On luvattu parempaa keliä viikolle niin saatamme käydä jonakin aamupäivänä laavulla kahvittelemassa, herr Fiskars och jag.
Se heinkkomäki vois olla loppuielämän haaste:eek:. Meneeköhän koskaan jos ei käy punttisalilla?
Printable View
ei siihen mäkeen punttista tarvii, vain isompi takaratas!
Kyllä meitä sää suosi, heinikkomäki oli mitä mainioin. Jotain juomaa olisi kai hyvä ottaa mukaan. Kiitos vaan koko bändille.
Näköjään muillekin käy kuten mulle.
Iltapäivällä kävin ulkoiluttamassa poikia, kun oli pakko vähän hengittää ulkoilmaa, vaikkei mitään oikeaa uskaltanut tehdäkään. Eihän siitä mitään tullut. Tuli niin pimeä ettei huomiovalolla mallia Motonet tehnyt mitään ja piti valua pyörätietä pitkin pois. Toiskohan joulupukki mulle Lupinen? (Ei tuo ja varmaan joudun joulukuun alussa tunnustamaan emännälle mihin ne mun veronpalautukset niin äkkiä katosi).:eek:
Tuli mieleen että ku joku kai kävi vähä parantelee sitä "parempaa polkuu" siitä hankotien varresta ja se suo osuus on nyt aika märkä eli polku jää vähälle käytölle.
Niin...
Siellä vihtilammen kohilla on se tunneli hankotien ali. En ole siellä aikoihin käynnyt mutta lammen puolelta sietä tunnelia menee polku sinne isolle mökille kai, ja muistaakseni myös toiseen suuntaan eli sille pienelle hiekkatielle joka menee hankotieltä sääksiin. Tunnelin toiselta puolelta on vain nyppylä ylös ja se tulee siihen "paremmalle polulle", mutta muistaakseni tämä ehkä 200m matka on kasvanut tehokkaaasti umpeen. Jos siihen tekis polun niin pääsis ajaa jo melkein koko sääksin ympäri polulla!
Sekin pätkä mikä toissa sunnuntaina ajettiin hankotietä pitkin, ois ehkä ajettavissa siellä ojan toisella puolella kun siihen on kaivettu jotain sähkölinjoja niin se on hiekkaa johon tulis varmaa nopeesti polku. Paitsi että se on nyt jäässä.
Nii no vaikuttaa hyvältä täältä käsin, mutta täytyy käydä katsomassa paikan päällä ni eiköhän se todellisuus oo jotain ihan muuta.
[quote=p-olkisin;1019770]
Siellä vihtilammen kohilla on se tunneli hankotien ali. En ole siellä aikoihin käynnyt mutta lammen puolelta sietä tunnelia menee polku sinne isolle mökille kai, ja muistaakseni myös toiseen suuntaan eli sille pienelle hiekkatielle joka menee hankotieltä sääksiin. Tunnelin toiselta puolelta on vain nyppylä ylös ja se tulee siihen "paremmalle polulle", mutta muistaakseni tämä ehkä 200m matka on kasvanut tehokkaaasti umpeen. Jos siihen tekis polun niin pääsis ajaa jo melkein koko sääksin ympäri polulla![quote=p-olkisin;1019770]
Vihtilammen rannassa, 25-tien puolella kuklee ok polku Haaviston mökiltä Sääksjärventielle (25-tie - uimarannan P-paikka).
Ajoin tänään 25 pohjoispuolelle Sääksjärventien kohdalla ja sieltä löytyi ura joka vei kohti tunnelia josta p-olkisin kirjottaa. Se putki on vissiin tehty elikoita varten. En mennyt rööriin vaan jatkoin eteenpäin. Matkan varrella on HAASTAVA:eek: puusilta, n.3m pitkä, pudotusta ojaan n.2m, poikkipuut aika mädät. sen jälkeen meni sotkuiseksi ja könysin asfaltille ja suuntasin Märkiön rantaan.
Keväällä kun ei ole heinikkoa pitäisi käydä useamman kuskin joukolla
jyräämässä vähän uraa. Kaatuneita puita ei ole hirveästi. Muutama ukko ja saha/oksasakset/kirves-varustuksella ei mikään iso homma. Möykkyistähän siellä on, kiviä ja juurakkoa piilossa heinikossa. Tänään löytyi muutama pieni, viattoman näköinen lätäkkö jptka oli kuitenkin pysäyttävän syviä:) Teknistä, mutta ajettevaa.
