47 wölvi vois tietty tulla minullakin kyseeseen. Pituus toki kasvaa turhaan mutta mietityttää, että onko se varmasti myös vähän leveämpi vai onkohan samanlainen.
Printable View
47 wölvi vois tietty tulla minullakin kyseeseen. Pituus toki kasvaa turhaan mutta mietityttää, että onko se varmasti myös vähän leveämpi vai onkohan samanlainen.
Määkin säikähdin ekoja kertoja sovittaessa... mitä hittoa, nämäkö muka tilavat lestiltään (niinkuin joku tässä topicissa aiemmin mainitsi). Ahtaat olivat ekalla lenkilläkin.
Nuo kuitenkin asettuivat (eristeet menee lyttyyn? :D) parin lenkin aikana paremmin ja tilaa tulee enempi. Lisäksi vuorikangasta on ylimääräistä mytyssä kengässä. Siihen auttaa kun pukee kengän huolellisesti, kiskoo iltin ja "sisäkengän" reunat ylös.
Minäkin mittailin jalkoja huolella ja vertailin taulukoihin. Onneksi myös villasukat jalassa. Paljasjalkamitalla olisin ostanut liian pienet.
Mulla kesäkengät kokoa 44 ja Lake 302:t ja Wölvit kokoa 47.
No nyt b-d:n 47 seiskoja ei ole edes tarjolla (no kohta näkyy tulevan) ja hintakin on taas 299. Yläfemmassakaan taas ei ole Lake widea 46 tai 47 koossa. Kohtahan tää talvikin on toki mennyt. Voisin mä vielä koittaa kitkuttaa vetämällä defrostereiden päälle biltsun neopreenikengänsuojat. Ei vaan jaksais niiden kengänsuojien kanssa pelata.
Tuolla näyttäisi olevan: http://www.bikeshop.fi/Lake_MXZ_303_...303/&listpos=3
Ok. Jotenkin hieman hinta vielä tökkii. Nyt pitäis maksaa pari-kolmekymppiä enemmän kuin palautukseen lähtevistä wölveistä b-d:lle maksoin. Ja kun sovittelemaan ja tinkaamaankaan ei paikanpäälle pääse Turun kauppaan.
Sinänsä taas pidän hyvänä, että Laken kengissä ei ole mitään turhaa goretexia tai vastaavaa. Pakkaskäyttöön nuo tulisivat. Kunnon vesisateella voin ajaa vanhoilla defrostereilla ja ilmeisen hyvin nuo Laketkin hyvällä nahalla vettä pitävät.
^Lakea on Itä-Helsingin pyörähuollossa myös. Kokovalikoimasta en osaa sanoa.
Laken kengät toimi erinomaisesti Timen MX polkusimien kanssa. Laitoin MX:t nyt talveksi, ajattelin että ei ole niin tarkkaa kuinka kengän saa polkimelle ja kuinka paljon lunta on klossissa.
Tänään tarttui lumi jonkin verran klossiin, mutta kenkä lukittui tosi helposti. Irtoaminen ei ollut ainakaan nyt uutena aivan yhtä herkkää, kuin vanhoilla Timeillä, mutta ihan hyvä. Suosittelen :)
http://www.ebay.co.uk/itm/Lake-Winte...item51b9b3b2b0
Tuolta sopuhintaan Laket, ilmaiset postit, en tiedä onko wide malli.
Diadoran Polaris 2 kengät itsellä ollut nyt syksystä ja eivät oikein sovellu talvikengiksi. Lämpöä ei riitä kovilla pakkasilla, joten pakko oli ostaa lämmitettävät pohjalliset. No ne onneksi löytyi Lidlistä ja niistä toisessa keskustelussa.
Ajossa nuo Polaris 2:t ovat hyvät, mutta pito on olematon lumessa. Enemmän taitavat olla sadekelin kengät.
Taidettu tässäkin ketjussa mainita, mutta nuo NeverColdin kertakäyttö lämmittimet pelaavat todella hyvin. http://www.nevercold.net/tuotesivu/varpaanlammitin.html Itse ostin muutaman paketin kylmimpien kelien varalle ja viimeksi laitoin varpaiden päälle kahden sukan väliin ja pysyi varpaat todella mukavan lämpiminä.
Noi lämmittimet on kirjaimellisesti "hengen"pelastimet joskus kun varpaat ei vaan lämpene ja kotiin on pitkästi matkaa.
