toissakeväänä
Printable View
toissakeväänä
Toissapäivänä.
Edellis viikonloppuna, kahdesti.
Noin viistoista minuuttia sitten. Iltapäivälenkille jaksanut ottaa varasisuriakaan mukaan, mutta onneksi älys puhjeta heti alkumatkasta.
Tänään 2 kertaa. ekas antautu kyljestä 2bliss purgatory litkuilla ja sit puhkes vielä sisuri. Surkuhupaisaa menoa.
Viimevuonna :)
Keskiviikkona meni vaimolta. Minä jouduin sen vaihtamaan, joten se on vähä niinq multa silloin....
Viikkositten mutta ei multa vaan joltain neidiltä jolla oli kädetön kaveri apulaisena,paikkasin sisurin.
Tänään oli varmaan lähellä oma puhkeeminen tai jotain?oli litkua tullut tubeleskumin sivusta mutta ei vuoda enään,lasketaanko läheltäpiti tilanteet.
Tiistaina 4.10 lasinsirpale raivasi tiensä päälykumen läpi sisurin sisään.
Eilen Tour de Porissa tuli snakebite etukumiin - en tiedä mihin löi.
Tänään kaksi rengasrikkoa: noin 300m polkuajelun jälkeen kuului vaan takaa suhahdus, ei edes osunut mihkään. Noh, varasisuskumi peliin ja kun olin sitä täyttämässä niin oikein posahti ja siitäkin ilmat pihalle. Kiroillen kotiin ja nyt ruumiinavaus osoitti, että varasisurissa ollut paikka ei ollutkaan peittänyt kunnolla kuin toisen snakebiten reiän: toisen viillon päällä oli vain liimaa ja se antoi tietysti periksi, kun pisti yhtään lisää painatta. Eka rengasrikko jäi kyllä mysteeriksi, että mistä se tuli...
Takaa oli yön aikana tyhjentynyt, renkaasta löytyi n. 3-5 terävää pientä kiveä kaivautuneena.
Meikäläisellä meni noita parissa päivässä kolme rikki ja tulee halvemmaksi ostaa paikkarasia kuin kolme uutta sisuria.
Halvemmalla tosiaan pääsee ja kun sisälläni asuu pieni viherpiipertäjäkin niin samalla sitä pyrkii vähentämään jätteenkin määrään. Ihan käyttökelposia niistä sisureista tulee, ainakin jos osais paikata... :)
Eilen lasista.
(1) Koska on jo poikasena oppinut niin tekemään.
(2) Koska tekee häijyä heittää mitään käyttökelpoista menemään.
(3) Koska paikattu sisuri on aivan yhtä kestävä ja hyvin rullaava kuin uusi.
(4) Koska ei yleensäkään halua kasvattaa tuottamaansa jätevuorta yhtään enempää kuin on pakko.
(5) Koska on mukava tehdä jotain minkä osaa (eikä osaa juuri mitään muuta pyöränkorjausalan hommia, ainakaan näppärästi tai kunnolla).
(6) Koska on pohjimmiltaan niin h-tin nuuka.
(7) Koska vulkanointiliuoksen tuoksu toimii niin hyvin tiedostamattoman muistin herättäjänä.
Ai niin, 14. kesäkuuta. Ajoin Karhusaaren risteyksessä kuoppaan, jonka olemassaolon ei olisi pitänyt tulla minulle yllätyksenä.
Viikko sitten. Sisurit loppui, uusia odotellaan kunhan Veijo Gunther toimittaisi. En paikkaa minäkään enää. Vaikka kuinka taiteen sääntöjen mukaan paikkaisi, niin silloin tällöin se ainakin minulla epäonnistuu. Eli vuotaa hiljalleen. Uusi sisuri maksaa 4e.
RM
Jahas, työmatkakurjuuttimen takapää roikkuu. Pitänee vaihtaa ne jonkinsortin Marathonit takaisin alle kun ei muut näytä kestävän edes kesäsepeliä.
Tänään puhkes kumi, voihan rähmä.
Viikko sitten molemmat yhtäaikaa. Mihinkähän piikkimattoon tuli ajettua, renkaista ei löytynyt mitään vihjeitä. Molemmat paikkasin kun ei vaihtosisureita löytynyt ja hyvin pelittävät taas.
