Kelluva joutsen oli saanut oikein lunnolla pataan poissaollessani. Kaula oli nyrjähtänyt juuresta ja kiertynyt 180 astetta ja retkotti taakse.
Sain sen kuitenkin takaisin paikoilleen :)
Printable View
Kelluva joutsen oli saanut oikein lunnolla pataan poissaollessani. Kaula oli nyrjähtänyt juuresta ja kiertynyt 180 astetta ja retkotti taakse.
Sain sen kuitenkin takaisin paikoilleen :)
^ Väkivaltainen luonto iskee takaisin. Flegmaattinen tekoeläin ei pärjää lihasvoimalle.
Se, että ajotavan adjustointi takasin kekkoslovakiaan kestää hetken Italian, Slovenian ja Kroatian jälkeen.
Viisi suomalaista yleisurheilijaa ( ja yksi muu laji eli 6 urheilijaa) aloitti - ja päätti - EM-kisaurak....yrityksensä heti näin avajaispäivän karsintoihin.
Tampere ottaa lisää lainaa kasvaneisiin sote-kuluihin.
Ennenkun se sote on edes valmis....ja senhän piti olla halpa ja hyvä ratkaisu tai jotain...sekä se että olen tällä kertaa vakokirjoittajan Pertti Sarlundin kanssa ihan samaa mieltä; on tehty autoilu ja muukin liikkuminen Tampereen keskustassa ihan järjettömän hankalaksi. ( ehkä Perttikin on jalkakipuinen, meillä on hankalaa...)
edit. olin jättäny huutonettiin vielä yhden nuken. Ja TAAS saa muistuttaa maksamisesta, ilmoituksessa on nimenomaan mainittu 2 päivän maksuaika. Miksi ostetaan jos myyntiehdot ei sovi?
Takuuvarmojen sisäänheittotuotteiden (talous- ja wc-paperi, sekä nippu kahvia)
korrelointi liikennesuorituksiin kauppaliikkeen parkkipaikalla, jeesustelukynnyksen
ylitys oli poikkeuksellisen lähellä.
Aamuinen vaakalukema-hiven popsuttelu riistäytyi niin tulos odotettu. No kyllä se tuosta tasaantuu ja en masentunut kun tuo oli ihan tarkoituksellinen ja syystä herkuttelu :)
^ ei painoa kannata punnita ensinnä syömisen jälkeen, tai juuri tuossa tilanteessa. Ei se siitä minnekään riistäydy, jos haluat etää paino nousee lineaarisesti sun pitää syödä koko ajan enemmän ja enemmän. ( = ja just tätä mä en ymmärtäny, oletin nuorena että jos paino jonain päivänä on puoli kiloa enempi kuin edellisenä päivänä, niin tästä se kaamea lihominen alkaa ja looginen ajatteluni oli tietysti että nyt pitää entisestään vähentää syömistä....)
Tasaantuu se, yksi lenkki ja vessakäynti.
Mutta olen aina niin iloinen etten menn....yrittänytkään mennä opiskelemaan luokanopettajaksi. Katsoo nyt tämänkin aamun Aamulehden juttua koulusta! voi elämä ....ensin keräännytään kimppaan ja nostatetaan yhteishenkeä. Sitten matematiikan tunnilla oppilaiden pitää muodostaa luku 10 ( ilmeisesti roomalaisilla numeroilla) tekemällä ryhmässä X ja I muotoista asentoa. Noi kuuluu jumppatunnille, miksei sitä voi piirtää vaan paperille? Ja olen myös tosi iloinen etten ole tämän päivän koululainen, mä en pärjäisi koulussa ollenkaan.
Ihmisten ahneus ei yllättänyt, meillä oli nähkääs hallituksen kokous ja vielä vähäsen prameammassa paikassa. Väkisin siellä piti hallituksen puheenjohtajan ja toisen jäsenen syödä, itse myöhästyin siitä sovitusti puoli tuntia. Käskivät minunkin tilata ruokaa mutta tyydyin kahviin ja pikku suolaiseen. Kaiken huippu oli kun puheenjohtajalle ei edes se ruoka oikein kelvannut, olikin kyllä vähäsen epämääräisen näköinen talon burgeri ja ranskalaisia.
Kaatuilun seurauksena tulee kiputiloja. Eilen räädistelin EKP:ssa ja lippojen seurauksena kankku nyt arkana.
