Olen Gore Bike Wear Tool II rotsia tilaamassa ja koko arveluttaa hiukan. Pituutta 174cm ja painoa aika tarkkaan 80 kiloa. Koko M vaiko L ?
Printable View
Olen Gore Bike Wear Tool II rotsia tilaamassa ja koko arveluttaa hiukan. Pituutta 174cm ja painoa aika tarkkaan 80 kiloa. Koko M vaiko L ?
Tool II:n leikkaus ei ole ihan tiukin. Mulle sopii L. M-koon Cosmo Softcell meni melkein, kun joskus sovitin sellaista.
Kuskin mitat saat luntata aiemmista.
Ja parhaan tuloksen saat kun sovitat. Ostin ja sovitin ensimmäiset Goren vaatteet Suomesta. Siitä lähtien kun hinnoittelu ja saatavuus menivät metsään, ovat tilaukset menneet maille vieraille.
Mitkä noista Goren housuista ja takeista on vahvinta kangasta? X-Alp mallit? Niin ja mikähän takin sekä housujen koko sopis 184/78 henkilölle (88 inseam), jolla mittoihin nähden leveähkö ylävartalo. Tän topicin perusteella sain arvottua housujen kooksi kohtuullisen suurella todennäköisyydellä XL, mutta takin kanssa olen L tai XL vaiheilla. Olis kiva, jos takissa ei olisi liikaa ylimääräistä kangasta, että voisi käyttää sitä myös maantiepyöräilyssä.
Myykös joku pulju Tampereella Goren vaatteita? Lyhyille säämiskähousuille olisi tarvetta ja goren pitkiin windstopper-succiksiin olen sen verran tyytyväinen, että voisi lyhyetkin päivittää samaan merkkiin.
Olisi tarvetta talviajotakille, jonka alle mahtuisi juomareppu niin, että selän puolelta vyötäröltä ei menisi kylmä läpi. Pituutta on 191 cm ja painoa 77 kg.
Gorella olisi joitain vaihtoehtoja, mutta olisiko kenelläkään heittää arviota siitä, miten pitkä selkämys Goren takeissa yleensä on? XL on minulle yleensä sopiva koko muissa merkeissä, mutta olisiko tuohon tarkoitukseen otettava XXL-koko, jotta reppu mahtuu hyvin takin alle?
Lontoon reissussa tarttui mukaan Cycle Surgerysta Gore Tool II takki 87£~100€, kun pääsi sovittamaan niin viimein uskalsi ostaa, eikä hintakaan ollut enää paha kun alennusprosentit oli kohdillaan. Koko XL, vaikutti passelille tähän kroppaan 186/79, L-koko vaikutti vähän liian slimmille, pitkät kädet, pitkä selkä yhdistelmään.
Pistetään lisää kokemuksia, kun käyttöä karttuu, johan tuota on kaivattukin... :rolleyes:
Nyt tuli Evanssilta L-kokoinen Gore Bike Wear Tool II Jacket. Täytyy sanoa, että tuo koko on kyllä täydellinen omalle vartalolle (184/79). Turhaa ilmavirrassa lepattavaa kangasta ei pahemmin ole, mutta siitä huolimatta löysää on sen verran, ettei ole mikään nakinkuori. XL olisi kyllä ollut liian iso, varmaan päällimmäisenä ongelmana itellä olis ollut liian pitkät hihat, koska niillä on riittävästi pituutta jo tossa L-koossa. Tuo sopinee hyvin myös maantiepyöräilyyn. Useimpia kokoja on vielä jäljellä, eikä ollut mielestäni tarjouksessa pahan hintainen:
http://tinyurl.com/clrnfx
Kyllähän tuo on itelläkin toiminu, aivan loisto-ostos, mitä on turhaan lykännyt liian pitkään. Taitaa olla Evansilla halvimmasta päästä toi tarjous, ei ole ainakaan halvempaa tullut vastaan.
