No petskele!!
Printable View
No petskele!!
Laittakaahan vehkeenne kuntoon viikonlopuksi: perinteinen Sale su 10!
Uus ketju ei oikein istu vanhoille rattaille, kauhee rutina. Täytynee metsästää uudet rattaat kaveriksi. Salesu10 voi olla vähän siinä ja tässä, illalla kaverin tuparit ja pokeria luvassa, juopottelua en harrasta, mutta taatusti valvomiseksi menee...
Kuutio taas hetken aikaa kasassa... Ei muutakun korkannut pultti takaisin ruuvilukitteen kera. Nyt korkannut 2x kertaa mutta kertaakaan ei ole tutkittu miksi korkkaa.
Mutta Salesu10 jää töiden takia väliin tällä viikolla.
Mennään tänään poijjaan kanssa möyriin valojen kanssa tuo Santun lenkki, Yrjölä ja Vallo. Joten jos hidas ja lyhyt lenkki on juuri sinun makuusi teretulemast mukaan. Ja niinhän ne sanoo jotta hitaasti ajaminen olis kuulemma haastavampaa 😜
Jyräänmäen vesitorni 18.00.
millaseen koitokseen sunnuntaina pitäs varautua, verenmaku suussa ja parin kilsan jälkeen kotia? Voisin tulla letkaan hidastelemaan.
Ei mennä verenmaku suussa, vaan rauhallisesti...
Lenkin kesto on ollut viimeaikoina 3,5-4 tuntia ja välillä pysähdellään jutulle ja eväille :P
Pyrkimyksenä on ollut ajaa polkuja ja vältellä pitkiä siirtymäosuuksia...
Itse olen noussut marraskuussa sohvan nurkasta ja jaksan ajaa nämä retket varsin kohtuullisesti, joten vuosien kuntoilutaustaa ei tarvita! Tervetuloa mukaan!!
Joo, verenmaku ei yleensä ehdi suuhun, sillä suu täyttyy oksennuksesta jokaisen nousun jälkeen. :D Ei vaan, hiljaa mennään ja kaikkia odotetaan. Tuu Miika ihmeessä mukaan vaan!
Jartille ja muillekin: Tre-Koski Rutajärven kautta on nyt aika hyvä. Tänään Tays:lta Lintulaan 2 h, eli Herwood-Lintula reilut 1.5 h. Taivalpirtin ja Rutajärven paikkeilla joutuu vähän taluttelemaan, mutta muuten ajelu on (ainakin läskillä) aika sujuvaa.
Jos sääennuste (tänään plussaa ja vettä, yöstä alkaen pakkasta) toteutuu, huomenna saattaa polut olla kohtuullisessa rallikunnossa!
Älä Miika usko tollasta bullshittiä. Kolmannen lenkin jälkeen voi olla pieni mahdollisuus pysyä peesissä ja just kun annat letkassa kaikkesi, niin Aki tulee kysymään että "onko vauhti sopivaa, voidaan meinaan ajaa kovempaakin...." :p
Ei vaan, siellä on ihan letkeä meininki ja mukavaa porukkaa jos en itse satu mukaan kitisemään. Nyt tosin pieni mahdollisuus siihen, kun suunta on ihan kohta kohti ison kylän pyöräkauppaa.
Ottakaas alustavasti jutun alkua huomenna tuosta talvi tdt: stä. Eli 7.3 klo10 Tesoman uimahallilta lähtee letkoja. Itse olen menossa ja Grand Voyagerilla eli kyytiin mahtuu ja kalustokin menee konttiin.
Ajokoirat tietysti tulee ajamalla Koskista paikalle, vetää Izmon kepeän hilpeän lenkin ja ajelee siitä takaisin Koskiin mutta noinniinkun me kuolevaiset jotka mennään autoilla pelipaikalle 😳
Jees, mulla ainakin talvi-TdT kalenterissa. Saas nähdä, joutuuko huomenna raivaamaan monta tukkia poluilta...
kiitoksia lenkkiseurasta, tulla perälle toisteki himmailemaan. http://connect.garmin.com/activity/692451195 tollasen siivun sai aikaseks, jos ens kerralla vähän pidemmälle.
Vaatii hiukka harjoittelua että pysyy peesissä.
Polut oli tänään nopeita! Viisi päätä lähti Salelta, ja kärjessä tovi piti huolen siitä, että neljässä tunnissa matkaa kertyi yli 40 km. Kiitokset Miikalle mukanaolosta! Sähkövaihteita ei näkynyt vielä kenelläkään, vaikka sitkeä huhu niistä jo liikkuukin...
Hmmm... Esitetäänpä asia toisin. Löytyykö Koskista yhtään someurpoa, joka virittelee maastofillariinsa sähkövaihteita vieläpä siten, että projekti on valmistumassa lähikuukausina ellei peräti -viikkoina?
Jes! Koskin maastoskenen kevät tulee olemaan entistäkin valoisampi.
Jäätävää hifistelyä, menin törsäämään uusiin polkimiinkin [emoji1]
Tänään tuli polkastua kolmen tunnin polkujen tarkastus lenkki,hyviltä ne taas tuntu,paitsi Sointulan venelaitureilta jäätä pitkin uimarannalle oli oikeeta tervassa ajamista,kävelypolku ei kantanut edes läskiä.Sekä Love polulla oli rakkaus kaukana,mutta muutaman "ajokerran" jälkeen sekin on jälleen uskollisessa kunnossa. Olisiko LA klo 10 yhteislenkkiä,itse vietän Wareenassa SU päivän?