Vinkkinä muuten: harvakseltaan tarvii kuitenkaan usean tunnin lämmitysaikaa. Avatun lämppärin voi uudelleenpussittaa tiiviisti minigrippiin ja painella ylimääräiset ilmat pussin sisältä pois. Reaktio pysähtyy ja pysyvät jonkin aikaa vielä käyttökelpoisina (en ole testannut kuinka kauan, ainakin muutaman päivän, ehkä pidempäänkin). Viime talvena ikistin sormenlämmittimistä muutaman ulkoilukeikan verran lämpöä.
Mitenkäs nuo lämmittimet, kun ne happea tarvitsevina työnnetään gore-kenkiin, joissa ei paljoa ilma kierrä?
Toissatalvena otin pitkälle lenkille noita hengenpelastajia 2kpl. Kumpikaan ei toiminut ja näppien paleltuminen oli tosiasia. Pakkausten aukominen viimassa hyydytti sormet täysin. Enpä hanki noita enää. Nyt Lidlin 25€ lämmitettävillä pohjallisilla olen nauttinut lämpimistä jaloista +5h talvilenkeillä startista maaliin.
Itsellä oli edelliset kokemukset vastaavista yli 10v takaa ja muistikuvat ettei silloin oikein toimineet, mutta ainakin nuo linkkaamani toimivat erittäin hyvin ainakin Meindl Wengen pro kengissä, vaikka suht tiiviit ovatkin. Kai siellä kengässä aina sen verran ilmaa on että reaktio tapahtuu.
-30% päivä alkoi taas B-D:ssä
Spessun defrosterit on ollu hyvät ja kestävät. Nyt toista talvee käytössä. -10/-12 pakkasasteeseen asti pärjää villasukilla kevyesti 2-3 tuntisen lenkin mutta joku -16 astetta vaatii jo lämpöpohjallista.
Kengät on kyllä laadukkaat ja erittäin jäykät pohjasta ,mutta niiden akilleenkantapää on liukkaus. Pohjat on niin liukkaat ,ettei niillä meinaa pysyä pystyssä jos on yhtään jäätä
Ei hyvä maastopyöräiliälle joka joutuu välillä tunkkaamaan.
Itse ratkaisin ongelman istuttamalla muutaman nastan pohjaan. sen jälkeen ei ole ollut valittamista.
http://ep1.pinkbike.org/p4pb11811293/p4pb11811293.jpg
Taas on nämä koko-arpajaiset menossa, mutta nyt olis oikeasti tarvetta talvikengälle ja B-D:llä sopiva hinta. Mun kaikki kengät on 44, siis ihan kaikki, mutta tuolta löytyvän NW:n kokotaulukon mukaan ois 28cm jalalle 42,5??? Voiko olla? Osaako joku auttaa?
Mulla ainakin NW:n Fahrenheit on 43 kuten simpan kesäkengät ja Vaude Termatic RC:t.
Samoin sovittamani Celsius Arctic:t passaa 43 kokoisena.
B-D:n alennusmyynti aiheutti mielenhäiriön ja tulossa on NW Extreme Winter GTX 43.5 koossa. Saa nähdä ovatko oikeasti lämpimämmät kuin nuo edelliset.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
^ NW Extremet ovat tyypilliset keskieuroopan "talvikengät", joilla selvityy nipin napin -10 C kun ottaa niin suuren kengän että mahtuu kahdet paksut sukat.
Omituisen pieni koko, muilla valmistajilla 28cm jalkaan 44-45 olis sopiva.
Muissa kengissä harvemmin tarttee paksua villasukkaa mikä talvipyöräilykengässä saattaa olla tarpeen. On hyvä mitata oma jalka kahdella sukalla, toinen mieluummin paksu ja katsoa talvipyöräilykengän kokoja sen mukaan.
Mitä tulee tohon viitteelliseen lämpötila-alueeseen Celsiuksien tiedoissa niin totuus on erittäin paljon lähempänä +5, ja tuskin paljon sen alle, kuin -35c, mihin J. Jokilakin tossa yllä viittaa. Sisarmallin testaajan kommentistakin voi päätellä jotain:
"about three degrees, my toes got slightly cold, but were still fine. In both conditions there was a bit of wind, which I'd guess turned the 'feels like' temperature down by another degree. Based on this, I'd reckon at about one or two degrees I'll be nippy around the tootsies in these boots, but not uncomfortable. For the record, I was wearing very thin socks, because there's no room in the boots for thicker ones."
