Pari paikallista aktiivista osallistujaa karkasi Espanjaan.
Treenataan sitten VP:n kanssa kahdestaan jos muita ei ilmoittaudu.
Printable View
Muita ei ilmoittautunut. http://connect.garmin.com/activity/78995111
Hep! Mä voisin tulla oikaisemaan Mantiksen reittiä, kun huonokuntoisen täytyy säästellä sunnuntain Kauden Viralliselle Avaukselle :o. Jos reitti kierretään vastapäivään, voisi tosiaan oikaista Siuntiontien kautta. Itse varmaankin jatkan Jorvaksentietä Kivenlahteen. Jos Tipsu pysyt Siuntiontielle asti porukan kyydissä, voisi sen jälkeen mennä ihan hissukseen loppumatkan ja vaikka poiketa taukomunkilla Pirkkalassa.
Jee! Hyvä KooPee! Tätä onkin jo odoteltu. Kausi näköjään aloitetaan heti hyökkäämällä Velskolan mäkiin;).
No niin. Tästähän saadaan hyvää settiä. Vedetään alkumatka rauhallisemmin siuntioon, missä juhon vetämä porukka haarautuu takaisinpäin ja ne joilla intoa rittää lähtee inkooseen.
ps. Ihan vinkkinä, inkoosta saa myös pitsan ja limpparin jos meitä ei ole monta. Olen ihan henk.koht. pitänyt omana kauden avauksena pereinteistä inkoon pitsalenkkiä. Joo, on vähän ähky sen jälkeen polkea, mutta perinne vaatii. Voidaan myös jättää pitsat väliin jos tuntuu siltä, kuitenkin tuolla on kiva ihailla keväistä merta kun on aurinkoista.
Hyvä Tipsu, Juhone, Mantis !! Meitä Espoolaisia fillaristeja löytyy niin paljon että kaikille löytyy ajoseuraa ja erilaisia lenkkispeksejä, kunhan vaan ollaan aktiivisia ja ilmotellaan.
BP-lenkki eli Bembölen Pizzalenkki on mukava uutuus tälle vuodelle, ihan oikeasti harmittaa ettei pääse mukaan. Siinäkin vois olla kaksi ryhmää eli kalorikammoiset ja amatöörit, jotka vetää peruspitsan ja sitten kokeneemmat ns pitsafillaristit, jotka vetää kevyesti perhepitsan oluella tai kahdella. Laitetaaks se kalenteriin?
Ottakaa sitten omat pitsaleikkurit mukaan. ;)
http://www.parktool.com/uploads/thum...70_430x390.jpg
Copy-paste HePon lenkkien puolelta:
Olen tulossa sunnuntaina vetämään jotain lenkkiä.
Fillarikalenterissa on nyt lenkit listattuna ja nopeusryhmät erikseen ja lisäksi sunnuntaina on vaihtoehtona Focus Ladies -lenkki. Tulen sitten vetämään sitä ryhmää jossa on eniten ilmoittautuneita ajajia suhteessa ilmoittautuneiden vetäjien lukumäärään. Jos tulee tasapeli, nin lähden oman seuran FL-lenkille.
Juu ei ole tainnut kellonaikaa näkyä eli eiköhän se ole samainen klo.10.00, kuin viikko sitten. Itsellä ollut puolentoista kuukauden tauko pyöräilyssä tämän viikon alle 30 kilsan maastopyörällä ajoa lukuunottamatta, joten lyhyempi Siuntion kohdalta takaisin kääntyvä lenkki sopii paremmin, ennenkaikkea, jos kuvittelen sunnuntainakin olevani ajokunnossa. Ajokkina on CC, kun ei sen nopempaa löydy varastosta.
Muistakaa päivittää Fillarikalenteri, kenen kontolle se nyt sattuukaan.
Olisko muita innokkaita kokeilemaan pääsiäisen pyhinä jotain 230-250km PK-lenkkiä parilla tauolla?. Ensisijaisesti la (ehkä taukopaikat auki paremmin) , mutta pe, su tai ma käy myös. Joku 3-4 hengen porukka riittäis ihan hyvin lenkin ajamiseen. Laittakaapa viestiä tänne tai suoraan mulle. Reitti ja suunta voidaan sit kattoo yhdessä. Tietenkin keväällä säävaraus.
9 tunnin lenkki tai yli? Alkaahan se valo jo riittämään tietysti.
