Se että nukuin huonosti kun keskimmäinen päätti pitää tunnin huutokonsertin sopivasti tuntia ennen herätystä
Printable View
Se että nukuin huonosti kun keskimmäinen päätti pitää tunnin huutokonsertin sopivasti tuntia ennen herätystä
Aamulehden "Lukijan Kuva"
Minä en ole hyvä kuvaaja, mutta nyt oli kuvana harvinaisen ruma kuva, punainen joulupallo - jossa näkyy heijastumana kauppakeskuksen jotain valoja ja joku isopää kantaa kassia- ja muovikuusen oksia. Kuvatekstinä tosi osuvasti : jouluista, onhan nyt joulukuu.
Kuvaajakaan ei ollu yllätys, vakio Sirpa Jyske.
Huomena on Irja Lehtisen kuvan vuoro.
- ja en ole muuten ainoa jota naurattaa aina noi samat kuvaajat. Olin rannalla kuvailemassa ja tuli juttua erään vanhemman pariskunnan kanssa kuvaamisesta. Samaa asiaa sanoivat, että kyllästyttää jo noi aina samat.
^ no voi pahus, mä erehdyin - ei ollut tänään Irja Heinosen ottamaan lukijan kuvaa, vaan - yllätys! Sirpa Jyskeen ottama kuva, ja huono sellainen. Hakaristin muotoisia joulutorttuja.
On näköjään lukijan kuvat vähissä...
^ ei makseta. On ilmainen paikka mainostaa kuviaan ja omaa nimeään. Se mainos ei välttämättä ole hyvää mainosta.
Jos olisin hyvä luontokuvaaja, olisi kiva saada otoksensa esille muutaman kerran vuodessa. Mutta kun noilta kahdelta samalta vakiolta tulee kuvia 2 kertaa viikossa, siinä alkaa olla jo noloa, ja tulee tunne että "taasko toi". En usko että kenellekään on hyvää mainosta että on jatkuvasti nimi lehdessä. Pätee moniin turhiin julkkiksiinkiin...
Teidän palstalaisten kuvat on niin upeita että niitä katselisi mieluusti Aamulehden sivullakin. ok, oli Irja Heinosella pari tosi kaunista lumimaisema kuvaa tässä pari viikkoa sitten, mutta Sirpa Jyskeen kuvat on useimmiten tosi noloja näppäilyjä. Ja noi kuvatekstit vielä nolompia; jouluista, onhan nyt joulukuu...oi että, onkos nyt ihan joulukuu??
^ESS ja Aamulehti eivät kuulu samaan konserniin, eikä niillä ole yhteistä aineistoa.
Siellä Aamulehden yleisönosastonpalstalla on kyllä osoite minne kuvat voi ladata, ja maininta että kuvista EI makseta palkkiota.
Omasta mielestäni ihan hyvä "palkkio" on saada kuvansa ja nimensä esille. Jos siis se kuva on hyvä.
^ESS kuuluu Keskisuomalainen -konserniin.
https://www.keskisuomalainen.com/?cID=147
Hesari on huonompi, sillä ei syty edes saunan pesä :D
Mä heitän saunan pesään vanhat laskut, palkkakuitit ja tiliotteet, ne syttyy hyvin :D
Tuli noista lukijan kuva-aiheesta mieleen, ilmeisesti lehtien toimituksella on vaan suosikkinsa. Pirkkalainen -lehdessää on jatkuvasti Vuokko Giltigin kuvia; kyseinen mummeli kuvaa samoilla paikoilla kun minäkin, mutta kun olen ollu kuvaamassa aamusella niin tulee autollaan ahdisteleen ( alueelle on moottoriajoneuvolla ajo killetty) ja uhkaileen poliisilla, stana.
Olen pari kertaa saanu oman otokseni lehteen, mutta tärkeimpiä ei julkaistu; laitoin kuvan Postiin unohdetusta pupusta ja siihen että pupu kaipaa omistajaa, löytyy Postista. EI JULKAISTU.
Ei julkaistu myöskään mun tosihauskaa vappua kuvaa, kun satoi lumijalkarättejä. Julkaistiin kyllä Vuokon kuva aivan samasta paikasta, ja oli kyllä otettu jonain muuna päivänä kun vappuna kun siinä oli kaunis tyyni aurinkoinen sää.
