Mä olen tulossa!
Printable View
Mä olen tulossa!
Toki. Kello kymmenen oli lukevinaan siinä edellä. Eli siis Ruskon keskustasta klo 10 ja vielä linkki lähtöpaikalle.
Mettään olis tarkoitus mennä, mutta toki täällä periferiassa muutama lyhyehkö siirtymäkin joudutaan ajamaan.
Tiedoksi tällainen mahtava tapahtuma, josta ei kannata olla poissa:
http://users.utu.fi/jjylik/bmx.html
siis lauantaina 17.11.2012 klo 18:00.
Merkatkaa kalentereihinne!
Ilmottelen viel aamul olenko lähdössä kun tuoho Sektorii pitäis viel lyödä vaimennin ja alajalat paikalles.. meni vähä projektit pitkäksi..
olen 10 aikaa siinä mäen juurella portilla..
juurikin se mäki.. nähdään siinä vesitornilla vaikka..
Kiitokset Mikalle ja Makkelille ajoseurasta Maskun aukeille erämaille ja synkkiin viidakoihin sekä takaisin.
Juuri oikean mittainen reitti. Kotiin pääsi ajamalla, mutta vapaarataan asennosta ja rullaavuudesta päätellen yksi kynsi pitää ja kaksi jarruttaa. Kiitoksia mutkaisesta reitistä.
Aamulenkit jäivät tänään välistä laiskuuden takia. Huomenna kuitenkin aattelin lähteä poluille klo 12.00 hirpparista. Ajoseuraa?
Herra vihreämies bongattu paksupyöräilemässä Ispoisten uimarannan parkkiksella. Itse viihdyin tänään lenkkareissa ja juoksutrikoissa.
Lenkin jälkeen tietenkin saunaan ja uimaan.
Viärin män.
Onko Turussa toinen purppura pugsley, vai mistä "tunnistit"?
Yhytin samoilla kulmilla ilmeisesti samaisen läskipyöräilijän, jonkin verran tosiaan muistutti vihreää miestä itseään ulkonäöltä/ajovarusteiltaan. Oli liikenteessä toisen PaksuPyöräPyöräilijän kanssa.
Taitaa moinen pyöräilyn alalaji olla kovassa huudossa siellä ruutukaava-alueen ulkopuolella? Pitäiskö oma pyörätilaus perua? ;)
Ajeltiin eilen MarMar'n kanssa 05 30 aamulenkkiä sellaiset 3 h sinne, tänne ja takaisin itäpuolen polkuja. Pimeää ja märkää oli. Hyvä lenkki.
Tänään ajelin yksikseni kaupungin ympäri polkuja pitkin. No, torin poikki kyllä ajoin ja kummastelin ihmisten kotiinlähtöaikoja. Ne muut taisivat kummastella minun lenkkiaikoja.
Maasto on todella vettynyt. Märkää, kuraista ja pimeeä oli. Oikein mainiota menoa.
Täällä kroppa huutaa saunaa ja avantoa. Eli ei kyl pysty, vaikka Hirvensalon seutu olisi mulle tuntematon ja kiehtova muualta paitsi rinteiltä. Taisin lisäksi herätä liian myöhään. :)
PS. Kiitokset Miku80 lenkistä La aamulla. Sen jälkeen teki kyl tiukkaa vetää kuulatreenit.
Sunnuntain iltalenkki Kuusiston maastoissa. Startti klo 19 Kuusistonsillan mäen päältä.
Ja olitko edes itse siellä?
Jääkö läskipyörästä renkaanjälki jos kukaan ei ole katsomassa?
Näitte oletettavasti TQHCFR:n läskipyöräosastoa. Pyörä oli sininen Mukluk, ei purppura Pugsley.
Kalliobaanareitillä oli tänään ruuhkaa, kun parit tuoreet renkaanjäljet meni melkein koko matkan edellä ja urheilukeskuksen parkissa oli auton katolla fillarinkuljetusteline. Paijulassa tapasin koiran ja miehen, jolla oli uuden karhea GT:n 29er ja hän kertoi tavanneensa kaksi maastopyöräilijää Raimon laavulla. Maasto oli nyt varsin märkää ja sammaleet olivat kääntyilleet ja kääntyilivät edelleen aika herkästi. Yritin ajaa tauotta koko lenkin ja myös viimeksi oikaistut polun pätkät, mutta sitten meni renkaan kylki naarmulle, eikä litku pitänyt pumppaamisesta huolimata kuin 200 m. Sisuri seuraavaksi ja taas matkaan ja pääsen 50 m. Valon akku loppuu, vaihdan akun ja pääsen 50m. Puhelin soi ja siitä taas 50 m, niin toisen valon akku loppuu. Ajan vielä 500 m, että vähän lämpeis ja vaihdan akut ja kuivat hanskat sateen pikku hiljaa yltyessä.
39,6 km ja 4 h 38 min
Olis ollu tälläviikolla mahdollista lähteä to porukkalenkille, mutta luonto oli näköjään toistamieltä.
Kuumetta melkeen 40 ja kurkku kipeä. Makaan siis sohvalla ja syön vaimon tekemää pullaa.
