Helsinki Bikecompany
Printable View
Helsinki Bikecompany
Ridestore jykylässä myy kans sunracen pitkiä pakkoja.
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Mikä takavaihtaja palstaveljillä tuon 40/42 takapakan kanssa. Mulla on takana normi xt vaihtaja. Se pitänee vaihtaa johonki toiseen.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
^ Medium XTR shadow+. Hieman piti sorvata kiinnikettä, vakiokunnossa osui pakkaan. Pakka on 11-42 XT Wolftoothin 42 rattalla.
Lähetetty älypuhelimesta Tapatalkilla
Long SLX Shadow+. Pikkasen B-tension ruuvin säätöä ja hienosti vaihtaa.
Minkälaisia fiiliksiä käyttäjillä on noista sunracen pakoista?
Pitääkö tuota ketjun pituutta muuttaa jotenkin kun vaihtaa 40/30/22 combosta 30t eturattaaseen?
Parhaiten vaihtaja kiristää ketjua kun häkki on about pystysuorassa ja huonoiten kun pitkällä ketjulla on pienimmällä rissalla ja taaksepäin vaakatasossa.
Tämän takia virittäisin ketun pituuden niin että juuri ja juuri iso-iso kombolla yltää jotta pitää sitten parasta kireyttä pienimmällä.
Ottaen tietysti huomioon mahdollisen jouston vaikutuksen sekä käytettävät ketjurattaiden koot ja pakkojen suurimmat rissat.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Pystyykö tuota perus xt vaihtajaa käyttää 11-40/42 takapakan kans. Vai pitääkö jotain osaa siihen ym.
B-tension ruuvin voi joutua vaihtamaan pidempään
Asia pihivi :-)
Kannattaako noita etuvaihtajan vientejä jotenkin suojata tai jättää sinne joku "johto" ? lähinnä mietin sitä, onko sitä vaihtajan vaijeria ja kuorta mahdollista saada takaisin kotikonstein?
^ Kyse lienee sisäisestä kaapelin viennistä? Youtubessa on Pole Bicycle Companyn kanavalla helpolta vaikuttava menetelmä kaapelien pujottamiseen ilman työkaluja. En ole kokeillut itse, koska ei ole vielä rungon sisäisiä vientejä ja muutenkin vaihteet ovat olleet vähenemään päin.
Trek Fuel ex8 2012 pyörään pitäisi alkaa päivittämään vaihteistoa. Vaihtoehtoja näyttää olevan paljon, elikkä mitä suosittelette? Tällä hetkellä täysin vakio linjasto käytössä. Mielelläni heittäisin etuvaihtajan jo pois.
^ Edullisin lienee XT M8000 1x11..
1x11 tosiaan edullisempi kuin 1x10 jos ei ole vanhaa osaa käytettävissä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Joo ihan tyhjältä pöydältä lähetään. Crc:ssä näkyy olevan nuita groupsettejä, kannattaako tilata sieltä jonkinlainen setti vai jostain suomen puljusta? XT1x11 näkyy olevan 400€
Tai sitten Saksasta parilla huntilla takapakka, ketjut, vaihtaja ja liipaisin + kyytipojaksi nykyisiin kampiin sopiva NW-ratas vaikka Racefacelta. Turha niitä kampia on lähteä vaihtamaan, jos niissä ei vikaa ole.
Sen lisäksi että M8000 XT on aika edullinen niin tuntuma on kyllä parempi kuin Shimanon kymppisarjoissa SLX/XT.
Joo tosiaan kammissa ei ole mitään vikaa. Pitää kahtella saksan maalta siis.. Pysyykö ketju paikallaan ilman ohjuria vai tilataanko sellainenkin? Entäpäs chainline? Tarviiko sille tehdä jotain vai miten se NW ratas nuihin kampiin asettuu?
Kannattaako siis 3x10 kampiin laittaa tuo nw ratas tuohon keski rattaan paikalle..eli kampien sisäpuolelle?
On vielä parikymmentä sivua lukematta tätä säiettä, mutta alkupuolella 30/36:tta pidetään aikas kevyenä välityksenä. Mutta ei ole kauaa kun luin jostain täältä, että ei kai kukaan noin raskaalla kevyimmällä ajele. Mutttta keksin miten saadaan 28-piikkinen kätevästi eteen - laitetaan se tuplakampien 64bcd-paikkaan, on ketjulinjakin heti kohdallaan. Olen sen verran kummallinen kaveri, että saatan heittää 96bcd-paikalle 30-hampaisen ja vaihdella noita manuaalisesti keskenään, eipähän tarttis kampiakaan niin usein irrotella rattaanvaihdon merkeissä.
Jos takana on samat välitykset, olen ymmärtänyt että 29-tuumaisessa 28t, 27,5-tuumaisessa 30t ja 26-tuumaisessa 32t vastaavat toisiaan.