https://youtu.be/A6-7h5Dfiso Hah!
Printable View
Pitkästä aikaa valokuvaus-sää, olipa kiva taas kuvailla ja inspiroitua :)
Toinen perättäinen hieno vähän vaihtelevasäinen myöhäiskesän päivä ja toinen perättäinen viisituntinen maantielenkki ilman tarkkaa speksiä tai etukäteissuunnitelmaa.
Ja erityisesti se työmatka- tai kuntopyöräilijä sivulaukullisella hybridillä tms jonka ohitin Kehä III:n kelvillä jossain Espoossa. Äijä paransi vauhtiaan ja seurasi - ei voi sanoa että peesasi koska hän jätti ihan fiksun välin - hyvän tovin.Kun pysähdyin ja pienen puhelintauon jälkeen jatkoin matkaa, hän tuli uudelleen selkä edellä vastaan. Mutta ihan kiva että sain tarjota hänelle ohjelmaa ja kenties treenimomentinkin.
Ja se kuinka Nurmijärvellä tavoitin tiimiasuisen maantiepyöräilijän: huikkasin ohittaessani "Terve!" ja hän otti peesipaikan vastaan pienessä vastatuulessa. Se on aina eräänlainen juhlahetki tällaiselle harrastelijalle kun saa antaa vetoapua paremmalleen! Veikkaanpa että seurakuskilla oli allaan kisastartti tai kaksikin Mäntsälässä...
Ja se kuinka samassa risteyksessä kääntyi Uusikylän suuntaan myös nuorehko naispyöräilijä Feltillä ja jos en väärin nähny avopolkimilla. Osoittautui että hän oli rasitusvammojen takia triathloniin "toistaiseksi" siirtynyt juoksija. Hänelle ei peesi kelvannut vaan hän ajoi vieressä lajinmukaisesti peesikieltoa noudattaen ja "rehellisesti itse työn tehden" vauhdilla jota tällaisen harrastelijan piti oikeasti ylläpitää. Yritin kyllä innostaa häntä unohtamaan triathlonin ja siirtymään kokonaan pyöräilyyn kertomalla Minna-Maria Kankaan menestyksekkäästä lajinvaihdosta...
Koira voinut yllättäen paremmin jo monta vrk:tta putkeen. Ihmeellistä, mutta mahtavaa.
Ihana mies.
^ hyvä juttu.
Mutta kyllä tämä vaan on hyvän mielen musiikkivideo, me ( minä ja pikkumazda) päästiin mukaan. "Turisti"-musavideolla on vähän kun nähtävyyksiä eteläisestä Suomesta..itse kappalekin on kiva, ja tulee heti mieleen myös mukavia muistoja. ( kiitos kuvaajalle, Petri Koskinen)
http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/mazd...pg?img=smaller
^ ai että toi on kiva kuva. Miten ihmeessä Petri Koskinen just sattuikin kuvaamaan mazdaa...miljoonat kiitokset joka tapauksessa.
Mutta periaatteen ihmisenä, oikeassa oleminen.
Pitkään olen käyny vääntöä ja keskustelua "Loukonlahden rannalle autoilu"-aiheesta. Kävi ilmi että uimarimummot mitään "kunnan isien lupaa " ole saaneet,
ja olen ollut koko ajan oikeassa.
Minä mummoja väistä jos satun just makoilemaan kuvaamassa heidän "autoreitillään" ( moottoriajoneuvolla ajo kielletty)
Pikainen kauppakäynti ja kaatosateen suojiin tullut retkiporukka Moskovasta asti. Ihmeteltiin pyöriämme ja jopa mun Poison Opiumia pojat tarkkaan tutkivat, yhdellä hankeaikeissa. Surkeena jouduin toteamaan että puhuttu enklanttini on hiipunut.
Omasta tahdosta riippumatta jouduin viilaamaan osaston työjärjestystä ja samalla vapautui kahden seuraavan kuukauden kaikki maanantait pyöräretkille :)
Se että rohkenin lähteä lenkille vaikka sateen oli ennustettu alkavan ennen arvioitua kotiinpaluuaikaa ja se etten kääntynyt takaisinpäin vaikka tummat pilvet näyttivätkin suuntaavan paluureitin ylle. Vain pientä pisarointia ehti aivan lopussa tulla jonkin aikaa, mutta lammikoita ilmestyi asfaltille vasta kun katselin pihalle keittiön ikkunasta.
Ja tietenkin sana "vihmerä" (karjalan ja savon murteissa:vikkelä, virkeä, vilkas, ketterä; pystyvä, älykäs) jota en muistanut kuulleeni varmaan yli neljäänkymmeneen vuoteen.
Foorumi alkoi lopultakin toimia
Töissä kitutunti ja voorumi alkoi toimia. Jee!
Mökillä vaihdoin köksän välitilanvalaisimen 18w pykälää isompaan, eli 36w ja niin tuli valkeus!
Ja sen vanhan vaihdan varaston 40w valaisimen tilalle :)
Viton iskarit ftorilla.
Launatain onnistunut ajelu pojan kanssa. Tuli pojalle ennätyspitkä lenkki 43km ja rapiat. Vauhtia ajon aikainen 18,4kmh, mikä pojalle on ihan riittävästi. Toki puolenvälin jälkeen piti lounastauko pitää (Hangon Hankosushi oli kiinni, koska kesä on ohi - jotensakin minusta vain näytti siltä että Hanko oli täynnä jengiä ja paljon myös turisteja - hyvää bisnestä!). Mutta pojalle jäi hyvä mieli kun huomasi jaksavansa ja niin isällekin.
