Eli paljonko sitten maksoit ja mistä kiekkomallista tarkalleen ottaen? Ei kai hinta voi salaisuus olla?
Printable View
Kyllähän se hinta kiinnostaa, mutta puljun sivut eivät siihen anna vastausta. Ja nythän tuli vasta asiantuntija kehiin, kun on tiedossa, että on käytetty ainakin kahta erilaista napamallia Zippin historiassa...
Pikkasen kyllä häiritsee ko. firman nettisivujen puute.
Ostin taannoin Dura-Ace kammet tuolta ja tasan taatusti halvemmalla kuin mistään maailmassa. (Olikohan 139€)
Puhelimessa Oscar kyseli tarvinko jotain muuta ja siinä sitten otin jotain pikkkukilkettä mukaan ihan vaan puhelimessa tarjotun perusteella.
Olis vaan mukavaa, kun voisi katsoa edes mitä on tarjollla.
Ja joo, en ole ko. ex-kuskia ikinä livenä edes tavannut... kunhan kerroin oman kokemukseni.
Adventti jo haluaakin avautua yksityisesti ja kyselee mikä minulla on ongelmana, jos hän kertoo, että Suomesta saa Zippejä hyvään hintaan. Voin tässä kertoa samalla kaikille, että ei siinä ole olekaan mitään huonoa, jos hän moista kertoo - päinvastoin, mutta mikä asiassa särähtää korvaan, on lähinnä tiettyjen merkkien tai liikkeen hehkutus ja tietäen nuo aikaisemmat kirjoitukset parilta nimimerkiltä, niin ehkä asiassa on aika paljon enemmän innokkuutta kuin kokemusta...
Ja tuubikiekoista puheenollen, taidan kuitenkin päätyä linjalle FFWD tai HED Stinger 6 - tällä hetkellä hinnat väh. 500,- halvempia ja laatu... Ja jos Adventti haluat tietää, niin minulla on kyllä ollut kaikkia noita kolmea kiekkomerkkiä jo entuudestaan.
Niin Avo versio mut eihän ne edes myy tuubeja,sitähän sä kysyit?!.Saldenilta ostin pari vuotta sitten rungon joka meni paskaksi eivätkä korvanneet sitä...kaikilla omat kokemukset ja jokanen ostaa mistä ostaa...en ainakaan Saldenilta varsinkaan kun ei ole just silloin mitä on ostamassa.Mut saako esim.Saldenilta kiekkopussit mukaan?? siitä olen kyllä valmis maksaa sen ylimääräsen 1€ erotuksen!
Kuten sanottua, clincher Firecrest on arvokkaampi tuote kuin tubular Firecrest. Maksamasi hinta tubulareista on sinänsä hyvä, mutta Saldenin hinta clinchereistä on suhteessa vielä parempi. Vertailun vuoksi esim. Jedi-Sports (jota en edes pidä erityisen edullisenä verkkokauppana) myy tubu-Firecrestejä noin 1650 eurolla.
Mikä muuten se rungon stoori oli? Oliko se jo toimittaessa paskana vai laukesi käytössä? Mihin vedoten kieltäytyivät takuusta?
Niin olikos tämä junnupaita nyt sitten tämä nimeltämainitsematon oscar?
Olisikohan tässä nyt ollut tarpeeksi tätä…
Muita juttuja haeskellessa tuli selailtua Tourin vanhoja kiekkotestejä. En muistanutkaan, että Cosmiccien aerodynaamisuus on niin huono: Shimpan 35 mm korkea kiekko ja jopa Zippin matala/leveä 101 saivat testeissä paremmat tulokset.
http://www.tour-magazin.de/services/...ge67.html#/102
Noin siis labrassa, tosielämässä juttu voi olla toisin.
En muista onko tää ollut jo foorumilla, mutta täältä Tour qtr:n ilmaislinkistä löytyy mielenkiintoiset
kiekkotestit sivuilta 86 ja 96.
