viina ja sen myynti on yksi asia mikä kyllä hävettää myöntää olevansa samasta maasta kun viinan perässä pöhisijät.....
Printable View
viina ja sen myynti on yksi asia mikä kyllä hävettää myöntää olevansa samasta maasta kun viinan perässä pöhisijät.....
^ no joo!
Se, että vaikka koko päivän on istunut autossa on semmonen olo, että sydän on meren rannalla.
^^ Mutta aehän ihan kotikutoisesti aiheutettu pulma ja joka on helposti lainsäädäntöä korjaamalla fiksattavissa.
Virossakin havahtuivat asiaan ja korjasivat lainsäädäntöään..
Vuosikymmenen myöhässä olevan Olkiluoto 3:n uutta aikatauluarviota lykättiin
https://www.hs.fi/talous/art-2000006147630.html
Johan sinne aikanaan hankittu uraanikin lienee puolittunut...
^ilmastonmuutos kerkii tulla ennenku toi vähentää meidän päästöt.
Vai sillee, erään tutkimuksen mukaan kuolevat katuvat eniten esimerkiksi näitä: etten tehnyt vähemmän töitä, etten elänyt itseni näköistä elämää.
- näitä mun ei todellakaan tarvi ikinä katua, kuollessanikaan - :D virolainen kollegani saattaa katua tuota ensimmäistä, kun ei tunnu muute tekevänkään....
Vitsit mahtavaa tää meidän työpaikan tiedotus. Mä laitan pomolle sähköpostia - samalla tavalla kun sain itekin tietää työvuoroistani - että olin tälle päivälle sopinu muita menoja kun kuvittelin että ei osu työpäivälle.ja tämä jo viikko sitten ( mutta siis virolainen olikin vaihtanu vuorot...) mutta eipä ollu sähköposti menny perille.
No tässä kohtapuoliin pitäisi lähteä, mutta ei siis töihin....
On muuten pirun kiva jos, tai kun olisi jotain asiaa niin pomoa ei saa kiinni, ja mistään ei voi keskustella...
Ettei JackOja taaskaan saanu (tällä kertaa Nurmijärven) kuvarastia haetuksi.
(Ymmärtääkseni nyt oli syynä että hyttysten ja paarmojen syötäväksi joutuminen vei sittenkin voiton maantielenkistä. Mitä on pidettävä ihan kelvollisena ja hyväksyttävänä syynä, ei siinä mitään.)
Mä ajelin lenkilläni ympäri Klaukkalaa katselemassa sopivaa terassikaidetta, uskoin sen löytyvän sieltä. Nurmijärven kyläkeskus oli liian kaukana. Minä pohdin rastia, enempää en luvannut.
Samalla lenkillä pudotin VV-tetrispalikan kiellettyyn metsään. Hyönteiset oli siellä.Lainaus:
(Ymmärtääkseni nyt oli syynä että hyttysten ja paarmojen syötäväksi joutuminen vei sittenkin voiton maantielenkistä. Mitä on pidettävä ihan kelvollisena ja hyväksyttävänä syynä, ei siinä mitään.)
Nykyinen autoilukulttuuri. Aamuinen työmatka, suhteellisen vähäisen liikenteen tie, lievää alinopeutta kulkeva neljän auton letka edelläni - ja letkan ensimmäisen ja viimeisen auton väli vähemmän mitä itse pidän edellä menevään maantienopeuksilla. Matkalla on muutama paikka jossa liikkuu hirviä; jos olisi sopivasti eteen tullut, niin kaikki neljä melko varmasti samassa nipussa. Jos olisin halunnuut ohittaa, olisi pitänyt mennä koko letkasta kerralla, tai sitten väkisin tunkea pieneen väliin. Ymmärrän kyllä sen, jos ei halua ohittaa, mutta voisi kai sitä väliä sen verran jättää että ne jotka haluavat pääsevät vähän turvallisemmin. Pidempiäkin letkoja tuolla tiellä näkee, varsinkin iltapäivällä, ja samalla "välittömyydellä".
