Lotilan peruslenkki oli nopeassa kunnossa jo ennen meitä.
Printable View
http://connect.garmin.com/modern/activity/671442341
Tuo noi nii, tosa mun kiakura. Pehmeet touhuu.
Onpa hieno datapaketti. Kiitos!
Joku vähän isompi maastoauto oli tänään sopivasti ajellut mun työmatkareitillä. Muuten olis mennyt tunkkaamiseksi, mutta tossa 30 senttiä leveessä ja syvässä rännissä oli maukasta päästellä läskillä!
http://www.arkitiede.fi/pyoraily/201...atka130115.jpg
Kypärän nosto että lähdit edes yrittämään!! Olis voinu olla ankee urakka ilman tota jälkeä......
Nyt on kyllä eka kuvarasti josta ei heti paikkaa tunnista ;) Missä kohdassa nappasit ton kuvan?
Olis kyllä tullut kilometritolkulla tunkkaamista ilman tota maastoauton uraa. Mutta toisaalta noin hienossa talvisäässä fillarin kanssa hölkkääminenkään ei olis ollut valtaisan vastenmielinen vaihtoehto...
Kuva on Haapalammintieltä, suurinpiirtein kilsan verran Vähäkausjärveltä kohti Savontietä.
Kyyl sää vaan oot onnekas Korpela ;-). Mulla oli ekat 7km pelkkä 30cm syvä prätkän ura :-) sellaanen 10cm leveä kiemurainen käärmeen jälki... Siitä uuden kaatopaikan nurkalta sinne Kopolantielle. Tuntu muuten höyhenen kevyeltä rullata auratulla tiellä tuon 7km hikijumpan jälkeen. Mahto Onniwannikin rullata iloisesti kun pääsit sivilisaation pariin..?
Kieltämättä oli onnea matkassa. Ja tänään tuuria oli ehkä sitäkin enemmän, kun tapasin Vähäkausjärvellä sen herran, jota urista on kiittäminen. Mies oli huolissaan siitä, ettei kai pilaa pyöräilyreittiä maastoautollaan. :) Sanoin, että vaikka joka päivä saa tampata uraa.
Ymmärrän hyvin no-saintin fiiliksen. Pari talvea sitten, kun oli kunnolla lunta, mun ennätysretki Lintulasta Herwoodiin vei muistaakseni aikaa noin 3 h 15 min. Silloin tunkattiin oikein urakalla puolimetrisessä hangessa. :) Kesällä sama matka taittuu kaksi tuntia nopeammin.
Viime kesänä annoinkin jollekin ajokoiran oloiselle maastopyöräilijälle tilaa Savontien etelänpuoleisella polkuosuudella. Kuului vain suhaus ja hetikohta kaveri oli hävinnyt horisonttiin. Ettei vaan ois ollut Aki vauhdissa jos kerran noin liukkaasti tuon välin sotkee. Jokatapauksessa hatunnosto noille vauhdeille, ite tyydyn lyllertään rauhassa perille.
Taidan hämärästi jopa muistaa tapauksen... Mutta et tainnut olla läskillä silloin.
Vauhti on aina suhteellista. Mun mielestä oleellisempaa on itsensä tiukoille laittaminen. Eli jos kaksi ajajaa puskee metsäpolulla vaikkapa tunnin ajan niin, että molempien syke on jatkuvasti 90% omasta maksimista, suoritukset on yhtä kovia, vaikka toinen pääsisi sen tunnin aikana paljon pidemmälle kuin toinen. :)
Juu, silloin menin valkoisella Vitus (!) 29er:llä. Ohituksesta tuli hiukan sama fiilis kuin suunnistaessa toisinaan: miten noi pystyy/uskaltaa mennä tollasta vauhtia! Itellä ei taito eikä rohkeus riitä moiseen. Eli loppupeleissä lienee hyvä ettei kuntokaan moista mahdollista ainakaan pitemmille rutistuksille.
