Mulla oli s-works fast trackit samalla porukkalenkillä. Pärjäsi loistavasti.
Oon niillä tahkonkin ajanut pari kertaa
Printable View
Mulla oli s-works fast trackit samalla porukkalenkillä. Pärjäsi loistavasti.
Oon niillä tahkonkin ajanut pari kertaa
Mitkä mahtaisi olla melko hyvin rullaavat ja myös kevyeen metsäajoon soveltuvat renkaat mitkä saisi jostain Turun seudulta vielä huomenna? Tilaamalla tietty saisi hyvät ja paljon edukkaammin, mutta nyt ei ehtisi odottelemaan kun pitää saada pyörä huomenna ajoon. Bikeshop/ajopyörästä esim. Schwalbe Smart Sam 27€. http://www.bikeshop.fi/54_559_Schwal...87/&listpos=10
Bilteman halpis renkaat kannattaa varmaan kiertää kaukaa vaikka menisi varmaan väliaikaisena että saa paremmat tilattua.?
Jos haluut rullaavuutta, niin kierrä kaukaa Bilteman, Prisman ym valikoima.
Itse ostaisin Smart Samit ja koittaisin tinkiä tämän varjolla hintaa. Noilla pärjää kyllä kevyessä maastokäytössä hyvin. Motonetissa on myös Continentalin ja Michelinin taittuvakylkisiä renkaita. Ei kyllä kilpaile hinnalla ulkomaisten kauppojen kanssa, mutta saapahan heti hyllystä ilman postikuluja.
Itse aion noilla omilla smart sameilla ajella omat metsäajot ja vasta syksyllä märkien kelien tullessa vaihdan kumia. On ne niin mainiot kompromissit hintaa, asfalttiominaisuuksia, rullaavuutta, kulutuskestävyyttä ja metsäominaisuuksia. Ainoa varomisen paikka on märät kivet, kalliot ja juurakot, mutta eipä noita kesällä niin paljoa ole ettei pärjäisi.
Joo kai sitä pitäisi, mietin tuota jo syksyllä kun vaihdoin nastoihin ;) Tuo allekirjoitus päti oikeastaan vain viime kesäkauden. Mutta asenteen tasolla se pätee edelleen (ei jykevämpää nappulaa maastoon tai pienempää nappulaa asfaltille, paitsi nyt kun tuli Vauhtikunkku)
-Lauri
Olis aika hiljalleen ruveta kattelemaan uusia kesärenkaita maasturiin. Oikein tyytyväinen olen ollut Furious Fredeihin, paitsi että hiekoitussepeliä nuo imuroivat aivan liian tehokkaasti, vaikka olivatkin nuo RaceGuard-mallit, se tuli viime syksynä kokeiltua. Toisaalta voisihan ne jo ajoissa vaihtaa pois, niin ei sitten olisi sitä ongelmaa. Lähinnä tässä olen nyt pähkäillyt, ostanko uuden setin Furious Fredejä vai kokeilisiko vaikka Contin Race Kingejä? Osaako kukaan kokeneempi sanoa, miten nuo suhtautuvat toisiinsa? Löytyisikö Contin ProTectionista parempi sepelinkestävyys kuin FF RaceGuardista? Entä rullaavuus, ottaako RaceKing paljon nokkiinsa FFltä? Ja sitten vielä se, että Race Kingistä löytyy sen seitsemän versiota ja hintahaitarikin aika hulppea, minkä valitsisin? Onko Supersonic sitten nimensä mukaisesti todella rullaava? Päätyykö sillä sepelinkestävyyden suhteen vain ojasta allikkoon vs FF RaceGuard?
Noita tässä pähkäilen... FF RaceGuard olis noista vaihtoehdoista sekä halvin että kevein. Ja on noi edelliset mulla jo kolme tonnia kestäneet, joten se ei kyllä ole ongelma.
http://www.bike-discount.de/shop/k37...g.html?mfid=78
http://www.bike-discount.de/shop/k37...g.html?mfid=77
http://www.bike-discount.de/shop/k37...g.html?mfid=77
Ajot ovat siis hyvinkin sekavaa menoa maasturilla. Polkuja, metsäteitä, hiekkatietä, asfalttisiirtymiä. Märkä+maasto-yhdistelmää ei tarvitse miettiä, märällä ei tule maastoon mentyä ja muutenkin aika kovapohjaisia reittejä tulee kuljettua.
Highroller SS.
Contin RaceKing Protectionit tilattu. En varmaan kyllä heti alle laita, raivoreetuissa on vieläkin pintaa, vaikka reilusti yli 3tkm on jo menty. Pieniä halkeamia ja virheitä ovat kyllä aika täynnänsä, mutta jospa niillä syksyn sepeleille asti köröttelisi.
^ Hyvä ja luotettava valinta!
