Aivan hyvän työpäivän jälkeen tuli todettua, että nuo tiet sulaa tuolla. Nyt näyttää tulevan kovan tason maantiepyöräilyä Eurosportilta, tunnin päästä tulee kovan tason maantiepyöräilyä kahdelta Eurosportilta yhtä aikaa.
Makoisaa!
Printable View
Aivan hyvän työpäivän jälkeen tuli todettua, että nuo tiet sulaa tuolla. Nyt näyttää tulevan kovan tason maantiepyöräilyä Eurosportilta, tunnin päästä tulee kovan tason maantiepyöräilyä kahdelta Eurosportilta yhtä aikaa.
Makoisaa!
Kyl mää vaan kauheest hämmästyn jos ensi viikolla todella lämpenisi. Tai ainahan se voi auringossa siihen kymmeneen asteeseen nousta. Mutta nuo iltapäivälehtien sääotsikot ovat mitä ovat - eikä lämpötilaennusteen vaihteluvälin ylärajan kulustakaan kannata vielä kovin paljon innostua.
Sitä paitsi, mitä kivaa alkukeväässä oikeastaan on? Pelkkää kuraa niin asfaltilla kuin hiekallakin, sepeliä kelvillä ja kun on kuivaa, pölyää joka paikassa. Oikea lämmin kevät alkaa vasta sitten kun se alkaa. Nyt vain kevään lumeton aika pitenee...
Mut sai hyvälle tuulelle lepopäivä ja joukko uusia englanninkielen sanoja jotka vasta opin, mm. allyship, ableism, cissexual ja underboobs.
Mittarissa 25 astetta ja aurinko paistaa, kevättä rinnassa yllinkyllin (ja allergiaoireita on myös). Negatiivinen detalji on se että lämpömittari ja auringonpaiste ovat työpisteestä katsottuna ikkunan toisella puolen.
Löysin lopulta yhden erikoismutterin, minkä hukkasin kolme vuotta sitten. Pitkään rakentelin päässä päättelyketjuja yrittäen jäljittää sen reittiä asunnossa.
Lopulta muistin, että olin käyttänyt sitä mutteria vanhassa aikoja sitten myydyssä fillarissa etuvalon kiinnikkeen kiristämiseen. Sitten täytyi enää löytää se vanha kiinnike, ja bingo.
No tuli ihanaa. Tää on viimenen äiteeni kutoma villapaita, ja yksi kauneimmista. Nämä ei ole ollu enään helppoja töitä sydänongelmien jälkeen ( jostain syystä kutominen ei ole hyväksi? ) ja kaikki äitini tekemät työt on mulle mittaamattoman arvokkaita. - ja siinä meni viimene lumipussi, kevät voi tulla -
http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Fash...pg?img=smaller
Loistava kierrätysidea:)
Löytyy eri värisiäkin.
https://www.steel-vintage.com/clothing/accessoires/
https://www.steel-vintage.com/media/...ort_Blue_1.jpg
Pullossako oot asunut??
En tiedä mihin mutis viittasit mutta en minä ainakaan ollut ennen kuullut tuosta sisärengasvyö-firmasta. Hauska idea. Saiskohan noita tehtyä itse.
Kauppareissulta kotiinpäin suunnistaessani ojensin kaasujalkaa raskaamman kautta liikenneympyrästä motarin suuntaan lähdettäessä. Yhtäkkiä alkoi sinivilkut välkkyä taustapeilissä ja kävi mielessä ajatus muutaman satkun laittamisesta yhteiseen kassaan...mutta vilkkuauto ajoikin ohi ja lähti ekasta liittymästä sivuraiteelle. Huokaisin helpotuksesta mutta pitää tarkkailla postia muutama viikko...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Vanhempien vintiltä löytyi jemmasta täydellinen boordinauha tulevaan takkahuoneeseen. Sävyt ja kultaus just täydelliset. Tulee historiaa seinään. 👌
Se meidän vintti on kyllä liiankin hyvä esimerkki tuosta. Pelkästään naisten vintagekenkiä myymällä voisi ansaita vähän taskurahaa, kun useampi sukupolvi on jättänyt sinne "romunsa". Oli lapsena aikamoinen leikkien aarreaitta.
