Mä lähden lenkille perjantaina klo 13 mustavuoresta jos haluaa mukaan niin voi tulla paikalle. Tarkoitus olis ajella 70-80km n. 30-32 vauhtia.
Printable View
Mä lähden lenkille perjantaina klo 13 mustavuoresta jos haluaa mukaan niin voi tulla paikalle. Tarkoitus olis ajella 70-80km n. 30-32 vauhtia.
Mukavan rauhallinen lenkki hyvässä seurassa ja säässä, tnx! Taas tuli uusia ja hienoja teitä vastaan, nyt myös Moottorikahvilan sijainti vähän paremmin selvillä... :)
Olisiko huomenna aamulla lenkkiseuraa n.4 tunnin PK-vauhtiselle lenkille? Lähtö 9.00 tai 9.30.
Mie voisin tulla mukaan. Lähtö ilmeisesti Mustavuoren parkkipaikalta (aivan Itäväylän vieressä)? Mulle 9.30 sopis paremmin..
Sovitaan siinä tapauksessa 9.30.
Joo lähtö tosiaan siitä parkkipaikalta, eli siltä jolle mentäessä itäväylä alitetaan klv-tunnelista, kun joku on joskus odottanut sillä toisella, joka on heti alamäen alla.
kyseessä tämä parkkis
http://maps.google.fi/?ie=UTF8&ll=60...138.36,,1,8.26
Lenkki ajettiin kahden kuskin voimin ja kovakuntoinen ajoseura sai sykkeet karkaamaan useasti suunnitellulta PK-alueelta.
Tässä SsH:lle tiedoksi ajettu reitti:
http://www.bikeroutetoaster.com/Cour...?course=426265
Mukaan vaan noille idän lenkeille, niin tulee tiet tutuiksi.
Kiitti jäljestä ja vielä kerran lenkistä, lenkki maisemineen kyl ylitti odotukset reilusti.
Ens viikol jatkuu.
Aikatauluongelmaiset starttasivat omana lähtönään yhdessä cyclocrossmiesten kanssa klo 10.05 ja kävivät kääntymässä Emäsalon luotsiaseman portilla, Lenkki jopa muistutti harjoitusta sikäli että muuten rauhallisesti ajetun satkun aikana tehtiin neljä noin neljän minuutin vetoa -.mutta on pakko tunnustaa että yksin tehtyinä ne jäivät melko pehmeiksi.
Huomisen sääennusteista ei ota selvää, mutta jollain todennäköisyydellä siellä voisi olla jokseenkin sateeton ja jopa kuiva ajosääikkuna välillä 9-15. Jos maantieväeltä löytyy ajotarvetta ja pesunkestävää kalustoa, ei kai välttämättä tarvitsisi sunnuntailenkkiä perua?
Sääennusteisiin ei ollut luottamista, sillä sadetta ei kuulunut kolmelta - jolloin oltiin jo kukin tykönänsä palautusjuomaa tms nauttimassa - eikä sen jälkeenkään.
Lenkistä vain sen verran ja mahdollisille epäilijöille tiedoksi, että se ajettiin ja kivaa oli. Korkeimmat hetkelliset sykelukemat rekisteröitiin Hinthaarassa jossa kohdattiin rodultaan tunnistamaton koira; kasalta kuitenkin vältyttiin (tosin luultavasti vain sen ansiosta ettei kärjessä siinä tilanteessa ollut oranssipaitaista vetomiestä).
Tiistain ohjelmassa on ainakin alustavasti Pre Vuelta Vantaa eli käydään tutustumassa kahden viikon päästä ajettavaan reittiin (kunhan jotenkin löydetään sinne Lahdentien toiselle puolelle).
Tervetuloa mukaan niin uudet kuin vanhatkin itä-hellsingin maantielenkkiläiset!
Oli se komeeta katsoa kun juna tuli vastaan Hindsbyntiellä... Mun ajelut on sykemittarin tuijottamsita ja hikoilun välttämistä toistaiseksi... Eli mukaan ei ole asiaa tällä hetkellä.
Yep
Alustavasti klo 18 Mustavuoren parkkikselta.
Ja kun se Vuelta Vantaa reitti on 2:lla kierroksella
tuo 97 km, ajetaan 1 kierros eli n. 49km.
