Totean että edellisessä kirjoituksessani ei ollut mitään järkeä. Ou nou. (Väsytti! Ja oli nälkä työmatkatemmon jäljiltä)
-Lauri
Printable View
Totean että edellisessä kirjoituksessani ei ollut mitään järkeä. Ou nou. (Väsytti! Ja oli nälkä työmatkatemmon jäljiltä)
-Lauri
ai ettien että. Mahdollisesti kauden viimeinen tmt tuli ajettua tänään. (riippuu toki syyskuun keleistä..) ja voi pojat!! Psyykkasin itteni, että nyt tehdään ne pohjat ja tulihan ne. http://www.sports-tracker.com/#/work...8vm0cp378a9556
Ennenkun vääräleuat alkaa kitistä mittaustavan tarkkuudesta, tulee muistaa että aikaa on kulunut juuri tuo ilmoitettu ja etäisyys on oikea :)
(tuli kyllä ajettua niin täysiä, kun jaloista (tai koko kropasta vaan lähti)) Suotuisilla sääolosuhteilla voi olla osuutta asiaan.
Ja nyt voi vihdoikin vaihtaa työmatkatempoliun mukaviin kuntolenkkeihin. Huomaa kyllä, että 30km siivu päivässä pitää huolen siitä, että ei hingu sen jälkeen enää pitkille lenkeille..
Koin tämän aamun tmt:ssa hyvin kummallisen tilanteen. Saavutin edellä ajavaa tempoilijaa ja yritin ajaa mahdollisimman hiljaa, ettei hän huomaisi minua. Jollain kuudennella aistillaan hän kuitenkin aisti minut ja katsoi taakseen näyttääkseen että minut on havaittu. Pelonsekaisin tuntein valmistauduin repivään irtiottoon, mutta ei. Edellä ajanut ei kiristänytkään vauhtia tai yrittänyt edes kiilata, vaan tuntui ihan siltä kuin hän olisi PÄÄSTÄNYT minut ohi eikä edes iskenyt peesiin!? Voiko työmatkatemmon säännöissä olla jokin lisäpykälä, jonka mukaan ei tule tappiota jos päästää toisen ohi vai mistä moinen outo käytös voisi johtua?
Eilen pysähdyin kotimatkalla järven rantaan tupakalle. Joku rouva kerkes siitä sit ohi, eli takkiin tuli taas.
Tämä on ainut uskottava selitys noin poikkeukselliselle käytökselle työmatkatemmon ollessa käynnissä. Kyseinen heppu ei vaan enää välittänyt. Se on paha tilanne, tarkoittaa että on tullut urakalla turpaan, mahdollisesti useampia ohitetuksi joutumisia saman työmatkasiivun aikana.
-Lauri
TMT:ssa voi myös liikkua masokisteja...mitä enemmän tulee takkiin, sitä paremmalta tuntuu.
Bongasin keltapaitaisen bianchi-kuskin. Olikohan kilpailun kärki sunnuntailenkillä?
Tänään aamulla menin yhden naisen ohi, kelloa varoitukseksi rimpauttaessa ja ohi lähtiessä olin huomaavinani vauhdin lisääntymistä ohitettavassa. Niinpä laitoin itse vähän lisää kierroksia että pääsi kunniakkaasti ohi ja kunnon hajurako. Sinne jäi. Mutta seuraavissa valoissa kun olin pysähtyneenä niin tämä nainen tuli hieman puuskuttaen "Kylläpäs sain sut kiinni", johon minä vaan naurahtaen "joo" :). Ei lähtenyt ohi kun valot vaihtuivat ja tiemme erkanivat. Tosin olin xtra-pitkällä lenkillä joten ei edes ollut työmatkatempo kyseessä, vaan jäin kyllä miettimään että oliko se nainen työmatkatempoaja.
Miten te hoidatte verryttelyn?
Eikös sitä pitäisi olla heti ensi metreillä iskussa?
Kylmiltään on paha lähteä iskemään.
Onko teillä mahdollisesti siellä työpaikalla ja kotona traineri jolla saa itsensä kisakuntoon ennen kuin polkaisee itse TMT-baanalle ?