Kaverin kanssa oltiin sunnuntaina kalliobaanoja kiertelemässä. Oli tosiaan aika paljon märempää kuin varsinaisessa kalliobaana ajelussa muutama viikko sitten. Silloin pysyi sukat kuivana Specialized Defrosterissa mutta nyt piti laavulla kuivatella. Koiran kanssa pyöräillyt tuumaili kiiltelevän GT:n kanssa että ei tee tekniikalle hyvää kun on niin pehmoinen keli. Meillä oli siinä juuri toinen pyörä seljällään vaihteiden säädössä että pysyisi edes joku vaihde pykälässä :)
Alku mentiin GPS:llä kalliobaana ajelussa tallennettua reittiä mutta loppupätkä tultiin tietä pitkin kun ei ollut valoja mukana. Vaikka navi näyttää mitä reittiä pitää ajaa niin silti oli muutamassa kohdassa reitti hakusessa. Jonossa ajaessa reitti tuntui niin selkeältä mutta nyt oli useita paikkoja jotka näyttivät täysin vierailta. Ilman navia oltaisiin varmaan vieläkin metsässä.
Meillä oli myös rengasongelmia. Kyljestä kumi puhki, paikkaus 2x ja sisäkumin vaihto. Tuollaiset tarrapaikat saa varmaan lätkiä jääkaapin oveen kun eivät ilmaakaan pidä...
Tarkoitatko sellaisia "raaputa kumin pintaa ja liimaa tarra päälle" pikapaikkoja? Mä olen pari käyttäny ja ne on toiminu. Joskus kesällä laitettu ja vielä paikoillaan. Tosin mä korjasin rengasta nätissä auringonpaisteessa, ehkä kosteus vaikuttaa tarttuvuuteen...
Ostin kanssa joskus honkkarista tuollaisen liimapaikkasetin ja neljä kertaa yritin niitä liimata, enkä kertaakaan saanut jäämään kiinni :)
Oikea paikka renkaan paikkaukselle on kotisohva, siihen oheen pari Kukkoa liuottimeksi. Metsässä renkaan fiksaus tehdään sisuria vaihtamalla
Jos/kun sisärenkaita lähden paikkailemaan, niin luotan ennemmin vanhoihin kunnon kumipaikkoihin vulganointinesteellä.
Pikapaikkoja on toki eri tasoisia, jonkin verran näitä on tullut testailtua koemielessä. Huonoimmat tuskin pysyvät edes siinä jääkaapin ovessa hetkeä pidempään. :rolleyes: Parhaimmilla saattaa päästä jopa metsästä pois, kunhan huolehtii siitä, että kiertää paikan vasten sileää ulkorenkaan sisäpintaa. Vanteen poimuihin jos tuollainen nojaa, niin onnistumisen todennäköisyys tuntuu olevan aika liki loton pääpotin voittamista.
Olis nätti keli, tekisi mieli oikaista mettän kautta kotiin. On vaan saaterin flunssa nousussa :mad:, pistää harkittemaan pariin otteeseen idean järkevyyttä... Mut jos vaikka ihan vähän vaan, eikä niin kuin maanantaina, kun meni illan hämärtyessä Haunisissa uuden polunpään tiedustelu peurapolkujen kautta puhdasoppiseksi Viidakkotunkkaamiseksi™. Löysin itteni lopulta jostain teollisuushallin takapihalta... Jälkikäteen harmitti vähän, että G-vehjes ei jostain ihme syystä saanut ko. seikkailusta jälkeä aikaiseksi.
Entä sitten, kun sisurit loppuu? Rengastiellä kävi kaverin fillarissa noin. Lautalle saakka päästiin pumppaamalla ja sitten lautalla paikkailtiin sisureita sarjatyönä.
Tuota varten mulla on yleensä mukana myös paikkaustarpeet, eli perinteistä liimaa+paikkoja. Toimii myös metsässä kunhan puhtaudesta pitää huolen, eikä paikkaus ole koskaan pettänyt.
Noista pikapaikoista on yksi kokeilu ja sekin onneksi kotipihassa. Sielläkin harmitti ihan tarpeeksi tuplatyö, vaikka ilmat sai kompressorilla renkaaseen ja paikkausolosuhteet oli hyvät.
Kuinka usein porukalle tulee rengasrikkoja? Luulis yhden sisurin riittävän pidemmälläkin lenkillä. Varasisuri kannattaa olla kunnon tavaraa, vaikka käyttäisikin jotain makkarankuoria normaalisti. Eikä kannata hosua vaihtaessa. Kaiken maailman repimistä näkyy vaikkapa Tahkon reitin varrella.
Pojot SuperD:lle. Pyörään ei oikeastaan kannattaisi koskea lainkaan ilman olutta.
Kyseessä oli juuri sellainen marketista reppuun napattu tarrasetti hiomapaperilla. Tarrat lämmitettiin kyllä ennen asentamista käsissä ja paikka raaputettiin huolella. Ilma oli kyllä varsin kostea että se lienee syynä että ei yhtään pitänyt. Nyt ainakin tietää että niiden kantaminen mukana on aivan turhaa hommaa. 1kpl vaihtosisuri repussa saa riittää.