Edit kun itse asia unohtui: pääsiäisenäajelu kyllä käy periaatteesta mutta pitkien matkojen kuntokestävyydestä ei ole aavistustakaan joten vähän reitistä riippuen saattaisin tulla mukaan.
Mukavasti meni oikaisijoiden lenkki tänään:) Kaikki pysyi kyydissä, vauhti oli sopiva enkä minäkään tainnut kovin paha jarru olla. 75 km taisi olla lenkin pituus, kun siirtymineen näytti mittari 96 km. Nopeudesta en osaa sanoa, kun unohdin nollata mittarin siirtymiksi, mutta siirtymineen oma keskari oli 25,5 km/h, eli ihan kohtuullista vauhtia tultiin itse lenkki. Keskisyke 153, eli ei se itselle mikään ihan kevyt lenkki ollut, mutta loppuun asti tultiin. Kiitos lenkkiseurasta kaikille ja reitityksestä Mantikselle ja Juhonelle!
Terve kaikille,
Hieman tätä keskustelua seuranneena tiedustelisin, että ajellaanko Espoossa yhteislenkkejä maastossa? Juuri paikkakunnalle muuttaneella ei ole nämä reitit vielä yhtään hallinnassa. Yhteislenkit olisi oiva tapa tutustua paikallisiin maastoihin ja harrastajiin. Vinkkejä hyvistä reiteistä ja paikoista otetaan avosylin vastaan ja jos joku haluaa/viitsii joskus oppaaksi lähteä, niin sitä parempi :)
Hexcu
Tuvalta lähti reilu kymmenen polkijaa. Siuntiossa porukka jakaantui, osa jatkoi Inkooseen (joku rapsaa kaiketi) ja osa kääntyi Pikkalaan. Matkaa lyhyemmälle lenkille tuli reilu 70 km, kun ei menty enää takas tuvalle.
Hieno kauden avaus, kiitos kaikille osallistujille.
http://connect.garmin.com/activity/79448400
http://www.beltassu.net/images/stori...2011_04_16.jpg
Tämä reipas joukkio tuli vastaan Kauklahdenväylän ja Hansatien risteyksen kohdalla - olin se mustiin pukeutunut vanha, hidas ja lihava Cervelo RS -kuski, joka morjensti teitä kaikkia kauden 1. maantielenkilläni - täytyypä tulla mukaan kun kunto kohenee...:o
Jeps, saatiin nopeampi porukkakin perille asti. Pojat kyllä innostu polkemaan aivan liian kovaa ottaen huomioon kauden ajankohdan, mutta kivaa oli sen aikaa kun jakso hyvin. Mulla tuli siirtymineen 144km ja keskari oli 29.8km/h. Kuudesta kuskista kolme ajoi cyclocrossarilla - hyvä cc-miehet. Ens kerralla otan kyllä jo maantiepyörän esille.
Ei tästä nyt ihan vielä pizza-lenkkiä tullut kun vain kaksi uskalsi ottaa lätyn :D, mutta ens kerralla sitten paremmalla menestyksellä. Kevään pakollinen rengasrikkokin koettiin ja saatiin havainnollistava esitys kumin oikeaoppisesta asettamisesta sekä hiilidioksiidipatruunan käytöstä.
Ei se kevät kaikkia saa hyvälle mielelle. Paluumatkalla koettiin pari aika vaarallistakin tilannetta kun autoilijat yrittivät ohitella sokeissa mutkissa. Sitten puidaan nyrkkiä kuin se olisi meidän vika että ei malteta odottaa. Hoh hoh. :(
Kiitos vielä kaikille osallistumisesta. Mukavaa että meitä innostuneita on näin paljon.
[QUOTE=mantis;1591672] Pojat kyllä innostu polkemaan aivan liian kovaa
Ei se kevät kaikkia saa hyvälle mielelle. Paluumatkalla koettiin pari aika vaarallistakin tilannetta kun autoilijat yrittivät ohitella sokeissa mutkissa. Sitten puidaan nyrkkiä kuin se lisi meidän vika että ei malteta odottaa. Hoh hoh. :([/QUOTE
Spekseihin nähden pieni ylivauhti on sallittua, jos enemmistö niin haluaa ja vetäjä antaa luvan kuultuaan kaikkia. Muutoin ei kuulu hyvään yhteislenkkiin. Tarvittaessa pitää jakaantua.
