Kyllä on, heinäkuussa tuli sähköpostii ja kerrottiin missä mennään.
Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Kyllä on, heinäkuussa tuli sähköpostii ja kerrottiin missä mennään.
Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
Pari viikkoa sitten ilmoitettiin syyskuu 2020 IQ2 spd polkimien toimitusajaksi.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ennen kuin lähden hölmöilemällä tuhlaamaan veronpalautuksia, niin tarkistetaan nyt vielä:
Mulla on "kesäpyörä" Shimanon 105 osasarjalla ja maantiepolkimilla, talvipyörä Sramin Apex 1 -sarjalla ja SPD-polkimilla. Ei taida olla mitään wattimittaria, jonka voisi vaihtaa kesäksi toiseen ja talveksi toiseen pyörään? Eli jos haluan ympäri vuoden tehomittauksen, joudun ilmeisesti investoimaan kahteen tehomittauslaitteistoon?
Säätäminen ja virittäminenhän kuuluu kyllä harrastuksiin, eli ei saa yllyttää hullua! Jos ei halvemmalla löydy ratkaisua, jolla saisi molempiin dedikoidun mittarin, niin saatan kohta vaikka ryhtyä tuohon. Omalle työllehän ei tässä "säästämisessä" koskaan lasketa hintaa. Joskus on hinta tietenkin kasvanut huomattavasti sen vuoksi, että viritettävä heebeli onkin mennyt käyttökelvottomaksi. Se taas pitää vain tyynesti laittaa R&D -kuluihin.
Mikä Garmin Vector 3 tilanne on? Aiemmat Garminin polkimethan oli käsittääkseni melko susia toimintavarmuuden ja säädön määrän osalta. Myös Vector 3:sta on huonoa palautetta aika paljon näkyvillä, mutta ei ihan niin paljoa kuin aiemmista ja kun ne on olleet jo jonkin aikaa tarjolla, niin olisiko loputkin ongelmat voitettu vai onko Faverot edelleen parempi ostos?
Haha, hölmöilin sitten oikein olan takaa ja enemmän kuin tarpeeksi, nyt saa nauraa. Tilasin PowerPod V3 Power Meter "tuulitunnelitehomittarin". Ainakin se on helppo vaihtaa pyörästä toiseen, tehon mittauksesta ei sitten tiedäkään. Vaikka yllättäen DC Rainmaker ei sitä täysin lytännyt. Mutta kyllähän tuo rehellisesti sanottuna humpuukilta kuulostaa, ihmettelen suuresti, jos toimii. Onneksi olen vain harrastelijapuuhastelija, niin eipä sillä niin väliäkään :D
Joku IQ2-kampanjaan osallistunut oli kyllästynyt odottamaan ja lähtenyt käymään paikan päällä. Täällä kertomus tapahtumista: IQ2-porukalla mm.jo toinen kickstarter-kampanja työn alla.
https://www.facebook.com/groups/310961256945364
Paketti saapui ja koekäyttö on suoritettu. Sen perusteelle heebelin antamat lukemat a) ovat samoilla hoodeilla, mihin minun jalkani pystyvät trainerilllakin ja b) vastaavat maaston vaihteluita ja subjektiivista käsitystä sen vaatimasta voimasta. Kun ei itsellä ole paremmasta tietoa, niin olen varsin tyytyväinen toistaiseksi.
Tämä sopii minulle mainiosti, koska saan nyt vaihdettua mittarin kohtuullisen vaivattomasti mihin pyörään haluan ja muutenkin, entisenä wanna-be tähtitieteilijänä, on ajatus epäsuorien mittausmenetelmien käyttämisestä aina kiehtonut.
Onko se päivitys tämä? https://www.bike-discount.de/en/buy/...ry-door-950100
Mietin että jos ostaa täräytän nuo niin saanko garminilta samat ilmaset kamat kuin tekin vai joudunko itse ostaan nuo.
Ei sillä että kalliit olisivat, mutta... :D
Olen odotellut jo yli kaksi vuotta mokomia iQ2 -polkimia. Unohtanut koko asian. Plussaa jos joskus saapuvat. Pari sataa ”sijoitin”.
GP-laama saanut Power2Max-mittarin testiin. Itse tilasin fättiin juuri vastaavan. Gravelissahan mulla on tuo ollut jo toista vuotta.
https://youtu.be/yM0LuAI70v4
No, mitä gplama mittarista toteaa?
^Hää sannoo, et hyvä on. Testasi tarkkuutta Assioman polkimia vasten. Mikä onkin aika hyvä testausjärjestely, kun sulla voi olla molemmat mittarit samaan aikaan kiinni. En katsonut vielä koko videota läpi, joten en tiedä testasiko L/R-mittausta. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka tarkasti tuollainen yksipuolinen mittari osaa arvioida L/R-tasapainon.
Ei osaa arvioida, eikä tuolla tiedolla ole muutenkaan oikein mitään väliä. Eikä varsinkaan arvio tiedolla.
Tärkeintä siis jalkojen yhteinen teho. Molemmat näyttää tuon todella tarkasti, eli valinta kannattaa tehdä tyypin mukaan. Haluaako polkimet vai spiderin.
^Joo, mutta olisihan se mukava saada mitattuakin dataa.
