Tätä olen itsekin tavaillut joulusta lähtien, etenee tosin vähän huonosti kun tulee luettua yleensä vain aamupalaa syödessä.
Printable View
Anthony Doerr: Kaikki se valo jota emme näe.
Haruki Murakami: Kafka rannalla.
John Steinbeck: Routakuun aika.
Pasi Ilmari Jääskeläinen: Sielut kulkevat sateessa. Jos Jääskeläinen kirjoittaisi englanniksi olisi hän jo paljon isompi nimi.
Viimeisin "Latu & Polku" on yöpöydällä keskeneräisenä
Miika Nousiainen: Vadelmavenepakolainen
Stephen King: Under the Dome
Italo Calvino: Kenraali kirjastossa
Keskisarja: Vääpeli T:n tapaus.
Tiukkaa settiä kansalaissodasta.
Näin varmasti, onneksi hänellä on ainakin ollut hyvä agentti ja todennäköisesti myös kääntäjä (itse olen lukenut vain suomeksi). Ja luultavasti en tietäisi koko kirjailijasta, jos hän olisi jostain muualta, kun en niin tuon genren kirjallisuutta lue... asioiden näin ollen tykkäsin todella kovasti kahdesta ekasta romaanista ja Sielutkin oli erityinen lukukokemus heti tuoreeltaan, mutta se ei ihan samalla tavalla sytyttänyt.
Itse ajattelin lukea Hotakaisen Henkireiän tässä viikonlopun tienoilla, jotta saisin sen takaisin kirjastoon ennen lomaa.
Lisäys: Juuri nyt luen retkikertomuksia netistä, joku kesän kaipuu...
Tykkäsin Sieluista enemmän kuin Harjukaupungin salakäytävistä, mutta tosin ensimmäiset noin 40 sivua oli kamppailua ja olin jo palauttaa kirjan takaisin kirjastoonkin, mutta onneksi tarina lähti enemmän lentoon alun jälkeen. Nyt vuorossa Andrés Neumanin Vuosisadan matkustaja ja ainakin alussa kirjailijan tyyliin vähän vaikea päästä sisälle. Asiaa ei myöskään auta se, että lainaston opus haisee ummehtuneelta tupakalta. Nice.
Pari-kolme Ursan tuoreinta lehteä kun jumahtaneet hyllyyn ja cirioista pitää napata lisää Murakamia kunhan keksin.
Pari Jussi Valtosen kirjaa luin viimeksi, ensin Finlandia-palkitun He eivät tiedä, mitä tekevät. Olipa siinä monenlaista teemaa ja henkilöä, pidin kyllä pääosin. Varsin sivaltavia huomioita myös mitä erilaisimmista asioista, esim. suomalaisesta yliopistomaailmasta. Myös Siipien kantamia on kehuttu ja sekin on palkittu, mutta itselleni jäi tämä hiukan etäisemmäksi.
Nyt menossa Patrik Borgin Vinha perä painonhallinnan motivoimiseksi. Sujuva luettava.
Hugh Howey: Siilo.
Knausgardin ja Shriverin uusimpia odottelen. Lionel Shriverin kirjat ovat olleet hienoja lähes jokainen. Knausgardilla olivat ihan hyviä ykkös ja kakkososa mutta sitten meni jaaritteluksi.
Yksi sotakirja katosi kirjaston systeemiin. Ollut muutaman kilometrin päästä "matkalla" jo yli kuukauden. Kysyin virkailijalta että mites näin, niin vastaus oli että "joo ne voi olla puolikin vuotta matkalla"..
Työmatkalukemisena Svetlana Aleksijevitš: Tshernobylista nousee rukous
Iltalukemistona Georges Simenon: Maigret - kootut kertomukset
Stephen King/Peter Straub-Pimeyden talo.
Donna Tartt: Tikli. On kyllä pitkästä aikaa kirja, josta tuntuu vaikealta erota.
Kuin myös. Tosin jatko-osat vielä lukematta. Näitä sai jossain vaiheessa eurolla alelaareista joten ajattelin että joutaahan sitä.
Junamatkalla Liu Cixinin Kolomen kappaleen ongelma. Alun kuvaus kulttuurivallankumouksesta erittäin hieno. Sitten välissä hutumpaa kamaa ennen kuin kerronta kiihtyy loppua kohden. Tuostakin pukkaa leffaa.
Sotilas Käsiaseet - 300 vuotta tuliaseiden historiaa. Taitaa olla about kymmenes kirja putkeen liittyen aseisiin ja vielä mielenkiintoisempaa on WW1 ja WW2 kirjallisuus. On se hurja meno ollu silloin.
Kingin Tervetuloa Joylandiin yhdessä illassa, nyt ois Heinäsirkka keittiössä - hyönteiskeittokirja :D Pitäiskö yllättää työtoverit piirakalla??
Aja kovempaa maastossa! Kirjan lukkopoljinfanaattisuus ihmetyttää, mutta ehkä mä en syvällä sisimmässäni edes halua ajaa truumeiningillä ja tosi tosi kovaa - kuhan vaan ajan ja pidän hauskaa. Plus FiveTenit nyt vaan on mukavat jalassa.
Tyler Hamiltonin Voittoja ja valheita. Karua oli doping-touhu, kannattaa lukea tuo.
Ian McDonald: Luna - New Moon. Yksi parhaita kirjoja ikinä. Vaikuttavaa univarsumin luontia, kiinnostavia hahmoja, ja eksponentiaalisesti kiihtyvä juoni joka lyö lopussa ilmat pihalle.
A C Hadfield: Atlantis Ship. Yksi huonoimpia kirjoja ikinä. Ehkä kaikkein huonoin. Noh ok. ihan varmasti huonoin kirja ikinä.
Pommitus Lentolaivue 44
http://www.koalakustannus.fi/kirjat/...php?id_prd=138
Stephen Kingin Musta torni -sarja on ollut työn alla alkuvuodesta lähtien.