Vein kaikki kauluspaidat tuultumaan ulos. Seuraavaksi pakkaan lyhythihaiset (kaulus)paidat pois ja kaivan pitkähihaiset esille. Syksy saa, minä en.
Printable View
Vein kaikki kauluspaidat tuultumaan ulos. Seuraavaksi pakkaan lyhythihaiset (kaulus)paidat pois ja kaivan pitkähihaiset esille. Syksy saa, minä en.
^Mulla menossa Borderlands 3. Fallout 4:sta tuli aikanaan pelattua joku 600 tuntia, mutta en ole jaksanut aloittaa enää uudestaan, kun sai kaiken rakennettua valmiiksi. Toivottavasti Fallout 5 tulisi joskus ja hiukka paremmalla tekoälyllä varustettuna.
Askartelin Zefalin muoviläpyskäkuraläpän kiinni kaksysin keulaan, ettei tartte naama kurassa töihin ajella. Olipa nafti. Tilasin jenkeistä myös maasturiin ja crossariin mätsäävät Supacazin venttiilinhatut ja sivuston tietoturva oli sitä tasoa, että katotaan kui käy vai soitellaanko Visalta jälleen kerran, että joku toinen yrittää kortilla jotain ostella.
Kasasin kaverin sähköpyörän ajokuntoon ja samalla kokeilin ensimmäistä kertaa ikinä moista laitetta. Boost kun luki näytössä niin tuntui kuin joku vääntäisi kaasukahvasta kun poljinta pyöräyttää. En vakuuttunut sähköavusteisesta pyöräilystä, vaan tulen jatkossakin ajamaan vain ikiomia lihasvoimia käyttäen.
Vaihdoin autossa navin kieleksi espanjan.
Keksin, että jos ajeleekin autolla espanjaan espanjan kielisen navin tahdittamana, niin siinä tulee samalla suoritettua intensiivinen espanjankielenkurssi.
Perille päästyä sitä puhuukin jo sujuvaa espanjaa. Kätevää.
”Tida ule skerr”
Luin kirjaa.
Postitin töiden jälkeen Tukholman Käräjäoikeudelle (Stockholms Tingsrätt) haastehakemuksen Ruotsin kansalaista vastaan törmäämisestä autolla minuun pyörälenkillä asfaltti-Cykelvasanilla heinäkuussa 2019.
Tuomioistuimen käsittelymaksun, 900 SEK, maksoin maanantaina.
Toivottavasti ottavat asian hoitaakseen.
Täytin firman tuntilapun sähköisesti ja pistin menee.
Varasin matkoja ja majoituksia ensi viikon työreissulle Oolantiin ja tein toiselle työporukalle kartat. Fillarille ja fillaroinnille ei nyt jää sijaa kyllä, harmi.
Väänsin raporttia...
Napitin ja viikkasin pinoon n. 30 kaulus- ja pukupaitoja, lahjoitan ne lähetystyön kirpparille.
Samaan kuormaan myös pari pikkutakkia, villatakki, viidet housut, pomppa ja parit ulkoilupuvut.
Hienokuntoisia ovat, osa vain kerran pidettyjä, mutta jääneet pieneksi.
Rouva teki myös kuoman omista lähes pitämättömistä hynttyistä.
God blesses me :)
Vastasin lääketutkimukseen; auttoi kovasti että korvaukseksi sai valita mm. 40eur tilille. Helppoja kysymyksiä, piti vastata montako xx-sairautta sairastavaa potilasta käy vastaanotollani viikossa....useimpiin kysymyksiin tuli siis vastaukseksi 0. Kyselyyn vastaaminen kesti ennakkotiedon mukaan noin 30min...no, kyllä mä voin vastailla jos saan neljäkymppiä...kysely oli valmis mulla 5 minuutissa.
^ eli siis vaan yhtä tilaisuutta /käyttöä varten ostettu vaate, ja sitten on vielä ylensyöty? eh, jos mulla ei ole tilaisuuteen sopivaa vaatetta tai mun jo olemassa oleva vaateparsi ei kelpaa, niin mä en mee ( ja se on hyvä juttu!)...just totesin itekseni että on tää vähävaraisuus myös hyvä painonhallintamenetelmä, 6 viikossa on menny ruokakauppaan satanen. Ja siitäkin kymppi magnesiumiin ( ja nämä siis S-ryhmän lahjakortilla).