[quote=kmw;1019956uutama ukko ja saha/oksasakset/kirves-varustuksella ei mikään iso homma. .[/quote]
Ehkä jollekkin selkään Round Up-säiliö:D
no johan on muistanko noin väärin? varhaisiändementia.
joudunko jo tänään lähtemään tuonne? silta? ei oo? joo pakko mennä katsomaan jos ehtii ennen pimeän tuloa.
jihaa kyllä sieltä pääsee. Melkein heti ajokunnossa...
Ajoin joku kerta noin 300m siellä jonkunmoisella "metsäautouralla" oli ok, mutta ylämäen jyrkentyessä sekin ura loppui ja meni kantamiseksi, joten siirryin takas asvaltille. Kyllä sieltä kuitenkin luulis pääsevän, kun vähän malttais tarkemmin tutkia mahdollisuuksia. Varsinkin sit kun heinät ja muut rehut on vähän matalampia.
joo siis tol kännykällä ei jaksa näppäillä, nyt koneella.
Elikkäs ajoin Sääksjärventietä tie nro25lle. Ennen tietä oikealle polkua.
Polku kulkee tien sivua koko ajan.
Noin 100-200m tuli liukas pieni silta (todellakin talutin) puron yli.
Sillan jälkeen noin 50m ja vasemmalle töppyrän päälle kääntyy lähes kadonnut polku.
Töppyrän takana on tie 25 ja tunneli, josta mahtuu ajamaan helposti.
Varmaan elaäimille tehty, mutta hiihtoladut siitä on joskus mennyt (95% varmuudella).
Pohjoispuolella tietä 25 menee metsäkone ura tien suuntaisesti.
Kun sitä seuraa oikealle nyppylän päälle noin 200m alkaa kuusimetsä.
Metsässä on pari puuta nurin alamäessä näiden puiden jälkeen polku yhtyy "sille paremmalle"!
Elikkäs metsäkoneen uralta muutama risu sivuun (osan jo heittelin ennen kuin tuli pimeä) ja sitten tunnelin molemmissa päissä on myös risuja ristiin rastiin kun tien pientareita on niitetty. Kuusikosta kaatuneet puut pois sahalla ja avot reitti on selvä!
KMW: en ehkä tajunnut mistä tuon ison sillan löysit?
EDIT: oops ei ollut kovin vaikee laittaa omii kuvia, ikinä ennen en ole saannut aikaiseksi.
elikkäs kamerankuvan kohalla on tunnelli ja tuon viivan ei pitäisi mennä tien päällä vaan siellä yläpuolella.
kohdassa jossa käännyin ympäri alkoi metikkö josta alkaa se toinen polku.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...&pictureid=489
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...&pictureid=490
Hiukka pieniks muuttuu kuvat...
Tuo vihreä pätkä 700m kuvan alalaidassa pitäisi päästä siis vielä metsän puolella?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...&pictureid=492
Sama puro jonka yli talutit valuu 25 ali ja siellä toisella puolella tietä on tuo http://picasaweb.google.com/kmwkuvia/Silta#.
Oli kamera mukana eilen kun tarkoituksena oli ottaa "kuviaraportti lenkilta" topikkiin matskua. Valo oli huono koko ajan ja mä olen aika tumpelo kuvaaja. Yritin saada kuvaa jossa näkyisi n.2m pudotus ojaan, mut mut:o. Meidän perheessä tyttäret hoitaa kuvallisen taltioinnin:) Yritän kummiskii uudestaan kun on aurinkoista.
PS: mä olen joskus osannut liittää kuvat tähän suoraan, mutta...........................kuis se ny olikaa:seko:
Siellä on ura, mutta liian enskaa mun makuuni. Vaikeampi kuin pätkät mitä ollaan kimpassa ajettu. Menee mulla köntystelyksi. Hyvinkään leirikeskuksen päässä joutuu polkua ehkä vähän haeskelemaan. Sääksjärventien päässä polun alku näyttää ihan mukavalta, mutta ei mukavuus vähenee radikaalisti harjun päällä:D. Suunta lounas-kaakko voisi olla helpompi, harju on aika tasainen, mutta polku ei. Jos tykkää ajaa kivikossa niin pääsee naatiskelemaan:). Tietä pitkin 2min, metsässä N.15min (ja meikä on sentään harjotellut taluttamista ja pyörän kantamista paljon:)). Jos ajellaan siellä päin niin mene sä pusikkoon niin mä odottelen polun toisessa päässä:rolleyes:
Keula ilmaan ja silmät kiinni.
