Maanantain lenkistä saa multa FRWD-datan jos laittaa sähköpostiosoitteen yksityisviestinä. Kilsoja tuli mulle 145...Hannulle taisi tulla vähän enemmän?
Printable View
Maanantain lenkistä saa multa FRWD-datan jos laittaa sähköpostiosoitteen yksityisviestinä. Kilsoja tuli mulle 145...Hannulle taisi tulla vähän enemmän?
Jep mulle tuli noin 160km, noin siksi, että mittari temppuili loppumatkasta, se taisi kypsyä liikaan kuraan. Keskari oli taasen n.28,9km/h, jossa on siis 37km yksinajelua, joka ainakin tällä kertaa pudotti sitä reilusti. Pääsiäisen kelit oli kyllä kokonaisuutena hyvät vaikka viimeiset 3h ajettiinkin sateessa.
Maanantain lenkillä oli siis 5hlö ajettiin reittiä Tupa-Lapinkylä-Evitskog-Porkkala-Inkoo/Tähtelä-Virkkala-Siuntio-Lapinkylä-Tupa
Minulla tuli maanantain lenkillä 139 km (siirtymät tuvalle ja takaisin noin 23 km). Missähän se Viineri seikkaili, kun sai noin paljon enemmän kilometrejä mittariin?
Tähtelästä eteenpäin ilman kosteus oli riittävä. Niin kauan kuin oli koneessa riittävät tehot päällä (PK!) oli ihan mukavaa. Loppumatkasta tuli sitten löysäiltyä ja erityisesti käsiä alkoi kastuneissa hanskoissa paleltaa. Loppumatkasta (ilmeisestikin Espoon pyöräteillä) kertyi uskomaton määrä hiekkaa mukaan (varsinkin takahaarukan putket ja takavanne olvat paksun hiekkakerroksen peittäminä).
Pääsiäisen kelit olivat tosiaankin huomattavasti ennakko-odotuksia paremmat. Neljän päivän aikana kokonaismatka lipsahti yli 600 km, joten tässä voi hyvin ottaa pari päivää rennommin. Ja lauantaina sitten taas Bembölestä porukalla (ainakin tällä hetkellä ennustellaan kohtuullista keliä).
Minulle tuli kaikkiaan Polariin 123,7km, josta aamulla tulo tuvalle 4,7km. Lenkin lopussa poistuin porukasta noin 1km ennen tupaa, jonka jälkeen ajoin kotiin ~3.5km. Tämän perusteella lenkki tuvalta tuvalle olisi ollut 116,5km.
Reitti taisi oli paremminkin:
tupa, Kauklahti, Masala, Gesterby, Kirkkonummi, Pikkala, Degerby, Inkoo, Tähtelä, Virkkala, Siuntio, Evitskog, Lapinkylä, Kauklahti, tupa
Kylläpäs sitä nyt ollaan heittäydytty täsmällisiksi :)
Mulla tosiaan oli Pikkala vaihtunut Porkkalaksi, ei tullut siellä niemen
kärjessä käytyä, ehkä joskus toiste?
Lauantaina lenkille!
Mäkin tulen! Kunto on kyllä ihan rapaa, vaikka läpi talven tulikin ajettua. Mutta vaan sellaista löysää työmatkaa. Talvi-illat eivät ole kuluneet kuntoillessa vaan remontoidessa ja kaljaa juodessa... Nuo teidän ajamat kilsat ja keskarit tuntuvat vielä hiukka hurjilta. Mutta eikun rohkeasti peesailemaan. Ilman pitkiä vetäisyjä kunto ei vaan millään nouse eikä läskit sula. Ei vaikka runttaisi kuinka kovaa päivittäiset työmatkat ja videonhakureissut.
Samoin... Itähelsinki goes west -teemapäivä lauantaina. Vedetään kunnon siivu sitten. Voi olla tosin outoa kun maisemat vaihtuu ja tuuli tuivertaa polkiessa. En ole moiseen tottunut viimeviikkojen aikana... Tai voinko tulla mukaan kuntopyörälläni ? Veivaan sen lenkin ajan siinä kahvituvan pihalla.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Hiilari
Iiistsadin puolelta minäkin tulen; 17 km tuvalle. - Ja ulkoiluta, Vesa, vaan kiltisti sitä keltaista petoa :)
j.k. Saattaapa tuvalle eksyä muitakin (tuttuja ja tuntemattomia) retropyöräilijöitä tuubirenkaineen :eek: , kun tässä vähän viidakkorumpua kumistan...