Yle Areenan 2,5 tuntia kestänyt suora lähetys Ranuan eläinpuistosta. Jääkarhun pentu näki ensimmäistä kertaa ulkomaailman.
Onhan noita ollut kaupan jo vaikka kuinka pitkään, ja tuommoisen tekeminen onnistuu vartissa. Solkena voi käyttää vanhaa solkea. Ei kuitenkaan kannata käyttää isonappulaista maastofillarin rengasta, hirmu homma virittää ensin housuihin ja sitten se ei meinaa aueta millään.
Oikeastaan jo eilen - "Mr Brown" (eli UPS) kävi oven takana. Saksasta tuli painava paketti. Autovero takaisin, pullo kerrallaan.. :D
:)
.
Kalevan julkaisemia kuvia aiheesta:
http://www.kaleva.fi/uutiset/galleri...10099/3765306/
Kotimme lähellä mäellä on jo muutaman vuoden pesinyt haukkapariskunta. Nyt haukat ovat taas palanneet, ensimmäisen kerran tänä keväänä kuulin niiden huudot. Kevään merkki!
^ "Haukka". Se on vähän niinkuin "Lokki". Ei paljoa kerro, ellei mainitse mikä haukka tai mikä lokki. Lintukirja käteen.
Asiaan: tänään iltapäivällä alkava loma..
Varpushaukka todennäköisesti. Nyt en tosin nähnyt, kuulin vain. Kimeähkö "kjäää".
Minusta on hienoa, että tiiviisti rakennetussa kaupunkiympäristössä reilun sadan metrin päässä Lahden motarista pesii haukkapariskunta, oli se sitten mitä tyyppiä hyvänsä.
Kevään merkit on muuttuneet. Joskus ammoisina aikoina katsottiin luonnosta kevään merkkejä. Kun olin nuori mies, oli kaupungin lyhtypylväisiin ilmestyvät kondomimainokset paras signaali. Nyt odotellaan keski-ikäisten miesten Harrikoiden räpätyksiä. Ne on siinäkin mielessä vanhoja parempia että ei tavitse katsoa mihinkään ja näkövammaisetkin pystyy ne helposti havaitsemaan koska jokainen kunnon HD-mies tietty repii turhat romut pois vaimentimista niin möly kantautuu vaivatta sisätiloihinkin.
Vakavammin puhuen, viime syksynäkin tiesi aika hyvin vapaapäivinäkin aamulla ennen sängystä nousemista sään ja talven tulon kun kuunteli naapurin aktiivisen ja sitkeän miehen prätkäsoundeja. Joten pörinän loppuminen toimi ihan samoin talven tulon merkkinä.
No on tässä päivässä paljon hyvääkin. Aamulla ei jännittäny. Tuossa tuli postia että paljon pakettia pian pukkaisi. Tänään on myös töitä, ja eilenkin oli.
Ja tuo Ranuan pieni jäänallukka on ihana :) toivottavasti pidetään hyvää huolta kun noissa muissa eläintarhoissa jäänallukanpoikaset ei ole niin hyvin pärjäilleet..
Auringonpaisteisella kuistilla nautittu kahvi:)
Pyöräilevä siisteissä vaatteissa oleva mies jolla aselaukku selässä. Huvitti. Toivottavasti ei ollut kouluampuja.:seko:
Koirat. Mun mielestä, jos ruokaa on tarjolla niin kyllä kansii ottaa :D
https://youtu.be/5iTTNRE-njM
Postin nopea toiminta - huomiseksi luvattu laatikollinen GinGins Coffee -nameja saapuikin jo tänään. Inkivääriherkkua :)
Aurinkoinen lenkki, kahvipaussilla kuullut jutut ja muikea tyytyväisyys lenkin jälkeiseen sapuskaan jonka "loihdin aineksista joita sattui kaapista löytymään".