P2M Eco mallissa tuo jalkojen tasapainotieto-ominaisuuus (softapäivitys) pitää ostaa tuohon erikseen. Hintaa 50€. Mutta tuokin tasapainotieto on vain arvio, niin kuin monissa spidermittareissa yleensäkin. Tärkeintä kuitenkin - kuten jo todettua - jalkojen yhteinen teho ja sehän noilta onnistuu.
Hyvä ja luotettava mittari tuo on. Minulla oli läskissä tuollainen ja ei moitittavaa.
Quarqin tehomittari on samanlainen, muuten hyvä ja tarkka mutta arvailuksi menee tasapaino. Varsin tyypillistä on kun ajaa reippaammin tai ulkona niin tasapaino näyttää hyvin tasoittuvan, kun taas jos ajat trainerilla niin ainakin itselläni tasapaino alkaa sitä enemmän heittämään mitä kevyemmällä vastuksella pyörität.
Noin se on ulkonakin. Tasapaino vaihtelee tehojen mukaan. Väsymyksen mukaan. Treenikauden mukaan. Ei tuosta kannata välittää, kun mitään ei sille voi. Ajaa vaan.
Kokonaisteho on tärkein.
Ymmärrän, että spider-mittarissa L/R on arvio jos sitäkään, mutta olisi hauska tietää miten hyvin se osuu kohdalle. Eli onko se enemmän hupia kuin hyötyä.
Itselläni on Eliten myETraining appi jossa on pedalling analysis ohjelma. Pitäisi tuota joku päivä kokeilla minkälaista kuviota analyysi saa aikaan. Kuvion kai pitäisi olla kahdeksikon tai tuosta käytetään myös maapähkinän muotoinen termiä.
^tuo vaatii 20 euron hintaisen tilauksen tekemistä. Siinä tosin saa mukana muutakin, mutta itse tuumasin että Zwiftin maksaminen riittäköön.
Olen seuraillut aika ajoin tätä Garmin Connectin kautta. Pientä dominanssia vasurilla. Pitääpä taas tänä talvena ajella myös rullilla.
Noilla "toinen jalka on vahvempi" tiedoilla saattaa punttipena saada vahinkoja aikaan, jos alkaa jalkatasapainoa tuon perusteella korjailemaan.
Se watti ei kuitenkaan tule pelkästään jalan voimasta. Sitä kampea pitää pyörittääkkin. Esimerkiksi minulla vaihtelee vectoreiden mukaan asteet, joilla tuotan painetta polkimille. Vasemmalla kulma on pk-tehoilla laajempi.
Monasti näkyy höntsäajoissa 3% eroja, mikä olisi jo wateissa paljon. FTP:n tuntumassa eroa ei kuitenkaan enää ole. Ilmeisesti oikea koipi on hanakampi lusmuilemaan.
Viimeksi kun tuota pedalling analysis ohjelmaa käytin niin yllätyin kuinka piti oikein toppuutella vasenta jalkaa että sain kuvion suht koht symmetriseksi. Itsekin olen tuon epätasapainon hermotuksen piikkiin lähinnä laittanut.
Mitä kovempaa ajan, sen paremmin on jalat balansissa näemmä. Viimeisin intervalli:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d4a505001f.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...98c2bd51e8.jpg
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Sullahan oli brille kans vectori 3:t? Oliko sulla tullu toi päivitys niihin valmiina vai saitko sen garminilta? Siis toi mistä paaton ja kumppanit puhui muuan sivu sitten? Tuossa #2136 viestissä
kysäisinkin asiaa että onko päivitys toi mutta sitä ei varmaan huomattu.
Täytyy rehellisesti sanoa että en tiedä.
Polkimet toimii kuin junan vessa, se riittää. :)
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Positiivinen palaute silloin kun se on ansaittua: pari päivää sitten Trek Domanesta porsi keskiölaakerit. Tallin lattialle valunut hiki oli ruosteista, kun juuri olin päässyt Innsbruckissa mäen huipulle. Purkaminen paljasti että Rotor 3D24 kammet ovat myös lopussa kun akseliin on syöpynyt urat laakereiden kohdalle. Seuraavana aamuna soittelemaan ja selvittämään vaihtoehtoja. Ongelman tekee että nuo kammet ovat pois markkinoilta ja irto akselin löytäminen mahdotonta. Kampiin on kaverina power2max tehomittari, joka ei sovi muihin kampiin kuin noihin vanhoihin Rotoreihin. Samalla siis tuo tehomittari on kierrätyslava tavaraa, jos kammet joutuu vaihtamaan. Epätoivoissani kerroin tarinan myös tehomittarin valmistajalle power2maxille, ihan vain kysyäkseni onko heille jäänyt nurkkiin varaosia Rotoriin. Ei ollut, mutta halusivat pitää kiinni muuten tyytyväisestä asiakkaasta. Tekivät omasta aloitteestaan tarjouksen crash replacement - tyylisesti. Uusi tehomittari -40% alennuksella ja uudet Rotorit noin 20% alle yleisen hintatason. Tämä kaikki vain ystävällisellä kysymyksellä ”pystyttekö auttamaan vanhojen kampien varaosien kanssa ?”, joita ei edes ole ostettu heiltä.
Itellä hajos kans Rotor 3D:stä akselin boorit kun kiristysruuvi oli ollut löysällä ja kammet eivät pysyneet enää yhdessä. Etsin kissojen ja koirien kanssa ja lopulta power2maxilta löytyi vanhat demokammet satasella.