Pikkasen penkomalla löytyi tuo pohjakartta suoraankin ilman Jawaa.
Printable View
Pikkasen penkomalla löytyi tuo pohjakartta suoraankin ilman Jawaa.
Siellähän on vaikka mitä. Korkeuseroja on enskapaanalla niin paljon että vaihteet on oikeasti tarpeen (pl. PaH). Pauttia tuossa enskaspoori tekee u-käännöksen ja minä jatkoin motouraa itään ja löytyi unelmaneulaspolkua, uudempaa ja vanhempaa motouraa, hauskoja ei-polku -spotteja, pusikkorisukkoa ja kaikkea. Olin esksyksissä melko pitkään kun polku hävisi lehtien alle ja aurinko meni piiloon. Tuli melkoisesti ryynättyä ihan umpipöpelikössä (onneksi oli vaelluskengät). Muutaman kerran pitää vielä käydä eksymässä niin eiköhän se siitä selkene. Paitti jos Marsu lähtisi karttoineen liidaamaan niin ehkä nopiammin reitit hahmottuisi.
Wow, luvassa siis ajatusta nopeempaa vaihtamista vaikka veto päällä :) Ja juu, tota polkua mä meinasin, mutta toisaalta oon jo niin tottunu savessa ja nokkos- tai vadelmapöheikössä rämpimiseen, että itteeki joskus huolestuttaa. Toi sun ehdottama reitti on kanssa ihan jees. Jos vielä ottaa siitä jostain Sammalkaaren ja kevarin välistä pohjoisen puolelle polkua alas montunpohjalle ja sitten tunkkaa sitä kivikkoa ylös kalliolle sähkölinjan alle, niin saa heti alkuun käsityksen mitä on jatkossa odotettavissa... Hämärä mielikuva (ajalta ennen Ketunkallion parturointia), että jos tulee sitä pohjoisenpuolesita sähkölinjaa alas ja ottaa siitä pellon/niityn kupeesta sinne vasemmalle vanttuulle, niin päätyy jollekin poluntapaselle, jota seuraten pääsi jollekin metsäniityn ladolle. Se saatto olla jossain muuntoaseman lounaispuolella. Se lato ei siis oo se Ketunkallion pohjoispuolella oleva. Mutta ikinä en oo siitäkään menny eteenpäin ja tämän päivän tilanteesta ei todellakaan oo tietoa. Ehkä sitäkin kulmaa pitäis joskus tutkaista uudelleen?
Juu, totta. Eikä ihan ilman menestystä sielläkään :D
Toi on itse asiassa just se ura mistä mä tulin spoorille. Olisinko körötellyt sitä puolisen kilsaa, tulin pohjoisesta semmosen pikku mökin kohdalla tolle uralle. Idän puolella oli hakkuuaukeeta.
Marsun kartassa näkyy siinä urasta pohjoseen semmonen hassu tienpätkä keskellä mettää. Mun piti ajaa se päästä päähän varmaan kaks kertaa ennen ku uskoin, että se ei todellakaan jatku kummassakaan päässä. Jos siinä keskellä ei olis ollu semmosta hirrenpökäleistä kasattua sillan teketellä, olisin ollu melkeen valmis lähteen optikolle tai spykolookille. Nyt se vaan oli hyväksyttävä: parisataa metrii tietä ja silta keskellä mettää ja peuranpolkuja :seko: Tarttee jossain vaiheessa koittaa uhrata aikaa ton metikon skouttaamiseen. Marsun kartta on hyvä lähtökohta, tänks!
Hellapoliisi muistutti, että mää olen luvannut sille ens sunnuntaina pääsyn AHH:n lenkille. Siis jos sää on kuivahko ja sopivan lempeä, niin se menee ulkoiluttaan Keppanaansa. Mä heitän plikan enstex hevosteleen Hongisojantien varteen. Sen pitää olla siellä n. 11:40. Sen jälkeen olis varmaan semmonen parituntinen vapaata käytettäväksi mettärymistelyyn.
Pötkö kävi kylässä ja kierreltiin Numlahden enskapaanaa. On turhan hapokasta meikälle. Niin jyrkkiä ylämäkiä ettei ajamalla mene millään. Ja niitä mäkiä on melko tiheässä. Mutakurarapaakin sileen että pystyssäpysyminen ei ole ihan helppoa.
Se itään johtava motouran vieressä kulkee ylempänä toinen polku ja se löytyi!! Marsun kartassa se on kuin viivottimella vedetty, luonnossa ei ihan. Mukavaa pätkää kummiskii. Vähän olisi harvennuksen jäljiltä rankoja raivattava niin tulee hjuva.
Kuis se sunnuntai? Mää voisin olla lähdössä n.10.00. Entäs muut?