Itse maltoin tällä kertaa pysyä perässä turvavälin päässä, ylemmyydentunteessa piehtaroiden ;)
Tää on niin totta, itse koitan mennä koko letkasta ohi ja jos ei kerkiä niin pieneen väliin sitten. Kyllä ne takana tulevat vilkuttelee valoja, mutta siinäpähän vilkuttelevat. :rolleyes:
Itseä ei tänään yllättänyt se, että autoilijat tulevat kolmion takaa kevyenliikenteenväylän yli ilman katsomista vieläkin. 20min pyöräilyn aikana olisi saanut 2 kertaa peltiä jos ei olisi jarrutellut.
No eipä ihme että on väsyny eikä jaksa.
Migreeniä kera pahoinvoinnin on ollu noin 3 kertaa viikossa. Lisäksi "sitä" verenvuotoa jo kuukauden ajan. Kyllä se väsymystä lisää kun lähtee energiat ja veret.
Kävin sitten puntarillakin , paino 49kg. Nää kaikki yhdessä vähentää jaksamista monella osa-alueella, mutta onneksi ei niillä tärkeimmillä...
Aamuteeveen naisjuontajat. Heti kun on vähän pilvisempää ( Helsingissä) niin...voi voi kaivataan aurinkoa, tuleeko Joonas pian aurinkoisia päiviä...
Aurinkoisia päiviä on ollu ihan riittävästi ja niitä tulee vielä, eikä kaikki niitä kaipaile. Mä kaipaan pilvisiä päiviä.
Olkiluoto 3:n käyttöönoton myöhästyminen taas kerran.
https://www.hs.fi/talous/art-2000006176296.html
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Jonkun sähköhärpäkkeen "estimated time left" ei pidä kutiaan. Se ei yllätä. Sähköpyörän akku hyyty 3km ennen töitä vaikka lähtiessä näytti 38km ajomatkaa (työmatka 30km). Noi ei näköjään lennä ilman sähköä, ei ainakaan omilla reisillä. :)
Valtava Ed Sheeran hype ja se etten tiedä yhtään hänen biisiä (vaikka varmaan tunnistaisin tyyliin jaa tää...)
Eipä yllättänyt, että kaikki uuden pyörän tarvikkeet pitää tilata ulkomailta: iskaripumppu, ilmaussarja, työkaluja, jne. Ja tietty myös kaikki ajovarusteet.
eh...ja just sä Jami tuossa mua mollasit....mä kanssa mietin että mitäh? kuka tää tyyppi on? en ole ikinä kuullutkaan. Googlasin jotain tyypin kappaleita, ne nyt kummosia olleet. En olisi tunnistanutkaan. Symppiksen oloinen kaveri, mutta että jotkut jonottaa yökauden päästäkseen eturiviin...no on ainakin lämpimät yöt jonotella...
Mollasin. Jaa missä [emoji848]
^tää nobody jamppa on muuten soittanut YKSIN (niinkuin hänen tapaansa kuuluu) mm. täyteen myydyllä Wembleyn stadionilla.
Samaan saavutukseen ei yksikään muu ihminen ole vielä pystynyt tällä planeetalla.
Ei edes Sir Elton John.
Että semmosta..
^^ käypä lapi sun vanhoja postauksiasi, ehkä sieltä syy selviää....:D
ja tää nobody jamppa soittaa kyllä yksikseen, mutta sieltä tulee taustalta omat kitarat tjsp että on siinä kuitenkin jonkii verran tekniikkaa apuna...
No ihan niin paljon ei kiinnosta :D
^^jos katsot tarkkaan niin huomaat että hän käyttää jalalla ns. loopperia mikä nauhoittaa ja toistaa hänen kitaraa ja laulua.
Onhan hänellä valtava taustaorganisaatio mutta lavalla hän on täysin yksin.
Tilatut kengät oli liian pienet. Offt: Viimeisin hankinta 0.5 numeroa isommat kengät. DHL roudaa ne taas huomenna lähiärrälle.
Mökille luulee tulevansa lomalle, mutta helvetinmoinen työleiri tämä aina kuitenkin on.
