Mukana ollaan Padasjoen reissussa ...
Printable View
Mukana ollaan Padasjoen reissussa ...
Oiskohan kukaan lähdössä maantielle heti klo 12 jälkeen täällä lännen suunnalla? Jotain pidempää settiä ja vauhtiakin voi olla. Pistin myös maastopuolelle kyselyä. Katotaan tärppääkö?
EDIT:Tällä kelillä suuntaan maastoon eli ei tarvetta maantieseuralle.
Hieno juttu!
Hieno juttu!
Aika erikoislaatuinen keikka tämä joka kyllä kannattaa kokea. Rautajärveltä eteenpäin tie on tosi hienoa, ei mitään kevyintä ajettavaa, mutta ylämäet otamme tosi hiljaa, alamäissäkään ei tarvitse happoja ottaa. :) Luvassa siis taatusti jotain tavallisesta kehäkukasta poikkeavaa. Padasjoella on ruokailtu yleensä ABC asemalla. Ehkäpä kannattaisi taas meno ottaa Sahalahden kautta, niin eka tauko voisi taas olla Nikkilän kyläkaupalla. Paluumatkalla on yleensä kahvit juotu Rautajärven mainiossa kuppilassa. Mahdollisuus on vielä näiden lisäksi paluumatkalla pysähtyä vielä joko Pälkäneellä tai Nikkilän kyläkaupalla reittivalinnasta riippuen.
Hyvää keliä luvassa joten vaatetta pääsee vähentämään jossain vaiheessa. Rohkeasti mukaan vain, ei tämä niin raskas keikka ole kuin voisi luulla järkevästi ajellen. Itselläkin on kaikenlaisia vaivoja siellä täällä ja kunto on kaikkea muuta kuin terästä. Ketään ei jätetä susille, itse jään paimentamaan jälkijoukkoja jos tällainen tilanne tulee päälle. :) Todennäköisempää että olen itse jälkijoukko...:D
Mäkin sain luvan lähteä Padasjoelle, en aio polkea jälijoukoissa :)
Luultavasti Padasjoen reissussa mukana.
Ajan tänään lauantaina Armonkalliolta klo 14 Sarpatin shigaanin (klo 14:45, Pitkäniemen sairaala), Anian rantatien, Lempäälän kautta V-koskelle. Paluu Kaarina Maununtyttärentietä Kangasalle jne.: n. 120 km ja 26<ave<29.
Reipas lauantailenksu ajettiin Epilän, Säijän ja Lempäälän kautta Valkeakoskelle ja sieltä Kaarina Maununtyttären tietä takaisin Tampereelle. Hyvää puhuria sekä myötästä että vastasta riitti lenkillä. Alussa meitä oli kuusi, vähän aikaan 10 ja lopussa viisi. Matkaa kertyi noin 110 km ja keskari speksien mukaan 29 ja 30 välimaastossa. Kiitos kaikille matkaseurasta!
Ajattelimme tulla matkalta mukaan Padasjoen reissuun. Ymmärsin että Sappeentien ja Luopioistentien risteyksestä eteenpäin on sama reitti meno-paluuna. Onko näin? Jos on, niin voisimme tulla Luopioisista mukaan kyytiin.
Kiitos kaikille lauantain lyhyen lenkin osallistujille, Väkeä oli letkassa parhaillaan 12 kpl, mutta osa harhautui poluille ja sitten oli vähän teknisiä murheita. Reissu oli vastatuulinen ja märkä niin pitkään kuin sitä riitti. Meikäläisen vapaaratas selvästi pahastui, kuin joutui jäämään pihalle eikä päässyt mukaan kahville. Siuron baarin mäen eka polkaisu putkelta meinasi päätyä naamalleen, kun ei pitoa enää löytynytkään. Purettiin vapaaratas atomeiksi eikä saatu pelittämään. Janne otti ryhmän haltuunsa ja johdatteli tämän jälkeen suunniteltua reittiä pitkin Tampereelle. Minä jatkoi potkupyöräilyä (oikea jalka vasemmalle polkimelle ja vasemmalla vauhtia) hurjassa myötäisessä Nokialle saakka ja siellä kohtasin hakijan.
Janne voinee täydentää statistiikan ja muut kommervenkit, mitä mahdollisesti matkalla oli. Minä alan googlettamaan teknisiä juttuja...
Antti
Sunnuntaille onkin kovasti erilaisia lenkkejä tarjolla: Padasjoen lenkki 200 km Kaukajärven mäkkäriltä klo 8 ja perinteinen kevyt Mustalahden satamasta klo 10. Minulla ja kaverilla on suunnitelmissa ajaa Näsijärvi vastapäivään eli Pirkan pyöräilyn reitti toisinpäin; 137 km ja 28 km/h +/- 2 km/h. Country Cafeeseen soitin juuri, ovat auki, eli Kurussa herkuttelutauko. Tulen klo 10 Mustalahteen joten jos on Nässyn kiertoon lähtijöitä, niin tervetuloa mukaan!
Ajaako täällä muuten kukaan hiekkateitä tai muita helppokulkusia polkuja esim cyclolla?
Mä lähen tohon Petenticin lenkille. En muista ajaneeni lenkkiä väärinpäin.
