Yhden takuukeikan verran kokemusta ja hyvät fiilikset jäi. Etuhaarukka (Reba) lähti huoltoon kun välystä huomasin liukuputkissa. Vastailivat maileihin vikkelästi ja kuukauden verran koko keikka kesti.
Printable View
Sain pyytämällä hyvitystä, kun rungossa oli vikaa, jonka hoidin kuitenkin itse. Takaisin lähettäminen ei oikein napannut. Rockshoxin huollatin takuuseen kotimaassa, koska sitähän koskee valmistajan myöntämä takuu. Selvisin viikossa, eikä tarvinnut postitella.
Mulla on revelationissa välystä liukuputkissa ja reverbissä tyyppi vika eli tuuman verran tyhjää. Mitä kotimaista käytit orc biker käytit? Fillariosaa olen koittanut pari päivää tavoitella, mutta en liene ainoa asiakas, jätkillä siellä positiivinen duuni tilanne. Pitäs ennen tahkoa saada fillari nippuun..
Taisi olla http://www.sportax.fi/. Oli asiaa muutenkin Tampereelle, nääs.
^Korkeus ottaa kiinni jo kuskin haarukkaan jalkautuessa:rolleyes:
Onkos jollain mielipidettä seuraavaan?:
Ostin radon swoop 175 7.0 viime kesänä ja on ollut melkosesti ongelmia alemman takahaarukan oikeanpuoleisen pultin kanssa. Pultti oli löysänä alkuunsa varmaan ekat 150km, jolloin huomasin ongelman ja kiristin pultin. Reilu 100km myöhemmin hajosi vapaaratas ja pyörä oli syksyn ja talven "levossa". Keväällä sitten taas ekalla rundilla huomasin SAMAN pultin taas löystyneen ja samalla huomasin että laakeri oli hirttänyt kiinni. Kenties johtuen pultin auki ollesssa sinne päässeestä vedestä. Pienen sähköposti taistelun jälkeen sain uudet "main pivot" laakerit bike-discountista (Laakereita ei kuulemma korvata koska kulutus osia ). Pyörällä tässä vaiheessa rällästetty 300- 400 km. Pistin uudet laakerit paikalleen ja lähdin lenkille tarkkaillen jatkuvati josko pultti löystyisi taas. Pääsin huimat 5km kunnes pulttti oli taas löystynyt. Nyt bike-discountilta käskevät laittaa pulttiliimaa vai mitä lie(loctite) pulttiin jotta se ei löystyisi!!??!?! Eihän tuollainen nyt voi olla ratkaisuksi kun kerran kaikki muut pultit pysyy kiinni paitsi tämä yksi? Omasta mielestäni rungossa täytyy olla jotain häikkää.
^Niin se taitaa olla, ajelen varmaankin jatkossakin tuolla vanhalla.
Tai sitten hankin -> https://www.canyon.com/fi/mountainbi...ke.html?b=3690 pystympään ajoasentoon tottuu kyllä aina.
Noiden laakereiden mukana tuli uudet holkit ja pultit enkä niihin mitään laittanut kun ei vanhoissakaan näyttänyt mitään olevan. Kummallista jos vaikutus olisi vain tähän yhteen pulttiin/pultinpaikkaan.
Kokeillaan nyt sitten kuitenkin, jos siitä jotain hyötyä olisi...
No niin nyt on pari viikkoa tullut tällä vedeltyä.
Ei nitku ei notku, kuskilla 120kg+ painoa. Kasattu sikamaisen hyvin - paremmin kuin mihin Tampereen kivijalkaliikkeistä ostettaessa on tottunut. On kyllä sairaan hyvä. Ei voi kun ihmetellä, että 899EUR hintaan tällasia saa..
Tarkoitus juhannuksen korvilla tilata pyörä saksasta tai hommata suomesta..heinäkuun alkuun olis pyörälle käyttöä! Kerkeekö siihen mennessä?
Mulla on menny parin pyörän kokemuksellla n.6-7 arkipäivää.
Hienoa..eli jos on in stock ja pyörän tilaa jussi perjantaina, niin pitäs olla heinäkuun eka viikolla kotona?
Ei varmaan kauaksi heitä, Suomen posti on se hitain lenkki toimituksessa, ainakin näillä korkeuksilla. Pääkaupunki seudulla DHL toimitti itse suoraan, niin samanlaista viivettä ei silloin ollut.
TO 14.5. illalla painettu tilausnappia.
