Ahaa, nuo edelliset vinkkini saattavat kyllä kaivata etunastaa, kuten sivutiet muutenkin keväisin.
Eiköhän kumminkin reittejä löydy ajaettavaksi, kunhan ei hulluttele. :)
Printable View
Onko huomenna keskiviikkona ketään muita poluille lähtemässä 17-18 aikoihin?
Ajelin tänään Vanhaa Härkätietä Renkoon ja siitä edelleen Hyvikkälän kautta Janakkalan kirkolle.
Olisi kannattanut ajaa Viralan(tien) kautta, tuo Hyvikkälän väli oli melko karmea(=jäätä-sohjoa-märkää).
Muuten lenkki oli ok etunastalla ajella, tosin roiskevesistä kertyi melkoisesti kirkasta jäätä runkoon ajon aikana.
Näin aamusta aatellen fillarin ja suksimisen välistä pitäisi päätös saada aikaan. Tosin fillarissa on kesänakit alla ja talven aikana yksi lenkki ajettuna. Joten kello 18 tekee turhan tiukkaa nastarenkaan eteen vaihtamisen kera.
Ei pysty lähtemään. Pitäs jossainpäin alvettulan metikköjä olla teeskentelemässä että tekisi töitäkin.. :D
Mä lähden. Olisko Ahveniston puolella ajelua, voisi mennä Vuorentaan hautausmaan taakse myös. Siellä on jotain ajettavaa, ja mahdollisesti myös ajamatonta..
En varmaan ihan klo 17 ehdi lähtöviivalle (puomille), mutta viimeistään klo 18. Tarkennan kun olen lähdössä kotiin.
Ok,
Edu -ei turhaa kiirettä lähdön kanssa. Ahveniston puoli sopii hyvin.
Tee_pu - maastossa pärjää hienosti ilman nastoja. Itselläkin reiskingit ilman nastoja alla.
Auringon laskuaika on 18:55, joten otan valon kypärään varuiksi.
Lähinnä mää noita siirtymiä mietin. Menkää vain. Koitan ensi viikolla saada itteni oikeesti pyörän päälle paremmin.
Joo otetaan kuudelta startti.
Mä en ole tulossa, koitan saada lopullisesti tämän lentsun pois ja siihen ei oikein toimi teidän mukana sinnittely.. ehkä jotain todella kevyttä katulenkkiä sitten vkl:lla.
Apparan ja Vuorentaan polut ja pellot ovat tosi nopeita. Hyvä flow noilla poluilla, suosittelen!
Puolitoistatuntia meni että hurahti ristiin rastiin ajellessa.
Sairion polkuparatiisi on myös hyvässä kunnossa. Reunat ovat hieman pehmeähköt ja kun päästelee liian kovaa ilman jarruja on seurauksena tyylikäs otb... :o
aikataulu petti tänään ja liikkeelle päästiin vasta puoli yhdeksän jälkeen. Viikonloppuna voisi koittaa kauden päätös hiihtoa ja myös sitten myös polkuilua.
Lasketaanko alle tunnin pyörän päällä olo lenkiksi? Juniperin kanssa hieman Sairioon tutustuin
Lasketaan
1/2 tunnin lenkki= veryttely
Tunnin lenkki= lyhyt lenkki
2tunnin lenkki= sopiva lenkki
3 tunnin lenkki= hyvä lenkki
4 tunnin lenkki= tuntuu jossain-lenkki
5 tunnin lenkki= piiitkää lenkkiä
6+tuntia= pystyy ketkä pystyy, tavoitelenkki
12h= ExTreemee ;)
Musta tämän päivän verryttely ol juur sopiva tarkistus kiepasu jotta talvirenkaan osasin asentaa ja muutenkin homma toimi. Tosin jarruttaessa tuntuu tärinää liekkö jotain pientä säätöö vail viel
Onko muut käyneet kuivaa asfalttia etsimässä? Minä tarkistin tänään Hauhon suunnan ja pienestä olisi kiinni, että lenkki onnistuisi myös maantiepyörällä. Märkää oli noin kilometrin matkalla ja yksi pohjoissuuntainen mäki olisi ollut aamulla mustalla jäällä. Oma lenkkidata täällä. Rapistelin lenkin etunastaisella crossarilla - kylläpä kunto on herkkänä tuolle vastatuulelle.
Maantiestä en tiedä, mutta hattelmalan ja ahveniston harjut takasivat hienon lenkin. 29 racekingit piti hienosti.
Maantielle ois jo kova hinku, mutta aulangontie on vielä aivan toivoton. Jos ei ole jäätä niin tulvimalla vettä ja kuivat kohdat sepelin peitossa :) Tie 130 ois ajokuntoinen ainakin Riihimäelle asti jos vaan jollain pääsee kaupungin ulkopuolelle.
Aamulla kävin kuvarasteja poimimassa ja samalla vähän polkuja kiertelin.
Ps otetaan vastaan lahjoituksena levyjarrut kiekkoineen vaihdossa saa vannejarrut ja huonot kiekot :)
Minä kävin Virala Renko suunnan tarkistamassa etunasta-crossarilla. ;)
Hyvin on tie asfaltilla. Suojärven kohdalla hieman sivuluisua, muuten ongelmitta.