Aki voisi ajaa nykyään niin muodikkaan Strava segmentin reiteille Tre - Vlk ja Vlk - Tre (Suolijärven uimaranta-Lintulan kulma), siinä olisi sitten kaikilla mahdollista ajaa marakisaa oman aikataulunsa mukaan.
Hei vaan kaikille "vanhoille" ja uusille maastopyöräilyä harrastaville henkilöille! Nyt kun kirjekyyhkysistä on aika jättänyt ja olen tutustumassa SOME:n ihmeelliseen maailmaan,on aika ruveta kirjoittelemaan tänne useammin.Sulkakynällä sanansäilää paperille saattaneena,toivon itseltäni,että en aiheuta asiallisilla tai asiattomilla kommenteilla kenellekkään mielipahaa? Koska yhteislenkeillä joutuisi tämän jälkeen,kärkimiehenä määräämään suunnan ja vauhdin.Itseltäni jää yhteislenkit vähäksi aikaa ajamatta,viimeisen käsi operaation vuoksi.Mutta sen voin luvata,kun tästä toivutaan,voitas ajella muutama siirtymäpätkä hiljaisella keskinopeudella (M.Uotila tietää)että pääsee taas sinuiks pyörän kanssa.
Mikäs Konamiehen kädessä nyt?
Täytyy hape hoitaa toi strava-segmentti kuntoon lumien lähdettyä ja reitin kuivuttua. :)
Ja tervetuloa foorumille MrKona! Ole varovainen, ettei tästä virtuaalimaailmasta tule todellisempaa kuin todellisesta elämästä. Historia tuntee tapauksia, joissa nämä kaksi maailmaa ovat vähintäänkin sekoittuneet. Saatan jopa itse kuulua siihen joukkoon... Ainakin, jos vaimolta kysytään.
Mutta onkos tälle viikonlopulle yhteislenkki-intoa? Itse vietän huomisen poikkeuksellisesti töissä, mutta sunnuntaina vois onnistua.
Sale sunnuntai 10?? Satoi tai paistoi. Polut vaatii ajoo nyt!. Huominen menee mullakin töissä...
Jotkut käyvät Virossa leikkauspöydällä hakemassa kesää varten "kesäkuntoa"minä suosin Suomalaista,Tays antoi alku sysäyksen Hifistelyyn,ranteesta levy ja 10 ruuvia pois joten olo on kuin keijukaisella.Tikit kun saa pois,käsi lastaan,sen jälkeen totuttelua pyörään.
Hyvähyvä!!
Saataisko muitakin aktivoitua huomiselle yhteislenkille? Isommalla köörillä ois aina mukavampaa :)
Lupaan tarjota kaikille mukaan lähteville Muumimamman marmelaatia tauolla!
Huomisen lenkin suurin haaste saattaa olla lähtöpaikalle selviytyminen. :) Kelveillä saattaa olla melko liukasta, mutta metsä on tunnetusti aina hyvä. Ja itse tietenkin lähden läskillä ilman nastoja.
Mulle tuli huomisaamuksi vähän ohjelmaa, ja pääsen liikkeelle vasta 11:n maissa. Pitäkää luurit täysillä, niin soittelen, missäpäin karavaani silloin menee. Älkääkä heti lenkin aluksi syökö kaikkea muumimarmelaatia!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201...37757_ul.shtml
mä luulin otsikosta että itte Korpela ois ajanut läskin jokeen ja pelastanut...
Ai musta tuli järjestävä taho :)
No lähetään 11:00 niin ehtii kaikki messiin!!
Oho, ei ollu tarkoitus siirtää starttia, mutta toki klo 11 kelpaa mulle. Kiitokset!