PS Pakastekalaa, keitettyä pastaa, purjosuikaleita, juustoraastetta, mieto chilipaprika, kalalientä, maustepippuria, kananmuna. Jälkiruoaksi maultaan piparkakkuun vivahtava lenkkienergiapatukka (gram- eli kikhernejauhoja, kaurahiutaleita, ruokasoodaa, inkivääriä, kanelia, siirappia, piimää ja öljyä) vaniljajäätelön kera.
Ikean pakkausmateriaalit. Kaapin mukana tuli kätsyjä pahvipalikoita listojen ja muiden maalattavien alle laitettavaksi.
Vuoden ekat juurakkopaukutukset täpärillä. :)
Aamulla sain alkuvuoden harjoitusohjelman viimeisen intervallitreenin pakettiin. Iltapäivällä seurasin Saganin intervallia kohti San Remoa.
eek, mä olisin halunnu kans katsella! Olen katsellu niitä Kaleva-lehden valokuvia vaikka miten monta kertaa, aivan ihania nallukoita :)
Mutta honasin että visakortilla on vielä paljon varaa. Joten sain ostettua muutamat nuket ja yhden "aika kalliin" niin nyt on projekteja tulossa vaikka miten paljon :) oon niin innoissani etten saa untakaan.
ps. mikä piru toi on että juon jaffan useimmiten suoraan pullosta. Yleensä kyllä laitan juomalasiin, ja se on keltaista FANTAA.
Nimimerkki isokanki on kirjoittanut nimimerkki LosJormas:in aloittamaan ketjuun.
Pienestä on revittävä ilo näin maanantaina.
Et sä voi. Niitä kattellakseen on klikkailtava niitä sun inhoamia LINKKEJÄ. Ja varmaan jos toi ollut Areenassa, se olisi siellä vieläkin. Mutta en laita LINKKIÄ kun ne on niin kauheita etkä sitä voi klikata!
Ontopic: Eipä mikään ole tänään nostanut hyväntuulisuusastetta erityisemmin. Perusmaanantai sanoisin eli ihan perushyväntuulinen olo.
Edit: No jos kuitenkin uskallat ottaa riskin niin esim täältä löytyy: http://yle.fi/uutiset/3-9509922. Kuvia ja 9min video.
^
En tiedä kantsiiko klikata. Äitikarhulta näkyy tokassa kuvassa sanonko mikä! Tai siltä se ainakin näyttää, en minä jääkarhujen anatomiasta mitään ymmärrä...
No kotikoneella ei edes näy Areena. Kalevan sivu on talletettuna ja kuviakin olen tallettanu, mahdollinen talvitaustakuva.
Mutta voi vitsit! :) Voitin w-clubin lotteryssa Trouble Eden- nuken 700nukkea tarjolla ja halukkaita varmaan 3000, hinta on 140usd ja ebayssa nuken hinta onkin jo suolaiset 425usd. Mä veikkasin että ebayssa tämä on lähtöhinta 399eur ja aika näin meni.
ps. no kyllä mä ton jäänallukka-jutun katsoin. Ihania.
Ipanoiden (3v.) eka potkupyöräily lenkki. Pirun hyvin meni ja alkoi jo pientä liukuakin löytymään🤗
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Oijoi! 1. huhtikuuta alkaa Yleltä Planeettamme Maa II. Sitä onkin jo tässä odoteltu.
Lepistön Lotan aikaansaannos:)
:) Honasin missä on vapaata lunta. Eikun pussi mukaan, lunta pussiin ja tuli vielä muutamat talvikuvat.
^ ei kai ole sitä mitä tuli ekaksi mieleen....no ei, elikkä onnittelut.