Bemaksiskabat on siirretty suntaakille ja mä meen sinne.
Meiä nuorimmainen sai puhuttua ittelleen enemmän aikaa talleilla, se siis pääsee lapioimaan pas*** ja mun lenkkiaika pitenee :). Emmä silti klo 10 kerkee, mut 11.30 olisin jo varmaan hoodeilla. Ne enskapolut pitää jossain vaiheessa vaikka tunkata läpi ja nyt sunnuntaina ne ei ainakaan olis jäässä niinku viikko sitten.
Mut olisko siin sit ekax niitten moto/neulaspolkujen siivous/raivaus/skouttaus ja polkukaahailut ja jätetään ne kirsikat sinne loppuun vai miten päin?
Moi, voiko sunnuntain lenkille lähteä mukaan (onko kieli vyön alla menoa)?
Putosin kelkasta, että mistä olisi tarkoitus startata ja mullekkin tuo 11.30 olisi ok aika aloittaa (ja koska olen sokerista niin sateella skippaan).
11.30 menee mulle liian myöhäiseksi. Nyt näyttäisi siltä että menen het'silleen kun on valoisaa. Suunnasta ei vielä haisuakaan.
Sitähän varten täällä huhuillaan, ettei tarttis yksin ajella. Eli mukaan vaan. Vauhti säätyy hitaimman mukaan, kärki venttaa aina välillä, ettei perä putoa.
Mä heitän pojan ensin Serenaan softaamaan ja sitten tytön hevostelemaan. Mites olis startti motocross radan parkkikselta klo 11.40? Siihen mennessä mun pitäs ehtiä sinne. Voidaan alkuun kierrellä/etsiä noita motouria ja polkuja ja sitten lopuksi voi tyhjentää reisiin jääneen ruudin enskaspooreilla. Mun pitää lopetella klo 14.30 tienoilla, että ehdin kerätä jälkikasvun harrastuksistaan.
Voisin myös harkita osallistumista. 11.40 sopii, mutta missä on motocrossradan parkkipaikka?
Osallistuminen on vielä hieman epävarmaa koska on olemassa pieni riski joutua töihin. Saattaa myös olla, että pitää lähteä läskillä koska tuhosin taas vaihteeksi täyskäristä vaihtajan korvakkeen tänä aamuna enkä ole varma onko mulla niitä enää varastossa.
..tuota mulla on nyt epävarmaa sittenkin toi osallistuminen kun en saa uutta hans dampf:a prkleen vtun vanteelle eikä asennus olutkaan auta asiaa ja sormet on tulessa....
... vanha misukka vanteelle minuutissa ellei alle. Stanan HD. **tuttaa kuin pientä sikaa.
Eikueipääse, hakumettään tuli lähtö. *nolomio*Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Shimaani @ suntai 2710
Minä myös, mutta mulla on edelleen työvaraus, joten jos ei ala näkymään niin älkää suotta jääkö odottelemaan.
Päivän skouttailu osui hyvän kelin aikaan ja ihan lupaavasti löytyi ajettavaa, kartalta ja kartan ulkopuolelta. Ja löytyi yksi tähtiporttikin kun polku katosi alta ja oltiinkin yhtäkkiä ajamassa polkua joka oli jo ajettu toiseen suuntaan.
Kiitos kaikille hyvästä seurasta ja mukavista reiteistä.
Ajaessa lenkki tuntui kevyeltä, mutta ei tunnu enää. Ei varmaan tarvitse odotella unta kovin pitkään tänä iltana.
Missäs te kävitte?
Tuollainen lenkki : http://www.sports-tracker.com/#/work...v3jruh66jfe7hs
Menee ehkä vähän kauas Klakesta, mutta ympäristöä kuitenkin.
Olin Keimolassa polkua putsaamassa ja jolu muukin on siellä käynyt. Ja oikein konesahan kanssa. Pauttia tuosta alkaa polku kohti Petasta ja siellä on ollut 2 isoa tukkia tukkeena. Nyt ovatten pätkäisty ja ei tartte jalkautua. Välittyköön isompi kiitos sahurille. Mää oksasaksien kanssa tein vähän tilaa kunnes Fiskars tuli tiensä päähän ja hajosi korjauskelvottomaksi, prkl. Pari melko korkealla ollutta tuulenkaatoa pätkäisin kirveellä niin että pääsee ajamalla yli. Hyvä retki muuten paitti että nilkkani onnistuin liukastumalla vammauttamaan. Parin päivää pakkolepoa, ainakin. Stanaprklv*ttu.
Kiitoksia polun kunnostajille.
Kävitkö venevajalla?
