Turun foxcompissa oli musta ict. Lähestulkoon kaikki osat oli mustia, rataspakkaa myöden. Oli sairaan hieno. :)
Printable View
Turun foxcompissa oli musta ict. Lähestulkoon kaikki osat oli mustia, rataspakkaa myöden. Oli sairaan hieno. :)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...c6b0fefd9b.jpg
Mulle tulee tuollainen. Miellyttää ainakin omaa silmää :)
Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
Onko siis nyt männä sunnuntaina ollut whitet läskit 599e hintaan?
Xxl tammistoon soitin ja kysyin,mutta ne ei tiennyt kyseisestä tarjouksesta.
Kiinnostaisi se hintatakuuhommeli,koska 3vkoa sitten tuli ostettua kalliimmalla..
-40% alessa oli 17.1.2016, velipojalle vinkkasin silloin mut ostamatta jätti (hönö).
Ok, kiitokset faktoista. Läskipyöräilemisiin :)
Mitäs jengi on täällä mieltä, puhkeeko fättärin tenkaat yhtä helposti kuin perusmaasturin? Nyt kun tuota sepeliä on tiellä....
Ja onko sisäkumin vaihto yhtä helppoa kuin maastureissakin? En varmaan heti hanki mitään tublessia...
Tuon Walkoisen oston piti olla vaan kokeilua läskeilystä, että tietää mistä puhutaan. ;-) Mutta mutta...oon joutunut hokemaan itselle jo muutaman viikon ajan et "kyllä tuon pitää riittää mun läskeilyyn". Noiden MX-pyörien ja kamppeiden myyntikin ja harrastuksen lopettaminen yli 10 harrastusvuoden jälkeen mielessä, kun hiilarikuume ei meinaa talttua. Se vahvin hiilarivaihto-ehto tällä hetkellä toisi talliin toisen Rotkon. Canyonissa mietityttää keskiön huoltoväli ja luotettavuus/huollon työllistävyys. Voisiko tuudittautua ajatukseen et kyllä se kestää 2000-3000km, jos keskiötä ei "uita" ja voitelee uutena naamapinnatkin vesivassulla? Mikä on ns. pitkä-ikäisin/luotettavin hiilariläski kokonaisuudessaan tällä haavaa, kun tuntuu useissa olevan juuri keskiö akilleen kantapäänä?
Tuota noin, tässä on nyt 2-3 viikkoa märehditty tätä fättäriasiaa täällä ja en vieläkään osaa tehdä päätöstä. Vaihtoehtona on siis;
Verkkokaupan Silverblack Scoop Fatty 1099€ - paras väri mieleen, mutta pyörää ei nähtävillä, eikä kokeiltavissa. Myös paras hinta. Takuuasiat hankalia, kun sijaitsee hevon perseessä.
XXL White Pro - periaatteessa joo kelpaisi, mutta porukalla ollut hieman onkelmia. Takuuasiointi olisi tässä paras. 1000-1300e.
Trek Farley 5 - ehkä paras ajotuntuma tähän menneessä, en tiedä onko enää saatavilla. Rungon väri ei ole niin mieleen. 1300-1400e.
Kona Wo - Luotan Konaan. Mutta hintaa alkaa olla liikaa, 1600-1800.
Olisiko jotain muita vaihtoehtoja vielä mitä en ottanut huomioon. 1500€ on aika maximi mitä olisin valmis vielä maksamaan.
ps. vai pitäisikö odottaa jotain kevään alennuksia kun näähän fägärit ovat talvipyöriä ;)
^^ "Toi nää fägärit on talvipyöriä" on selkee provo, myönnä pois [emoji6]
Tapatalkista iKälättimellä
^ Tosta vähän vahvistusta päätökseen.
http://www.yetirides.com/2015/11/a-new-fatbike.html
^ Tarkoitin siis sitä kun väitit näitä talvipyöriksi. Onhan nämä toki niitäkin, mutta se on vain osatotuus [emoji6]
Tapatalkista iKälättimellä
On tämä hankalaa =) läskikuumetta on ainakin 39 astetta. Ei vaan osaa päättää... Vaihtoehtoja on nyt tällä hetkellä kolme.
