Tässä ootellut jo puol vuotta kyseisiä polkustimia.
Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Tässä ootellut jo puol vuotta kyseisiä polkustimia.
Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
Ennen tulausta vaihdoin kysyin toimituspäivää ja kovasti elokuulle lupasivat.
Katsotaan nyt, onneksi on se 4iiii kampi maantiepyörässä.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Minä olen odotellut jo toista vuotta. Matkan varrella muuttuivat vasta polkimiksi, eri konseptia yritettiin ensin.
Aiemmin nihkeilin Assioma-polkimien hankkimista, kun olen SPD-SL-leirissä. Yllättävän hyvin on sopeutuminen niihin/Lookiin mennyt. Hiukan niissä joutuu välillä hakemaan polkimen asentoa, jotta saa klossin lukittua. Yksissä kengissä Assiomat, muissa edelleen SPD-SL:t. Polkimien siirto vie minuutin tai pari. Garmin kalibroi liikkelle lähtiessä kymmenessä sekunnissa.
Tuossa ylhäälläkin jo mainittu uusi musta versio on tuunattu juurikin helpompaa kiinnittymistä ajatellen. Fiksua, että on mahdollista ostaa pelkkä poljinrunko, jos haluaa päivittää.
Oliko IQ:lta pre orderia pistäneet saaneet tänään mailia? Oliko mahdollisesta lähetys aikataulusta mainintaa, muuta kuin ehkä Elokuussa?
Nämä polkimet kiinnostaisi, mutta pitää katsella tuleeko tästä valmista vai ei.
Hi everyone,
We'd like to send you all a quick update right before the weekend. SMD Sensors is preparing the axles and our other production partners are currently working on the first batch of mass-produced components. Our own assembly line is being prepared in The Netherlands, so that we'll be ready to go once all the parts get in. Tests are consistently looking good!
We've been integrating our backer and pre-order customer databases in preparation for delivery. Our next update will contain more details on that, as we'll be reaching out to all of you individually to obtain your accurate shipping address and choice of power meter.
Have a nice weekend!
Team iQsquare
Tilasin vihdoin voimamittarin, Stagesin sivuilta suoraan, löytyi vanhempaan 6800 ultegraan edullisesti: 350€. https://www.stagescycling.eu/factory...archparam=6800
Ilokseni sain vielä huomata, että tähän vanhaan kampimalliin on kuitenkin laitettu tuo gen.3 tekniikka.
Tehomittareiden maailmaan siis varsin huokealla. Kyseistä tuotetta ei löytynyt katalogista, vaan piti erikseen etsiä tuota 6800 mallia.
IQ2 on edennyt siten, että kysyivät preferenssiä road vs. mtb malleista. Jälkimmäisen toimitukset alkaisivat myöhempänä ajankohtana. Koska mulla on Faveron (bepro) maantiepolkimet, voin pelata upporikasta ja rutiköyhää eli valitsin maastomallin. :p
Noin vakavasti ottaen, koska monet ovat epäilleet tuollaisten kestävyyttä kovassa maastorymistelyssä, markkinoisin noita muodikkaasti gravel-commute-adventure-polkimina. Siihen tarkoitukseen itse nämä laitan .... jos koskaan polkimia saan.
Tulisipa Garmin Vectorien konversiopakkaus spd:lle. Minulla nuo ovat jääneet ihan turhiksi, kuka nykypäivänä enää maantiepyörällä ajaa? :seko: :rolleyes:
Reippaat modaajat tekevät assioman polkimista itselleen maastoversiot:
https://forum.trainerroad.com/t/a-wild-idea-for-favero-assioma-pedals/18627/24
SRM avaamassa peliä MTB polkimille: https://www.dcrainmaker.com/2019/09/...t-for-srm.html
Mulla ainakin spd:t saa välillä sellaista runtua, että en tiedä haluaisinko laittaa niihin tonnia kiinni... Tietysti voisihan nuo vaihtaa aina alle silloin kun lähtee enemmän sellaiselle vauhtilenkille eikä varsinaisesti metsään.
... jaa saman olivat todenneet jo muutkin ylempänä... Voishan nuo olla vaihtopolkimina täysjäykän fätin ja 29'er:in välillä. Gravelissa mulla on wattikammet.
Mä kokeilin pari vuotta takaperin samaa Bepron kanssa:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/...epro%20spd.jpg
Ei tuo vaadi edes erityisen reipasta modaamista vaan 7 mm hylsyn ja pari minuuttia aikaa. Faveron polkimissa on Xpedon Keo-kloonin poljinrunko. Xpedon SPD-kloonin poljinrunko asettuu ihan samoille laakereille ja akselille, eli ihan yhtä hyvin myös Faveron akselille.
Mun maastokengillä ei tosin ollut lähelläkään, etteikö Bepron podi olisi osunut kenkään. Assioman podi on sen pari milliä pienempi, ja kenkää pitää puukottaa aavistuksen vähemmän.
Mutta mitä tulee ihan kaupalliseen tuotteeseen, SPD-poljin ja ulkoinen podi on aika mahdoton yhdistelmä. Niin usein SPD-polkimia käytetään ajossa, jossa poljin ottaa kovia osumia. Siksi SRM:n polkimessa ihan kaikki tehonmittaukseen liittyvä eksotiikka on tungettu teräsakselin sisäpuolelle suojaan. Garminilla on Vector 3:ssa myös näin, ja olin jo vähän ihmetellyt, että miksi siitä ei olla tehty SPD-versiota. Ilmeisesti tässä oli tekijänä nimenomaan tuo Shimanon nyt vuoden lopussa vanheneva patentti.