Ääh muuten olisin ehdottomast tulossa ensimmäistä kertaa TdT, mutta pääsykokeet 25.5. niin pakko valmistautua niihin.
Täytyy jälkeenpäin käydä ajelemassa läpi yksinään niin sais uusia hienoja reittejä tietoon.
Sunday I'll go from Winterimutkan VT to Neste Lempäälä ( donut & coffee ) - 70km both ways, easy pace ( +- 25kph ) , have new setup and wheelset to test/ check, so easy ride. I plan to start 09.00 a.m. , if anyone want to join- U R welcome !
Peter
Aamupäiväksi on luvattu sen verran mukavaa keliä, että taidan polkaista messukylästä vehoniemeen ja takaisin. Lähtö vaikka klo 11:00 messukylän uudelta kirkolta, vauhti kevyt noin 25km/h ja matkaa tulee se vähä alle 50km. Jos joku lähtee mukaan niin ilmottakaa vaikka tähän alle, koska jos menen yksin en jaksa turhan päiten aikatauluttaa noin tarkasti.
Mustalahteen oli saapunut mukavasti lähtijöitä! Näsijärven kiertoon lähti kahdeksan pitkän linjan ketjunpyörittäjää. Kämmenniemessä tehtiin yksi kuskin vaihto. Upeaa aurinkoista säätä riitti aina Kurun tauolle saakka. Vallan herkullista äitienpäiväkakkua olivat tehneet :) Sieltä Tampereelle olikin vastatuulta ja pilvistä. Ei teknisiä eikä muitakaan murheita, jos ei tööttäileviä autoilijoita murheeksi lasketa.
Kapeessa on paha paikka edelleen se pitkä alamäki, jonka pohjalla pienellä sillalla oikeassa reunassa puiden varjossa on suuri reikä asvaltissa. Ehdittiin huudella varoitukset. Kuruntiellä oli lähes tauoton autoliikenne Tampereen suuntaan.
Minulla ST näytti 136 km ja keskinopeus 29 km/h. Sitten se tallennettaessa kadotti jäljen kokonaan. Kuvia lisäilen jossain vaiheessa johonkin albumiin. Kiitokset lenkkiseurasta!
http://images.tapatalk-cdn.com/15/05...e7642b86f2.jpg
Padasjoki 200 heitetty loistavassa kelissä ja loistavalla porukalla. Olipa hienoa tasaista vetoa raskaasta reitistä huolimatta, kiitokset kaikille, erityisesti Paseille, plr ja ago. Itse lähinnä kykin peesissä ja nautin vauhdista. :) Tarjoilut olivat messeviä taas ABC:llä ja Oriveden Leipomolla. Tilaamani uusi asfaltti Padasjokipyöräilyyn Onkkaalantielle oli lähes valmis. :) Kyllä roineenkiertäjien kelpaa. Keskari oli tällä kertaa kuulemma jotain 30,3. Yksi parinkympin pätkä mentiin 34 kyytiä. Kiitokset vielä kaikille 12 mukanaolleelle! Ensi keväänä uudelleen! :) :)
Padasjoeltakin on kotiuduttu. Melko kevyeen sivutuuleen mentiin auringonpaisteessa. Takaisin tultiin myötätuulessa. Siirtymien kanssa kauden ensimmäinen 200+ km.
Tällä kertaa lounasmäärä Padasjoella meni nappiin. Ei liikaa, vaan juuri sopivasti täyteen. Aamulla oli melko viileää, joten vaatteita tuli laitettua reilusti. No, auringonpaisteessa oli sitten melko lämmintä. Kahvipöydässä Pälkäneellä näkyi, että kaikki eivät olleet muistaneet laittaa aurinkovoidetta.
Jostakin syystä nämä Padasjoen reissut tuppaavat onnistumaan! :)
https://www.strava.com/activities/301713601
Rantatiellä oli vissiin käynyt maantiepyöräilijällä jokin yhteentörmäys moottoripyörän kanssa iltapäivällä. Ihmisiä oli muutama ympärillä ja pyöräilijä tuki rannettaan. Toivottavasti ei käynyt pahasti.
Kiitos myös minun puolestani Padasjoen reissusta ja erityisesti Eerolle järjestelyistä
Tässä vielä Nässyn lenkin datat: https://connect.garmin.com/modern/activity/770547920. Muutama vitonen näytetään tulleen aika reippaasti. Paras (pahin) 35 keskarilla.
Lenkki oli hieno vaikka mulle raskas. Jalat oli vielä tukkoiset Mallorcan viikon jäljiltä. Ei sitä vanha mies enää palaudu samoin kuten nuoremmat ;-)
Country kahvila on kyllä manio pysähdyspaikka. Kiitos Petterille lenkin järjestelyistä ja muille ajoseurasta.
Helatorstaina ajetaan "likimaantietä" eli PYHÄ -lenkki osana pyöräilyviikkoa.
Startti klo 12 Arboretumin kahviolta.
Erivauhtisia ryhmiä, kohderyhmänä tavalliset kaupunkipyöräilijät
tavallisilla pyörillään.
Ilmoittaudu http://pkk.nimenhuuto.com/events/6330859 :ssa!
Tehdään hyvää pyöräilylle!