Tajusin Shimanon 11spd-etuvaihtajien sielun sysimmän idean.
Printable View
Tajusin Shimanon 11spd-etuvaihtajien sielun sysimmän idean.
Eilen sain työmatkäpyöräilyssä ajaa molempiin suuntiin saman "pyöräilijän dileman" perässä pienen matkaa.
Toissapäiväinen jalkapalloijlijatyttölauman kohtaaminen Kehä III varrella. Olivat lenkillä monikymmenpäisenä joukkona koko kevyen liikenteen väylän leveydeltä. Kilautin kelloa ja heti kuului usemmasta suusta "Oikee!" ja vasempaan reunaan avautui pyörän mentävä reitti. Kiitin ohi mennessäni ja taas useampi vastasi että "Ole hyvä!".
Ajan aamuisin töihin pienen maalaistien kautta, jonka varrella odottelee koululaisia koulubussia. Tänään yksi ekaluokkalainen tönötti taas tie varressa, kun ajoin ohi. Hänen takanaan noin 50 metrin päässä sänkipellolla seisoi hievahtamatta hirvi, joka katseli tiukasti kohti pientä koululaista. Tuli mieleen, että kun jotkut puhuvat suojelusenkeleistä, tämä oli varmaan suojelushirvi.
Toivottavasti tyttö ei ennen bussin tuloa vilkaissut taakseen. Olisi voinut pelästyä.
B-C:n LiveChat vaikka aukesikin 4 minuuttia myöhässä. Korjasivat mun alekoodin lennossa ja sain kamani tilattua. Jipii.
Edit: Kyllä mä ainakin olisin lirauttanut housuuni jos olisin tänä aamuna huomannut hirven katsovan minua 50m päässä kun odotin bussia pysäkillä klo 5.30. ZeZus. Toisaalta jos se olis jyrännyt päälleni, on minulla täyskasko (=sairauskuluvakuutus) niin olisin saanut korjautettua itseni ilman omavastuuta kuntoon taas. Uutta maalia pintaan ja eiku menox taas! :)
Eilen kylläkin, mutta kutsu tammikuiseen kertausharjoitukseen sai hymyn huulille. Ekaa kertaa sitten palveluksen/työssäolon jälkeen pääsee kertaamaan[emoji1]
Kokous loppui vihdoin!
Mitäs täällä Seinäjoella vois tehdä, meniskö vaikka oluelle?
Kävin sitten koeajamassa Tampereen Ratinassa olevan "pyöräilijöiden liikenneympyrän". Tunnustan, että olin aluksi epäileväinen ja ärtynyt että mitä kaikkee turhaa...
Mutta on niin nätti ja ihastuttavan pieni liikenneympyriäinen merkkeineen kaikkineen, että tuntui heti ku tähän tällainen on tehty ja vaivaa nähty, niin tässä pitää ajaa just sääntöjen mukaan ja teinkin pyörähdyksen, ja poistuessani näytin suuntamerkkiä! ( tosin näytän aina suuntamerkkiä kun käännyn)
Tosin, mitä seurasin niin ei pyöräilijät siinä aja kuten "pitäisi", vaan mennään osin ympyrää vastakarvaan suorinta reittiä. Eikä varsinkaan näytetä suuntaa.
Mutta pieni liikenneympyrä sai hyvälle mielelle, ja toivoisi että ihmiset myös ajaisi siinä liikenneympyrä ( tai mikä kiertoliittymä sitten onkaan)sääntöjen mukaisesti.
Tuntui vähän kun olisi liikennepuistossa..
Kohtelias kuormurikuski himmensi ajovalot ja äärivalot hiljaisella tienpätkällä ja kumpikin nosti kättä. Tuli iltalenkkeilijälle hyvä mieli.
Kun eilen pääsin duunista kotiin, niin poika ilmoitti ettei huomenna mennä pyörälenkille kun on kaverin synttärit. Sen sijaan mennään tänään. Ja sitten mentiin. Yleensä se olen minä joka olen ehdotellut että josko vähän naamaa ulkona näytettäisiin.
10 viikon seisonnan jälkeen sain taas oman auton pyörilleen ja liikenteeseen. Venähti/karkas vähän käsistä pikainen pikku piharemontti, eikä ollu aikaa tehä.
Poikien kanssa vietetty laatuaikaa emännän ollessa duunimatkalla. Mökillä pelattu pleikkaa, syöty pitsaa, ammuskeltu luftarilla ja valvottu myöhään. Pitää vaan toivoa etteivät äidilleen ihan kaikkea kerro...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Kaunis ilma, pitka lenkki ja matkalla ollut pikku tytto, joka pienen pienella pyoralla jaksoi polkea maen ylos. Varsinkin se pikku neiti.