^vierestä pyörähdin. Siitä venevajalta suoraan etelään on nauhoja puissa ja jonniinlainen urakin löytyy, mutta se häviää/loppuu niin että vähän joutuu pusikossa ryynäämään ennen kuin pääsee latu-uralle. Joku vuosi sitten tein siihien polkua toukokuussa. Seur.kerran kävin hoodeilla heinäkuussa eikä mun "polustani" ollut mtn merkkiä. Jtkn voisi syntyä jos muutaman ukon läskijuna siitä jyristelisi pari kertaa ylösalas.
Olikos kuinka mutaista metsäautoteillä?
En ny tiiä mutta tuolta juuri radioaseman tieltä lähtee polku mistä pääsee petikkoon jota pitkin minun isä menee ajamaan enskaa. Ajan itse yleensä keimolan golffin reunaa pitkin petikkoon. Löytyikö tältä metsäreitiltä enskapyörän jälkiä
Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
^^dänks. Pitää käydä tutkimassa.
^^^kun on märkää niin on mutaa. Onni on hyvät ja isot lokasuojat.
Miltäs lauantai näyttää? Joku menossa jonnekin, johonkin aikaan? Mä aattelin aamupäivällä karata imurin tieltä joksikin aikaa metsään. Numlahteen, Valkjärvelle tai sitten vaikka Öövitsbööleen
Taidan ottaa suunnaksi tuon eteläisimmän vaihtoehdon, kun saan vielä kyydinkin ihan hoodeille.
Mä olen lohjalla piipahtamassa ap, sen jälkeen vois näyttäytyä ulkona
Hyvän polun on traktori tehnyt. Ehkä jtkn pientä siivoamista, mutta menee mukavasti noinkin. Tänään tosin ajelin alamäkeen ja aatos oli tulla takaisin samaa tietä, mutta eksyilin Petikosta itään -mettässä ja palailinkin Petaksen kautta.
Ennen venevajaa itään lähtevän polun tukkinut runko on nyt hoidettu. Joku ystävällinen oli mun aloittaman (urakka jäi kesken kun nilkkavamma hätisti kotiin) kohdan sahannut poikki, kiitokset hänelle.
^Eipä kestä, majava oli sen jo melkein jyrsinyt poikki.
Ei vaan saanut rakoa väännettyä auki katkaisukohdasta että läski mahtuisi välistä.
Joku™ jätti myös toisen poikkirungon alempana vielä sahaamatta, muuten alkaa olla siisti polku.
Sunnuntaina olis taas mahdollista lähtee talutteleen filoon. Flikan harrastus rajaa aloituksen klo 11:45 tienoille, lopetuksen klo 13 pintaan ja maastoksi Klaken pohjoispuolen. Kiinnostaisko jotakuta lähtee könyään tuolloin Numlahden enskaspooreja? Hitaahkosti ja rauhallisesti toki, koska maasto on kohtuu vaativaa.
Kävin tänään ajelemassa noita enskaspooreja pari tuntia. Osa oli samaa reittiä mitä viimeksikin ajettiin ja muutama kilometri uutta pätkää. Odotin kunnon mutavelliä ja kyllä sitä paikoittain olikin ihan riittävästi, mutta silti reitti oli yllättävänkin kuiva ja muutenkin hyvässä kunnossa.
Tekisi mieli lähteä huomenna mukaan, mutta näillä näkymin on muuta ohjelmaa.
Joo oon ite n.160cm pitkä ja mul on toi 17.25 runkokoko. Mulle ainakin sopiva toi runkokoko.
Ok, kiitos vastauksesta. Meni meidän junnulle commencal sittenkin tilaukseen agressiivisen hinnoittelun johdosta.
Keimolasta lähdin ja Petaksen kautta Tyttömäelle. En ole tuolla töppyrällä ikuna ennen käynyt. Hienoa kalliosettiä. Ehdottomasti pitää mennä uudestaan. Laskettelin kohti etelää, käännyin kohti Vantaanpuistoa ja radan alikulun kohdalta ura / heppapolku kääntyy kohti luodetta ja kiertää Tyttömäen. Kartalla tuo pieni ja viattoman näköinen sininen läntti on melkoisen paha rasti. En ehkä suosittele ko. reittiä ennen kuin on kunnolla pakastanut. Ajamalla siitä en päässyt ja vähän kengät hörppi vettä. Petikon mopopaanan kautta takaisin. Traktoriura venevajalle on ihan bueno myös ylämäkeen.
Suununtaina voisin mennnä samoille hoodeille jatkamaan harjoituksia. Silloin ehkä lisukkeena poikkeaminen Askistossa, ehkä. Startti Kaiun majalta 10.00. Onko kiinnostuneita? Marsu?