Pitkittäin ojan yli on kaksi paksua tukkia jotka ei ole yhtä lähellä elinkaarensa loppua kuin sillan kansi. Märkiön suunnasta hyvällä forssilla ja toivoo osuvansa tukin kohdalle niin eiköhän se suju;).
Alas, lähelle vedenpinnan tasoa pitää saada vähintäin 2 kameraa ja polulle molemmille puolille siltaa myös 2:D. Onko meillä crew ja kameroita vai myydäänkö valmis paketti jollekin tuotantoyhtiölle?? Potentiaalia juutuubin top-10 lataukset listalle on paljon.
motto *Kunnia menee mutta maine kasvaa*
Eikös se mene niin, että suoritetaan punnitus ja painavin kaveri kokeilee sillan tukevuuden, jonka jälkeen muut voi mennä perässä levollisin mielin :p tai jotain.
Aika heikossa hapessa vaikuttais silta olevan! Pioneerit paikalle!
vielä siitä sillasta: eihä sen ylitykselle varsinaisesti ole tarvetta kun tunnelista pääsee polulle?
jos nyt oikein ymmäsin sen sijainnin. ojan nimi taitaa olla löytlamminoja, kulkee vihtilammen ja löytlammin välillä.
Ja mä kun luulin että p-olkisin olisi tämän ketjun Duudson-osaston veribigbos:)
Tuo on totta. Jos pysyy koko ajan 25:n Vihtilammen puolella pääsee paaaaljon helpommalla. Toisaalta viitaisin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=33136 - ketjuun. Mulla syke pomppasi selvästi kun näin ihmetyksen.:eek:
Pääseekö kukaan mukaan to aamup?
Su mennään kuiteskiiiiiii:p
Mä menen huomenna aamulla liukastelemaan Espoon keskuspuistoon. Jos saisi ne toiset kiekon kasaan edes väliaikaisesti niin voisi ehkä vähän enemmän ajaa ja vähemmän taluttaa. Sunnuntai menee sukuloidessa, eikä pääse silloinkaan leikkimään.
Kaverilta sain ikivanhan suunnistusvalon. Jos olisi siihen edes yksi toimiva akku niin pääsisi sitten illalla koittamaan miten pimeässä kaatuminen onnistuu.:D
aamuisin ei viikolla ehdi, en tiedä oletteko kuulleet mutta ainakin toistaiseksi on sellainen rasite kuin: töissäkäynti
tänään meen heti ku 16-1630 aikoihin kotiudun.
lauantaina
sunnuntaina (pienellä varauksella, jos edellinen yö venyy)
To en pääsekään, oon niin tärkee miäs täällä.
Joskus aina ajattelen, että olisi kivaa kun olisi kiinteät työajat ja tietäisi että kello 16.00 pannaan kintaat naulaan ja mennään kotiin. Mutta huomenna menen aamulla työkavereiden kanssa lenkille, ihan firman pihasta lähdetään, joten ei se joustokaan aina ole sitä että itse pitää venyä.;)
Voi velli kun oli hieno keli ajella...... *laulaa Putte-Possun nimipäivät melodiaa* "voi kun oisit saanut olla mu-ka-naaaaa":D
Herr Fiskars var med, laavulle en ehtinyt, mutta paikoin on nyt väljempää. Uskotteko että v#%&ti vilkuilla kelloa ja miettiä reittiä että ehtii ajoissa "hoitamaan velvotteita":( Hyvin olisi voinut ajaa hämärää asti.
Su ei käy meikälle. On isänpäivä ja täällä on naisväki laatinut salaisen dramaturgian koko päiväksi. Ei kuulemma sisällä mitään polkupyöräilyyn liittyväää, mutta sängyssä pitää olla nukkuvinaan n.09.00:p:D
hei isit te ootte ny ymmärtäny ton homman ihan väärin. Eikös ens su ole juuri yksi niistä harvoista päivistä jolloin teidän kuuluisi päättää ohjelmasta ;)
Mulle myös ilmoitettiin, että on jotain ohjelmaa tiedossa. Veikkaan, että emme lähde apupyörien kanssa metsään resuamaan ;)
Pari iskää kerkes kuitenkin hyvin spontaanisti parin tunnin perus Sääksin/Käpylännummi-kiertoon. Vähän oli paikoin liukkaahkoa, jäätä oli oudoissa paikoissa:eek: Hyvä keli oli pitää hauskaa:)
Kuis on ens viikolla aaamupäivät? Vim ja Lansive, pääseekö irtoomaan arjesta? 90% tod.näk. nää 2 iskää iskee uudestaan ma ysin jälkeen:p:p.