Vaihdoin auton avaimeen uuden pariston.
Ostin pari kaiutinta. Ihanan kallista.
Kirjauduin hotelliin.
Yöksi luvattiin pakkasta, joten otin märän maasturin ulkoa eteiseen kuivumaan. Se on kuin likainen pummi puhtaampien konkeleiden vierellä. Tai sitten vaan katu-uskottava.
Vaihdoin Skeidaan talvirenkaat alle.
Mielessäni mietin puhetta ystäväni Harrin hautajaisten muistotilaisuuteen. Ei oo helppoa ,voin sanoa.
Otin influenssarokotuksen. Koska työnantajani ei maksa, maksoin ihan itte.
Talvivaihtokiekot fillariin. Siis kesäkiekkojen kanssa identtiset kiekot mutta nastarenkain. Testattu vaihtoa: menee nk. heittämällä ilman mitään säätöjä muutamassa minuutissa. Talvi saa tulla (sääennuste ei tosin vielä sellaista lupaa, mutta kyllä se joskus tulee).
^ samoin, siis eteen valmiina oleva nastarengas, ei vielä tarvetta.... Talvi saa kyllä tulla....mutta ei nyt kuitenkaan ihan vielä.
Siivosin, ah kun keittiö on kerrankin siistin oloinen ilman käsityötarvikkeita pitkin pöytiä ja lattiaa. Olkkarissa järjestelin nukketarvikkeita pienempiin laatikoihin ( tosin kun ne tavarat on levällään, se tarvetavara löytyy heti ja siivouksen jälkeen ??? mihin mä sen laitoin...) ehkä joskus koittaa se päivä kun kaikki projetit on valmiina ja laatikot kaapissa...
Kävin vaihdattamassa rouvan autoon talvirenkaat niin uskaltaa vkl käydä pohjosen suunnalla ettei liukkaus pääse yllättämään [emoji848]
tilasin Niken fleecehousut talveksi. kyllä kirpas ja tuntuu aika ysäriltä rokata fleeceä saletisti.
Laitoin nukkeja huutonettiin myyntiin. On tässä ollu melkoinen työ ensin ottaa nukkeja tuolta takarivistä ylähyllystä, kuvata, laittaa koneelle ja sitten ilmoitukset...ja sitten huomaa että jos meinaa saada myydyksi niin aika pilkkahinnalla on laitettava.
Että jos joku haluaa ..no vaikka itelle tai annettavaksi...hienoja Fashion Royalty -nukkeja tosi edullisesti niin huutonetistä löytyy..
Kävin (rauta)kaupasta hakemassa muutaman (3 kpl) LED-lampun. Ja laskun loppusumma oli noin 160 euroa koska en pysynyt uskossani vahvana vaan menin työkaluosastolle kurkkaamaan olisko siellä mitään tarpeellista...
^^ Onnekseni en ole nuhin Barbaroihin hurahtanut. Hellasäröähän siitä.
^ mä ajattelin myös että lapsille jos vielä nukeilla leikkivät...
...mutta sain just jotain myydyksi ja paketoin postituskuntoon..
Tein ale-ilmoituksia mutta ei nekään näytä kiinnostavan. böö. Aloitin nuken villapaidan hihaa nyt jo 12. kertaa, joko kuvion värit ei toimi tai tippuu silmukka ja en saa nätisti poimittua tms....aarrgh, koko päivänä ole mitään saanu aikaseen..
Vaihdoin SAAB alle Laufenn pakkasrenkaat. Viime syksynä ensilumilla Gormoran kesägumekset osoittautuivat täysin toivotttamiksi. Ei niillä päässy oikein liikkeelle eikä vastaavasti taas seis. Meluisatkin ovat kuivalla.
Mutta noi pakkasrenkaat on tosi hiljaiset mukavat ajella. Pidosta en tiedä, mutta ajomukavuudessa ei sen niin väliäkään :)
:D tein 1/6 koon Nakkilan Nahkiaispaistamo-kasseja yhteen tiettyyn projektiin.
^ mun mazdallanikin on paljon mukavampi ajella kun on talvirenkaat alla, kas kun halusin sellaiset "ohuet" kesärenkaat tietämättä miltä ne käytännössä sitten tuntuu.