Autoilijat on kakspiipunen juttu ja jakaa mielipiteet. Ite oon ns leveän ajomuodostelman kannalla noin yleisesti, jolloin autoilijat joutuu oikeasti katsomaan ohituspaikan eikä hasardeja voi edes yrittää. Tietenkin joskus on syytä mennä jonoonkin.
Kiitoksiä oikaisulenkin osallistujille. Hauskaa oli jälleen ja speksissäkin pysyttiin hyvin. Huomenna kauden viralliseen avaukseen! Toivotaan että jalat täyttyvät siinen mennessä.:)
Ei pääse viralliseen avaukseen, mutta mä olenkin huoltanut jo kaksi fillari. Rihdannut yhdet vanteetkin. Jos kalusto olisi edes kunnossa. Pitäkää hauskaa!
Viikolla voisi ajella Kivenlahdesta tai Bembölestä? Tiistaina. Anyone?
Kiitokset myös omasta puolestani tämän päivän lenkistä. Hauskaa oli ja sopivan leppoisaa näin kauden alkuun :)
Huomenna en pääse paikalle juoksutreenien takia, mutta tarkoitus olisi käydä jatkossa ainakin kerran viikossa yhteislenkeillä.
Onhan porukkaa tulossa polkemaan huomenna ? Minua kiinnostaa se 28/30 ryhmä.
Suosittelen tutustumaan http://www.mtbcf.net/
Katso myös http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=37524
Yllättävän hyvin meni kyllä kauden eka porukkalenkki. Ei ole ennen ollut tapana jo huhtikuussa ajaa näin pitkään ja tällaisilla nopeuksilla, mutta porukassahan kaikki menee helpommin. Kiitos vain täältäkin vetäjille ja muille, erikoisesti tietysti lyhyemmän reitin ajajille.
Aamuun mennessä pitäisi nyt saada sitten päätettyä, minkä lenkin sunnuntaina valitsisi. Velskolan mäet vai rauhallisempaa menoa Vantaankoskelta?
Tuvalta lähti 20 kuskia, joista pääosa valitsi hitaamman ryhmän. Hitaampi ryhmä ajeli aika tarkkaan speksin mukaan. Yhteinen tauko osoitti järkevyyden, kun osa siirtyi nopeampaan ryhmään loppumatkaksi. Kaikenkaikkiaan hyvä avaus kauniissä säässä.
Kiitos kp:lle hyvin johdetusta lenkistä ja kaikille kuskeille hyvästä seurasta. Pituus oli aika tarkkaan 100km ja siirtymineen minulle tuli 115km mittariin. Lipsahti omalta osalta kauden avaus pitkänpuoleiseksi, mutta mikäs loistosäässä ja hyvässä seurassa oli polkea.
4 Ilmeisen aurinkoista päivää. Varmaan joka päivälle löytyy lenkkimielisiä. Tässä muutama.
1. Pitkäperjantain intervalliharjoitus vastapäivään. Väli A..B 2x(3x2min) maxteho vetoja. Väli B..C ns over-under eli syke kynnystehon molemmin puolin 20min. Väli C..D vauhtikestävyys yhdessä porukassa 40min. Intervallien väleissä 10-15 min palatukset, jossa porukka kerätään kasaan. Soveltuu niille, joille mikään ei riitä ja jotka ajelleet HEPO/ESPOO kovimpia lenkkejä. Lähtö tuvalta alustavasti klo 10,täytyy viel kattoo sää, miten noi pikku sateet ajoittuu. Ainakin minä ja Apuajaja lähdössä, muutkin enemmän kuin tervetulleita rääkkäämään.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&...,0.725784&z=11
2. Lauantain erikoinen eli pitkä 248km PK kahdella tauolla. Vastapäivään kierto (lapsuuden trauma ?, ku mun lenkit on aina vastapäivään :seko:) ja arvioitu ajonopeus 28-32 riippuen tuulista ja osallistujien määrästä. Kokonaiskesto noin 9h. Minä ja Apuajaja ja ilmeisesti ainakin AriT mukana. Voisi olla viisasta lähteä ajoissa eli ehdotan lähtöä klo 9 (HUOM AIKA) tuvalta. Huomatkaa alun ja lopun pitkät pätkät eli vaatinee mielummin min 3l nestettä mukaan.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&...,1.451569&z=10
Su lenkkien vetäjäksi en uskalla lupautua, täytyy kattoo su aamulla mikä on jalkojen ja revanterin fiilis ja päättää sitten. Eli tältäosin jää muiden harteille.