-Lauri
Lievästi offarina lisättäköön, että Michelin Country Rock niistää hiekkatiellä ja asfaltilla rullaavuudessa 29" Race King RaceSportin ja Schwalbe Little Big Benin aivan 6-4 7-5. Pidossa hiekalla Race King on toki hieman edellä, mutta yllättävän vähän.
Country Rock on täälläkin ollut mietinnässä asfaltti-hiekkarullailuun. Ainoa mikä siinä häiritsee on olkanappulan puute, nappula lämmittäisi kyllä löysemmissä kaarteissa. Schwalbella olisi halvassa hintaluokassa sileäkeskustainen Hurricane sekä rypyläkeskustainen CX Comp joista molemmista olkanappulaa löytyy. Painoa tosin sitten on noin 650g renkaalle.
Taittuvakylkisistä Sammy Slick näyttäisi olevan varsin kohtuullinen hintansa puolesta ja painokin alittaa 500 g.. mites tuommoinen SiloSampan karhea viilapinta rullaa asfaltilla?
Ainakaan sellaisissa irtohiekkaisissa kaarteissa tai ristyksissä, joissa saattaa olla muutakin liikennettä, Country Rock pitää aivan riittävän hyvin. Itse ajelen tuolla lähinnä työmatkaa. Kisamainen ajo on sitten asia erikseen.
Alanpa tässä hiljalleen taipua sekarengastukseen retkimaasturin osalta, siloisempi taakse ja kevyellä olkanappulalla varustettu keulille. Yhdistelmä voisi olla Sammy Slick eteen ja Country Rock taakse, siis.
Tänään tuli laitettua tuohon maasturiin alkuperäisten Nobby Nicien tilalle Eteen Schwalbe LandCruiser 26x1.9 ja Taakse Schwalbe Smart Sam Plus 26x2.25
Itse laitoin juuri kolmos/kaupunkifillariini taitettavat Kojakit(2.0"), samalla kun laitoin levyjarrut/vaihdoin tuosta syystä toiset kiekot.
Saa nähdä miltä tuntuvat, hienon näköiset kyllä on musta-punaisessa fillarissa. Jos ovat kovan tuntuiset niin voi olla
että laitan Big Applet(2.25) takaisin, ne kun paksumpina ovat mukavat renkaat, eivät vain ole niin hyvän näköiset.
Tulipa sitten alustavasti hommattua pari Country Rockia mallia 26x1.75, testaan vielä edessäkin tuota gummia ja vaihdetaan sitten karkeampaan jos ei pelitä. Toistaiseksi hiekka/pururadalle ja lumelle etusena on vanhan kuvion Conti Traffic, jossa o mukava keskeltä tiivis mutta reunoille karkeneva keskikokoinen nappula. Valitettavasti vaan nappulan takia Traffic hieman huonosti rullaa asfalttilla, ja on melko painava myös.
Ensivaikutelmat kädessä katsottuna Country Rockista ihan positiiviset, vaikuttaa hintaisekseen asialliselle. Salmiakkikuvio näyttää tarkoitukseen sopivalta, jos ajatus on että näillä rullaillaan kalliolla. Olisiko silmämääräisesti 1.5 mm leveä ja 2 mm syvä ura, matala ja tiivis kuvio mutta kuitenkin selkeän nappulamainen. Vaikuttaa sille että rullaavuus pitäisi olla hyvä, kovalla pinnalla lie pitää hyvin myös kostealla, eikä kulu heti sileäksi. Reunoille tulee n. 3 mm korkea traktorinrengaskuvio, joka antanee hieman vetopitoa vähän pehmeämmällä, mutta sivuttaispitoa ei ole kuin tosiaan laidan verran. Kumiseos vaikuttaa olevan pehmeydeltään keskitasoa.
Pitää vielä laittaa alle ja testailla ajossa. Vaikuttaisi sopivan asfaltille ja kovalle alustalle, jos haluaa rullaavuutta mutta hieman sliksiä enempi pitoa, tai jos haluaa että rengas vielä hieman näyttää maasturirenkaalta. Urbaanikikkailijat voisivat tykätä, jos haluaa vähän ohuemmat ja kevyemmät kumit alle. Oikeastaan muuten kuin kovalla pohjalla kuvio ei kyllä riitä, hiekalla jne. takasena toiminee hieman paremmin kuin etusena. Plussaa halpa hinta ja suht kevyt paino, miinusta pistosuojan puuttuminen.
Pistähän kokemuksia kun ovat ajosssa. Ovat muuten omiaan SCR:ssä sääntöjen rajamaille menevänä luokitteluosana. Itse olen noille ajoa kerryttänyt 1000 km pintaan, vielä ei ole oikein edes näkyvää kulumaa. Tämä siitäkin huolimatta, että eivät ole mitenkään erityisen kovan tuntuiset.