TI 19.5. tuli ilmotus, että fillari on kasattu ja pakattu. Samana päivänä DHL:n kuitti, että paketti lähti matkaan.
PE 22.5. paketti Suomessa.
MA 25.5 paketti kotiovella Tampereella.
11 päivää tuosta taitaa tulla, kaks viikonloppua tosin osu kohdalle.
Aika paljon on kaikennäköstä kamaa tullu Saksasta tilailtua vuosien varrella ja sellasen homman oon huomannu, että tuo tavaroiden viipyminen Hampurissa (DHL) on ilmeisesti kuun asennosta tms kiinni, koska toisinaan kamat on siellä vain hetken, toisinaan taas tuntuu, että ne lojuu siellä päiväkausia tyhjän panttina.
Maastopyöräkuume sai päätöksensä. Tilasin Radon ZR Team 8.0:n äsken runkokoossa 20" ensimmäiseksi oikeaksi maastopyöräkseni. Kuulostaa ainakin loistavalta paketilta hinta-laatu suhteensa puolesta. Nyt vain kuumeista odottelua.
Itsekin kiinnitin katseeni ZR Team 8.0:aan Canyonien huonohkon saatavuuden vuoksi. Onko näissä Radoneissa nyt mitään "tyyppivikoja" tai vastaavia mitä pitäisi ottaa huomioon? Kuski painaa reippaat 110kg joten kulkineen olisi syytä kestää kunnolla runtua.
Kysytääs nyt tältäkin puolelta kun radonin ja canyonin välillä kamppailen. Eli mietinnässä olisi ZR race, mutta koko hieman mietityttää (182cm/inseam 86cm).
18": olisko tuo liian pieni/hölmön näköinen. Metsässä varmasti tuo olisi kettärämpi kuskata. Ahdasta?
20": Olisiko jo liian kömpelö metsässä. Olisiko ajoasento turhan roikkuva?
Mulla 178cm/86cm 18" rungolla zr race 7.0 ja just passeli. 20" olisi ainakin minun mitoille liian suuri. Laskuri antoi suosituksen 19" rungolle, mutta uskalsin kuitenkin tilata 18.
Penkkiä olen joutunut siirtää taemmaksi, mutta siltikään ei ole lähelläkään ahdasta polkea vaikka sen siirtäisi aivan eteen.
Noniin nyt lähti bike-discountista 29" ZR Team 8.0 tulemaan. 22" kokoisena, toivottavasti riittää tämmöselle kaapille.
Moro, olisi tarkoitus hommata tuollainen Radonin ZR Team 29 8.0 (http://www.bike-discount.de/en/buy/r...7621/wg_id-117). Pulmana on se, että olen hommaamassa ensimmäistä pyörääni ja tuskailen nyt runkokoon kanssa. Oon 183/110 ja 84cm. Eli iso poika jolla on lyhyet jalat :D Mitä mieltä ootte kannattaako mun hommata 18" vai uskaltaako ostaa jopa 20"?
18" on korkeuden puolesta ylärajalla ja hieman lyhythän tuo saattaisi olla. Toisaalta itse en noilla kintuilla haluaisi niin korkeaa kuin 20", mutta minä olenkin tuosta standoverista ilmeisesti tarkempi kuin useimmat. Hankala pulma kieltämättä. Jos haluat yhtään makaavamman ajoasennon, niin ota isompi. Jos vierastat ajatusta hieman pidemmän stemmin laittamisesta, niin ota isompi. Jos tykkäät pitää satulaa varsin edessä suhteessa polkimiin, niin ota isompi. Muuten voi olla turhan kyttyräselkäistä ajoa. Kumpikin mennee ainakin pienin muutoksin. Itse ehkä vaihtaisin merkkiä noilla mitoilla. Esim. Trek olisi vähän pidempi suhteessa korkeuteen, eli voisi ajatella toimivan paremmin lyhyehköillä jaloilla ja pidemmällä yläkropalla. Komponenttien puolesta tietysti joutuu tinkimään, mutta kaikkea ei voi saada. Cubella olisi tietysti 19" ja Canyonillakin taitavat vähän eri kokoisia rungot olla. Mutta jos pitäisi sen kummemmin käyttötarkoitusta tietämättä vastata, niin 20". Omaan käyttööni ottaisin noilla mitoilla 18" ja pidentäisin ohjaamoa hieman. Kun eihän tuo virtuaalisen vaakaputken ero ole kuin 2 cm kuitenkaan. Minua sellainen stemmin muutos ei häiritsisi, mutta jotkut ovat tälle taas paljon herkempiä kuin minä.