Ei kuitenkaan ole tämän puulaakin ongelma ainakaan omien kokemusten mukaan. Hyvin on englanniksi kommunikointi onnistunut aina, joten siinä mielessä väärässä säikeessä.
Printable View
Ei kuitenkaan ole tämän puulaakin ongelma ainakaan omien kokemusten mukaan. Hyvin on englanniksi kommunikointi onnistunut aina, joten siinä mielessä väärässä säikeessä.
Tuli tilattua rengasta ja muuta kilkettä. Kysymykseen vastattiin aspasta kolmen tunnin sisällä ja nopea toimitus ongelmitta. Joka kerta sama juttu eli pisteet täältä taas puljulle.
Uudet sivut kaatuilee mulla säännöllisesti iPadilla, mites muilla?
Tämä liittyy enemmän kuriiriin kuin ko. kauppaan, mutta on täällä toimituksistakin keskusteltu: Eli mitenkähän Helsingissä DHL toimittaa paketin kotiosoitteeseen? Seurannan mukaan rengaspaketti olisi jakelussa keskiviikkona työpäivän aikana, jolloin en tietty ole kotona, paitsi jos heti aamulla sattuisi tulemaan. Meneekö nää johonkin automaattiin vai pitääkö hakea jostain vai miten toiminee?
Postiin on tämän kioskin lähettämät DHL-paketit menneet.
Kiitos, tuota toivoinkin, ootellaan.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
No eipä mennytkään lähetys postiin, harmi. Kotiovea avatessa tipahti jostain kortti, eli kuriiri lienee ovella ollut.
Pitää sopia uusi aika neljän tunnin haarukkaan tai hakea paketti lentokentän tienoilta ennen seiskaa joku päivä, ei erityisen kätevää nyt kumpikaan höh.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Itse laitan paketit tulemaan töihin niin olen aina vastaanottamassa ne, eikä tarvitse sitten arpoa mihin paketti milloinkin menee kun en pysty olemaan kotona paikalla.
Mulle taas on huomattavasti kätevämpää, jos saan paketin kodin lähistön postiin, joten olen ainoastaan kuriiritoimitukset ohjannut töihin. Viimeksi tästä puljasta tilatessani meni muistaakseni toisinpäin, eli tuli postin mukana ja olin laittanut työosoitteen DHL-kytköksen takia, ja sitä valtavaaa pahvilootaa joutui työpaikalla raijailemaan turhaan. Nyt sit taas näin päin, eikä vaihtoehtona heillä ollut uudelleenlähetys työpaikalle.
^Meillä on kielletty omien pakettien kääntäminen työosoitteeseen. Tosin kun toimitalossa on n. 1000 työntekijää, niin ei se postitus muuta ehtisikään tehdä, kun selvitellä että kenen paketti ja missä.
DHL:stä.
Tulossa juuri lähetys. Ensi ilmoitus, että tulee ke. Ma alkuillasta soitto, kuriiri kotiovella (ja minä en) (oli jossain vaiheessa päivää tullut ilmoitus, että tulee ma, mitä en töissä ehtinyt huomaamaan). Sovittiin puhelimessa, että toimittaa lähinoutopisteeseen. Myöhään illalla tuli siitä vahvistus. Onneksi ei mitään tosi isoa, jotuis auton ottamaan vain sen takia käyttöön. Nyt helppo noutaa työmatkalla.
Vähän ristiriitainen fiilis tuosta. Aiemmat kokemukset tosin huonompia, samoja kuin Allilla.
B-C:n tilaus torstaina kello 16. Perjantaina kello 14 ilmoitus että paketti matkalla. Tänään tiistaina kello 11 (pieni) paketti käsissä toimistolla DHL:n kuriirin tuomana, eli alle 5 päivää tilauksesta. Ei voi kuin kiittää. Tosin, olen jo oppinut kirjoittamaan postiosoitteen numeron yhteen (20D45), koska muuten menee osoite muotoon 20 D, eikä kuriirit välttämättä löydä paikalle. Etenkin kun firman nimi tilaustiedoissa jää pois, joten olenkin muuttanut etunimekseni Matti Meikäläinen ja sukunimeksi Firman Nimi.
Samaan aikaan R2 -tilaus viime viikon ti kello 14, matkaan ke kello 09 ja kello tänään tiistaina 12 postin (!) toimittamana toimistolla käsissä.
