En ole, pitääpä tsekata tuo. Tattis vinkistä, tuonkaltaista kaipasinkin.
Printable View
No niinpä tietysti, meni koko ystävämyynti ohi. Kävin eilen sillä mielellä XXL:ssä, että palautan ja tilaan tuolta mistä sinäkin. Kävi vähän kuten salaa toivoinkin eli myyjä ei poistotuotetta halunnut enää takaisin ja sain palautuksena parikymppiä, jotta hinta miellytti kaikkia. Toimii.
Aivan pää rikki... Koitin siirtää reittiä masiinaan täältä www.jalki.fi sivulta. Noin 50 km lenkki...
"Ottaa käyttöön", miten, mistä... ( Tallennus kansio on oikein, kokeilin sekä koneeseen, että kortille ).
Gpx tiedosto olevinaan mutta en kirveelläkään löydä sitä tuolta masiinasta. Askel askeleelta ohjetta ???
Open maps kartta tuolla pohjalla.
Eli tuo ladattu reittitiedosto.gpx kopioidaan joko laitteen tai muistikortin /Garmin/NewFiles kansioon jonka jälkeen reitti näkyy laitteella.
Reitti voi olla nimetty eri nimellä kuin mitä tuolla www.jalki.fi on reitille nimeksi annettu.
Kokeilin omalla laitteella ja kyllä tuo toimii ihan ok, onhan sulla varmasti se karttatiedoston pääte .gpx
Kun Edgen laittaa päälle ja menee reitit valikkoon niin siellä sen pitäisi näkyä. Mikäs se sun reitin nimi on tuolla jälki.fi niin koitan ladata sen omaan laitteeseeni.
No esim tämä tuossa Järvenpään yläpuolella... http://www.xn--jlki-loa.fi/routes/165
Tällä kokeilin http://www.xn--jlki-loa.fi/routes/179
Tietääkö kukaan onko Garmin Connectiin mahdollista saada näkyviin Virtual Partneria?
Siis kun sulla on harjoitus, jonka ajat uudestaan, näkyy Edgen karttanäytössä Virtual Partner -kolmio tms. kertoen millaista vauhtia ajoit reitin tallennetulla kerralla. Olisi kiva nähdä tämä Virtual Partner myös Garmin Connectissa suorituksen karttanäytössä, jotta pystyisi helpommin vertaamaan ko. suorituksen aikana pidettyä vauhtia tähän "referenssivauhtiin". Itse en kuitenkaan keksinyt miten tämän Virtual Partnerin saisi näkymään Garmin Connectissa, onkohan se ylipäätään mahdollista?
Oliko tosiaan niin, että aloitusnäyttöön sai vain 6 eri infolootaa? Edge 500:ssa saa kuulemma 8. Mikäli saa yli 6, kertoisiko joku miten.
Aloitusnäytöstä en tiedä, mutta moniluukkuisen näytön saa rakennettua: menu, kiintoavain (=asetukset), harjoittelusivut, ajanottosivut, käyttäjän määrittämät, valitse jokin sivuista 1-5, + tai - näppäimistä lisää tai pois lootia, sitten lootiin halutut mittaukset jne :cool:
Juuri tätä hain, kiitoksia avusta. Itsellä Garmin suomenkielisenä joten ATS:n vinkit menivät paremmin perille. Kylläpä kauan tuskailin tuolla 6 ruudulla, huh.
edit: Oliko muilla sitä ongelmaa, että jos speksaa reitin jossain palvelussa ja siirtää sen Edgeen ja siinä mennään samaa tietä molempiin suuntiin, menee laite aivan sekaisin ja navigoinnista ei tule mitään?
https://www.youtube.com/watch?v=nVkkYNyednY
Kukaan vaihtanut akkua laitteeseensa? Simppeliähän tuo on, mutta onko suosituksia mistä kunnollinen akku. Näytön ollessa maksimikirkkaudella alkaa 5 tunnin kohdalla ilmoittamaan, että akut ovat vähissä. Taitaa olla vielä n. 20% jäljellä mitä laitetta tulkitsin, mutta onhan tuo nyt aivan helvetin vähän.
Ei löytyny haulla 810:lle omaa topiccia joten laitan tänne. Onnistuuko tolla aiemmin ajetun reitin seuraaminen, vaikka se ei olisi ko. laitteella tallennettu harjoitus? Ja siten että saisi sen reitin siihen näytölle.
Edit. Onko edge 510:ssä samaa toimintoa?
Minä olen onnistunut kaatamaan 810 Edgen muutaman kerran ajon aikana, vaikka en ole kauaa omistanut. Jotenkin taitaa liittyä reitteihin, olen niitä netistä lataillut ja vienyt laitteeseen eri tavoin.
Mitenköhän Vätternrundanin reitti kannattaa viedä laitteeseen? Harmittaisi, jos laite alkaisi myös siellä temppuilemaan. Netistä ei taida löytyä valmista 2015 reittiä taukopaikkojen kanssa?
Oma 800:n on kerran bootannut itsensä kesken ajon ja kerran olen jouttunut manuaalisesti boottaamaan, mutta ajo on vain keskeytynyt ja jäänyt pauselle eikä mitään datoja ole onneksi kadonnut. Samoin kävi kaverin 810:llä, joten tämän puolesta ei tarvitse pelätä vissiin tietojen menettämistä.
Mun 800 on alkanut kiukuttelemaan kalorilaskennasta. Ihan sama miten kovaa ajan ja kuinka kauan, niin tulos on aina 0 kaloria. Yleensähän tolla ei olisi mitään väliä, mutta ajattelin taas alkaa pitämään syömisistä kirjaa MyFitnessPalin kautta ja connectin kanssa synkkailu ei nyt pelitä. Olisiko jollain valistunut arvaus siitä mistä on kyse. Itselläni tämä on jatkunut huhtikuun puolesta välistä.
Sain kalorilaskennan toimimaan master resetin jälkeen.Garmin tuesta sain ohjeet miten se tehdään.
Garmin foorumilla oli samanlaisia ongelmia mitkä johtui siitä et päivityksen yhteydessä olis laite muuttanut/kadottanut jotain profiilin tietoja (activity class?). Tätä muuttamalla saaneet toimimaan
Ainakin omalla 810:llä tulee herkästi ongelmia jos koettaa reittiä ajaa. Ratkaisu on ollut virrat pois ja takaisin päälle. Sujuu ajaessa. Muutoin aika harvakseltaan tulee "jäätymisiä".
Jälkimmäiseen kysymykseen: Miksi haluaisit ajaa Vättern Rundan reittiä edgessä? Ainakin silloin kun minä olen siellä käynyt, ruotsalaiset on osanneet ihan mallikkaasti merkitä väylän, eikä siellä varsinaisesti yksin tarvitse ajaa..
Joo, mutta minä olenkin omituinen. :D
Ajattelin, että jos Edgestä näkisi vaikkapa matkan seuraavalle depolle, niin tuska voisi helpottaa.
-edit:
Ettei joku myöhemmin ihmettele, niin Vätternrundanilla oli ihan hyvin kylteillä merkattu matkat seuraavalle huoltopisteelle, ei tarvitse Garminia siihen :)
Näkeehän sen jos osaat hieman yhteenlaskua/vähennyslaskua. Otat tuosta kartasta depojen kilometrit muistiin.
https://www.google.com/maps/d/viewer...gYyYvC6Q&hl=en