Terve vain,
ihan hyvät kisat olivat Nokialla. Me voitaisiin TKT -fan club perustaa. Paljon pitäisi olla kyllä kisoissa oheistoimintaa, kun ne hänen osaltaan tuppaavat aika pitkään kestämään;)
Printable View
Terve vain,
ihan hyvät kisat olivat Nokialla. Me voitaisiin TKT -fan club perustaa. Paljon pitäisi olla kyllä kisoissa oheistoimintaa, kun ne hänen osaltaan tuppaavat aika pitkään kestämään;)
Neljä brevet-korttia minulta löytyy eli sen verran ajajia voisi mukaan lähteä. Kelit ovat aika hyvät ennusteiden mukaan. Jos lähdetään lauantaiaamuna, niin pohjoisen kautta kierto Kuopio-Nurmes (Leima)-Lieksa (Leima)-Joensuu (Leima)-Kuopio. (Perjantai-iltana joutuu aukioloaikojen vuoksi ajamaan Joensuun kautta ja olemaan Lieksassa aikaisintaan 6.00) Ennen Nurmesta voidaan lyhyt paussi pitää. Ennen Nurmesta on myös reissun ainoat mäet, joten paha reitti ei ole. Kun TKT vain päättää päivänsä ja ajan milloin lähdetään, niin lähtö on Niiralan ABC, jonne myös reissu päättyy. Aika tavoite n. 21 h.
Minä olen iltatöissä, joten en pääse ajamaan illalla.
Kolmeen mieheen lossille kahville, neljäs kääntyi aikaisemmin aikataulusyistä. Hyvässä kelissä reipas lenkki, piti olla kevyttä palauttelua ja selän testausta, mutta välillä mentiin kuin sunnuntai-aamuna:). Selkä kesti hyvin eli 75%:n tod.näk. viikonloppuna voisi ajaa 400:sen.
Mulle kävisi paremmin perjantai-illan lähtö, mutta kyllä lauantai-aamukin onnistuu. Sovitaan StanTheMies vaikka puhelimessa specsit ja pannaan tieto tänne torstaina niin MikaP ja muut innokkaat saa tiedon.
Varusteena valot eteen ja taakse + heijastinliivi, eikö niin?
Joo, perjantai-illasta eteenpäin näyttää tulevan paremmat kelit, kuin lauantaiaamusta. Laskeskelen matka-ajat siten, että paikat ovat auki tarvittavina aikoina. Lähtö perjantaina suunnilleen 19-20 aikaan. Ja tosiaan valot eteen ja taakkse ja heijastinliivi.
Lähtö Niiralan ABC klo 19.00 perjantaina. Takaisin lauantaina sama paikka klo 15.00. Yhden aikaan suurin piirtein Joensuussa Marjalan ABC tms., jossa tauko ja sitten aamukuudeksi Lieksaan (ABC), jossa tauko. Sitten vajaa kolme tuntia ja Nurmeksessa paussi (ABC tms.). Viimeinen tauko Nilsiässä. Siinäpä se. Matka n. 420 km.
Kolme miestä yöpakkasessa Joensuussa. Matka etenee kuin junalla. Pimeys ei vielä ole pahasti haitannut, kiitos satunnaisten katuvalojen. Melkein kolmannes matkasta jo takana ja kaikki vielä puheväleissä.
aamukahvit Lieksassa, 236 km. Aurinko nousi ja alkaa jo lämmittää jo. Uni kyllä maistuis,
Teräsmiehiä liikenteessä. En kyllä tuohon pystyisi milläänmuotoa edes kirkkaassa päivänvalossa, saati yötämyöten...
Nyt Nurmes ja 300 km noin. Pahin osuus jäljellä.
Loppu hyvin, kaikki hyvin! Alle vuorokauden ja reilusti yli 400 km. Itse hyydyin lopussa, mutta pienen tankkauksen jälkeen alkoi kulkea taas paremmin ja ehdin vielä "loppupalaveriin". Polari näytti min. lämpötilaksi nolla astetta eli pakkasella ei menty, mutta kylmää se tuokin on helteiden jälkeen.
Hyvä reissu oli. Kiitokset kolmannelle pyörälle hyvistä hermoista, kun meillä ei oikein matka edennyt milloin mistäkin syystä. Nilsiässä TKT oli jo ihan valkoinen naamaltaan ja hiki tippui, vaikka ilma ja tuuli oli jo aika kolea. Sellainen päätös syntyi, etten huvikseni Nurmeksen tietä enää ajele, niin veemäiset mäet olivat. Nukuin muuten kotiin päästyäni 11 tuntia samointein.