BTW. Onko sulla siinä takissa nuo kuvanmukaiset heijastinnauhat hihojen etupuolella? Itsellä on kokomusta, ilman niitä, mietin vain, että onko jotakin eri vuosikertaa sieltä Cycle Surgerysta...
Onkos täällä ketään tikku-ukkoja joilla goren ulkoasuja? Pituutta 190, painoa 70kg ja paksuutta sen mukaisesti (ei siis laisinkaan). Kuitenkin mielummin ottais kohtuullisesti istuvan asun eikä mitään viittaa.
Joo, itekin tässä miettii, että olisi kannattanut ostaa oikea ajotakki jo paljon aikaisemmin. Tavallisen kanssa ongelmana oli liian lyhyet hihat, eli ranteet aina paljaana, ja takin selkämys nousi aina ylös. Tää GBW:n takki istuu täydellisesti vaikka koko lenkin ajan.
Mun takissa ei ole noita kaulan kohdalta hihoihin jatkuvia paksuja heijastinnauhoja. Ohutta heijastinnauhaa on yks kapee raita hihojen sivuilla.
Tää on oma arvaus, mutta voisin kuvitella, että noilla mitoilla kannattais katella "slim fit" http://www.tgstore.net/images/res/ic...0fit_28_28.jpg -merkillä varustettuja vaatemalleja Gorelta. Sopiva koko pituuteen nähden olis varmaan XL? Käy kattoo www.tgstore.net tai suoraan Goren oma saitti, siellä on käytetty noita symboleita.
Hep!
187/78 ja mää ostin Tool II -takin L-koossa ja mielestäni se on minulle sopiva. XL menis varmaan hyvin myös, ainakin jollain tiukemmalla mallilla. Sanoisin, että sulle joku "tight fit" malli kokoa XL.
Tgstorella toimii muuten tavaran vaihto tarvittaessa mallikkaasti ;)
Hienoa, kiitos. Näköjään pitää ostaa yli kahdella huntilla tuolta tgstorelta, oveliksi ovat muuttuneet pirulaiset kun kaikki saavat painostettua tekemään isompia ostoksia kuin alunperin meinasi...
TGstoressa tuntuis olevan tällä hetkellä aika heikosti tavaraa varastossa. Liekö 2009-mallisto myöhässä tms?
Osaisko joku muuten kommentoida jotain seuraaviin Goreen liittyviin kysymyksiin:
-Millasta kangasta Alp-X ja Countdown AS -housut on? Lähinnä on mielessä, että miten repeämisalttiita ne on? Niin ja tosta Alp-X:n vedenpitävästä kankaasta sen verran, että meneekö se tukkoon ajan myötä mudasta ja muusta paskasta?
-Yllä mainituissa housuissa ei näyttäis tulevan "sisäänrakennettua" säämiskähousua mukana?
-Onko kellään Alp-X Thermo -pitkähihasta paitaa? Onko yhtä kuuma kuin esim. Tool Jacket? Jotain pitkähihasta pitäis saada kevät/kesä/syksy-käyttöön (5-15c lämpötilaan). Luulen et toi iteltäkin löytyvä Tool Jacket on liian kuuma vaikka avais kainaloiden tuuletusaukot ja pitäis kauluksen auki.
-Onko täällä sekä Goren housujen että shortsien omistajia? Onko teillä kummassakin sama koko vaiko kenties shortsit yhen koon pienemmät?
Onko kellään tietoa/kokemusta Coren vaatteiden takuusta?
Ostin syksyllä Goren Gore-tex paclite alp-x pöksyt ja tänään aamulla ihmettelin töihin tullessa kun vesi-sohjo-kuramössö tunkeutui housuihin muutaman metrin ajon jälkeen.
Töissä huomasin että persuksissa olevasta joustavammasta kankaasta on kalvo irronnut lähes kokonaan ja päivä paistaa kankaasta läpi.