Tässä data reitistä.
Härkätie onkin ollu tänään suosiossa, mäkin kävin tuota katsastamassa.. oikein hyvää baanaa
Kävisköhän huomenna saman cx kumeilla hmm, mun pitää saada 7kmh keskaria nostettua niin pysyn tumpelon mukana :)
..näkee sit aamulla onko lentsu ottanut tänpäiväisestä takapakkia.
Kyllä tuolla isolla tiellä pärjäis nastoitta mutta kaupungista sinne pääseminen vielä vaatii pitoa.
Kaupungista kun pääsis pois niin kyllä riihimäelle tai eteenpäin pääsis 130 tietä..olikoha edu tänään iltapäivällä seikkailemassa salomaankadulla sairiossa? Joku tuli ohi giantilla, näytti että edu olis ollu mutta kun ei varma ollut :) Aulangolla kanssa näky paljon renkaanjälkiä, käytiin koiran kanssa voimalinja-näkötorni lenkki ja siitä sitten hotellille ja kotio..huomenna josko mentäis katsomaan ehkä talouden kakkospyörää :)
Mä avasin tänään maantiepyöräkauden. 10-tietä pääsi hyvin Padasjoen suuntaan.. en tosin jaksanut kuin 35km päähän (Iso-Evon ensimmäiselle kyltille) ja käännyin takaisin. Itätuuli puhalti mennessä vastaan, mutta takaisin päin pääsi pyörällä oikeastaan itsestään. Onhan noi maantiepyörät ihan eri maailmasta kuin crossarit!
Mä taas haaveilin maantiekauden avaamisesta kun liukastelin kelvillä maasturilla....no tunnin kevyt verryttely fillarilla ja kylpylässä muutaman tunnin polskuttelu teki hyvää.
Milläs tavalla ensi viikolla on ihmiset pyörään selkään nousemassa?
Mä kysyn puolestani että milläs tavalla tänään?.. just sain nimittäin krossariin kesäkumit & maantiepakan kiinni..
Edit, kävin jo toteamassa että ei kulje
Ens viikon vois vielä koittaa ajaa aulangon polkuja, sikäli mikäli kestävät viel :) osa alko oleen vähä sulanutta/sulamassa jo..
http://www.endomondo.com/workouts/171612804/747400
Tuolla käytiin:
https://lh4.googleusercontent.com/-Q...331_152545.jpg
tuosta mentiin:
https://lh5.googleusercontent.com/-L...331_164302.jpg
Hienoa oli, eväät mukana ja nuotio kodalla.
Kotona telkku auki, Selinit kehuivat kilpaa miten hieno RvV oli ja maaliin saapuivat just 4 minuuttia kärjelle hävinneet :)
Edu, mitä arvelet olisiko tuo Orsitie-Katiskoski polku ajettavissa pyörällä?
Mieleni teki tänään maantiepyöräilemään, mutta se sai odottaa vielä, koska ei ollut yhtään ajokelpoista rengasta jäänyt viime vuodelta.
Paikkasin tilanteen laittamalla 28mm duranot crossarin vanteille ja eikun pääsiäisen paluuruuhkan sekaan 10-tielle.
Tuulosen kiertoliittymässä kävin pyörähtämässä ja kevyttä oli kulku nastarenkaiden jälkeen.
Sport tracker data kevään ensimmäisestä yli 30'n keskarista. ;)
Hyviä 5km pätkiä tumpelolla kotimatkalla.. 38,5 ja rapiat 39 keskivauhteja.. :)
Huomenna aamupäivällä voisi suunnata tuonne 10-tielle. Olisiko muita lähtijöitä kiituroimaan?
Ei ole täysin ajettavaa, alussa parisataa metriä vähän hankalahkosti käveltävääkin tosta Orsitien kyltiltä. Pidemmällä kyllä oli sen näköistä polkua, että fillarillakin pääsisi. Jos siitä kaupungista päin tullessa ennen tuota kylttiä olevasta uudesta risteyksestä kääntyy, ja ajelee isoa maakaasu/tms linjaa pitkin, niin sieltä pääsisi varmaakin paremmin. Varsinkin aamupäivästä liikkuessa, me tultiin pois joskus klo 16 jälkeen ja sillon oli aivan selvästi pehmennyt polku jo. Tossa pääsee iltapäivän aurinko paistamaan polun suuntaisesti, joten metsäkään ei paljoa suojaa tarjonnut.
Eipä tullut kertaakaan talvella mieleen, että noikin reitit olisi katsastettavissa. Siellä oli jopa enemmän kävelijöitä liikkeellä kun yleensä sunnuntailenkeillä on näkynyt tois'puol'kaupunkia.
Huomenna aamu(päivästä) suunta kohti Lahdensivuntietä ja töihin (BUU). Mä en vielä uskalla vaihtaa edes nastoja pois cx:stä, kun tuntuu olevan jäätä vähän siellä sun täällä työmatkallakin.