Minä nyt olen sellainen kalkkilaivankapteeni muutenkin. Ei ne mäet niin ihmeellisiä tietysti olisi jos tuoreilla jaloilla pääsisi ajamaan, mutta jos joskus vielä sama reitti ajetaan niin mieluummin toisin päin. Joensuun-tien tasaiset menee vähän väsyneemmilläkin jaloilla.
Minä menin vasta puoliltaöin nukkumaan. Heräsin parin pienen havahtumisen jälkeen klo 13. Siksi en ollut yhteislenkillä.
Perinteinen Kirmantempo 5.9.2010 lähtö Sourunsalonkaupalta 12.oo ja ilmottautuminen 11.oo maalialuella Pentosalmen suoralla Ohenmäenpässä
Joukolla testaamaan syyskunoa Pistetään sanaa kiertään :eek::):rolleyes:
8 mieheen sunnuntailenkki. Vanha vitostien päähän ja Ritisenlahden kautta lossille kahville. 76 km ja 30 km/h oli karu mittarinlukema. Viimeisen 15 km ajelin yksikseni, kun 35 km/h vauhti enää riittänyt mukana pysymiseen. Meikä on niin hidas noissa mäissä ja muille tulee jo odottelussa kylmä, joten siirryn etanaryhmän jäseneksi talven ajoja odottelemaan. Hyvä reissu oli, vaikka tulikin kaikkien aikojen kovimmat sykkeet. Ne olivat reilusti yli kovimman spinning-tunnin sykkeiden.
Onnittelut Pitkäsen Juholle hienosta SM-tempoajosta. Sijoituksethan paranevat kisa kisalta. Tsemppiä jatkoon!
Tänään olikin sitten kaksi ryhmää liikkeellä. Ryhmä BMI 25+ lähti varttia vaille kymmenen Kurkimäen kierrokselle. Sattumoisin ryhmä BMI -20 ajoi saman lenkin ja tavoittivat minut Pihkainmäessä. Kolmestaan ajettiin Takkabaarin nurkille, jonne poikamiehet eivät enää jääneet kanssani munkkikahville. Liikkeellä oli kaksi maantiepyörää ja yksi lokasuojallinen ns. työmatkapyörä. Minä ajan maanntiepyörällä kelistä riippumatta ensipakkasiin asti, jos se kunnossa pysyy.
Yhteislenkillä sunnuntaina 7 pyöräilijää. Räimän kierros uusittua Koivusaaren asfalttia ajaen ja Jälän kautta tullen mennen.
Sääkin oli suosiollinen!
Sunnuntain yhteislenkille lähti pirtään syyssäähän seitsemän veljestä, joista minä käännyin jo Jälän jälkeen takaisin. Muut jatkoi Räimän suuntaan. Mulla oli tarkoituskin ajella lyhyempi lenkki koska oli aika kova viikko jo takana ja jalat aika loppu, tämä viiskymppinen oli ihan sopiva.
Kehvo-Räimä lenkki ajettiin kuudella hengellä kevyesti sen jälkeen, kun TKT antoi hyvän alkuvauhdin. Menohaluja tuntui riittävän kaikilla ja minäkin tulin joukon jatkona ihan kohtalaisesti vaikka jalat onkin hiukan heikot lomailun jälkeen.
"Cruisailimme" naiskaverini kanssa omaa etana vauhtista fillarilenkkiä tuossa sosrsalon kohdalla tänään vähän yli 10, kun kilpapyöräilijöiden juna ohitti meidät tänään 5 -6 tykkiä menossa pohjoiseen. Vielä on näköjään voimissaan tuo perinteinen klo10 lähtö Inkilänmäen teboililta, jossa itsekkin tuli käytyä joskus reilu 10v sitten silloin tällöin. Milloinkahan tuo perinne on oikein alkanut, eli tietääkö kukaan, minä vuonna paikalliset pyöräilijät päättivät kokoontua inkilänmäen teboilille sunnuntaisin klo10 yhteislenkille ?
Ilmeisesti vuoden -84 aikoihin.
Te annoittekin oikein hyvin tilaa, ja muutenkin tänään oli kevyenliikenteenväylän liikenne poikkeuksellisen sujuvaa. Tosin pieni, viiden hengen, porukkakin varmasti vaikutti asiaan. Kelikin hemmotteli, eli jokaisella oli liikaa päällä.
Pelonniemi nähtiin ja keskinopeus taisi olla jossain 29 pinnassa. Vähän jokaisella tuntui olevan se viikon huono päivä, mutta kulkihan tuo pyörä itse kullakin (etenkin Colnago-miehillä) kiitettävästi.
Onpa sitten vanha perinne tuo sunnuntai lenkki paikallisilla pyöräilijöillä, jos 30v on kohta täynnä.
Onko keskiviikko illalle vielä varattu ohjattua toimintaa, vai onko oltava oma-aloitteinen?