Fillariosan video.
edit: niin ja vaimokulta lähti viikon työmatkalle Barcelonaan! Jihuu, kalsarikännejä joka ilta fillarilenkkien jälkeen ja poppia koneesta woimalla ja kaikenlaista muutakin rötväilyä!
Lyhyt crossarilenkki pimenevässä syysillassa, laskeva aurinko ja marjapuurotaivas tyynen järven yllä. Pimeässä ajamisessa on oma kieroutunut viehätyksensä - tuttu tie muuttuu tuntemattomaksi, vauhti tuntuu suuremmalta, keskittyy vain ajamiseen maisemien ihailun sijaan, valo paljastaa vain pieniä osia kerrallaan, jokainen ohittava auto on kysymysmerkki siitä olenko kyllin näkyvä ja katuvalojen alueella se sitkeä varjopyöräilijä aina kirii ohi kerta toisensa jälkeen. Mitä muuta sitä tarvitseekaan toisinaan tehdäkään kuin vain... ajaa?
Garmaisewaa klassikkomäkin tuhontaa
Itsehän olin tahkon jälkeen viikon kesäleskenä eikä ollut ollenkaan kivaa kun palvelu ei pelannut. Katsoin työpäivän jälkeen YLE Teemalta Juiceleskis-dokumenttia, join alkoholijuomaa ja mietin että on aika ankeeta elämääLainaus:
edit: niin ja vaimokulta lähti viikon työmatkalle Barcelonaan! Jihuu, kalsarikännejä joka ilta fillarilenkkien jälkeen ja poppia koneesta woimalla ja kaikenlaista muutakin rötväilyä!
Esikoinen 3v kertoo heti äidille kaiken... Kerrankin mentiin vauvauintiin ja kehä kolmosella huomasin 80km/h vauhdissa että kappas, on jäänyt kokonaan turvavyöt laittamatta lapselle. Sanoin että ajetaan vaan näin perille saakka eikä kerrota äidille. Loput voi arvata.
Koira vaikuttaisi tosiaan ihmeellisesti parantuneen. Pahanlaatuiset solut hävinneet pissasta (!), läähättely loppunut ja energiaa on vaikka muille jakaa. Olen n i i n helpottunut, hämmästynyt ja kiitollinen tästä käänteestä, ihan mahtavaa!
Valittaminen kannattaa.
Nyt saatiin työhuoneen humina pois, ja samoin ulko-ovi tullaan pitämään auki päivisin.
Mutta se varsinainen ilonaihe - aattelin että verot menee suhteellisen tasan. Ei mennyt, tuli palautusta :cool: ja paljon!
Nyt olisi leikkausrahat, mutta en taida. Luultavasti lopputulos - ja toinen ääripää on ihan yhtä kamala tilanne kuin nykyinen, ellei kamalampi.
Kolmeen vuoteen en ole ajanut Enduran maasto housuilla. Viikonloppuna vedin ne jalkaan kun olin lähdössä semiläskeilemään. Hitto, nämä ovat reidestä tiukat vaikka muut mitat ovat ok. Tänään Foxiin sovittamaan uusia ja sama havainto. Otetaan siis numeroa isompi ja havaitaan että tämä on sopiva. Pakko myöntää että tuntui hyvälle kun maantiekilometrit ja kyykky treenit alkavat näkyä &tuntua vielä viiskymppisenäkin.
Kännykän laitto äänettömälle + yksin tehty maastolenkki aurinkoisessa syysilmassa.
Tyhien kyllä-kuorten tiputtaminen postilaatikkoon.
Pieni pyörälenkura ja oma inspiroitunut mieli. Mahtavaa kun on taas pää täynnä suunnitelmia :D
Juu, vyötärö ja reidet ovat eri juttu. Mainituissa housuissa vyötärö vaikutti pysyneen samoissa mitoissa eli hieman oli löysää. Nyt on isommissa housuissa reilummin löysää ja ei olla kaukana henkseleiden käytöstä. Jos noista housuista haluaa tehdä hätäiset johtopäätökset, niin kysymys on että onko maastopyöräilijöillä on keskimäärin rimpulammat jalat ? :)
Tyyni syysaamu, syksyn värit, maantiepyörä ja minä. Tuntuu niin hyvältä löytää vihdoinkin taas aikaa ja energiaa ajaa.