:seko:
Mä en resetoi oikeestaan koskaan ja aina ne lenkit on menny koneelle. Ilmeneeko ongelma connectissa, training centerissä vai jossain muussa softassa? Jos harjoitus on hävinnyt itse laitteesta lienee etsintä hankalampaa.
Printable View
Connectissa... Kun sen jälkeen yritin löytää harjoitusta suoraan laitteesta, ei sitä löytynyt sieltäkään.
Garminin omilla foorumeilla parilla muullakin oli käynyt sama asia.
En tiedä auttaisiko 2.60 firmwareen päivittäminen asiaan. Tällä hetkellä vakiona ollut 2.50.
Homman pitäisi toimia niin että harjoitus tallentuu tiedostoksi siinä vaiheessa kun mittari nollataan. Jos nollausta ei ole tehty niin laite nollaa itsensä ja tekee harjoitustiedoston siinä vaiheessa kun se kytketään tietokoneeseen.
Varmin konsti on nollata laite aina ennen sammutusta. Haiskahtaa siltä että joku bugi on tyhjentänyt laitteen käyttömuistin ennen koneeseen liittämistä.
Nollaaminen on hyvä siksikin että “muutaman” kerran on käynyt niin että lenkki on “jatkunut” seuraavana päivänä kun ei tullutkaan siirrettyä dataa koneelle (jonka siis tosiaan pitäisi viimeistellä auki jäänyt tiedosto).
Garmin on ruvennut vähän takkuilemaan. Satelliittien löytäminen kestää ja harjoitukset kirjautuvat yhdeksi. Onko jotain keinoa valita HR-käyrästä pätkää ja nähdä keskisyke? Tällä kertaa kiinnostaisi tuo spinningin osuus:
http://1.bp.blogspot.com/-qd4kSuuo9p...nning-syke.png
Useammassakin softassa tuo mahdollisuus on, olisiko jopa Garminin omassa koneelle asennettavassa jos nykyinen yrityksesi kohdistuu Garmin Connectiin. Golden Cheetahissa ja WKO+:ssa ainakin. Extreme-tapauksessa voisi itse kirjoitella sen XML:n minkä tarvitsee kahden tiedoston rakentamiseen.
StePe, kiitos - söihän se TCX:ää, mutta seuraavaksi pitää vaan opetella käyttämään...
Laitteen toiminnoista tuli pari asiaa mieleen, mitä en huomannut ainakaan pikaisella selauksella oleva tekstissä..
Kuinka häiriöherkkä gps on eli onko ollut toimintahäiriöitä esm pilvisellä säällä tms?
Entäs miten tuon mittarin näyttämä, onnistuuko Polar mittareiden tapainen näyttönäkymien rullaus?
Pari vuotta Edge 705:ä käyttäneenä sanoisin, että häiriöt ovat todella, todella harvinaisia. Melkein koko talvi on ollut täällä etelässä pilvistä, eikä ole yksikään lenkki jäänyt gepsin takkuamisen takia tallentamatta.
Toimintavarmuudesta kertoo, etten ole vieläkään tuntenut pakottavaa tarvetta erillisen nopeus-/kadenssianturin asentamiseen (lojuu yhä laatikossaan).
Tämäkin kokemus perustuu 705:een: näyttönäkymien automaattinen rullaus ei ole tarpeen koska ~kaiken tarvittavan saa kerralla näkyviin.
Ei ole tullut mieleenkään, että olisi ongelmaa gps:n, sykevyön tai kadenssin kanssa. Muutamilla lenkeillä, jotka on menneet kännykän tukiaseman tms. vieritse, on ollut sykepiikkiä, mutta ei muuta probleemaa.
500:ssa voi rakentaa itse kolme erilaista näyttökombinaatiosta eli valita mitä yhdessä näkymässä näkyy. Seitsemän dataa mahtuu yhteen ruutuun, niin että pystyy myös vauhdissa lukemaan. Näkymiä ei saa automaattisesti rullaamaan (vaihtumaan, mitä varmaankin tarkoitat), mutta nappia painamalla vaihtuu.
EDIT: nakkjen viestissä alla tarkemmat tiedot
Sillä Golden Cheetahilla pystyy ilmeisesti muokkaileen dataa aika monipuolisesti, mutta äkkiä katsoen sieltä taas ei pysty kirjoittamaan ulos TCX:ää. Eli et pysty lukemaan GC:llä muokattua harjoitusta takaisin Garmin Connectiin. Siihen TCX-tiedostoon pystyy varmaan tekemään "käsin" vaikka mitä muutoksia, mutta viimeistään tässä kohtaa voidaan unohtaa käyttäjäystävällisyys.
