Ajeltu eilen osaa reittiä. Suosittelen kengänsuojia.
Printable View
Ajeltu eilen osaa reittiä. Suosittelen kengänsuojia.
Moro!
Onkos tää ihan polkuajoa vai mennäänkö enemmän tiepohjia?
Mietin vaan jos jaksais herätä, niin pysyykö innostuneena koko ajan.
Olen allerginen tieajolle!
T.Arsi
Etupäässä polkua ja enduro-uraa. Tiesiirtymiä ei voi välttää
Nonniin, tauolta lopeteltu leikki kesken kramppailun takia, jotain hauskan ja kivan väliltä tuo alkupätkä ainakin oli, tosin ikämies-invalidi-aloittelijalle ehkä himpun verran haastava :) Kiitokset matkanjohtajille ja mukana olleille.
Kiitos lenkistä. Tässä reitti:http://tinyurl.com/8sdxclj
Erittäin päivää!
Huomasin tänään lenkillä käydessäni, että täällähän on muitakin harrastajia! Törmäsin Ari-nimiseen veijariin, joka ohjasi minut tänne.
Harmittaa ja paljon, kun jäi Tour de Jokilaakso väliin, mutta minkä sille mahtaa. Reitti näytti oikein hyvältä, toivottavasti järjestetään jatkossakin ;)
Mikäli ajoseuraa kaipaatte, heittäkää viestiä! Polkutuntemusta seudulta ei niin mahdottomasti ole, mutta jos yhteislenkkejä ajatte saattaisin tukkia mukaan!
Hommasin 29" maasturin ja olisi kiinnostusta tutustua Jämsä-Jämsänkoski-Hopsun seudun fillaripolkuihin. Myös jo näin talvikelillä.
Jos paikallistuntemusta ja haluja talvi-kesä maastofillari lenkeille, niin olisin kiinnostunut porukkalenkeistä.
Tai hyvät vinkit ko. alueen poluista/ lenkeisä tervetulleita.
Itellä olisi kyllä kiinnostusta lähteä porukalla tuonne koskelle/Jämsään pyörimään. Talvella polkuja voi olla vähän nihkeästi, tosin viikonloppuna/alkuviikosta kävin Fatty™llä ajelemassa koskella ja Jämsässä lähinnä moottorikelkka uria.
Nykyään joudun täällä Turussa majailemaan, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti käyn koskella pyörähtämässä ja tuolloin on aina jokin pyöristä mukana.
Kosken Neste tai uimahalli olisi hyvät lähtöpaikat.
Tästähän se lähtee, yhteislenkit. Vain päivä ja kellonaika sovittava. Itse olen ns. alottelija, mutta eiköhän homma pelitä, kun välineet ja varusteet asiallista luokkaa, sekä innostusta korvaamaan ajotaidonpuuteet.
Lauantai vai sunnuntai?
Kellonaika?
Entä muut päivät?
Makee reitti ollut TdJ:ssä, miten mä olen aivan missannut tällasen? :D
Jospa sitä taas joku kerta sais mahtumaan pyöränkin autoon, niin pääsis poluille kans.
Tälle viikonlopulle ei mahdu mukaan muita viihdelaitteita kun Xbox.
Nyt tulevan viikonlopun olen töissä ja samoissa merkeissä menee myös seuraava viikonloppu.
Pitää kattoa, koska kerkeen näille kulmille tulla.
Taitaa suurin osa ajoporukasta viihtyä suksilla tämän lumisen kauden. Itse ainakin lukitsin pyörät tiukasti varastoon, kun pysyvä lumi satoi maahan. Mutta huudellaan täällä, kun sepeli alkaa nousemaan pykälän välillä pintaan.
Hojo hojo!
Mitä meille kuuluu? Yksin ajelu tympii jo..
Aika heikkoa taitaa kuulua, kyllähän porukat mehtässä ajalee, mutta kimppalenkit taitaa olla vähissä... :)
Laitetaas tännekkin: Facebookin käyttäjille löytyy ryhmä "Jämsän porukkalenkit". Samat jutut kun täälläkin, mutta ehkä hiukan taajempaan tarkisteltuna.
Nostetaanpa Jämsää taas maailmankartalle.
Mä olen sellanen hiljaisten lenkkien ystävä, Muutaman vuoden vaihtelevalla aktiivisuudella poljeskellut kuntoa kohottaakseni. pitkäaikaiseksi esteeksi viimeksi tuli polvivamma joka teki pitkän tauon myös fillarointiin.
KUntoillakseni ajelen sellaisia melko hiljaisia, matalasykkeisiä lenkkejä, tarkoittaa keskisyke (mulla) 130 paikkeilla, ja keskivauhti ehkä 20km/h tienoilla matkojen ollessa 20-50km luokkaa. Jos jollain on innostusta lähteä kaveriksi tällaisiin lenkkeihin joskus niin voipi ilmoitella forumin YV tai etsiä nimellä FB:sta.