Yep
Mustavuoren Pataljoona noin 10 soturin voimin lähti tiedusteluretkelle
Vuelta Vantaan jylhiin maisemiin, oppaana meillä
toimi Garmin-ukko, uudella Edge 800 täsmäaseellaan.
Jotenkin onnistuttiin suututtamaan toi mr. Garmin,
se ei varmaankaan tykännyt, kun ei lähdettykään
komentoteltan luota.
Niin, me ajettiin se väärin päin.......
Ei se suunnistaminen aikanaan kartalla ja kompassilla sujunut yhtään sen paremmin, paitsi kerran intin suunnistuskisassa, kun kierrettiin taistelijaparin kanssa rata väärinpäin. Ei sitä kukaan huomannut, kun kaikki rastit oli käyty. Oltiin kolmansia ja saatiin muistaakseni vielä kuntsarit!
Tulipa kerrankin käytyä muualla kuin Sipoon ylängöillä. Matkailu avartaa!
Yep
Ja olihan tuossa se hyvä puoli, että nähtiin monen
kanssakilpailijan kasvot, kun ajoivat sitä oikeaan suuntaan.
Itse tapahtumassa kun ei näe kuin paidan värin ja takapyörän,
ja kohta ei niitäkään, kun katoavat horisonttiin........
Kieltämättä mainio reissu, eipä noilla seuduilla
ole tosiaan tullut viime aikoina ajeltua.
Ja kertaheitolla saatiin paljon uusia kasvoja Mustavuoreen.
Kiva lenkki, mutta olipa tiet huonossa kunnossa... Sen ekan pätkän pinnoitetta tosin soisi käytettävän muuallakin, kunnon stealth-tavaraa :)
Olihan illan lenkissä kieltämättä aineksia varsinaiseen "Tutustu Länsi-Vantaaseen!", osat I-III! (Toisaalta voisihan tuon ottaa paremmalla onnella ja oikein päin kierrettynä uusiksikin...) Tämän jälkeen pitäisi ymmärtää olla kiitollinen tutuista Itä-Uudenmaan teistä!
PS heti Kehä III:lta käännyttyä osui kohdalle vuoden eka "pinchazo" jota ihmetellessä juna ehti mennä. Kun oranssia huoltoautoa ei alkanut näkyä, ryhdyin renkaanvaihtopuuhiin joissa mm. onnistuin tuhoamaan yhden varasisurin, mutta kaikesta huolimatta hyvän lenkin jälkeen ei suvi-illassa mikään jaksanut kauan harmittaa
PPS tai no: olisinhan voinut junailla paremminkin sen perämiehen/apuajajan homman Vanhalla Hämeenlinnantiellä, mutta ei sekään sen pitempään.
Vantaa on iiisoo kaupunki, sinne voi eksyä... Saati sitten Vantaan ulkopuolelle ja vielä länteen:).
[QUOTE=kuovipolku;1864791](Toisaalta voisihan tuon ottaa paremmalla onnella ja oikein päin kierrettynä uusiksikin..)
Joo, muuta sitten ehkä suuntaamme Mellunmäen metroasemalle pakataan pyörät kyytiin ja vaihdetaan M-junaan stadissa. Steni varmaan hoitaa alennukset?
:cool:
[QUOTE=kuovipolku;1864791](PS heti Kehä III:lta käännyttyä osui kohdalle vuoden eka "pinchazo" jota ihmetellessä juna ehti mennä. Kun oranssia huoltoautoa ei alkanut näkyä, ryhdyin renkaanvaihtopuuhiin
Ja me kun arveltiin sun hermostuneen leppoisaan vauhtiimme. Onneksi Vantaalla ei ole susia, niin kuin Sipoossa!:)
Eikös "oikeitten pyöräijöiden" harjoituksiin kuulu skootterin perässä ajo? Tuo meidän skootteri on tuolla keski-suomessa, joten siitä ei ole apua...
Tuosta Garmin Edge800 taitaa muuten puuttua se äreän anopin ääni, joka huutaa: "Tee U-käännös, jos mahdollista". Toivottavasti seuraavaan malliin tulossa :)
Yep
Kerätään kolehti, että saadaan Japoolle varamopo,
sillä eksymisen vaara on ilmeinen, kun lähdetään suureen maailmaan.