...että Rauno O Lehtonen tietää sitten ravitsemuksestakin kaiken, ja nimenomaan paremmin kuin muut. Ja tuo sen toki yleisönosastolla esiin.
( :D mä taidan olla oikeessa, mies ei muuta teekään kun rustaa yleisönosastonkirjoituksia )
Alakerran fazeramican surkea ruokalista. Esim pyttipannu, jossa niinsanottua makkaraa:
(sisältää mm. broileria, kalkkunaa, sianlihaa ja kamaraa [Suomi], vesi, perunajauho, muunnettu maissitärkkelys, happamuudensäätöaine E262, lihaproteiini, perunakuitu, jodioitu suola, mausteet [mm. chili, korianteri, kurkuma, paprika, valkopippuri], dekstroosi, aromit [mm. mustapippuri, savu], hapettumisenestoaine E300, säilöntäaine E250)
Huoh, jaksaisko lähtee johonkin ihan muualle muutkaan vaihtoehdot ei hirmuisesti nappaa.
Ymmärrän, että ihminen on vain kymmenmetrinen putki, jonka läpi ruoka kulkee... mutta tarviiko sitä nyt ihan sontaa syöttää?
^ Otin vain rehut & 2 paistettua kanamunaa ja lautasen reunalle hiukan sitä moskaa.
Ihminen on se joukko bakteereita joka siinä kymmenmetrisessä putkessa asuu ja vaikuttaa.
Mutta mikä tai mitkä mainituista ainesosista tekivät sinusta pyttipannun makkarasta niin sanotttua makkaraa? No, maissitärkkelys on elintarviketeollisuuden joka paikkaan työntämää halpaa täytettä, jolla tosin kieltämättä on myös tehtävänsä makkaran koostumuksen kannalta mutta jota oikea makkarantekijä ei kelpuuttaisi. Natriumnitriitti on lisäaineista kai ainoa jollain tavalla kyseenalainen. Muutenhan makkaran idea on että siihen kelpaa ja jopa käy mainiosti sellainenkin mikä muuten saattaisi jäädä syömättä. Mutta esimerkiksi se joidenkin kammoama ja sormella tuoteselosteesta osoittama kamara on täysin kunniallista ja oikeiden makkaransyöjienkin arvostamaa osaa siitä eläimestä jonka "paremmat" osat on jo syöty.
Eli mua ei yllättänyt ihmisten nirppanokkaisuus:cool:
PS Muutenhan se ruokalan pyttipannu voi toki olla sellaista mitä "hivenen leikkisästi" voidaan sonnaksikin kutsua.
:( Kauppahalliin ei oltu saatu nahkiaisia. Tarvii odottaa pari viikkoa, ja viimeistään Nakkilassa sitten.
^ Ota Tapolan mustinmurkinaa korvikkeeksi.
Puolukkahillon on kanssa jopa ympyräsuista parempaa :p
Yhdessä elämäni vaiheessa tykkäsin kovasti mustastamakkarasta, juurikin puolukkahillon kanssa.
Mutta se elämäni vaihe on ollu ja menny. Nyt oli nimenomaan kyse nahkiaisesta.
Just. Kun olin herännyt ja noussut jo klo 00.41, niin eipä ihme että nukahdin sitten soffalle ja jäi TAAS Kauniit ja Rohkeat näkemättä. Samoin Emmerdale ja Salatut.
Huimasi myös "aika lailla".....mittasin sitten mielenkiinnosta verenpaineen; 70/44. Kyllähän siinä tuppaa huimaamaan varsinkin ylösnoustessa...
( edit. nyt joku takuuvarmasti ihmettelee, kun on ollu korkea verenpaine mutta sepä se - joskus on tosi korkea ja toisinaan sitten tosi matala. Oon tutkinu asiaa ja päätynyt selitykseen "autonomisen hermoston häiriötila", ja tämä alkoi siis sen jälkeen kun söin nahkiaisen...)
Roope Salminen ja Sara Sieppi => ERO
No sehän oli vaan ajan kysymys. Seuraavaksi tulee aika varmasti Jutta ja Juha Rouvalin ero, Jutta on nimittäin aika "eroovaista" tyyppiä, moneskohan mies jo menossa....( anteeksi, se ensimmäinen avioliitto meni ikävämmällä tavalla mutta kaikki seuraavat miessuhteet on päätynyt eroon ).