Mulla on kerran hiihtoreissulla mennyt eka 20min ilman sateliittiyhteyttä, mutta muita ongelmia ei muistaakseni ole ollut.
Yhteenvetona mittari on hyvä, mutta Garminin jalkikäsittelysoftat on vähän "kevyitä".
Samaa mieltä. Mielestäni voisi ihan hyvin laajentaa vähän noita vrt. strands tms. Niiden tartte super monipuolia olla, mutta toi "millä välineellä treeni on suoritettu" -feature ois nasta… Siis sinänsä hassua, että toi toimintohan on tossa itse laitteessa, mutta ei näy missään muualla.
Osaan rajata Golden Cheetahilla tarkasteluun vain osan suoritusta, mutta edelleenkään en keksi miten sen saisi ilmoittamaan rajatun alueen keskisykkeen.
https://lh5.googleusercontent.com/_K...dencheetah.png
Ok. kiitosta. Tosiaan jotain vanhempia gps-lokkereita testannut ja niissä tahtoi olla työn takana löytää edes sitä satelliittia..
Vaikuttais aika pätevältä paketilta ja ilmeisesti toimii muillakin kuin Microsoftin käyttöjärjestelmien kanssa.
Ehkäpä pitäis käydä päivittämässä Polaria..
Tätä minä ajattelin, onnistuuko näin? http://bugs.goldencheetah.org/projec..._new_intervals.
Toinen vaihtoehto voisi olla tuon “ylimääräisen” osion poistaminen (tarkoitettu lähinnä esim. pysähdyksien poistoon), ohje taitaa olla tuolla: http://bugs.goldencheetah.org/projec...wiki/Ride_Plot.
Itse käytän WKO+:aa, GC-juttuja vain on näkynyt Wattagessa sun muissa joten käsittääkseni jommankumman keinon pitäisi onnistua.
Ja sitten kirsikkana kakussa tuo SportTracks on vain PC:lle, kun mulla on Mäccylä :/
Kiitos kuitenkin!
No, eipä tää nyt elämää suurempi ongelma ole enkä muutenkaan taivu mihinkään työläämpiin kikkoihin. Pistän Garminille palautetta, että saisivat vähän kehittää softaansa tältä osin. Ehkä sitten vuonna 13...
Joo, täytyypi katsoa vielä erikseen, käsittääkseni on mahdollista poistaa osio koko fileestä.
…
Joka tapauksessa, kokeilin tuossa nopeasti ja intervallin valitseminen (Shift-click-drag) näyttää tältä:
http://mypi.cx/ac.jpg
Eli tuossa näkyvät mielestäni keskiarvot alueelle. Oletettavasti ne saa jotenkin näkymään jälkeenkinpäin intervallia tarkastellessa.
Loistavaa, rhubarb, kyllähän se tosiaan onnistu, vaikkei ihan ensi yrittämällä!
Tämän halusinkin tietää: spinning tuntui erityisen kovalta, koska 50 min keskisyke oli 86 % ja sen 42 min harjoitusvaihe 88 %. Vähän kyllä vieläkin epäilyttää, mutta kaipa tää nyt on oikein mitattu (HRmax pyöräilyssä 181, spinningissä 182):
https://lh3.googleusercontent.com/_K...inningsyke.png
Toimiiko tämä keksintö alkuunkaan sisälajeissa?
Pyöräilyynhän tämä sopii ymmärtääkseni selkeästi paremmin kuin vaihtoehtona oleva Forerunner 310XT, mutta toisaalta olisi kiva saada sykekäppyröitä ja kalorikulutusta sisäpalloilutreeneistä ja mikä ettei myös ulkopalloiluista. Ja olisihan tämä selkeästi halvempikin.
Erinomaista, kiitos vastauksesta.
Onko vehkeessä muuten mitään pyörä- tai lajiprofiileja (esim. maantiepyöräily, maastopyöräily, hiihto, juoksu...) vai tallentuvatko kaikki harjoitukset vain geneerisinä harjoituksina, joita voi/pitää sitten Garmin Connectissa, SportTracksissä, tms. sitten allokoida eri lajien suoritteiksi?
Pyöräprofiileja on tarjolla pari ja mahdolliset nopeus-/kadenssianturit yhdistetään vain tiettyihin profiileihin. Kaikki harjoitukset tallentuvat käsittääkseni geneerisinä "aktiviteetteina".