Olisko näillä mitään virkaa? Suht halvat ja köykäset. Vai mitä vikaa näistä löytyy? http://www.rczbikeshop.com/englishue...ano-black.html
Napahan on tuo
http://superlight-bikeparts.de/Novat...be-Novatec-Hub
Ja pinnat 2/1.8 eli sama setti aluvanteella tuli just mökille.jotain 220 ekua. Kuituvanteesta en toki mitään tiijä mutta mun vaatimattolla tietotasolla tohon hintaan kannattaa mennä jo tuubisysteemiin. Mulla ei vaan ollut varaa muuhun, 1435g painoi avoaluvannesysteemi. Maasturiin sain keväällä kiekot Novatecin pykälää paria paremmilla navoilla ja ne on olleet soivat pelit.
Eli jos nyt ois ylimääräistä rahaa ja vielä budjetoituna maantiekiekkoihin niin tuubisysteemin tilaisin iliman muuta tuolta. Vaikka tämän http://www.rczbikeshop.com/englishue...ano-black.html ja teipit ja renkaat tietn Samulta....
Mavic voisi kieltämättä päivittää Cosmic Carbonen vannemuodon 2010-luvulle. Cosmic Carbone Ultimate pois lukien mallisto taitaa yhä perustua samaan vanhaan deep-v-designiin kuin kymmenen vuotta sitten.
Tourin testituloksista kannattaa silti huomata, että aerodynaaminen häviö oli varsin pieni ja kokonaisarviossa Shimanon C35 ja Zippin 101 nimenomaan hävisivät Cosmic Carbone SLR:lle. Jäykkyydessä CC SLR taisi hävitä vain Lightweighteille, suoruudessa jopa päihittäen ne.
Shimano wh-r550.
Mitä mieltä porukka on kyseisitä kiekoista,saako rahoilleen vastinetta?
Nämä ovat tulossa ns kakkospyörään kiinni ja saisi halvalla nyt tutun kautta.
Taisi saada Tour-lehden testissä joskus vuonna x maininnan paras hinta-laatusuhde.
Mutta noita sai uutena n. 119 eurolla/satsi, että suhteuta siihen.:)
On mullakin sellaiset, yhden pyörän mukana tulleet. Ei niissä mitään vikaa ole. 16 pinnaa edessä on kestänyt krossarissa ihan umpimetsääkin.
Olen päivittämässä pyörääni uusia kiekkoja ja mielipiteenne olisivat kullanarvoisia! Luin viestiketjua läpi ja kyseisistä kiekoista oli puhetta, mutta haluaisin tarkemmin kuulla vielä kokemuksia ja eroja kiekkojen välillä. Etsin kiekkoja aktiiviseen lenkkikäyttöön ja tarkoituksena on ajaa niillä "säällä kuin säällä". Vaihtoehtoina ovat:
Mavic Ksyrium Elite (395 e)
Shimano Dura-Ace C24 (559 e)
Molempiin hintoihin pystyy kyllä venymään, mutta saanko huomattavaa eroa / hyötyä ostamalla Dura-Acet? Kiekoissa kiinnostaa keveys ja rullavuus. Keveydessä Dura-Acet tietysti pesevät Elitet, mutta miten on rullaavuuden laita? Saanko huomattavaa hyötyä / eroa aktiivisessa harrastekäytössä? Tarkoituksena on saada hyvät kiekot, jotka ovat kevyet, kestävät ja rullaavat hyvin. Kysymällä pyrin saamaan vastauksia siihen, että kannattaako minun sijoittaa 160 e enemmän saadakseni konkreettista hyötyä? Vai saanko rahalla vain lisää keveyttä?
Kiitos jo etukäteen,
Teemu
Bike-componentsilla on Ksyrium elitet 30e halvemmalla vielä. Itse kysymyksiisi en varmaankaan osaa vastata. Jos kiekko on kevyempi, nopeudenmuutokset ovat helpompia. Rullaavuus taas on kiinni paineista ja kumeista. Tuskin siinä kiekko vaikuttaa kovin paljon?
Kiekossa rullaavuuteen vaikuttaa vain napa, eikä niissä taida olla juuri eroja muun kuin huollon kannalta.
