Tää on Taiga ketju, joten Taigasta puhuin.
Printable View
Toivottavasti komponentit pysyvät samoina näissä tulevissa pyörissä. Eikös näissä ole GX-sarjan rataspakka? DT:n kiekot lienevät edelleen paras valinta - kuitukiekot samoilla navoilla maksavat vähintään yli tuplat, vaikka kokoaisin ne itse.
Varmaan tuo TR-malli tulee jossain vaiheessa tilattua, kun ei tallista vielä löydy läskipyörää. Luin tämän koko ketjun läpi ja tuntuu siltä, että ainakaan rungon osalta ongelmat ovat olleet melko harvassa. Alustavasti on ollut ensimmäisenä vaihtoehtona kasata pyörä runkosetistä (esim. joku kiinarunko), mutta komponenttien hintataso tuntuu olevan koronan myötä noussut niin paljon, että se ei enää kannata. Duden pressfit-keskiö ja pienempi rengastila ei oikein houkuta. Valmiiseen pyörään ei tarvitsisi muuta kuin satula oman mieltymyksen mukaiseksi ja tolpan tilalle dropperi. Joustokeula varmaan jää hankkimatta, kun helppohoitoisen talvipyörän idea vaikuttaa houkuttelevalta. Huonot kelit voisi ajella maastossa Taigalla ja sora- ja metsäautotiet gravelilla, joten kuitutäysjoustolla voisi ajella vain hyvillä keleillä eikä sitä tarvitsisi koko aikaa huoltaa.
Onko kukaan vetänyt Thulen Tai Croozerin lastenkärryä taigan perässä ja jos niin mistä löytyy sopiva akseli?
Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla
Ei tule Taigoja tälle kaudelle, ehkä ensi vuonna kaudelle 2022-23 - tai sitten ei tule enää ikinä. Kysyin, kun piti Vaimolle ostaa oma pyörä.
Surkea juttu!
No ymmärtäähän tuon, aika pienet markkinat, joissa ei ole hirveästi enää otettavaa. Pitää kai alkaa kyselemään Runtelin perään, jos sais custom geolla just eikä melkeen rungon.
En oo nähny millään muulla merkillä samanlaista geometriaa, parilla vähän sinne päin. Noiden perään näkyy joku kysyvän aina välillä, niin luulis että ainakin kotimaan myyntiin sais pieniä eriä menemään.
Itellä on jo taiga niin en tarvitse uutta, mutta en oikein tiedä mitä sitä hankkis jos tolle käy jotain. Plus että sähköavusteinen läski kiinnostelisi samanlaisella geometrialla.
Olisin valmis jopa maksamaan CNC- jyrsitystä Taigasta ekstraa, jos haluavat pitää tuotannon pienenä.
Oli tarkoitus vertailla kilpailijoiden tarjontaa, niin huomasin että geotaulukko on laitettu takaisin polen tuotesivulle ja lisäksi siellä lukee:
Sold out – Back in stock late 2021.
En oo varma lukiko tuo siellä vielä aiemmin?
https://polebicycles.com/taiga/taiga/
Miten kuskaatte Taigaa autolla? L-kokoisen eturengas tulee Thulen 598:ssa niin eteen, että telineen päätytulppa ei pysy paikallaan. Tai sitten en vaan osaa.
Oisko joku pitempi kattoteline? Hyvät koukkutelineet maksaa liikaa.
Siirtelet sitä etu kiinnitys kohtaa mikä on kattokaiteessa kiinni taakse päin niin homma helpottuu.
Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla
No niinpä olikin. Alapuolelta pultit irti niin sai siirrettyä. Kiitos vinkistä!
Taigan geolla oleva sähköläski olisi kyllä taivaallista. Kyllä siinä ajoasennossa on eroa muihin ja positiivisesti. Oma sähköläski ei ole jäänyt ajamatta Taigan tultua taloon, mutta on sen tuntuma kovin erilainen. Myönnän, että pitkillä matkoilla tai mäkisessä maastossa tuo sähkö tulee alle. Mutta se johtuu vain siitä, että reisistä puuttuu jerkkua.
Eikös tämä ole aika lähellä?
https://bike.motocard.com/en/mountai...flame_red.aspx
Mulla on Suomessa taiga ja pääsin täällä Espanjassa testaamaan tuollaista, aika lähellä oli ajotuntuma.
Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla
Olen joskus miettinyt että Maxx voisi olla vaihtoehto : https://www.maxx.de/en/bikes/e-fatbike/huraxdax_els_sh/ taitaa löytyä myös hardtail vaihtoehtokin
Kuinkahan tunnoton tuollainen sähkötäpäriläski onkaan? :D En ostaisi ikinä. Varmaan aika sohvameininki.
Menipä hiukan kauan että tuli tää hankittua, mutta luulin jo oppineeni että miten saan sen alkuperäisen akselin pysymään. Kunnes taas viime viikolla oli itsekseen löystynyt. [emoji849] Pistin siis tuon linkatun akselin tilaukseen.
