Kello 10 lähtö vois ol ehdon rauhallinen ja "lyhyt"
Printable View
Kello 10 lähtö vois ol ehdon rauhallinen ja "lyhyt"
Maastoon kerran sadetta luvattu. Ei kiinnosta kiituri ja kylmän kostee keli. Siis tommonen pari kolmetuntii ol se mit mää ajattelin maastossa "kaahaavani"
Maanantaina starttaa siis viikon ensimmäinen maastoyhteislenkki Vaakunan rannasta klo 17.30. Reitti on selvä, tervetuloa!
Koitan ehtiä paikalle. Mua ei kumminkaan kannata jäädä suuremmin odottelemaan...
Varsin mukavahan tuo illan lenkki oli loppujen lopuksi :) Ensi viikolla uusiksi tuommonen kevyt pyörittely maastossa?
Noniin, foorumikin toimii. Kait kaikki huomasivat, että ei kannattunut katsoa lätkää vaan EuroSportilta snookerin MM-skabat? Voittaja löytyi.
http://www.endomondo.com/workouts/186052613/747400 Tuossa ajeltu reitti tältä päivältä. Keli oli ihan huippuluokkaa, ja porukkaa mukavasti 7. Alkumatkasta tuli Aulangolla läheltä-piti-otb mutta selvisin ehjin nahoin.
Kävin testaamassa maantiepyörääkin, on se kyllä ihan eri vehje vrt krossari saatika maastopyörä. Mutta en vaan osaa säätää etuvaihtajaa kuntoon, pikkurattaalla toimii kohtuullisesti, paitsi pari kevyintä välitystä laahaa vaikka rajoitinruuvi on auki. Sitten isolla rattaalla tuntuu ettei vaihtaja liiku tarpeeksi ulos, tai sitten se on liian matalalla tai liian korkealla. Miksei siinä voi olla semmosta kolosta johon sen lonksauttaisi, ja sillä selvä. Jos olisin idearikas, alkaisin tekemään IT-putiikeille SoftwareDefinedFrontDeraullieria.
Hyvä lenkki eilen vaikka kunto meinas ja loppukin kesken mut ei tästä mitään tuu jos ei pientä rääkkiä kestä :D Aika hyvin vissiin tulpas mun tän kevään ajot tuo pikku pyrähdys et ihmekkös jos vähän hapotti. Pitänee ens maanataina kattoo jos pysyis vähän paremmin peräs!
Kyllä muuten ol rauhallista radankierrossa. Mut hyvää se teki kumminkin :)
Maanantain ratamestarille kiitos! Oli sen verran teknisesti sopivan helppoa reittiä et pysy meikäläinenkin mukana:).
Tänään taas mitään pelkäämättömille maastopyöräilijöille TCC:n yhteislenkkiä, Ahveniston moottoriradan puomilta klo 18. Ajatuksena ajella harjuja myöten Hattulaan, ehkäpä linnavuorelle saakka jos keli ja jaksaminen sallii. Eli teknisesti helppoa ja vauhti sovitetaan kaikille sopivaksi.
Muut suunnatkoot Rastilaan ajamaan tempoa samoihin aikoihin(?).
^ eli paikoin talutusvauhti :)
Perjantaina puolen päivän ajelijoita?
Ei taida onnistua perjantai, ei tempo, ei maastot. Töissä saa tappaa illat, mutta onneks saa tälläin aamupäiväl käytyä vähän lenkil :) reilu tunti maantiepyörän ulkoilutusta, kevään ekat 30 keskarit..
Huomenna kiitureilla lenkkiä? .. saattaa toki sataa, tai sitten ei .. mutta se kuuluu kesään!
Tänään Klo18:00 vakio torstain maantielenkkiä. Lähtö paikka moottoriradan portti. Nopeus hitaimman mukaan vähintään +28km/h, ketään ei jätetä. Ajo aika 2h...2,5h. Jos lähtö aikaan sataa niin lenkkiä ei ajeta.
Mä tuun katteleen vielä krossarilla, kun siinä on lokarit :) Jos siis ei nyt ala satamaan uudestaan, kun tosta näyttäisi että eteläpuolella ainakin satelee aika rankasti vielä: http://testbed.fmi.fi/history_browse...radar&t=5&n=15
Eilinen lenkki (ja maanantai) asetti standardit aika korkealle lenkkikelien suhteen :D Lyhyissä tarkeni hyvin ja porukkaa oli 12 lähtöpaikalla! Ajettiin helpompia polkuja pääasiassa ja nautiskeltiin kelistä. Loppumatkasta porukka lähti vähän eri suuntiin kohti kotia, toivottavasti kukaan ei jäänyt jälkeen tai värään porukkaan. En huomannut kovin paljoa vilkuilla taakse.
Reitti oli tällainen: http://www.endomondo.com/workouts/187069835/747400
Ei ihan ehditty kahdeksaksi kotiin, mutta toisaalta noin lämpimässä illassa oli kiva ajella.
Huhhuh, http://www.endomondo.com/workouts/187572216/747400 tuollainen kierros ajettiin. Viiden hengen porukalla, ajoittain telaketju vaikutti ihan toimivalta, mutta ainakin meikällä on taas vähän opeteltavaa ja muisteltavaa. Ihan ok kelit, paitsi Janakkalan kirkon jälkeen iski aika reipas sadekuuro. Ratkaisuna oli tietysti ajaa systeemillä :P Ei vaan, omalla kohdalla tuli vähän tiputtua pariin otteeseen, mutta hyvin oottelitte :)
SkinsMTB testiajoon, jos on aurinkoista! Tai ainakin kuivaa. Eikä ole krapulaa.