Limaisilla pitkospuilla ei kannata yrittää ajaa saippuarenkailla.
Se että satoi kuin Esterin perseestä ja varmaan vähän muualtakin. Näin tekee osuuskauppaväki, ja syksy
Neljän hiillostetun ympyräsuisen nauttimisen jälkeiset rasvakuplien sävyttämät röyhtäykset.
Sama homma joka ikinen vuosi, toinen kohtaaminen onkin sitten jo hillitympi määrältään.
Ihminen ei kuitenkaan ole ainoa otus, joka syö itsensä sairaaksi tietyissä olosuhteissa.
^ mun tapauksessa syömättömyys oli koitua kuolemansairaudeksi; kohtuudella voi syödä ja juoda kaikkea syömäjuomakelpoista ja mitään ongelmia ei ilmene. Taito se on sekin.
Mac OS X Sierra käyttöjärjestelmä toimii paremmin kuin Windows 10 vanhassa PC teholäppärissä ja vanhassa PC tehotyöasemassa
Mäkkiraudassahan se oli itsestään selvää mutta jossain PC raudassakin :D vaatii kyllä säätöä
Hmm, kestääköhän tollasilla muovikiinnitysklipseillä varustettu sivulaukku talvella .. olis yks ennestään
Voi lamput ja loisteputket sentään. Jaha, meni veskin loisteputki. Kävin ostaan Honkkarista loisteputken - ei toiminu ( ei yllättäny) kävin hakeen rahat takas, ja ostin Bauhaussista loisteputken. No en saanu toimiin ( sekään ei yllättäny) isä tuli apuun, vaihtoi semmoisen jonkun sulakkeen näköisen pienen palan, ja nyt toimii.
Ehdin jo ottaan varalampun esiin, mutta - kerran välähti, ja sitten sammui. Tässä on semmoinen että pistorasiaan tökätään ja pitäisi toimia, mutta kun ei toimi. Olin jo lähettämässä lamppua isän mukana pois, kun isä huomasi että mitä noi merkit tuossa lampun alustassa on. Kas, painoi yhtä merkkiä ja - toimiihan se lamppu....tääkään ei yllättäny, isä tulee ja katsoo niin jo lähtee toimimattomat laitteet toimimaan. Tosin yritin mä ite ensin.
Jos jotain on pakko mainita, se ei ollut vessahätä
Nyt kun tuo moottori(kylä)tieremontti alkaa kehkeytyä, paikallinen ikiongelma ei näy poistuneen.
Liittyminen rampilta motarin virtaan on edelleenkin mahdotonta; tilaa olisi edessä ja takana, mutta
kylkeen pitää yrittää. Lopuksi sitten kaikki kivet/ryönä kiihdytyskaistan loputtua toisten naamoille.
Apparin paikalla etätyöskennellyt rouvakin yltyi kummastelemaan ja viidennen tapauksen jälkeen
jo kiroamaankin liikennekäytöksen puutetta kattoa pitkin ropisseen tauhkan säestämänä.
Tämä siis sunnuntai-iltapäivänä havaittua; ruuhka-aikoina en edes lähesty ko. extreme-taivalta,
pidempään läpikulkuun tuotakin on valitettavasti pakko käyttää.
Soitin Aamulehden jakelupäivystykseen viikko sitten kun se lehti tuli jatkuvasti noin aamukasin maissa. Jakaja jaksoi vajaa viikon tulla ennen kuutta ja nyt on näköjään taas väsähtäny niinpä tietysti.
Tuossa kuuluu ihmiset jo lähtevän töihin, ja kun lehti tulee myöhään ja se jätetään vielä luukun puoliväliin repsottamaan, niin eihän se nyt homma ole hyvin hoidettu. Onneksi sentään jakaja on oppinu lukemaan ja laittaa mun lehteni sisälle asti kun asiasta huomauttava lappu on tuossa ovessa aika isoilla kirjaimilla.
Että siinäkin mielessä talviaika olisi hyvä, jospa Aamulehden jakaja sitten saisi sen lehden tuotua ajoissa kun on tavallaan tunti "lisäaikaa".....