IQ2 näyttää taas lykänneen toimituksia, nyt lokakuun loppuun.
https://www.indiegogo.com/projects/c...e#/updates/all
Wahoo on ostanut speedplayn ja vihjailee tehomittarista:
https://www.dcrainmaker.com/2019/09/...al-future.html
Favero Assioma Duo + Polar V800. Uusimman firmwarepäivityksen jälkeen (4.04) kadenssi tippuilee oudosti treeneissä aina parin sekunnin ajaksi esim. 90 -> 42. Tätä tapahtuu siis tunnin treenin aikana monta monta kertaa. Mikähän ny mättää?
Tippuuko todellakin vain kadenssi? Eli mittaa kuitenkin tehon? Mittarihan teillä voi näyttää x sekunnin keskiarvoa, jolloin tehon kohdalla hetkellinen putoaminen ei vaan erotu samalla tapaa suuremman vaihtelun vuoksi.
Onko kenelläkään maastopyörässä wattikampia? Mitkä on kokemukset olleet, onko siitä hyötyä?
Jotenkin noissa maantietyyppisissä fillareissa, joilla ajetaan pitkää matkaa tasaista nopeutta, wattimittauksen edun mieltää. Mutta maastossa missä polkeminen on usein aika intervallityyppistä, niin saako tuosta oikein mitään järkevää irti?
^ Minulla on ollut 29" HT:ssa Quarq ja nyt Farleyssa Power2Max. Ilmankin varmasti pärjää, mutta on tuosta vetoja tehdessä hyötyä ja tietysti jos kuormitusta mittaa myös TSS:n kautta, niin saa ne myös maastoajoista mukaan.
Riippuu varmaan paljon maastosta, mutta minusta sykepohjainen TSS voi olla jopa tarkempi teknisessä maastossa ajaessa, eli tuon vuoksi tehomittaria ei kannata hankkia.
Mutta kieltämättä tekisi mieli seurata maastolenkin tehoja jälkikäteen ja vetojen ajaminen maasturillakin kiinnostaisi. Eli menee jossain vaiheessa kyllä hankintaan.
Kokeilin ladata polkimet täyteen, mutta ei ollut vaikutusta.
Teho ei kyllä putoa yhtään vaikka kadenssi hetkellisesti tippuukin. Oon valinnut Polarin näyttämään tehoa 5sek keskiarvona, mutta kun tuo kadenssi putoaa yleensä 2-3 sekunnin ajaksi, niin täytyisihän sen jo vaikuttaa myös teholukemiin, jos molemmissa olisi jotain ongelmaa.
IQ2-päivitys: Ongelmia, ongelmia, nyt ei ole toimituspäivämäärää.
https://www.kickstarter.com/projects.../posts/2653314
Tuli hankittua Faveron Assioma uno polkimet, mutta samaa vikaa kuin yrmiksellä. App ei anna active täppää ja puhelin ei muodosta yhteyttä bluetoothilla. Kaikki mahdolliset systeemit on tullut kokeiltua ilman tulosta. Onko kenelläkään antaa lisävinkkiä missä voisi olla vika, vaiko polkimissa?
^ Polkimissa ilmeisesti vilkkuu valo sen merkiksi että on virtaa ja ovat päällä? Kun klikkaat apin yläkulman suurennuslasia, löytyykö polkimet? Sammuta BT ja käynnistä se uudestaan, ehdottaa Assioman manuaali.
Poljin (uno Left) näkyy ja latausjohto on kiinni, valo vilkkuu. BT sammutettu ja käynnistetty, poljinta pyöräytetty ym, mutta mitään ei tapahdu.
Minulla toimii lämpimässä ok mutta ulkona noin nollassa asteessa tippuilee kadenssi ja teho usein ja useaksi sekunniksi, sekä Edge 810:ssa että Samsung S7+app. Ostin polkimet nyt lokakuun alussa ja firmis on 4.04. Laitoin jo Faveron supportiin viestiä ja sieltä tuli reply että asiaa hoidetaan. Verkkokauppaankin laitoin viestiä.
Akun varaus on molemmissa täysi eikä siinä ole ollut mitään outoutta.
Edit 31.10. Faveron supportin kanssa on etsitty vikaa ja todennäköisesti oikeassa polkimessa jotain hämärää kun UNOna toimii moitteetta mutta DUOna pätkii.
^Saitko sähköpostiin kuittauksen, että viesti meni heille? Mulle kävi niin, että ensimmäisellä lomakkeen lähetyksellä ei tullut kuittausta ja jäin epäilemään tilannetta. Täytin sitten lomakkeen uudestaan ja sain meilin otsikolla [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.85098)]We’ve Received Your Request for Technical Support.[/COLOR]
Onko kukaan hankkinut niitä edellisiä IQ2:sia? Eli niitä pulikoita, mitkä tulee polkimien ja kammen väliin?
Ja toinen: katselin noita poljinpohjaisia IQ2:sia, nehän on jossain early-birdissä ja etuna olisi vaihdettavuus pyörien välillä. Pikkaisen vaan kysymysmerkki, että miten tuollaiset kestää hittiä metsässä. Varsinkin sähkärillä tulee välillä sellaisia pohjakosketuksia, että kipinät vain lentelee.
Tämä tuote ei koskaan tullut markkinoille. IQ2 varoittelee huijareista (https://www.indiegogo.com/projects/c...=#/updates/all) :
We're sorry to say that our product is being used in a scam campaign online by fake online shops such as Femsh and Noalsolea. Advertisements may look like this --> bit.ly/2NpwDG3. Please don't engage in any sales and notify us of any other copycats should you come across them.
Our original product has NOT yet been shipped and we will tell you when it is about to. The iQsquare web shop is the only place where you can pre-order the iQsquare pedal power meter. "