1) White 3 Fat Pro (linkki) - 1299e
+ väri ja ulkonäkö on paras näistä kolmesta
+ hiilikuitukeula
+ hyvät osat (?)
+ XXL:n 3 vuoden pyörähuollot
- kallein
2) Silverback Scoop Fatty (linkki) - 1099e
+ hieno väri
+ hyvät osat (?)
+ hinta
3) White 3 Fat Lite (linkki) - 999e
+hinta
+XXL:n 3 vuoden huollot
- ei niin itseä miellyttävä ulkonäkö (ei tosiin mikään rumakaan ole)
Onko porukalla kokemuksia tuosta XXL:n huollosta? Itseä lähin on Tampereella. Onko toimiva palvelu? Näyttäisi sisältävän ensihuollon ja kaksi perushuoltoa. Eli hinnaston mukaan noin 170e etu.
On kokemuksia, sekä hyviä että huonoja... riippuen siitä kuka asentaja sattuu olemaan työvuorossa. Yhden huoltokerran arvosana surkea, mutta kahdella muulla huoltokerralla ( eri asentaja) työnjälki oli laadukasta. Mutta näinhän se taitaa arpapeliä olla kaikissa isoissa firmoissa, jossa paljon monentasoisia työntekijöitä...
Entä jos hommais parit työkalut ja opettelis huoltamaan ite. On paljon helpompaa elämä pyörän kanssa sitten muutenkin. Ite en henkkoht pidä minkään arvoisena 3 vuoden huoltoja, jo yksistään vaiva lähtee kiikuttamaan pyörää isoon markettiin ahistaa.
Olin ihan samassa tilanteessa viimeiset viikot. White Lite:n unohdin suosiolla saman tien, se on markettien halvempia pyöriä. Aika pitkään puntaroin White Pro, Silverbackin ja Trek Farley 5:n välillä. Päädyin White Pro:hon, vaikka täällä on paljon positiivisia kirjoituksia Silverbackistä. Ehkä tuo Silverback näyttää kuitenkin vähän "lapselliselta" kuvista katsottuna ja sinä et pääse näkemään koko pyörää, ennen kun maksat sen :( ... White Prossa on parhaimmat osat.
Millä perusteella? Sramin GX on XT:n kanssa kyllä samalla suoralla ja Whiten jarrut on halvinta Shimanoa. Scoopin Deoreissa on sama tekniikka jo kuin SLX:ssä ja XT:ssä, joten ovat tuntumaltaan paremmat kuin nuo halpikset. Scoopissa on Racefacen kammet, kun ne Whitessä on Samoxin kiinakuraa. Lisäksi Scoopissa on paremmat vanteet.
Itse samaa pitkään miettineenä tilasin viikonloppuna Silverbackin (Scoop Fatty). Vanteet ja renkaat vaikuttivat lukemani perusteella omaan käyttööni paremmalle, jarrut on paremmat (kuten ilmeisesti keskiö ja kammetkin) ja vaihteistokin ilmeisesti aika samaa tasoa. Jossain vaiheessa varmaan modaan 1x10:ksi 42t-laajennuksella tuon, mutta ainakin nyt aluksi ajattelin katsella ihan vakiona, että mille tuntuu. Onhan tuo design vähän karumpi, mutta minuun se nimenomaan vetosi: näyttää enemmän työkalulle kuin koriste-esineelle.
Kun vielä asunkin sellaisessa paikassa, että kaikki pyörähankinnat menee kuitenkin tilaushommiksi, ei minun pohdinnoissani nuo huollot ja takuuasiat kauheasti merkanneet. Kyllä minä riittävästi osaan huoltaa itsekin, ja sen mitä en osaa, opettelen.
Periaatteessa minulle olisi sopinut aika hyvin White Lite, mutta en minä siitä tonnia alkaisi maksamaan. 599 eurolla olisi kyllä lähtenyt heti mukaan, harmi kun myöhästyin siitä tarjouksesta. Olisi jäänyt budjettiin varaa modailla.
Itsellä valinta kriteeri oli geometria noiden välillä. Scoopissa (XL) on pidempi runko ja akseliväli ja sillä tiellä ollaan.