Minäkin luotin Tourin testiin. Oma setti ei ole kovin häävi. Pinna meni poikki takana => ei voi korjata tien päällä, piti viedä liikkeeseen rihdattavaksi. Pinnaa odoteltiin kuukausikaupalla. Missään muissa kiekoissa ei ole ollut yhtä helposti ruostuvaa sisäakselia ja muttereita. Siksi on kakkoskiekoksi ongelmallinen (jos kakkoskiekot on tarkoitettu huonolle kelille). Plussapuolella: toimii irtokuulilla, napa on siis helppo huoltaa itsekin.
Tekeekö konelaakereiden ympärille koottu napa huoltamisen vaikeammaksi?
Mistä saa eliteä tuohon hintaan? voitko linkin antaa? nimim. omistani maksoin jotain aivan muuta.
jaa, tossahan noi on. Pöh.
http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html
Mulla on c24 ja juuri nuo elite kiekot. Eliteillä en ole vielä ajanut metriäkaan joten niistä en osaa sanoa juuri mitään, paitsi että mavicin omat pikalinkut painavat kuin synti, ne vaihdoin toisiin. c24:lla on tullut ajettua ja todella tykkään, mukavat yksilöt.
Mä voin kattoa josko olisin perjantaina ajokunnossa niin voisin laittaa nuo elitet alle ja mennä rullille ja radalle vähän ajaan ympyrää. Voin kertoa sitten mitkä oli tunnelmat.
Lisään tähän soppaan omat rajalliset kokemukseni maantiekiekoista. Ostin ensimmäisen "kunnon" maantiepyörän loppukesästä 2009. Pyörässä oli alla Mavicin Aksiumit. Niillä olen ajanut yhteensä 28.000 km ilman minkäänlaista huoltoa. Tämä ei ole tarua. Viime vuonna 300 km Vätternrundan 38 keskarilla ja hyvin pyöri. Juolulahjaksi itselleni ostin Cosmic Carbone SL:t koska menohalut ovat kasvaneet. Niillä eka lenkki eilen (4.3) kuivalla ja aurinkoisella Hangontiellä (valtatie 25 Karjaa-Hanko väli). Mahtava fiilis, varsinkin vauhdin noustessa yli 35. Eli mulle kelpaa Corbone SL:t. Sanoisin että jos pyörä ei kulje niin vika ei ole kiekoissa...
Jos sallitte nopean OT:n JPS:lle: Missä kunnossa on tie 25? Onko paljon roskaa tai hiekkaa pientareella, reikiä jne? Pitäis parin viikon päästä suhauttaa stadista Hankoon.
Kannattaako oikoa maisemareittiä, esim. 1050:n kautta?
Joo, kaksvitonen on erittäin hienossa kunnossa, hiukan on pölyä jota joutuu hengittämään kun rekka ohittaa. Kaveri kävi lauantaina ajamassa Inkoo-Kirkkonummiväli ja sekin on priimakunnossa. Voi hyvin olla että kahden viikon kuluttua maisemareittiäkin voi ajaa, sen verran nopeasti kevät etenee. Ajettin eilen 92 kilsaa jonka jälkeen pikapesu ja fillari taas ajovalmiina.
Päätiet ovat hyvässä kunnossa, eilen testattu ja suliksi todettu tiet 110, 120, 1241, 1331, 2 ja 25.
Kevään kunniaksi tuli kuin tulikin hankittua uudet Ksyrium Elitet maantiekiitäjän alle.
Maantiepyöräilyn aloitin viime vuonna elokuussa ja hankkimassani pyörässä oli painavat DT-Swiss r-1900:t kiinni.
Todella innolla odotan päästä kokeilemaan näitä uusia kiekkoja ja vertailemaan edellisiin.
Hauskaa kevättä kaikille, pyöräily on ihanaa! :)
http://www.bikeradar.com/road/news/a...st-look-33368/
Uutta hipokiekkoa tulossa FFWD:ltä. Alkaa olla speksit kohdallaan.
Noista kun menee pinna poikki on ilo ylimmillään.