Lauantai sopii tänne!
Lauantai saattais sopia tännekin!
Lauantai passaa. Tarttis vaan startti olla jossain klo.5 pintaan niin olis polut kovia vielä ennen aurinkoa 😉. Omilla retkillä vaan huomannu jotta jo klo.7-> alkaa mössööntyä.
Jokainen pitää sitten hymyt piilossa kun koitan taas parin vuoden jälkeen lukkoja... Nyt on hifistelty click'r polkimilla ja multi release klosseilla niin pitäisi irrota mutta tiukan paikan tullen...
Oli muuten hieman tuskaa työmatkat eilen kun hetken mielijohteesta kaivoin vanhan 26" jäykkäperän alle. Pitkä vaakaputki, jäykkäperä + vanha kivireki satula, matala keula. Ai ristus kun veti hartiat jumiin, istuminen tekee hellää. Jotta kyllä tuo nykyinen am-geo passaa oikeen hyvin.
Onko Ritvala-Huittula akselilla mitään polkuja, joita käydä katsastelemassa? Olen tulossa vanhempien luo ja ajattelin pakata fillarin matkaan.
Vloppu menee messuilla ihmetellessä niin ei pääse mukaan hidastelemaan
Ei löydy raakaa bittidataa noista "salapoluista" mutta eiköhän niitä päästä kevään tullen ajelemaan ihan porukallakin :)
Ja lauantai menee töissä eli en pääse tuohon yhteislähtöön... :(
No niin! Mä oon pitkästä aikaa ottanut työmatkapyöräilyssä nastarenkaat käyttöön, mutta lauantain startissa pärjännee ilman... Jos joku käy vielä tänään vakiopoluilla, voisi heittää tänne kommentin mahdollisesta nastatarpeesta poluilla. Kelvisiirtymät ajetaan joka tapauksessa niin hiljaa, ettei niissä tarvita nastoja. :)
Eilen illalla Lotilassa oli nastat paikallaan. Polut oli peilijäätä.
Tänään aamutuimaan,tulin Toijalasta pyörällä kotiin päin,niin klv:t olivat liukkaita,että on hommattava uudet housut ja takki,ellei kivoilla kukka koristeilla paikkaa niitä.Sitten siiirryin ajelemaan moottorikelkka uraa pitkin,sitten lähti pyörä lentoon.Jäällä taas varovaisemmin.Onko kellään tietoa mihinkä se kelkkaura menee Muovityö Hiltuselta Lempäälää kohti?Jos joku aamuyö lähtis testaan sen kun on luvattu pakkasta,ura on hieno ajaa silloin.
http://www.kelkkareitit.fi/
Tuolta pitäisi löytyä.
Ajelin tänään iltapäivällä Ulvajan, lyhyimmän Herittypätkän, Eerolan "harjun" ja Lotilan lenkin. Pääosin meni ihan hyvin läskin nastattomilla kumeilla. Lotilan lenkin keskiosuuksilla oli turhan jäistä minun makuuni. Pystyssä pysyin koko matkan, mutta pahimmissa paikoissa tuli vedettyä polun sivussa. Parasta pätkää oli Eerolan suunnalla.
Lisäyksenä edelliseen: kaikki Herityn polut ajettavaa ja nopeaa baanaa. Rannoilla, joissa lumi alkaa olla vähissä, on jäätä, mutta polun vierustoilla kesäkeli! Pitolunta satoi äsken hetken aikaa sakeasti, mutta loppui ehkä hieman kesken.
Aamulla Salelle kello 10, tulkaa kaikki!! :-)
Hyvä! Mäkin lähden sitten läskillä ja jätän nastat kotiin.
Polkuhurjastelijoille muistutuksena; Korkiksella tänään ja huomenna hiihtokisat, joissa käytössä sekä kaupungin puolen (3 km) että yläpuolen hiihtouria
Käytiin hape syömässä kisamakkarat ja potkittiin siinä samalla Jereen lisää kisavauhtia. :)
On kyllä maukkaita nää yhteislenkit. Kevättalvea ja jäärännejä riittänee vielä moneksi viikonlopuksi, mutta täytyy yrittää lumien lähdettyäkin pitää yhteislenkkeily tavalla tai toisella hengissä. Tänään oli lähtöpaikalla kahdeksan ajajaa, joista yhden pyörä oli vielä kaupassa. Mutta hyvin on porukkaa lenkeillä nykyään!
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/201...nkki140215.jpg
Ja omasta puolesta pahoittelut kaikille jos joku sai flunssan kun jouduitte 100m välein odottelemaan... Ei vaan toiminut tänään mikään! Ajotaidot/ vauhti ei riitä kapealle hankibaanalle, nastat oli tyylikkäästi nojallaan tallissa joten jäärännit oli myrkkyä, klossit veti täyteen lunta jatkuvasta rämpimisestä jneyms.
Täytyy nostaa hattua sille 28 eturieska hepulle vauhdista! Itsellä oli 30hampainen n/w alkuun mutta loppui kyllä jaloista vispausvauhti siirtymillä. Nykyään sitten 34...
Lupaan salaharjoitella ennen seuraavaa yhteislenkkiä jos sais lisää vauhtia / taitoa.
Mageeta polkua ja seuraa oli taas. Yllättävän vähällä luikastelulla päästiin... Ja jäsen Akille kiitokset makkaroista!!! Allekirjoittanut lähti "vain pikkulenkille" puolikuntoisena ja olisin kyllä tipahtanut ilman välipalaa...