On mullakin Garmin-ukko fillarissa, mutta
ei se mitään oo lupaillut perille pääsemisestä.......
Mulla on hyvät välit anopin kanssa, tälläkin hetkellä reilut 300 km......
Ihan hyvät välit sulla, mulla on pikkasen paremmat eli reilut 750 km :D
Sain kapulantelineen vihdoin joten saan sen tankoon huutamaan ohjeita ajellessa jos tarvetta ilmenee ja kohta alkaa loma niin voi alkaa ajelee pidempiä lenkkejä joilla voi jopa tulla tarvetta moiselle.
Nyt en kyllä malta lähteä telkkarin edestä mihinkään, vaikka sade näyttää lakanneen. Etapin jälkeen voin tehdä jonkun lenkuran, jos keli pysyy kohtuullisena. Varsinainen torstai-lenkki saa siirtyä perjantaille!
No, kannattiko? (Tai varmaan kannatti kun välttyi kastumiselta.) Ja tarkoittiko tuo että:
perjantai kl 18 http://symbol.yr.no/grafikk/sym/b38/03d.png 17° 0 – 0,8 mm http://fil.nrk.no/yr/grafikk/vindpil...l.0075.230.pngKova tuuli, 9 m/s alkkain: vestaetelä
Mä olisin menossa siihen aikaan lenkille.
Eipä tuo ennuste oli noin huono enää. Ilmatieteenlaitos sanoo n. 7m/s lounaan puoleista tuulta ja puolipilvistä klo 18
Mä ajelen mielellään rauhallisen lenkin kun reidet ei oo vielä palautunu kunnolla keskiviikon jäljiltä.
Perjantaina ajettiin to-lenkki neljän kuskin voimin (eikä saatu Women only-lenkkiläisiä kiinni vaikka yritettiin).
La-lenkille lähti kuusi ajajaa ja se suuntautui Keidas Caféhen (jossa voi käydä toistekin). Koska Västerskog on sen verran lähellä käytiin ensin kääntymässä Emäsalon luotsiaseman portilla. Vähemmän kokeneille kuskeille tarjottiin tilaisuus uuvuttaa itsensä turhan innokkailla vetopätkillä ensin myötätuuleen ja sitten vastatuuleen (ja he myös käyttivät sen).
Huomenna ajetaan su-lenkki vakioaikaan vakiopaikalta. Sääennustuksia voinee tulkita niinkin että mukaan kannattaa lähteä!
Sää ei mua haittaa, mutta jalat saattaa sanoa itsensä irti huomisen osalta. Pyöräilyn osalta olen tosin pitänyt kiinni siitä että: kyllä se sillä lähtee millä on tullukin
Sääennustukset näyttävät juuri nyt kautta linjan sadetta normilenkkiajalle, joten lienee paikallaan itse kunkin arvioida tilanne aamulla sadetutkan kuvasta tms, ellei satu pitämään märästa ajokelistä.
Ja jos tosiaan käy niin että säävaraus astuu voimaan, voisi kenties olla silti mahdollista ajaa su-lenkki iltalenkkinä siinä tapauksessa ettei sada koko päivää?
Ajeltiin jalostamo + linnanpelto joten mittariin kertyi n. 80 km. Vettä tuli nikkilä - kuninkaanmäki välillä, joten kastuttiin mutta siihen oli varauduttu ja asennoitu.
Kannat kattoon! En äkkiseltään muista milloin olisi speksit tullut alitettua keskarin osalta ainakaan!:)
Se ei ollut yllätys että löytyi parempia miehiä kuin minä eikä sekään että jatkuvaa sadetta luvanneet sääennusteet eivät taaskaan ihan pitäneet kutiaan - mutta tuohon ei voi oikein sanoa muuta kuin "Soppiihan tuota eppäillä!"
Jatketaan vapaasti speksien puitteissa ti klo 18!
Hiljaista oli mustavuorenasemalla tänään. Ajelin yksin Immersbyn lenkin vastapäivään. Katsotaan jos torstaina pääsis mukaan lenkille.