Molemmissa tilauksissa seuranta siis osoitteeseen nolp.dhl.de, mutta b-c:n kuriirina DHL, R2:n Posti. DHL:n toimittaman paketin seurantakoodi dhl.fi:n kautta näytti etenemisen suomeksi, Postin paketin kohdalla ensin saksaksi ja paketin saavuttua ei ollenkaan vaan piti älytä siirtyä käyttämään Postin seurantaa. dhl.de -seuranta toimii yhä molemmille. Näin siis Jyväskylässä. Etukäteen siis todella vaikea sanoa varmaksi kenen toimittamana paketti lopulta tulee, ja voiko sen mahdollisesti noutaa postista vai ei.
Tilaus (lähes minuutilleen) viikossa kotiin. Seurailin paketin kulkua ja netin mukaan DHL yrittäisi tänään maanantaina toimittaa paketin. Yllättäen toimittikin perjantai-iltana klo 20:45. Hienoa.
Miksi, oi miksi Bike-componentsin osoitetiedoissa ei ole edes kenttää puhelinnumerolle? Käyttäjätiedoistakaan ei näemmä ui paketin päälle ja siihenhän DHL:n toiminta nykyään luottaa. Nykyisen talon alaovi on lukittu ja postiluukutkin rappukäytävän puolella, eli ilman omaa seurantaa ja aspasoittoa olisi ilmeisesti vain käyty kolmeen kertaan katsomassa että se ovi on vieläkin lukossa.
Odotellaan nyt tiistaihin pakettia joka olisi ollut ovella jo perjantaina. Pitää muistaa seuraavan tilauksen myötä laittaa se puhelinnumero edes lisäpyyntöihin.
Pistin korin kannen kiinni ja maksaessa huomasin, että toimittavat ilman vajaan kympin maksavaa postimaksua ympäri palliskoa neljänteen tätä kuuta mennessä tilatut, että jos jollakin sattuu olemaan asiaa tähän kauppaan...
Nyt kun olen lomalla huitelemassa ympäri pohjoista niin mitenkäs tuolta onnistuu tilaaminen POSTE RESTANTEen?
Jos posti on mukana toimitusketjussa niin silloinhan ei pitäisi olla ongelmaa vaan paketithan lähtee DHL:lällä liikenteeseen ja kommenttien perusteella mahdotonta arvata kuka on lopputoimittaja.
Aina aikaisemmin kaikki on mennyt hyvin ko kaupan kanssa, mutta viimeisin tilaus pysähtyi Postin logistiikkakeskukseen puutteellisten asiakirjojen vuoksi. Ollut siellä reilun viikon. Kirjoittelin eilen palautetta liikkeeseen, mutta eivät ole vielä vastanneet.
Moro,m-52 ,ei kai sulla vaan mitää kemiallista oo tilauksessa ?
Oman paketin kanssa kävi samoin kesäkuussa. Paketissa oli TipTop:n paikkarasia,jossa 3g vulkanointineste tuubi ja 3 x 5g samaa tavaraa + vaparirunko. Paketissa kyllä oli "limited quantity" tarra,selvisi sitten kun tuo viimein saapui.
Toimitin tuonne postille chatin kautta kopion tilausvahvistuksesta ja ko. liiman käyttöturvatiedot, joista selviää kuljetus ohjeet ja sallitut määrät. Tuon jälkeen paketti taas rekisteröityi toimitettavaksi.
Posti oli laittanut pakettiin ilmakuljetuskiellon, vaikka se on ko.liimalla sallittu 1kg asti.
Kysyin postilta niiden chatin kautta noista asiakirja puutteista, olivat kuulemma laittaneet lähettäjälle tiedustelun asiasta. Vaihtoehtona ois ollu ite noutaa se sieltä lajittelukeskuksesta.
Chattaile sen postin aspan kanssa suoraan.
On pesujauhetta ja itsellenikin tuli mieleen, että olisiko tuossa syy. Chattailin Postin Annin kanssa, mutta ei käynyt ilmi, mikä asiakirjoissa oli vikana. Yritän maanantaina uudestaan.
Tulee perille, mutta viipyy juuri kempparin johdosta, kerran erehdyin myös tilaamaan TT paikkarasian vulkanoimisaineineen ja se lähetys viipyi...
Onko kokemusta tilauksen perumisesta? En tarvitsekaan osia mitkä tilasin. Meiliä pistin jo, paketti ei ymmärtääkseni vielä ole lähtenyt, saa nähä miten käy.
Käsittääkseni noissa ei peruutukset juuri onnistu, jollei joku tilaus odota jotain puuttuvaa tavaraa. Sen verran liukkaita ja virtaviivaistettuja näiden prosessit.
Soittamalla kannattaa peruutukset hoitaa saksalaiskaupoissa.
Pöh, nyt sivusto on aivan jumissa ilmaisten postikulujen takia, kampanja päättyy tänään. Taidan lähteä nukkumaan.