Olen alkanut miettimään auton korvaamista sähköpyörällä työmatkoilla ja muutenkin auton käyttöä vähentämään. Työmatka on noin 10 kilsaa suunta pk-seudulla. Olen koittanut katsella halvinta mahdollista riittävän hyvää pyörää ympärivuotiseen ajeluun mitä ei tarttis vaihtaa puolen vuoden päästä parempaan.
Oon alkanut katselemaan vakavissani XXL:n XC-E 275 Pro 17 mallia,
https://www.xxl.fi/white-xc-e-275-pr...132063_1_style
Tuossa miellyttäisi omaan silmään Shimanon E8000 moottori, riittävän iso akku, Rock shoxin haarukka ja tuntuma että noilla perusosilla pääsisi liikkeelle ilman että mitään tarvitsisi heti käydä vaihtamaan. Itseltä löytyy myös Whiten läskipyörä, johon olen ollut tyytyväinen joten sekin ohjaa kenties valintaa tuohon suuntaan. Kokemusta sähköpyöristä ei ole yhtään.
Mietteitä herättää silti että pystyykö tuollaisella polkemaan läpi vuoden säässä kuin säässä? Pystyykö tuolla kiskomaan rattaallista lapsia perässä? Mahtuisikohan tuohon paksumpaa kumia noiden 2.25" tilalle? Ja ylipäätään että onko tuollainen järkevä valinta työmatkailuun ja tuollaisen yleispyörän rooliin. Yli kahta tonttua en haluaisi maksaa, joten tuo menisi sinne oman kipukynnyksen ylälaitaan tarjoushinnoilla.