Geometria omiin tarpeisiin on paljon tärkeämpi kuin helposti vaihdettavissa olevat osat. Scoopin heikkous on navat. Ne on QR tyyppisenä huterommat kuin läpiakselit eikä napojen vaihto ole helppo tai halpa operaatio. Toisaalta myös pinnaus on aika erikoinen ja niinpä vanne notkuu puolelta toiselle. Ei tarvitse kuin yhdellä sormella painaa niin vanne notkuu monta milliä.
No fuck... kiva täs vaiheessa sit tietää, että valitsin sit väärän pyörän (white vs. silverback). Itse en oikein tajua muiden kalikoiden päälle mitään, paitsi tuijotan itse vain sitä takavaihtajaa :D ... kavereita tuli taas kuunneltua enemmän kuin tätä forumia...
Samaa mieltä. Ei nuo huonoja pyöriä ole mitkään, vähän vaan erilaisia. Ensimmäiseksi läskipyöräksi molemmat vaikuttaisivat tosi asiallisille. Katsoo sitten vuoden tai muutaman poljettuaan, että onko tarvetta päivittää toisenlaiseen, kun tietää vähän enemmän, mitä pyörältä tarvitsee.
Scoopissa ainoa XT:n osa on takavaihtaja, jolla ei ole niinkään paljoa merkitystä. Whitessä on läpiakselit, kuitukeula.
Tuossa hintaluokassa jostain on aina pakko joustaa, niinkuin hyvin näkee molempien pyörien osalistoista. Ja osia voi aina päivittää jälkikäteen. SLX:n jarrut saa esim. satasella. Mulefutin vanteet 110e/kipale tms.
Ei ole olemassa oikeaa valintaa. On vain erilailla vääriä. vaikka pistäisit pyörään 10ke, niin silti jokin toinen olisi ... erilainen :)
Jos tykkäät ajaa niin pyörän valinta oli oikea. Murehdin pyörän valintaa vasta sitten jos ei oikesti tykkää ajaa sillä. Muista kuitenkin varata kunnolla aikaa pyörän säätämiseen. Esmes satulan siirto eteen-taaksepäin 5mm välein muuttaa hurjasti ajo- ja polkemistuntumaa. samaten satulan kulma ja korkeus. Kirjaviisaudet näissä asioissa on vain suuntaa antava koska jokaisella on oma käsitys ajamisesta... mikä muuttuu ajan kanssa.
Ainakin itse olen täysihn tyytyväinen Scoop:iin ja nimenomaan geometrian vuoksi. Whiten L-kokoinen ei olisi ainakaan minun ajamisessa yhtä hauska kuin Scoop. Ajaminen on hupaa ja sitä hauskempaa mitä pahempi paikka. Mietin niitä napoja ja pinnausta sitten kun alkaa ajamisessa tuntua ongelmia. Tee sinäkin niin. Nyt vaan aja ja fiilistele.
Rock, kiitoksia kannustuksesta jätkät, kylhän se siitä.
^ 370€ tuolla yhtälöllä.
Mut jos vaihtaa vaikka samat Blizzerkit alle mitä Scoopyssä (pitäis olla) niin säästyy muuan kymppi. Eiks tuossa oo samalla tyylin pinnoitus kuin Whiten Jalco Snoy80 -kehissä eli pinnat saattais käydä?
Tottahan tuo on. Itsellekin tuli kiekkoihin napoja vaihdatettaessa yllätyksenä, että 2fat:ssä olleet pinnat ei käyneetkään enää, vaan olivat alunperinkin liian lyhyitä. Ja kun pinnat oli vielä olleet liian tiukalla, niin oli toinen kehäkin halkeillut muutamista reijistä. Lopullisen kustannuksen näkee vasta kun kävelee kaupasta ulos.
Näin toisessa ketjussa Kona Wo pyörän ja se oli mielestäni aika r..a... aika pieni runko laskeutuu alaspäin kahden jättipyörän väliin. Outo geometria. Kona Wo oli neljäs listallani ja sitä en ole nähnyt edes livenä.
^ Saa sitä ihan XL-kokoisenakin, jos sellaisen ulkonäkö on miellyttävämpi :)
Wo:n koeajokokemukseni: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...45#post2438345