Minäkin haluaisin tulla mukaan. Tällä kertaa en lupaa tai sovi tulevani paikalle. Viimeksi kun niin tein, olin kipeänä koko pääsiäisen.
Voi siis olla, että tulen paikalle, mahdollisesti.
Tuubit kunniaan !!! Vaikka itsellä ei nyt pahemmin retroa olekaan tuossa filossa :D .Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä
Hienoa, taitaa tulla kunnon porukka kympiksi Tuvalle. Toivotaan ettei sada, ainakaan paljoa.
Morjes!
Millo ja mihin pitäs tulla, että pääse mukaan? Millasta matkaa olis luvassa? Teettekä jonkun ajon joka on pisteestä a takaisin pisteeseen a vai pisteestä a pisteeseen b. Jos siellä sit on joku 14v. poika niin se oon mä. ;)
Joka lauantai on lähdetty Bembölen kahvituvalta 10:00. Yleensä matka on ollut hieman yli sata kilometriä siten, että takaisin tullaan Espooseen. Tarkka reitti on sovittu yleensä paikan päällä, eli siihen voi vaikuttaa itse kukin. Vauhtiin voi vaikuttaa myöskin jokainen siten, että joko a) menee vetämään, jos mennään liian hitaasti tai b) valittaa, jos mennään liian kovaa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Rataspakka
Jospa sitä sitten kaivais pyörän kellarista ja tulis ajelemaan. Jos vauhdissa en pysy niin taakse mä jään. :-)
Jos vauhti ei aivan mahoton ole ja jos kuntopyörän jälkeen koivet/muut jäsenet ei kipeydy liikaa kilpurin ajoasennosta niin voitas vetää siten että se olis jotain 5 tuntia tupa-tupa niin mää saisin kerrankin kunnon lenkin (~6-7h) alle... (tai sitten luikin kotia jo parin tunnin kohdalla mutta sen näkee sitten). Jokatapauksessa baanalle huomenna ! YES !! Kiva aloittaa maantiekausi näin täällä etelässäkin !
Huomisesta kauden avauksesta Bembölessä tietoja täältä.
Paikalla siis Prologin, HePo:n ja IK-32:n harrasteväkeä - ehkä muistakin seuroista kuskeja. Pasi Ahlroosin kanssa oli juttua, että voitaisiin saada peräti kolme ajoryhmää kasaan (eri matkoille ja nopeuksille). - Kertokaa kavereillennekin :)
j.k. Joku kyseli edellä, että miten laitan velon lukkoon, kun käyn (esim.) B:n kahvituvassa? No, viimeksi heitin vaijerilukolla kiinni siihen liikennemerkkiin tuvan edessä (paikka näkyy sopivasti tuvan ikkunasta, joten voin kahvittelun lomassa seurata, ettei velo lähde "itsestään" liikkeelle... ;) )
Onkos se Kahvitupa siitä Bembölen Shelliltä vähän matkaa sieltä pois päin? Ei IKEAan päin vaan sinne toiseen suuntaan. Seudun tiedän kun oon ajanu siellä jonkus verta. Täytyy viellä kysya varmistukseksi, että olikos tää se f-palstalaisten tee-se-itse-lenkit porukoiden juttu? Joskus olen varmaan onneksenne sitten viellä hiljaa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen
<ylimääräistä tietoa>Kun pekka oli kirjoittanut ylempänä ja laittanu linkin toiseen ketjuun joka on ylempänä sekin ryhmät niin aattelin mennä II-ryhmään. </ylmääräistä tietoa>
Kahvitupa on siinä B-bölen Shelliä vastapäätä. N. 40-50m. Shelliltä Jorviin päin...Lainaus:
Ainakin joskus muinoin se oli 50 metriä Shelliltä Jorvin sairaalaan päin.Lainaus:
No katos TJ:kin laittoin saman vastauksen yhtäaikaa.... mutta nyt on sijainti löytynyt jo kahdesta eri aivolähteestä, joten ilmeisesti olemme suurin piirtein löytäneet sopivat ohjeet. Mitatkaa nyt joku se matka metrin tarkkuudella!
