimäessä 36,4 - 37,3 km osuus gravelilla melko haastava, ajettava ulkoilureitti kiertää pikku lenkin pohjoisen kautta ja sille kyllä ajautuu ihan luonnostaan. Samoin friisilässä 51,3 - 52,5 km väli vaatii seikkailumieltä, hyvä hiekkapohjainen kelvi puolarmaarista suoraan etelään menee koko matkan friisilän länsipuolelta.
Tuo vanha latupohja on ollut kesäisinkin märkä, ennallistaminen on nyttemmin nostanut suon vedenpintaa niin että kiertopolutkin menevät melko kaukaa. Viikko sitten pääsi tunkkaamalla vähän etelämpää maastopyörän kanssa.
Kalliolle poikkeaminen on näköjään se seikkailuosuus. Finnoonpuron laaksossa on tuo suora sorabaana.Lainaus:
Samoin friisilässä 51,3 - 52,5 km väli vaatii seikkailumieltä, hyvä hiekkapohjainen kelvi puolarmaarista suoraan etelään menee koko matkan friisilän länsipuolelta.
Bembölestä Haukilahteen näin (joudut valitettavasti vähän loitontaan karttanäkymää, ku ite unohin)
tulee enemmän soraa
http://www.gmap-pedometer.com/?r=7772593
Suurkiitokset kaikille reitinparannukseen osallistuneille (jo tässä vaiheessa)! Yritin aamiaispöydässä piirrellä toiselta näytöltä vinkkien mukaisen reitin ja löytyy seuraavasta linkistä
https://connect.garmin.com/modern/course/319708152
Tuomarilan jälkeen on niin paljon polkuja etten ole varma tuleeko Tassun reitti toteutumaan metrilleen, mutta lähellä mennään. Juu ja tuo Pirttiniemen "oikaisu" oli Dynamic watchin tekemä oma valinta.
Hyvää lenkkiä teille, en ole tulossa mukaan.
No mä yritin katsoa sitä reittiä Isä nitron linkistä, ja on menny garmin connect kartta omituiseksi sen takia, että en oikein pysynyt kärryillä missä olen. Piti vaihtaa toiseen, että oli kartalla. Espoon keskuspuisto saattaa olla vähän haastava piirtää reittiä, kun siellä noita väyliä menee, ja jos ei niitä tunne entuudestaan.
Kertokaahan sitten pääsiko larun sillan jälkeen Porkkalankadun vasenta laitaa menemään. Mun mielestä se on sulki tietöiden takia. Yks vaihtoehto olis kiertää heti sillan jälkeen pohjoisen kautta eli rantaa pitkin. Siitä ekasta "kiertoliittymästä".
Jäi näkemättä ja kokematta tämä kun oikaistiin takaisin Majalla Kaski-, Lehti- ja Kuusisaaren kautta.
Olipa pahuksen hyvä lenkki jälleen kerran vaikka alkumatkasta tihuutteli hieman vettä. Tuuli oli kyllä pahuksen kova etenkin rannan tuntumassa. Olin näköjään piirrellyt reitin turhan etäälle rannasta mutta käytännössä tämä ei tuottanut ongelma. Tassulle kiitos järkevästä gravel-osuudesta rannan tuntumaan. Niin ja kiitos kanssakuskeille.