Poltan kortin ja sit vaan radalle
Perjantaina tuli ikävä häviö. Olin 75km kohdalla menossa jarruvarjo(sadetakki) päällä ja niin vain succistelija tuli kompressiosukissansa kevyesti ohi loivaan ylämäkeen. Tekisi mieli selitellä, mutku kunto ei riitä vaiks olin 30km aamulla töihin tullessa polkenu lämmöiksi. Ehkä mun pitää ostaa sellanen kippurasarvinendingeldangelipyörä... Tai sit mä vaan nielen tän karvaan kalkin ja kuntoilen enemmän. Hitto...
Johan sä selittelit :)
Mihin kastiin menevät traktorit, leikkurit ja kaivinkoneet? Pykälsin liikenneympyrässä kaivinkoneen edelle, josta kuski sitten innostui vääntään hanat auki.. Lopputulema oli se, että 3km kilvanajon jälkeen jätin kaivurin ylämäessä, jossa tiemme sitten erkanivat. 3rykäisyn keskinopeudeksi runtastic ilmoittaa 39.9km/h, joten omalle kunnolle ollaan vedetty ihan hyvillä hapoilla :D
Työmatkatempo käydään vain pyöräilijöiden kesken, tai traktoreiden tahi ruohonleikkureiden kesken. Muttei ruohonleikkurin ja pyörän välillä. Tästä kysymyksestä on perimätiedon mukaan saavutettu fillarifoorumin kattava konsensus jo lokakuussa vuonna 1947.
-Lauri
Hieno päänahka säännöistä huolimatta.. Tympäsee yksin tempoa 2xpäivässä, joten kaikki pikku kisailijat ovat tervetulleita mun tmt:hin, traktoreista pyöräilijöihin.
Edelleen: tässä lajissa ei voi kerätä päänahkoja. Tässä lajissa ei jaeta pisteitä tahi voittoja eikä minkään muunkaan laista glooriaa.
Ainoa palkinto on tappion välttäminen.
Jos on tulossa alikulkutunnelista, ja tarkoitus kääntyä vasemmalle edessä olevaa kelviä jatkaen ja pyörän kulkusuunnan ollessa vielä poikittain kelviin nähden, oikealta tulee pyöräilijä liikkuen vasempaan, niin tuliko tappio?
Siis eiköhän yksi suurimmista palkinnoista ole toiselle tappion aiheuttaminen. Vahingonilohan se on sitä aidointa iloa. Valitettavasti tämä ilon lajeista jaloin vaatii vastineeksi sen, että toinen osapuoli tiedostaa hävinneensä. Joka taas toteutuu valitettavan harvoin toisia pyöräilijöitä ohitellessa. Mutta tässä nimenomaisessa kaivinkonetapauksessa säälittävän moottoroidun kapineen kuljettaja oli selvästikin lähtenyt kisaan mukaan, jonka seurauksena voidaan olettaa hänen tiedostaneen myös tappionsa. Eli kyllä tämä mielestäni ihan perustellusti voi hetken lämmittää toveri toripolliisin mieltä.
Työmatkatemmon voittamisen paradoksi, eli ainoastaan häviötä jaossa, on selkeä sääntö. Miten säännöt suhtautuvat siihen, jos avoimesti tunnistautuu työmatkatempoilijaksi. Olisiko tällöin vihollistempoilijoilla mahdollisuus voittoon?
Tietenkin avoimesti muille esimerkiksi TMT-tunnuksin paitansa koristanut tempoilija olisi niin kova luu, ettei hänelle tappio käytännössä ole mahdollinen.
HITTO! Tollaiset pakolliset TMT-paidat olis kyl siisti juttu. Ohittaessa sais lätkäissä avokkaalla persiille ja huutaa "HIPPA".. Jonka jälkeen jokainen itseä arvostava sankari polkisi läimäyttäjän kiinni ja ohi huutaen olanyli, että foorumilla kaikki tulee kuulemaan tästä :D
EDIT: Luonnollisesti paidassa tulisi olla myös foorumilla käytetty nickki isolla, joka sinetöisi tappion :D
Ultimaattinen tempoilija ei paitaa tarvitse. Jos siis näette edessänne fillaristin, joka (vähintään) yläruumis paljaana tekee Vermo-tyylin volttilähtöä eli odottaa haastajaa, valmistautukaa seuraavaan tappioonne. Kyseessä on nimittäin tarunhohtoinen Tappioton(tm) joka näyttäytyy silloin kun sitä kaikista vähiten osaa odottaa kaikille, jotka kuvittelevat olevansa lyömättömiä.