Kun on oikeasti tarvetta talvikengille niin saman tien oikeat talvikengät. Jos varpaat on palelevaa sorttia jo tunnin jälkeen 0 -> -5 ja tarkoitus/tarve on ajaa pidempään ja kylmemmässäkin niin wölvit vakavaan harkintaan. Saattaa tulla halvemmaksi ja ennen muuta käytännöllisemmäksi vaihtoehdoksi kun "talvikengät" + karvasuojat niiden päälle + sähköpohjalliset niiden sisään.
Juu näinhän se on. Sekä Termatic että Fahrenheit on ihan OK mun koiville -23 kelillä kunhan jalottelee tuulesta riippuen noin puolen tunnin välein. Ainakin kahden tunnin lenkit onnistuu.
Extremessä odotukset on saada MTB-klossille mieluusti Fahrenheit:ä himpun paremmat ja helposti puettavat kengät.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
^ NW Extremet ovat helppo pukea ja muutenkin hyvät ja laadukkaan oloiset kengät. Tänäänkin oikein hyvät kun 3 h ajelin lievässä sohjossa +4 - 0 C. Merinovillavaellussukka ja angoravillaiset äidin kutomat välissä, niin ei tullut kylmä ja ajotuntuma kuin kesäkengillä. Pohjat ovat liukkaat kävellä ja klosseja voi olla vaikea saada riittävän taakse, tai ainakin itellä klossit on niin takana kun saa ja tuntuu, että ovat edempänä kuin muissa kengissä.
Tämä talvikenkien pohjien liukkaus on asia joka ei mun kaaliin mene, Vauden Termaticeilla olen eräänkin kerran liukastellut. Varsinaiset luistimet.
Jos nollan tuntumassa pärjää kesäkengillä, sadesuojilla ja hiihtosukalla, niin nuo Celcius Articit antavat varmaan tarvittavan parannuksen sinne -10 (-15) asti ku laittaa kaks sukkaa ja vaikka nuo sadesuojat lisäks. Ja ehkä vielä joku folio pohjallinen. Vai onko nuo oikeasti vain niin vähän kesäkenkää lämpimämmät?
Varpaiden tarkeneminen on yksilöllistä ja ainakin itellä tarkeneminen on huonontunut vanhemmiten. Jos sää pärjäät kesäkengillä nollassa, niin Articit varmaankin riittää helposti parilla sukalla 10 astetta kylmemmässä. Niin minäkin pärjäsin vielä vuosikymmen sitten.
NW:n articeilla on pärjännyt kohtalaisen mukavasti, kun ostin Prismasta tällaiset 90% merinovillasukat ->
http://www.merinovilla.fi/merinovillasukat90n/
Nollakelissä olen pärjännyt vielä pelkillä kengillä, mutta pakkaskelillä olen vetäissyt vielä tuulenpitävät kengänsuojat päälle, niin eipä ole varpaita enää palellut.
Itse olen ostanut kenkäni nykyään ns. millikoon perusteella, koska nämä muut kokomerkinnät tuntuvat olevan valmistajasta riippuen ihan mitä sattuu. Minulla lenkkarit on 265mm, joten NW:t otin talvisukkavaralla 273mm (joka on näissä 42). XXL:n sivulta ainakin löytyy näiden kokotaulukko ->
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyk...091156_1_style
Nastat auttoi noihin Diadora Polariksien liukkauteen myös. Eli löysin jotain ruuvattavia nastoja jotka sai sopivasti noihin kiinni ja saa vielä tarvittaessa poiskin.
Enää en haittaa se, että Lempäälän kunta ei hiekoita saati sitten auraa kevyenliikenteen väyliä kuin kerran viikossa.
Eli nyt pysyy kengillä pystyssä silloin kun cc on otettava kantoon. Näin on käynyt viime päivinä kun sohjoa on helposti 10cm auraamattomalla väylällä.
Periksihän ei anneta ja aleta käyttää leveämpiä renkaita jotta ei sohjo upottaisi :)
Jännä kun sama väylä muuttuu Tampereelle tultaessa täysin ajettavaksi ja tuplasti leveämmäksi. Toiset kunnat tuntuu hoitavan nämä velvollisuutensa.
!!!!@kele! Boa-nappi hajosi Lake 303:sta, muoviosa irtosi kiinni vääntäessä. Tavallista? Tiedossa viikonloppu flättipolkimilla (älkää kertoko kenellekään). Kenkä huomenna ostopaikkaan ja saa näkkee mitä maahantuoja tekkee.