Tällaisen putken läpi meni:
HELSINKI - FINLAND
LEIPZIG - GERMANY
DRESDEN - GERMANY
Printable View
Kiitos. Ei voi muuta sanoa kuin nopeaa toimintaa.
Dresdenissä taitaa olla 24:n kotipaikka ja varasto.
23.9. tilasin, mutta ei ole vielä paketti lähtenyt... Kaikki tuotteet oli varastossa, mutta viikkoon eivät ole saaneet pakettia lähetysvalmiiksi, status sentään muuttui "order under processing". Yksi tilattu tuote ilmoitettiin tänään loppuneeksi ja se jää pois paketista, harmi että nyt vasta tuonkin ilmoittavat.
Ei paketilla ole kauheaa kiirettä, mutta jonkilanen oletus oli, että toimitus onnistuisi vähän nopeammmin...
Ei voi ymmärtää miksi jättävät puhelinnumeron pois lähetyksestä. Tilasin sunnuntaina ja DHL yrittänyt toimittaa eilen, mutta ketään ei ollut kotona, koska ei tietoa etukäteen. Äsken sain aspaan soittamalla lisättyä numeron, ja sovittua toimituksen maanantaille. Takajarrupalat loppu gravelista, ja olisin toivonut jo saavani uudet viikonlopun lenkeille.
Se on joku tietosuojajuttu, jonka voi kiertää tunkemalla puhelinnumeron tilauksessa osoitekenttään tai johonkin lisätietokenttään.
^ei voi mitenkään olla tietosuojajuttu, koska toimii muilla. Eikä muutenkaan esimerkiksi gdpr tuota estä.
Mulla on se tieto, että Bike24:n ja DHL:n järjestelmät eivät keskustele täysin keskenään. Ja muutospaine on B24:n päässä. Veikkaan, ettei putiikin paketit DHL:n viimeisellä rivillä juuri näy.
Joo, lukenut täältä, että numero kannattaa laittaa johonkin toiseenkin kenttään, mutta en tietenkään sitä tilatessa muistanut (koska yleensä tilaan toisaalta).
Multa on muistaakseni joskus kysytty suostumusta puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen annosta dhl:lle. Samoin on kysytty suostumusta whstsappin käyttöön.
Kun olet rekisteröitynyt asiakas niin AINA tilausta tehdessä tulee kaikki yhteystiedot mailia ja puhelinnumeroa myöden.
Kirjaudun aina ja mulla on tiedoissa puhnro, mutta ainakaan viimeksi tilatessani DHL:lla ei ollut puhelinnumeroa ja sen takia toimitus ei näkynyt DHL apissa. En pystynyt muuttamaan toimitusta kuin soittamalla asiakaspalveluun joka kyllä toimi hyvin kun ensin löysin numeron.
^No ehkä jotenkin hylkivät sinua, itsellä kyllä toiminut.
Voisiko kyse olla siitä missä muodossa on puhelinnumeron syöttänyt? Itsellänikään ei puhelinnumero ole koskaan näkynyt.
Jos rekisteröinyt niin kannattaa tsekata henkilökohtaisista tiedoista onko numero sinne tallennettu.
Virallinen vastaus itse sylttytehtaalta. Eihän tuo pidä paikkaansa ellei heidän prosessissa ole jokin aukko. Kysyisivät luvan, jos eivät muuten uskalla numeroa lähetykseen laittaa.
For data protection reasons (EU-Law), we are not allowed to pass on the telephone number to third parties (such as shipping companies) without customer consent. We can only request as much data as is necessary for the delivery. A telephone number is optional information, not a requirement.
If you want your phone number printed on the shipping label, we recommend adding the number in the C/O line of the delivery address. Should you have any further questions please do not hesitate to contact us.
^yksiselitteisesti tuo on väärä tulkinta gdpr:stä. Henkilötietoja saa käsitellä siinä laajuudessa, kun palvelun toimittaminen sitä vaatii. Tuolla perusteella eivät saisi välittää myöskään nimeä tai osoitetta. Ne ovat ihan samanarvoisia henkilötietoja, kuin puhelinnumerokin.
Bike24 ei vaan osaa/viitsi/halua.
Nyt kävi ekan kerran se että pakettia yritettiin toimittaa eikä ketään kotona. Faktaa sinänsä mutta nyt en muista nähneeni seurannassa missään aikasemmin käyttämääni valintaa jossa voi antaa ohjeeksi jättää paketti talon ovelle.
Aikaisemmin on tullut keuloja yms. arvokkaampia lähetyksiä jotka on saanut tuolla ovelle jättämisellä hoidettua mutta nyt muutaman kympin tilauksessa on enemmän säätöä.
^Riippunee kuriirista ja heidän sovellusten vaihtoehdoista, jos Itilaus 24:sta niin kuriiri DHL tai Posti. Ise en koskaan ole ottanut tuota "jätä ovelle" vaihtoehtoa ja jos ei jostain ihmeen syystä ei ole ollut kotona niin ehdotettu toista toimitus aikaa tai itse pyytänyt toimitusta lähilokeroon.
DHL standardikuljetus ja tilauksessa nyt yllättäen tuli Whatsapin kautta ilmoitus uudesta toimitusyrityksestä ja mahdollisuus pyytää jättämään paketti ovelle.
Eka kerta minulle että Whatsapilla lähestyvät.
^Ovat siirtyneet tähän päivään.
Olen huomannut asiaa tutkiessani että tuo Bike24 käyttämä DHL palvelu ei ole niistä halvin sellainen. Kotiinkuljetus on vain näissä paremmissa vaihtoehdoissa. Esim. viimeksi huomasin että Bikester on halpuuttanut DHL kuljetuksensa ja laittavat pakettinsa DHL Freighin kautta. Se on maantiekuljetus alusta loppuun ja menee pakettiautomaattiin. Kesti yli viikon saada edes mitään päivitystä missä se menee ja tätä en kyllä haluaisi Bike24 kohdalla nähdä.
Eli loppujen lopuksi olen kyllä tyytyväinen tähän nykykäytäntöön. 9,90e posteilla jos saa kotiovelle suht nopeasti paketin niin en valita.
Kohtapuolin viikko tilauksesta.
Seurannan tiedot
12/10/2025 22:53: Kuljetettavana
Tilaus on matkalla.
10/10/2025 07:01: Kuljetettavana
Tilaus on matkalla.
09/10/2025 00:56: Kuljetettavana
Lähetys on saapunut toimitusalueelle.
08/10/2025 15:20: Kuljetettavana
Tilaus on matkalla.
08/10/2025 04:20: Tilaus valmis lähetä
Tilaus käsitelty
08/10/2025 04:13: Tilausta käsitellään
07/10/2025 16:35: Tilaus jätetty
^Aika normaalia jos/kun viikonloppu välissä.
No tulihan se paketti tänään. Aamupäivällä tuli s-postiini viesti jossa luvattiin toimitus tälle päivälle. En jäänyt portille päiväksi passiin vaan pistin pahvisen textarin oven pieleen.
Siihen terasille nakkaamaani muovilootaan oli kuriiri paketin jättänyt.
Viimeksi kuski soitti iltapäivällä ja kysyi sopiiko toimitus 16.30 - 22.00? 20.35 soitti alaovelta ja mä kävi noutamassa paketin. Suht hienoa palvelua.
Sunnuntai iltana tilasin ja tänään tuli paketti. Goren takki ja valot huutaa lenkkiä! Hyvin toimi, ekan kerran tilasin tuolta.