Maantiepyörän ensimmäinen rengasrikko oli viime keväänä, perinteinen snakebite.Yritin kyllä paikkausta, mutta en tajua miten normaalin paikan saa kiinni 23-millisen sisärenkaaseen. Ähellyksen sijasta minäkin päädyin vain vaihtamaan sisurin. Ehkä olen vain kädetön.
Toisen kerran ilmat lähtivät heinäkuussa. Etsin puhtaasta mielenkiinnosta puhkeamiskohtaa renkaasta ämpäritestillä, mutta en löytänyt. Loppupäätelmä oli, että presta oli jotenkin lauennut kesken ajon. Sekään sisuri ei saanut toista tilaisuutta.
Maastopyörän kumin kyllä paikkaan itse. Varmuuden vuoksi ostin siihen Marathon Plussat.
Kun maantiekausi alkaa taas ensi huhtikuussa, vaihdan pyörän ensiasennusrenkaiden tilalle Continentalin GP4000s:t. Mutta pitäisikö myös sisureihin kiinnittää huomiota, jotta noiden renkaiden oletettavasti hyvistä ajo-ominaisuuksista pääsisi nauttimaan? Nehän maksoivatkin kolme kertaa enemmän kuin Vittorian bulkkirenkaat, jotka kuitenkin puhkesivat vain kerran noin 4000 kilometrin aikana.
Muutama viikko sitten meni metsässä porukkalenkillä kaksi rengasta. Ensimmäiseen syynä liian pienet paineet kivikkojuurakkoon. Repusta kaivettu rengas oli mallia nakinkuori, ja pyörinyt repussa sen verran kauan että oli ilmeisesti hinkkaantunut puhki. Toisella vaihdokilla pääsin kotiin, mutta seuraavalle lenkille lähtissä sekin oli tyhjä, oli venttiilin vierestä rikki.
Samalla viikolla vielä auton renkaasta löytyi ruuvi, joka ilmoitti itsestään katsastuksessa jarrutestissä. (Onneksi ehti mitata jarrut, leima tuli).
Eipä ollutkaan yhtään mennyt pariin vuoteen, jokohan sitä olisi taas kiintiö hetkeksi täynnä.
Yritin nostaa takapyörän kanttarin yli, mutta toinen jalka irtosikin kriittisellä hetkellä polkimesta ja vanne pamahti kanttariin. Sitä ei gumi kestänyt.
Flicken ist in!
Es geht schnell, ist preiswert, schützt die Umwelt
und jeder kann es. Flicken kommt wieder in Mode.
REMA TIP TOP zeigt, wie es geht!
Tuskin olet kädetön, mutta ehkä hieman kärsimätön. Halpahallin rasioiden paikat sopivat tosiaan paremmin mummiksiin, hybrideihin yms. 23-millisiä varteh on omat "extra dünn" paikat joista laadukkaana esimerkkinä voidaan mainita Rema Tip Top TT 04 (5 kpl pakkaus €1.95 omalta nettikauppiaaltasi).
(Kapean sisurin "prässisaumat" voivat olla rolla hankalia, mutta kun paikattavan kohdan oikaisee ja asettaa molemmille puolille vaikka avaamattoman oluttölkin painoksi, työ voi tekijäänsä kiittää.)
Eilen ensi kertaa tänä vuonna. Maantiepyörän takarenkaan puhkaisi terävä kivensiru.
Tuskin olisi uudella päällyskumilla mennyt puhki mutta tämä oli loppuunajettu, kangas jo
näkyvissä. Kotona päällysrengas roskiin ja uusi tilalle.
Olen "innolla" odottanut kumirikkoa, mutta ei ole kohdalle sattunut. Vaikka olen ajanut 2x rikkonäisen olutpullon päältä niin, että paukkuu/"räjähti". Eikä puhjennut. Kuka jättää puolikkaan olutpullon tien laitaan ja kuka "puusilmä" ajaa kesän kaksi ainoaa pullon päältä ( 100% onnistuminen)? Painoakin löytyy reippaasti toista sataa kiloa. Olis kaikki taskut täynnä vaihtosisäreitä.
Tänään taas perkuleen snakebite
Tais olla toissapäivänä maantielenkin loppupuolella. Lasisiru. Oma vika kun ajoin vähän matkaa reunaviivan oikealla puolella.