Jos takuita yms. ei ole niin mitenköhän noiden korjaaminen? Saako tuon kalvon kotikonsteilla takaisin kiinni jollain asiaan tarkoitetulla teipillä taikka liimalla?
http://www.shelby.fi/tips/sewfreepatch/index_fi.php
Tuommosella on ite tullu korjailtua vaikka sun mitä. Voi liimata kaksi kangasta yhteen ja tehdä paikkoja ja muuta.
Tuo olisi yksi vahtoehto. Samalla sauma pitäisi korjata koska siitä kalvo on alkanut irtoamaan ja lisäksi huomasin että tästä elastisemmasta kankaata on parista muustakin saumasta alkanu kalvo irtoamaan.
Onnistuisikohan sauman korjaus tällä: http://www.shelby.fi/catalog/product...products_id=83
Tekeekö tuo sauman jäykäsi taikka kovaksi? vai toimiikohan ollenkaan tuohon tarkoitukseen?
Tuo nauha on tarkoitettu sauman tiivistämiseen. Nauhan hankauskesto ei ole kovinkaan hyvä ja se on hankala silittää kaareviin kohtiin eli esim. peffasaumaan. Saumaa se ei tee mitenkään jäykäksi tai kovaksi. Voihan tuota toki kokeilla!
Irronnutta kalvoa voi yrittää silittää takaisin kiinni kankaaseen. Silitys tapahtuu leivinpaperin läpi suht' kuumalla raudalla. Toimii ainakin muksujen tekkivaatteissa :)
Kokeilehan takuuhommia Goren kanssa ennen kotikonsteja, ei sen kalvon kuulu lähteä irti missään tilanteessa. Kalvolla on takuu.
http://www.gorebikewear.se/remote/Sa...ct-Information
Pistinpä itekin palautetta kun kolmisen talvea ajetut goren pitkät housut ovat hajonneet polven kohdalta saumoista...saas nähä mitä vastaavat. Edelliset goret kestivät kyllä ihan eri tavalla..
Tilasin Evans Cyclesistä mustan Tool II -takin kokoa XL. Olen itse 177 / 85 ja takki on hiukan väljä. Olen aiemmin sovittanut kokoa L, mutta totesin, että pistetään vähän löysää niin saa fleecen alle talvella. Ei tämäkään mikään paha koko ole.
Nyt yritän arpoa sopivia housuja. Olen normipyöräilijään nähden vähän isoperseinen, joten joten... Saa nähdä miten käy. L on varmaan tiukka pepusta mutta pituutta riittävästi... XL taas sopinee istuvuuden puolesta, mutta lahkeet laahaa sitten maassa.
Mitään ideoita / ajatuksia sopiviksi housuiksi? Tavoitteena siis Windstopper-tyylinen tuulen / vedensieto.
Hieman lisää kokemuksia Goren pyöräilykuteista. Tuli tilattua Alp-X Pro -shortsit XL-koossa, jotka istuvat itelle oikein hyvin (88cm inseam). Nää on aika kätevät, periaatteessa normaalit säämiskähousut, jonka ulkoreunoille ja takapuolelle yläosaan ommeltu normaalien shortsien löysät osat. Näyttää siis ulospäin normi-ajoshortseilta, mutta saa kaikki säämiskähousujen edut. Toinen mitä olen tässä ehtinyt jo testailla on pitkähihainen Countdown Thermo Jersey. Etukäteen oli vähän kysymysmerkki, että miten paksua kangasta se mahtaakaan olla, kun nimessä on "Thermo"-sana. Nyt voi sanoa, että kangas on selvästi ohuempi mitä Tool Jacketissa. Tän pitäisi olla sopiva silloin, kun Tool Jacket olisi liian lämmin, mutta "normaali" pitkähihainen lycra-ajopaita liian viileä. Eli käytännössä ehkä johonkin +8..+15 lämpötiloihin riippuen tietysti myös tuulesta, jne. Aika sopiva siis Suomen kesäsäihin. :)
Gore Bike wear vista ws tights <-- Onko kenelläkään kokemusta ko ajohuosuista?