Ratkaisuna oli tietysti ajaa systeemillä :P...
Pitäiskö ottaa sellainen käytäntö että aina sateella ajetaan systeemiä :) . Suomen kesä on niin sateinen että oltais kaikki huippuvedossa juhannuksena, ai niin silloin jo alkaa siirtymäkausi.
Toi edun linkki oli todella hyvä kannataa lukea.
Onkos porukal suunnitelmis vetää huomen rento vai kova maastolenkki? (Eli mulle joka tapaukses kova :D ) Sovittiinkos se lähtö viel siihen 17.30 vai siirtykö jo 18.00?
17:30 Vaakunan rannasta - rennon reippaasti, mutta ei kovaa. Mulla ainakin jalat vielä jumittaa lauantain kisailusta ja osa varmaan valmistautuu tiistain kisaan.
Katsotaan nyt selviikö raskaan viikonlopun jälkeen paikalle...
Yöpirkka lähenee, järjestetääs paikallisten kanssa yöpirkka simulaatio, eli about saman mittainen lenkki pimeällä .. who's with me? Reitti grandmaster Sir SuurTumpelo voisi suurella tietämyksellään hahmoitella kartalle uskomattoman suurta sielullista nautintoa tuottavan rinkulan johon mahtuisi ainakin yksi abc reitin loppupuolelle josta saisi sitten hyvällä omatunnolla mutustaa pötsin täyteen fazerin sinistä :)
.. pari kovakuntoista veturiakin saa liittyä seuraan, peesi voi olla loppumatkasta tarpeen :)
Nyt tuleva perjantai (17pv) näyttäisi kelin puolesta aika hyvältä, onko liian lyhyellä varoajalla?
Hauskaa oli porukkalenkillä. Jos puhelin on selkätaskussa ja näytössä on kuraa, lenkki on selvästi onnistunut. :) http://www.sports-tracker.com/#/work...gt6k5jboqi1rtk tuollasta dataa näytti itellä..
Jooh, päästin lopulta sen järven ympäri. Vertailun vuoksi reitti: http://www.endomondo.com/workouts/189196902/747400
Ensiviikon maanantaiksi suunniteltiin teemaa "polkujen etsiminen". Eli jos kelit on hyvät niin vähän epämääräisempää reittiä, mutta pari tuntia saa kulumaan vaikkei eksyisikään.
Huomenna sitten moottoriradalle, nyt kun on ajettu pohjat kuntoon (eli ei turhia lepoja) ja alkaa jalatkin kantamaan taas lauantain jäljiltä, niin onhan se ihan suotavaa käydä yskimässä vuorostaan keuhkot pihalle. Tasapuolisesti kuormitusta ja rasitusta koko keholle.
^eiks se samoilla rakoilla menisi :) ... eivaan, tuo mun päivämäärä oli ihan hatusta vedetty, ideana että jos tuon ajais ennen yöpirkkaa ja siten että yöpirkkaankin kerkeis vielä ilmottautua mikäli simulaation jälkeen siltä vielä tuntuu.
Kahden viikonpäästä voisi olla viel juuri ehtii simulaation ottaa sekä ilmoittautua :)
Oon ajanut yöpirkan pari kertaa ja mun mielestä se on yksi suomen parhaista kunto/lenkki tapahtumista. Muistakaa varata simulaatio reitille myös muutamia mäkiä kun ei se yö pirkka ole ihan tasainen :) Mua kanssa kiinnostaisi, mutta ei taida millään ehtiä simuloimaan.
Tänään taas TCC maastolenkki klo 18 Ahveniston moottoriradan puomilta. Olisko Ilvesreitin alku jo ajokunnossa? Polkua menomatka (viettää alaspäin pääasiassa) ja hiekkatietä takasin 10-tielle, sitten jos aika ja jalat riittää, niin Alajärven tienoilta polkuja vielä takasinpäin Ahvenistolle.
Kiitos kannustuksesta eilen! :) Kokemusta tuli, ihan kun kalareissuilla.
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Ison-munakkaan itä puolella on kartan mukaan http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...siirra&lang=fi polku mikä alkaa Pitkämäen laavun jälkeen ja johtaa 10-tielle, onko tietoo löytyykö maastosta?
Terassipeli avattu, eikun siis lenkki ajettu: http://www.endomondo.com/workouts/190173148/747400
Ilvespolun lätäköt olivat tallessa, mutta ajettavissa hiljakseen läpi. Muuten polut huippukunnossa.
Kiitos osallistujille, 11 taisi olla paikalla. Pieniä teknisiä murheita, toivottavasti pääsitte ehjänä kotiin.
Mä skippaan torstain maantielenkin, mutta kuudelta puomilta halukkaille maantienlaitaa.
Tässä yksi hahmotelma reitille
Koitan seuraavan laittaa ilman hintoja :)
Sunnuntaina klo 12 maastoilua? Hattulaan/Merveen/linnavuorelle eli ei extremeilyä vaan ~3 tunnin ajelua. Jos ei sada.
Laitetaan hautuuu
Missäs kaikki on. Ei tullut ketään vastaan lenkillä 12 jälkeen. Tietysti takaa tulevat eivät enää niin helposti minua tavoitakkaan kun keskinopeuteni on noussut maantiepyörän ansiosta 0,79km/h ;) . Rikulatie