Tämä todettumitenkään väheksymättä Siperiassa majailleiden neuvostokansalaisten ja valikoitujen vierailijoiden panosta ja uhrausta Neuvostoliiton hyvinvoinnin edistämiseksi.
..kun kansalainen antaa virheellisiä tietoja verottajalle, seurauksena on jotain triplaverot tai kaameat rahalliset sanktiot kuitenkin.
Kun verottaja lähettää virheellisiä veropäätöksiä, toisten henkilötunnuksia ja mitä lie, riittää pahoittelut ja uusi kirje tulee joskus myöhemmin.
.. parempi oikea veropäätös myöhemmin kuin virheellinen aiemmin
^ tänään vauhdikkaalla aamulenkillä ohitin kesähiihtäjän, annoin pienen äänimerkin ja kas vain, kesähiihtäjä laittoi sauvat vartalonsa viereen ja väisti. Tosin tämä yllätti, yleensä huitovat sauvoillaan miten sattuu.
Erica-järjestelmän tuomat ongelmat hätäkeskuksissa. Yllätyksenä tosin Tieto ei ollutkaan tässä tapauksessa tuottaja.
Syrnikit on herkkua.
Mietin että eipä aika tai ihmiset ole mihinkään muuttuneet; ihan samaa sai kokea peruskoulussa kuin nytkin.
Ainoot paikat missä on kokenut tulevansa hyväksytyksi ihan omana itsenään ja missä on kokenut iloa siitä että mä oon täällä mukana, on kututalkoot ja Nakkilan Nahkiaispaistamo. Siksi ne kokemukset on mun elämäni hienoimpia.
Ja mikä hienointa, noi ei häviä minnekään vaan kututalkoita lienee vuosi toisensa jälkeen ja Nahkiaisiakin paistetaan niin kauan kun vaan kassavirtaa riittää heillä tarpeeksi. :)
Itseä ei yllätä että hädintuskin saanut saksanpakettia purettua niin speksaa jo mahdollista seuraavaa. :seko:
^ niinpä :) VIRTA-hanke on käsittääkseni nelivuotinen hanke, ja viime vuosi oli ensimmäinen...hyvässä toivossa elän, oli myös aivan mahtavaa kun tuli sähköpostia että kututalkoo-projektit tuotti tulosta ja uusia taimenkantoja syntyi :)
Nahkiaispaistamolla käy tuhansia ellei kymmeniätuhansia asiakkaita vuodessa. En usko että jokainen pääsee paistamon puolelle hääräämään, mutta mä pääsin, kyllä mun nahkiais-inspiraatio näkyi aika selvästi ja nopeesti. Meinaan ensi kerralla...eli pian...kertoa sen eron koirasnahkiaisen ja naarasnahkiaisen välillä, kysyin viime vuonna tätä mutta eivät oikein osanneet vastata.
Voi että jos pääsisi markkinoille pitään vaikka esitelmää nahkiaisista! ei tarttisi edes harjoitella ja olisi sopivia havaintovälineitäkin tässä....
ps. sama juttu pakettien kanssa...
pps. Nakkilassa on paisteltu nahkiaisia jo vuodesta 1946, yhdessä vaiheessa oli epävarmaa saako avotulella ja leppähaloilla paistaa, mutta saivat erivapauden. Muuten olisi pitäny siirtyä sähköiseen paistamiseen, ja se nyt ei olisi ollut ollenkaan hyvä juttu.
Eikös Kutemajärvellä ole kans jotkut kutuhypyt?
^ perimätiedon mukaan Kiimakallio ( Lempäälä) on saanut nimensä paikan oltua aikoinaan hirvien "kutupaikka"...jospa Kutemajärvi on vilkas kutujärvi. Ja hauska nimi inspiroi, kuten noi munansaannos- markkinat Sorvan kylässä ( oli yllätys että "sorva" on kala )
Aamulehti :D tuossa jo ihmettelin lehdessä ollutta yhtä kuudesluokkalaisten tehtävää, mikä kuukausi x 2/7 - tänään oli vastaukset lehdessä. Etsin vastausta....kyseiseen tehtävään ei ole olemassa oikeaa vastausta.