Fillarina mulla on nyt cyclocross joten ihan metsärypemiseen en viitsi lähteä mutta hiekkatiet ei oo vieraita.
Ihan tavallisia Suomalaisia sorateitä, kokenut sinkulamies pärjää hienosti ilman vaihteita.
Itse tykkään polvivikaisena Shimanon suomasta helpotuksesta. :rolleyes:
No Shimanoahan se mullakin on Dura-Acen napa ja ratas! Mitäs sitä muutakaan. Kummastihan se helpottaa (lompakkoa) kun Dura Acea keräilee.
Mutta ja juu, kuinkas viikolla sopii ja entäs Jarza? Saadaanko peräti kolme samalle lenkille? Ei nyt välttämättä heti ensi viikolla, mutta, mutta.. vaiheessa jossain.
Onko Jämsän/Himoksen suunnalla mitään maastopyöräilyaktiviteettia? Ollaan vuokrattu mökki Jämsästä viikoksi 15.7. alkaen ja kiinnostaisi ottaa maastopyörä mukaan ja käydä ajelemassa polkuja siellä suunnalla. Vuokramökkimme sijaitsee Sammallahdessa (?), joka lienee muutaman kilometrin päässä Himokselta.
Kysynkin siis, että:
- Onko jossakin reittijälkiä/karttoja noille seuduille?
- Onko Jämsän/Himoksen suunnalla jotain yhteislenkkitoimintaa, johon voisi tulla mukaan lomalla?
- Jos ei varsinaisia yhteislenkkejä löydy, niin onko ketään paikallista, jota kiinnostaisi lähteä maastoon opastamaan paikallisille poluille?
Kiinnostuksen kohteena siis maastopyöräily ja mielellään polkuvoittoinen sellainen, teknisiä haasteita saa olla. Pururata/hiekkatieajelu ei hirveästi kiinnosta.
Onhan siellä polkuja vaikka kuinka, mutta kuinkas sinne osaisi neuvoa...
Siellä Himoksen päällä menee monenlaista uraa. Ja sitten siellä Jyväskyläntien länsipuolella...
Kiitos vastauksesta Ohiampuja. Oletko itse alkujaan Jämsästä? Olisiko sinulla mitään gps-jälkiä tms. tuon suunnan reiteistä?
Viime vuoden Tour de Jämsä. Olin hitaammassa ryhmässä mutta tämä nopeampikin meni kai aamupaivän samoja polkuja. Eli Ysitien länsipuoli. Tai oikeastaan toi lenkuraosuus, läntisin. Nää oli hyviä, noista itäpuolen poluista en osaa sanoa.
https://connect.garmin.com/activity/590332365
Onko nyt kuulolla ketään Jämsäläistä maastokuskia, jolla olisi kiinnostusta lähteä näyttämään paikallisia polkuja? Tämän viikon keskiviikosta viikko eteenpäin ollaan Jämsässä mökkeilemässä ja maastopyörä on tarkoitus ottaa mukaan.
Ruonanvuoressa l. mäki mikä jää juokslahdessa etelään ajaessa ohituskaistan kohdalla J:kylän tien oikealle puolen on enduro polkuja täynnä. Reitin piirtävä gps helpottaa kulkiessa alueen hahmottamista koska polkuverkostolla ei ole mitään viitoituksia. Alue jää teiden väliin ettei sinne nyt eksymään sinänsä pääse. Himoksen päältäkin lähtee joitain polkuja ja taitaa olla jotkut jopa merkattujakin.
-KG-
http://ridewithgps.com/users/441297/activities Jos jaksat ajella Halliin, niin tuosta löytyy ainakin yksi jälki se alueen poluista.
Kiitos tuosta juha gylling. Katsellaan jaksanko tuonne asti lähteä.
Wilcun viesti minulta olikin jäänyt huomaamatta vaikka olin seurannut tätä ketjua. Tuo Ruonanvuori on kohtuumatkan päässä täältä mökiltä. Kiitos vinkistä.
Kävin äsken ajamassa tuon pexxin aiemmin linkittämän Tour de Jämsän reitin itäistä osuutta. Gpx-jälkeä ymmärtävää laitetta minulla ei ollut, mutta olin etukäteen siirtänyt maastokartan päälle tuon reittijäljen itäistä osuutta. Ahkerasti kartanlukutaukoja pitämällä löysin hyvin reittiä.
Sammalsuon osuudella kuitenkin missasin yhden polun risteyksen kun löysin itseni väärän metsätien päästä. Jossain olisi vissiin ollut risteys vasemmalle etelää kohti. Palasin sitten samoja jälkiä takaisin, mutta polunhaaraa en edelleenkään löytänyt.
Oli muuten hienoa settiä tuolla Sammalsuolla. Mukavaa ajettavaa polkua ja jännää maastotyyppiä kun oli kallioista suopätkää. Erikoista.
Täytyy huomenna käydä ajamassa samalla suunnalla uudelleen, jos vaikka löytäisin tuon hukassa olleen risteyksen.