No, mukavastihan se meni. Lähdössä oli liki kolmekymmentä eri-ikäistä miestä, lähdettiin Bodomin syrjitse jonnekin pohjoiseen. Vähitellen letkasta kuoriutui hitaampia ja/tai pienemmän matkan ajavia letkoja, ensimmäinen taisi todeta että Bodomin kierto riittää.
Vihtijärvellä kahville jäi neljä, minä siinä mukana. Kuuma ryhmä jatkoi matkaansa, tarkoitus oli kai ajaa pysähtymättä joku 150 km. Meille tuli tuvalta tuvalle joku 125, takaisin ajoimme Vihdin ja Ojakkalan kautta. Myötätuuleen paluumatka meni sen verran rennommin, että pystyin rekonstruoimaan reitin kartasta. Minulla ei ole harmainta aavistusta miten me sinne Vihtijärvelle jouduimme. Ehkä joku muu selittää.
Reitti välillä Tupa-Vihtijärvi meni suunnilleen näin: Tupa-Oittaa-Pakankylä-Lahnus-Klaukkala-Kuonomäki-Lepsämä-Perttula-Nurmijärvi kk-Kiljava-Röykkä-Vihtijärvi. Mulle tuli 134km joista ryhmässä 96km, keskari ryhmässä 28,6 ja kokonaiskeskari 28,0km/h
Kahvia ja Pullaa Mmmmmm... kuten Homer toteaisi :)
Pitkä reitti ei sitten ollut paljoakaan pidempi kuin Vihtijärven pullakahviporukan lenkki. Tuvalta tuvalle tuli n. 132-133 km (omat siirtymätaipaleet mutkan kautta siihen päälle yhteensä 169 km, keskinop. 29,3 km/h). Vihtijärveltä reitti jatkui reittiä Haimoo-Saukoinkoski-Siippoo (matkalla ajettiin ne Vihti-Siippoo välin mäet)-Ojakkala-Veikkola-Bemböle. Päälle kävin vielä kokeilemassa 34 km testilenkin verran ykköspyörää (piti se suunniteltu 200 km kuitenkin saada täyteen).
Pasi piti sen verran tasaista vauhtia ammattimiehen ottein, että mukana oli todella helppoa seurailla (kun peesailukin oli ihan virallisesti sallittua).
Pullaporukassa mulle tuli siirtymineen 148 kilometriä. Mukavaa oli ajella, kun oli ammattitaitosia vetäjiä. Pysyi suurinpiirtein PK-alueella kun sai beesailla. Keskisyke mulla oli 139 ja maks 181 (olikohan jossain vihdin mäissä?)
Niitä lähtöporukan kuvia muistaakseni joku uhkaili laittaa tänne palstalle....
Bembölen lähtöpaikan kuvia parinkin linkin takaa täältä (ts. yhteislenkkien ja ajoporukoiden kakkossivulta).
Kevään avaus pk-seudulla -keskustelu on ollut käyttämättä pari päivää, joten se on liukunut pois Yhteislenkit ja ajoporukat -osion ykkössivulta.
Ok, kiitos.
Lauantaina normilenkki tuvalta klo:10, minä ainakin olen tulossa :)
Eilen oli peräti 10 ajajaa! Käytiin Jokelassa kahvilla, tultiin Kaltevan kautta takaisin, matkaa tuli itselle reilu 120km, keskari oli n. 30 km/h, vaikka mennessä vastatuuli yritti hidastaa menoa. Tänään yhteislenkki jäi väliin ns. perhesyihin vedoten :), täytyy kuitenkin parituntinen käydä yksin vastatuuleen rypistelemässä.
Mulla tuli joku himskatin lihas jalasta niin kipeeks etten pystynyt kunnolla polkemaan joten päätin kääntyä "takaisin". Matkaa tuli kotiin kaffestugalta kotiin 82km. Kiertelin vahingossa Vantaalla ja Helsingissä ties missä kun eksyin.