Niin joo, ja tämäkin sitten vielä - mulla on nämä kaikki oireet:
Pitkälle edenneeseen krooniseen munuaistautiin liittyy yleisoireena väsymystä ja suorituskyvyn laskua, tavallisia ovat myös suonenvedot ja levottomat jalat. Jos virtsaan erittyy paljon valkuaista (proteiinia, albumiinia), potilaalla voi esiintyä turvotuksia . Ihon kutina, ruokahaluttomuus, pahoinvointi ja painonlasku ovat munuaistaudin myöhäisiä oireita. Tällöin ollaan jo lähellä dialyysihoitoja.
Ei ole jakelu ainoa asia Aamulehdessä joka ottaa pattiin. Se nettisivusto on välillä suoraan sanottuna perseestä. Tänään painetussa lehdessä hehkutettiin TTT:n Billy Elliottia oikein urakalla. Että aplodit raikuivat oikein kadulle saakka. Jutun lopussa oli maininta että lue arvostelut perjantaina nettilehdestä ja lauantaina painetusta. Ainakaan minä en moista arvostelua sieltä löytänyt, vaikka kävin läpi kulttuurit sun muut.
Eikä muuten ole sitten ensimmäinen kerta kun moista katsomiskusetusta tapahtuu. Ensin aamulla lehdessä helvetisti hehkutetaan jotain juttua ja kehotetaan lukemaan netistä, mistä sitä sitten kuitenkaan ei löydy. Ehkä sitten joskus myöhemmin ehtoopäivällä kun rapulainen toimittaja on antoisan karonkan jälkeen saanut könyttyä ylös punkastaan ja vapisevin käsin suoltaa luvattuja loppuja nettiin ihmeteltäväksi.
Onhan tätä luvattua perjantaita vielä puoleen yöhön asti, mutta kuvittelisi että nykytekniikalla pystyttäisiin parempaan.
^ mulla on vaan paperinen lehti käytössä, en todellakaan välitä mistään nettiversiosta. Luen iltapskalehtiä netistä kyllä, ja ne on ihan nimensä mukaisia...Aamulehti kyllä saisi vaihtaa ton klassisenmusiikin kriitikko Harri Hautalan. Harri on niin ihastunut Santtu-Matias Rouvaliin että ne arvostelut voisi kuka tahansa kirjoittaa, ylisanoja ylisanojen perään vaan. Voisivat vaihtaa Pekka Erosen kanssa vähäksi aikaa hommia.
lisäys. Joo ja Rauno O Lehtonen ei todellakaan varmaan muuta teekään kun rustailee omia oikeita mielipiteitään lehteen, kuviaan lähettävät alati Sirpa Jyske ja nyt tänään olikin Irja Heinosen vuoro. Siis ne joutsentenkuvat riittäisi jo, laittakaa välillä vaikka harakankuvia. Tosi mielenkiintoisia noi kuvien otsikotkin "syksyn värit hehkuvat", joskus olisi se kuva parempi ilman typerää kuvatekstiä. Ja vähän vaihtelua kuviin, ei aina niitä samanlaisia ( syksyn värit, joutsenet).
Vettä sataa.
Aamulehti.
Aamulehti tuli jälleen kerran aika myöhään ( just äskön), yleisönosastolla oli Sirpa Jyskeen ottama kuva ja Rauno O Lehtonen latelemassa viisauksiaan; tällä kertaa herra väittää että rikaskin voi olla köyhä, ja köyhä rikas. Näkis vaan miten sillä "hienolla henkisellä rikkaudella" maksetaan laskut ja voisiko sillä ostaa vaikka omakotitalon? Tai vielä parempaa, voisi jäädä pois "töistä" ja elellä sillä suunnattomalla rikkaudellaan, ei työpaikkakiusaamista. Ei vaan ole mahdollista.
Vettä sataa.
No eipä ihme ettei se nahkiainen tykänny oleskella mun kätösessä, kun kädet on pelkkää luuta ja nahkaa, kamalan laihat kädet. Mun mielestä olen muutenkin laihtunu, mutta kun ei pysty syömään kun vähän kerrallaan ja sittenkin tulee hieman huono olo. Ajelin äskön 33km ja vastatuuliosuudella kotiinpäin olin ihan uupunu, tuntui kun olisi satasen lenkin ajanu ja jaloissa ei ole voimia ollenkaan.
Kaupan leipäosastolla eläkeläinen. Aika monta leipää piti puristella että löytyi mieleinen...