Kattelin RokuaMTB:n kuvista, että edellinen täpärini on vielä hyvässä iskussa nykysiellä omistajallaan.
Shimanon 171:set ja 105:set koepoljettu, vaikuttaa oikein hyvältä. :)
Uuh, monen vuoden päkistelyn jälkeen tuli cc-proggis nykäistyä liikkeelle isolla kädellä ja tilaukset tehtynä! Sieltä on tulossa Cambiumia, Rivalia ja muuta mukavaa postin täydeltä. Enää jännittää osien sopivuus, kun kyseessä on eka itse kasattava proggis. Wihii!
Viimeisinkin ulkoikkuna on maalissa ja paikoillaan. Syksy voi tulla ja kohta on taas aikaa fillaroidakin.
Tänään lenkillä kohtaaminen kahden n. 10-12v poitsun kanssa. Toinen näistä oli jalan ja toinen pyöri pyörällä siinä kävelevän kaverinsa ympärille. Tulin kohdalle hieman pensaiden takaa (otin tietysti vauhdit pois jo ajoissa ennen tilannetta) ja fillaroiva meinasi koukata suoraan eteeni. Poju sai jarrutettua ja ohitin heidät ok. Fillaroiva poika huikkasi perääni: "Anteeks!". Eli toivoa on nuorissa, vaikka jotkut ei sitä myönnäkään.
Ajoin iltapäivällä maantielenkillä Paippistentientä pohjoiseen. Vähän ennen Rajakulmantie/Linsvedintie/Järvenpääntietä alkoi kuulua rytmikästä huutoa ja taputusta. Muistin että siinähän on yksi Sipoon ruotsinkielisistä kouluista, Norra Paipis skolaa. Kun vilkaisin äänen suuntaan erottui jo "Jaksaa! Jaksaa! Jaksaa!" ja koulun pihalla oli oikein rivi oppilaita joilla oli oma koreografiakin johon kuului vielä versio aallosta. Oli pakko heiluttaa kättä iloisesti kiitokseksi kannustuksesta.
Lähempänä pääkaupunkiakin voi kyllä joskus kuulla huudon "Jaksaa! Jaksaa!", mutta yleensä siinä on selvä koulupoikaironinen tai jopa pilkallinenkin sävy, jota Pohjois-Paippisista ei hakemallakaan löytynyt. Harmi että Tour de Helsinkiä ei ajeta, sillä melkein vaikutti siltä että oli tosissaan harjoiteltu kannustamaan osallistujia.
^^ Toivottavasti Hääppönen kilautti kaveruksille hyvissä ajoin kelloa. Lapsille kannattaa kilautella aina, mutta erityisen nätisti.
Hyvälle tuulelle sai saamani kuva pahvilaatikosta :) Uusi työmatkutin on saapunut ja kuljetettu itään, josta saan sen kohtapuoliin takaisin länteen. Mii veri häpi.
Olen samaa miletä, että toivoa nuorisossa on. Viimeisimmät kohtaamiset autojen ja jopa mopojen kanssa ovat osoittaneet, että nuormmat kuskit osaavat paremmin liikennesääntöjä noudattaa kuin kokeneemmat keskivertoa paremmat kuljettajat. Positiivisesti olen pannut merkille tämän nuoremmassa polvessa.
Ei ehtinyt vislata (kilauttelut jätän kokonaan muille), kun tilanne tuli niin nopeasti. Mutkan/näkemäesteen vuoksi himmailin vauhdit jo ajoissa.
Mistä tuollaisia nätisti kilauttavia kelloja saa? Tuli vaan mieleen se Baanan kuristustapaus että voi olla kysyntää tuollaiselle:)
Tänään tuli lounasruokapaikassa sellainen piilokamerafiilis,kun joku asiakas tuli änkkäämään että hänellä on oikeus tuoda koira sisälle kun hän syö. Kassatyttö että heillä on koiran kielletty sisällä ja asiakas että "ei pidä paikkaansa" ja suomessa on kuulemma "300 ravintolaa, johon koiran saa tuoda sisälle". Päätyivät sitten siihen lopputulokseen muutaman minuutin väännön jälkeen että koira jää terassille ja mies syö oven vieressä (jossa minä siis istuin). Tyttö toi pöytään varattu-lapun ja mies meni koiraa kouluttamaan siksi aikaa että sain syötyä. Siellä ne harjoittelivat kun kävelin autolle.
Annankadulta siitä Fillarikellaria vastapäätä useampi vuosi sitten. En muista kellon merkkiä mutta se on semmoinen putken muotoinen (ohjaustangon suuntainen) ja soittoääni on mukavan tumma mutta selkeä PLING. Täytyypä tarkistaa merkki tänään, muistaakseni ihan made in Japan.
Itse suosin mieluummin ring-ring-kelloja kuin pling-pling-kelloja, ovat jotenkin sympaattisemman kuuloisia Usein myös vaimennan äänen tarraamalla kellosta kiinni ensin rimpautettuani kerran. Sitten voi myös ohitustilanteen jälkeen huikata "kiitos", kun huomaa, että toinen on oikeasti siirtynyt kellonsoiton ansioista sivummalle.
No se mies tietty. Ja se koira, Rhyme ja ne hassut pikkupyörät.
Pyörän kanssa lipat, jonka jälkeen maasta noustuani tallasin ajolasit paskax. Hyvät naurut ajokaverin kans..:rolleyes:
tänään useampi koiranulkoiluttaja, jotka kilautuksen jälkeen kiittivät.