--> izmo
Saattoi olla läski ja itte Korpela, mutten minä. :)
Jätetään toi jäihin putoaminen pois tästä, surullinen tapaus kaikenkaikkiaan :(
tossahan kävi hyvin ja pieni opettava tarina että ei edes läskillä kannata ylittää vesistöö... Rajasalmen sillalta Nokian Eedenille näytti olevan jo sulaa ja moni muukin paikka nyt heikko
Kiitos aamuvuorolle, iltavuorolainen ajeli hienosti painettuja polkuja hämärtyvässä illassa, tuolla Herityn suunnassa meinaan.
Sit vielä kirjautumaan sinne talvikilometrikisaan, loin sinne pohjat 14,7km:lla!
JepJep..
Hyvää polkua saatiin ajella koko päivä!! Tuohon nyt pakkanen niin kyllä kelpaa arki-iltoina ajella valolenkkiä!!
Lenkuran Aki lupas laittaa näkyviin....
Kilsakisaan merkkasin omat ajoni myöskin :)
Hyvä lenkura tuli taas ajeltua. Salelta lähti kuusipäinen seurue, ja vaikka poluntamppaajana toiminut micanon karkailikin säännöllisesti horisonttiin, kaikki tuntuivat olevan virkeinä vielä neljän tunnin jälkeenkin. Ajajia oli taas Ruutanasta asti!
edit: täytyy tosiaan muistaa toi talvikilsakisa.
Miksi ette siirtäneet kuvarastia kun siitä ohi näemmä ajoitte? ;)
Jopa minä tiedän nyt, missä se rasti on. Jos se ei lähipäivinä siirry, käyn keskiviikkona siirtämässä.
Poluista sen verran että nyt on komiaa baanaa tarjolla... Eilinen tamppaus tuotti tulosta ja pieni lumi sen kuin paransi!! Kävin äsken kävelemässä polut kirkolta Superille. Huomenna on kyl jo pakko mennä fillarilla kun saa sen ensihuollossa käytettyä...
Eli nyt ei kannata keksiä tekosyitä miksi ei ajettais :)
Huomenna olisi ambitiot pienelle lamppulenkille, ajattelin käydä vetämässä Heritynniemen trialpätkän (sen kärjen lenkin) molempiin suuntiin ilman virhepisteitä. Tosin pohjalla on viikonlopun 30 kosketusta, joten parannettavaa on ;)
Tänään tuli pitkästä aikaa käytettyä euroja harrastukseen, lähinnä nyt on tarkoitus olla jäämättä kiinni salaharjoittelusta, eli pientä eksytystaktiikkatavaraa tunnistamisen vaikeuttamiseksi.
Auttakaas ny kaverit vähän, mä ja Saarinen oltiin eilen sijalla 151 ja nyt sijoitus huononee koko ajan. Ei me kaksistaan saada pysymään koskin joukkuetta kilometrikisassa mukana ;)
Perjantaina näyttäis pakkanen olevan alle -5 niin valolenkkiä olis tarkoitus koittaa.
Lähtö Jyräänmäen vesitorni, jyräänmäen pikku polut, paloaseman takaa, Lumikorven kautta Sointulaan, Sointulasta rantapolku Kirjaslammelle ja Santun lenkin kautta takaisin lähtöön. Lähtö klo.18.30. Vetäjät huonoja ja hitaita ;-) ellei Saarinen taas intoudu keulaan.
Mites muuten tuo Santun lenkin ajaminen kauramopolla? Tuntuu vanhemmalle väelle olevan kova paikka "törmätä" siellä fillariin... Ymmärtääkseni vain bensamopolla ajo kielletty..?
Mun keulassa olo ei paljon vauhtia paranna. :) Kauramopolla mennään ihan jokamiehenoikeudella siellä missä kävellenkin!!
Moneltas Jarge on tänään Hakapirtin kohdalla? Ajattelin jos lähtisin takapiruks (lisävaloks). :)
Pääsen starttaan 18.15 keskustasta eli oon joskus vähän ennen seiskaa Hakapirtillä, kun polkuja pitkin ajelen....