Ja olihan vakiokirjoittaja Rauno O Lehtonen päässyt taas ääneen...tosin yllätti se että kerrankin olen samaan mieltä Raunon kanssa. Palkallaan pitäisi tulla toimeen ja on ( pienituloisia kohtaan) ihmisarvoa alentavaa että poliitikot pähkäilee pitäisikös sillä palkalla tulla toimeen...sekä se että nämä isotuloiset herrat eivät ymmärrä pienituloisen arjesta yhtään mitään.
Ei tänään mutta näin lähiaikojen tapahtumien valossa itänaapurimme
palailee kiihtyvällä vauhdilla kylmän sodan ja Neuvostoliiton aikaiseen
toimintamalliin ja käytökseen. Ydinkäyttöinen risteilyohjus ei oikein herätä
luottamusta mitenkään päin kuupailtuna?
No tästä on nyt tullu "elämää suurempi juttu" näistä mun w-clubin banneista. Mutta just sain viestiä - ja mähän olin oikeessa, olin ollu koko ajan - siellä oli muutama pska tyyppi jotka laittoi pskaa palautetta ja näinollen koko mun topicci hienoine kuvineen meni.
Yritän nyt vielä kerran, nyt ilman suurempia puheita ( paitsi sitten vikassa postauksessa) en mä nyt suostu lähtemään niin että ne pskat tyypit on niskan päällä, mä haluun ite päättää sen lähtemisen. Lähdön aika nyt kuitenkin tulee ensi kesään mennessä. Siis sieltä w-clubin foorumilta, clubi on sitten eri asia, kiva sitä on tietää mitä tapahtuu ja mitä tulee, vaikka ei ostaisikaan.
Kyllä sitä ihminen aistii milloin ei ole tervetullut ja mikä on meininki. Tai ainakin minä huomaan.
^ Semmosta se on.
Muistelisin, että joku "ei ihan niin enkeli", sammutteli täältäkin yhden säikeen.
10p vihje: Mode se ei ollut...
Kertokaa maallikolle miksi joku ydinkäyttöinen ohjus on tykimpi mitä "normaali" ohjus? Kyllähän normaalillakin ohjuksella lentoaika (=polttoaine) riittää Venäjä --> USA, niin mitä etua sillä haetaan että ohjuksen voimanlähteenä on ydinvoima versus normaali rakettipolttoaine mitä se ikinä onkaan? Itse pommihan on anyway jotain ydinpommikamaa, eli sit kun se paukahtaa valkosen talon päällä, tuho lienee ihan sama onko polttoaineena ollut mitä tahansa lennon aikana?
:D joo ei, ja olipa siinä jotain muutakin eroa; kilometrit häipyi kuule ihan siksi että tuli törkeetä kommentointia, toisin kun lamprey-topicissani oli hyvinkin informatiivista asiaa positiivisessa mielessä. Ja hienoja kuvia. Moni kiitteli että eipä ole ennen tiennytkään lampreyistä, ah noista niin suloisista pikku ympyräsuisista. Ja kyseessä oli todella henkilökohtaisesti minulle, vain minulle, tehty loukkaus.
Jos ja kun koen vääryyttä, mä teen asialle jotain jos vain pystyn ja pystyin; laitoin oman kuvatopicin ja kun se on valmis ( ehkä ensi talvena) se on sitten siinä.
^^ "Rajatonta kantomatkaa" Putin kehuskeli taannoin. Kaipa se jotakin viboja aiheuttaa.
Rakkine kykenee kiertämään koko pallon hämäykseksi vaikkapa kolmesti ennen kuin
läsähtää kohteeseensa. Toki molempien osapuolien puolustusjärjestelmät voinevat
romuttaa koko ajatuksen, kun toisaallakin on vastaavia hankkeita. Tässä lähitapauksessa
tuo testaamo on maantieteellisesti kovinkin lähellä.
Voihan tietysti tavoitteena olla myös voimanlähteeltään "ympäristöystävällisempi"
vaihtoehto:rolleyes:
Aiheeseen liittyvä artikkeli tuohon pimityspolitiikkaan liittyen:
https://yle.fi/uutiset/3-10934577