Lähes kaikissa kesäkuvakisoissa voittaa joku jossa on laitettu lapsi tekeen jotin hassua tai muuten vaan lavastettu. Ja niitä kuvia mä en ymmärrä, monta kertaa se ihminen siinä kuvassa pilaa koko kuvan.
Saisipa nahkiaisen suusta lähikuvan, siinä olisi kuva Aamulehden lukijoille :D :D
Ei tullut ylennystä reservissä.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
No tänään sitten oli - Irja Lehtisen kuvan vuoro Aamulehdessä.
Huomena lienee sitten taas Sirpa Jyske.
:D ja olihan se siellä, tämän päivän lehdessä myös Leila Hampaalan mainos että juhlii: YKSIN
Olipas se kylmää, olipas se.
LED-raakileista ei ole edelleenkään "oikean" valon korvikkeiksi.
Ehkäpä vielä joskus noillakin valaistuna voi jopa valmistaa ruokaakin.
No mitä nää nyt pöljäilet? :D Eihän Ledit mitään (hukka)lämpöä säteile siinä määrin, että niillä olisi tarkoituksen mukaistakaan ruokaa paistella. Makkurit käristellään jatkossakin mieluummin notskilla kuin jollain skoda octavian etuvaloilla. :D
Kyllä, mutta otapa esim. LED taskulamppu, ruskistele vaikkapa jauhelihaa liedelläsi
paistinpannullasi mainitun lampun valossa. Soittele, kun näyttää kypsältä:)
Tuota tarkoitin sen kalapoloisten asumuksen levääntymisen valaistuksen riesalla.
Diodin tuottaman valon spektri on aivan väärä tiettyihin käyttötarkoituksiin.
:):rolleyes:
On olemassa ledejä ja ledejä. Videokuvauksen ledivalaisinten värintoistoindeksi voi olla jopa 97. Halbamajasta ostetut kalusteledit eivät ehkä olekaan kovin hyviä värintoistoltaan.
^ Kyllä, juurikin noin. Toivottavasti "putken" vaihto auttaa ongelmaan. Muuten kyllä hakkaa
loisteputkimallin 6-0 käytettävyydellään. Tuollainen tulee nyt toiseksi:
https://www.juwel-aquarium.de/en/Pro...es/LED-NATURE/
Että hyvissä ajoin marraskuussa ostetut joulukortit joulumerkkeineen tulivat kirjoitetuiksi vasta tänään ja lähtevät huomenna - viimeisenä joulumerkkipäivänä - matkaan...
Lauri Lyly: "Kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa"
Game of Thrones: "Kenelle tahansa voi käydä mitä tahansa"
#metoo-julkisuudella rahastavat, jotka peittoavat oikeasti kärsineet.
Voimia viimeksi mainituille.
^ näyttää siltä että kaikkien pitää "leuhkia" joutuneensa "seksuaalisen häirinnän kohteeksi". Menee kampanjalta pohja pois kun sitä alkaa tupata joka mediasta ja joka julkkiksen suusta.
Mutta :D Aamulehdessä jälleen Leila Hampaala lähettäny itelleen terveisiä, että joulun rauhaa...YKSIN. Ennustan että jouluaattona ja uutenavuotena tulee vielä ilmoitukset.
Poro on hyvää.
Ei näy Aamulehteä taaskaan....
Joululomaksi saapunut talviflunssa...
Lisää lunta! Täällä on enemmän lunta kuin lapissa, jos uutisia on uskominen...
Se että työmatkalla jotku ajaa 55km/h 80 alueella ja toiset tasan seittemää kymppiä rajoitusten vaihdellessa 60 ja 80. Sekään ei yllätä että nämä samaiset sankarit räpäyttelevät pitkiä valoja kun heidät ohittaa.
Mulla on ihan selvästi autonomisen hermoston häiriötilanne.
lisäys: Aamulehti petti lupauksensa; Villimpi Pohjola-sarjakuvan piti loppua, viime sunnuntain lehdessä näin luvattiin. Ja siellä se typerä sarjakuva taas vie puoli sivua sarjakuvista.
Esittelin rouvalle _minun_ veronpalautuksilla rahoitetun uuden polkupyörän (~2000€) ja se suuttui silmittömästi. Tästä olisi pitänyt kuulemma keskustella ensin. On se kumma, kun terveyteen ja hyvinvointiin ei saa sijoittaa. Seuraavilla veronpalutuksilla ryyppään itseni hengiltä ja ajan perheen hankeen... Edellä mainitussa järjestyksessä vieläpä.