Onko vielä muodostunut kuvaa tuon renkaan ominaisuuksista?
Itselle nyt myös ajankohtainen tehtävä löytää ne nopeat ja ketterät, mutta silti luotettavat "jokamaaston ja jokakelin" renkaat koossa 26". Soraa asvaltilla ja sadetta; Eli työmatkaa suomalaisessa miljöössä ja kelissä 10 km/pv.
2,2" kokoiset Fast Trakin control-versiot ovat olleet täysjäykän kaupunkimaasturin alla parisen viikkoa ja enpä keksi pahaa sanottavaa. Rullaavat kovalla pinnalla lähes äänettä. Hiekkateillä ja kevytpoluilla pitävät vähintäänkin tarpeeksi. Lisäksi nousevat ja tiivistyvät sisärenkaattomana tubeless-vanteelle melkein puhaltamalla.
Ehkä noista joku huonokin puoli joskus löytyy.
Olisiko Big Apple rullaavin ja mukavin rengas kaupunkikäyttöön? Sen leveydenhän vain pitäisi Schwalben mukaan edistää vierimistä. Mitenhän tuo kestänee sepeliä ja lasia? Pitäisikö ottaa plus-versio?
Sen viimevuotisen parin S-Workseja kohtalaisen finaaliin ajaneena totean että löytyi vain yksi vika - ei meinaa kestää koko kesää ainakaan takana. Reilu 3500 km ja alkoi olla jo vähän liian läheistä sukua semislickseille. Kierrätin ne äidille kauppakassipyörään, eiköhän se niillä vielä tämän kesän ajele hienosti. Itsellä on nyt Fast Trak edessä ja Renegade takana, ajattelin että kun ei se takarengas tahdo kestää kuitenkaan niin otetaan tuollainen joka menee varmasti vaihtoon jossain juhannuksen korvilla. Ja kyllä taas menee kovaa.
Tämän mukaan on vähän huonompi suojaus kuin Big Applen performance-sarjassa ja painoa on selvästi enemmän (melkein jo Big Apple plussan painoinen):
http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/fat-frank.html
http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/big-apple.html
Lisäksi rolling on ilmoitettu yhden pykälän huonommaksi. Kiitos ehdotuksesta, mutta taidan kuitenkin kokeilla tuota Big Applea. En vain tiedä vielä, otanko plussan vai en.
Tekeekö kukaan silleen, että laittaa eri renkaat eri kiekoille ja vaihtaa siten rengasta? Mitähän tollanen toinen satsi kustantaa hardtail pyörässä? Ei ole vielä ollut tarvetta toisille renkaille, mutta kävi vaan mielessä.
Mulla on kaksi fillaria ja niiden kiekot ja jarrulevyt on päittäin vaihdettavissa. Ainoastaan pakkaa joutuu irroittelemaan ja kiinnittelemään, koska toisessa pyörässä 9sp ja toisessa 10sp, mikä nyt on vähän revasta. Mutta olen kokenut ihan hyödylliseksi, varsinkin kun jäykkäperässä on pierunkuorirenkaat 2,2" Speedkingit. Jos on kurakeli, niin heitän jäykkikseen täpärin kiekot, joissa on tällä hetkellä vähän muhkummat 2,4" Rocket Ronit. Molemmissa kiekoissa DT Swissin CL-navat ja identtiset 160mm Formulan jarrulevyt, eli jarruja ei tarvitse säätää tämän operaation yhteydessä.
Ok, kiitti tiedosta. En ole toista pyörää itselleni ostamassa, mutta olen vaimolleni ostamassa maastopyörää ja jos se jossain vaiheessa kyllästyy näppylöihin, niin voisin laittaa sliksit alle tai sitä voisi kierrättää välillä omassakin pyörässä, jos osat samanlaisia.
Nyt mennyt pari sataa km taajama-ajoa Michelinin 26 x 1.75 Country Rockeilla ja hinta/laatusuhde tuntuu olevan erittäin kohdallaan.
Ainoastaan ajo täysillä paineilla irtosoralla asvaltin päällä saa kivekset vetäytymään vatsanahan alle...
Mä olen ajellut viime syksyn ja tän kevään/kesän Big Apple 28x2.35 koossa. Ei ole sepelit menneet läpi, ja lasinsirujakaan ei ole tullut varottua. Ainoa huono puoli noissa on mielestäni paino, eli en missään nimessä suosittelisi plussaa. Oon pitänyt noissa Appleissa edessä noin 2 bar, ja takana noin 2,5'n barin paineita. Pienemmillä paineilla alkavat tuntua asfaltilla turhan raskailta. Ilmatila on aivan mahtava, ei paljon tarvitse miettiä että mistä ajaa, saa nähdä tuntuuko noi Supremet aivan liian kapoisilta...