Nyt kun se tuli, niin... sopii kyllä hyvin paikalleen, mutta jää muutaman millin vajaaksi. [emoji52] Mutta onko tuolla oikeasti merkitystä, vai onko uhkana tämänkin löystyminen omia aikojaan?https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8bccf34b94.jpg
On mulla ainakin pysynyt, mä käytän kyllä välissä tervaa. Kiristys ihan DTSwissin "pikakahva" irto kuusiokololla...https://www.bike-discount.de/en/buy/...e-lever-884766
Mulla on hiukka sellainen kutina että se alkuperäinen akseli ei löystynyt kierteestä vaan pikalinkusta...
”Kiitos viestistä!
Taiga on upea talvipyörä, mutta tilanne näyttää siltä, että on realistista saada Taiga markkinoille aikaisintaan kaudeksi 2023-2024.
Tuotanto- ja toimitusketjut ovat pitkittyneet niin, että Taiwanin tehtaalla tehtyjen runkojen saatavuus myös meidän kohdalla on merkittävästi heikentynyt viimeisen vuoden-puolentoista aikana. Toivottavasti Taiga saadaan ylipäänsä takaisin tuotantoon.
Tästä huolimatta, hyvää talvea ja Joulun odotusta!”
Kyselin Taigaa 22-23 kaudelle.
Ihmettelen vaan, että miksi eivät tee CNC-taigaa?
Voisi maksaa enemmänkin kuin Taiwanin versio, hyvästä maksaa mielellään.
Taitaa nyt olla Voiman ja Staminan haluttavuus sellaisissa mitoissa että ei taida olla halua nyt väliin alkaa tunkemaan mitään muuta.
Käsittääkseni läskipyörämarkkinat on marginaalissa poislukien pohjoismaat ja Alaska tms. Ja jos koneet käy täysillä nykymalleilla, ei varmasti mitään mieltä lähteä valikoimaa laajentamaan.
Noin minäkin olen asian ymmärtänyt.
Vaatisi lisäksi varmasti huomattavan työmäärän ennenkuin toimivaa läskin runkoa saataisiin koneistamalla aikaan. Myöskin äkkiä ajatellen täysjäykän läskin rungon valmistaminen koneistamalla vaatisi selvästi isomman kappaleen josta lähdetään liikkeelle, joten valmistaminen olisi luultavasti myös merkittävästi kalliimpaa. Joten varmaankin joudutaan tyytymään perinteisempiin läskipyörän runkoihin jatkossakin.
Tekisivät kunnon sähköläskin!!! Heti ostaisin!!! Sähköläski voisi olla muutenkin tallissa seuraavaksi ja miksei se voisi sitten heti olla laadukas.
Onkos kukaan laittanut taigaan itse sähköistystä?
Maxx noita tekee ja myy. ;)
Toki Shimanon motti niin ei itseä kiinnosta alkuunkaan. Eikä ole kyllä rahaakaan.
https://www.maxx.de/en/bikes/e-fatbike/huraxdax_els_sh/
Eikös näille mopoille ollut edelleenkin ihan oma osasto.
No perus-Taigan asiat alkaa olemaan sen verran kaluttuja jotta voi jo uumoilla hieman tulevaa. Jos herra Kokkonen vaikka ammentaisi täältä uusia ideoita!
Kyllä tässä onnellisena huokailen, että onneksi aikoinani päätin ryhkäistä ja ostaa Taigan enkä jäänyt pähkimään. Ihan viimeisillä hetkillä tuli hankittua. Oli pidempi pohdintarupeama takana vielä.
En kyllä ole yhtään katunut ostoa minuuttiakaan.
"Metsämuija". Tämä oli hyvin vakuuttava ulostulo. JOS sinäkään et ole katunut, voisiko niin käydä minulle? (terveisiä foorumin trollitehtaalle! Onko tämä LJL? Samanlaista pashaa...).
Ei Metsämuija kyllä minun mielestäni ole trollannut joten en ymmärrä Hääppösen viestiä nyt.
Onkos kellään Taigassa mitään muita kampia kuin Race-Facen tuotoksia? Tarvisi löytää lyhyemmät kammet nykyisten 175mm pitkien turbinien tilalle.
Hopelta löytyy 155 kammet.
Eikös Turbineja saa myös lyhyempänä, itellä taitaa olla 170mm. Vai onko idea vaihtaa kokonaan leiriä?
Turbineja saa 165, 170 ja 175mm. Niissähän on irroitettava akseli niin senkun vaihtaa nykyiseen akseliin lyhyemmät kammet niin ei tartte metsästään juuri fb-settiä.
Uusin painos turbineista tarjoaa ton 165mm option ja siihen akselia päälle, eli 200e + akseli ja siis ilman ratasta.
Ite menisin sram/truvativ kammilla ja säästäisin noin puolet...